8 Şubat 2019 Cuma
GMC Sierra HD
Chicago'nun büyük pick up modellerinin arasına bir de GMC katıldı. Aslında daha önce tanıtılan Chevrolet Silverado HD'nin ikizi olan Sierra HD'nin kaputu altında tek motor seçeneği sunuluyor.
Geçtiğimiz yıl tanıtılan Sierra'nın biraz daha şişirilmiş bir seçeneği gibi görünen araçta daha çok krom, daha büyük bir ön panjur, daha heybetli LED aydınlatmalar, genişletilen kaput hava girişi ve farklı jantlar dikkat çekiyor.
İç mekan tasarımı ve akıllı kasa kapağı Sierra'dan aynen alınan aracın donanımına eklenen ProGrade treyler yardımcısı 15 farklı kamera açısıyla uzun treyler çekmek isteyen müşterilerin bütün isteklerini karşılayabiliyor. Sierra AT4 HD ise siyah renkli çamurluk kaplamaları, yükseltilmiş süspansiyon sistemi ve off road modlu çekiş sistemiyle araziye dönük bir seçenek olarak hazırlanmış.
Kaputu altında tek motor seçeneği sunan modelde görev yapan 6.6 litre hacimli turbo Diesel ünite 451 beygir güç, 1.233 Nm tork üretebiliyor. 10 ileri vitesli otomatik şanzıman standart olarak sunulurken dört tekerlekten çekiş sistemi de alınabiliyor. Modelin çekme kapasitesi 13.607 kg olarak açıklanıyor.
Ford F-Serisi Super Duty
Birkaç ayda bir yenileniyormuş gibi görünen büyük pick up modellerine bir de Ford katıldı. Chicago'da tanıtılan makyajlı F-Serisi Super Duty modelleri yeni Diesel motorlarıyla da dikkatleri üzerine çekti.
Makyajın getirilerini saymak kolay; Daha geniş hava girişleri sunan ön panjur, elden geçirilmiş LED farlar ve tamponlarla stoplar ve kasa kapağı makyajdan payına düşeni almış. İç mekandaysa farklı trim ve döşeme renkleriyle daha zengin güvenlik donanımı bulunuyor.
Henüz detayları açıklanmayan V8 motorlarının ikisini tanıdığımız araçta görev yapan 6.2 ve 6.7 litre hacimli ünitelerden ilki atmosferik bir benzinliyken ikincisi turbo Diesel. Aileye yeni katılan V8 turbo Diesel motorsa 7.3 litre hacimli. Benzinli motor 6, Diesel ikiliyse 10 ileri vitesli otomatik şanzımanla eşleştirilmiş.
7 Şubat 2019 Perşembe
Subaru Legacy
Japon otomobilleri yavaş yavaş trendlere ayak uyduruyor. Genelde turbo beslemeden uzak durmalarıyla bilinen üreticiler bile yeni modellerinde bu donanıma yer vermeye başladı. Bunun son örneğiyse Subaru Legacy.
Yeni nesil Legacy'ye dışarıdan bakıldığında daha dinamik çizgilere sahip olduğu görülebiliyor. Sivri burun yapısı ince taşıyıcılara sahip yan aynaları ve uzatılmış bagaj kapağıyla modern görünen otomobilde 17 veya 18 inç çaplı jantlar sunulmuş.
İç mekanında çok daha kaliteli malzemeler kullanılan Legacy'nin kabini sessizleştirilirken farklı renklerde deri döşeme birçok yerde görülebiliyor. Analog göstergelere sahip olan otomobilin orta konsolundaysa dev bir dokunmatik ekran görev yapıyor. 427 litrelik bagaj hacmi çok büyük olmasa da 12 hoparlörlü Harman/Kardon ses sistemi dikkat çekici.
İki farklı Boxer motor seçeneğine sahip olan yeni Legacy'nin 2.5 litre hacimli ünitesi 185 beygir güç, 238 Nm tork değeri sunarken turbo beslemeye sahip 2.4 litre hacimli ünite 264 beygir güç, 375 Nm tork üretebiliyor. Dört tekerlekten çekiş sistemi ve sürekli değişken oranlı otomatik şanzımana (CVT) sahip araçlardan daha güçlü olanı 0'dan 100 km/s sürate yaklaşık 6.5 saniyede ulaşabiliyor.
Volkswagen Jetta GLI
Avrupa pazarında artık satılmıyor olsa da Amerika'da satışları devam eden Volkswagen modeli Jetta yeni sportif versiyonuna kavuştu. Uzun bir Golf GTI haline gelen araçta Golf R'ın da izlerini görmek mümkün.
Dışarıdan bakıldığında GLI logolarının yanında siyah renkli ön panjur, 18 inç çaplı jantlar, ince yapılı spoiler, kırmızı renkli trim parçaları ve çift egzoz çıkışı gibi detaylara kavuşan otomobilin kırmızı fren kaliperleri de Golf GTI ve R modellerinden alınmış.
İç mekanda dijital gösterge paneli, alt kısmı düzleştirilmiş direksiyon simidi, kırmızı trim parçaları, metal pedal seti ve siyah döşemeler görülebilen otomobilde dört farklı sürüş modu seçeneği bulunuyor. Ayrıca yakında piyasada olacak 35. yıl özel versiyonda sertliği ayarlanabilir süspansiyon sistemi de sunulacak.
Kaputu altında Golf GTI'dan alınan 2 litre hacimli, turbo beslemeli motor bulunan otomobil 231 beygir güç, 350 Nm tork üretebiliyor. 35. yıl versiyonunda limitli kaydırmalı diferansiyelle sunulacak olan Jetta GLI'ın standart şanzımanı 6 ileri vitesli manuel bir üniteyken DSG opsiyonel donanımda.
Range Rover Velar SVAutobiography Dynamic Edition
Range Rover'ın şık SUV modellerinden Velar, hem en güçlü hem de en lüks seçeneğine kavuştu. Sadece 2019 yılında üretilecek olan model etkileyici görünümünü yüksek performansla birleştirmeyi başarmış.
Önden bakıldığında deseni değişen panjur ve büyük hava girişlerine sahip tamponla dikkat çeken otomobilde sunulan 21 ve 22 inç çaplı jantlar da farklı. Yan etekler gövde rengine boyanırken kırmızı kaliperler, dörtlü egzoz çıkışı ve farklı arka tampon tasarımı farklılıkları tamamlıyor.
İç mekanda daha bol metal trim parçası kullanan Range Rover direksiyon simidi ve koltukları da elden çeçirmiş. Süspansiyon sistemi, frenler ve güvenlik yardımcıları da artan performansa uygun olacak şekilde modifiye edilmiş. Bu arada fren disklerinin 395 ve 396 mm çaplı olduklarını belitebiliriz.
Kaputu altında 5 litre hacimli, kompresör beslemeye sahip bir V8 yatan araç 550 beygir güç, 680 Nm tork üretebiliyor. 8 ileri vitesli otomatik şanzıman ve dört tekerlekten çekiş sistemiyle 0'dan 100 km/s sürate ulaşmak 4.5 saniye sürerken maksimum sürat 274 km/s.
Chevrolet Silverado HD
Chicago otomobil fuarının yaklaşmasıyla birlikte ortaya çıkan büyük pick up modellerinin sayısı da artışta. Chevrolet'nin popüler pick up'ı Silverado, yeni nesil 2500 ve 3500 serisi Heavy Duty versiyonlarına kavuştu.
Son zamanlarda Amerikan pick up modellerinin tamamı ön bölümde bir "heybetli görünme yarışması"na dahilmiş gibi. Bu yarışa katılan Silverado HD de dev ön panjuru, köşelere çekilen farları, kaputa açılan hava girişi ve kromajlı parçalarıyla bir kamyon görünümünde.
İç mekanını küçük kardeşleriyle paylaşan aracın kasa bölümünün dışında daha çok basamak yer alması yük bölümüne çıkışı kolaylaştırmış. Bu arada yenilenen akslar ve daha güçlü altyapı sayesinde araçların 16.100 kg'a kadar yük çekebildiğini belirtelim.
Kaputu altında 6.6 litre hacimli V8 motorlar bulunan araçların benzinli olanları atmosferik emişe, 406 beygir güce, 628 Nm torka ve 6 ileri vitesli otomatik şanzımana sahipken Diesel motor turbo beslemeye, 451 beygir güce, 1.232 Nm torka ve 10 ileri vitesli otomatik şanzımana sahip. Dört tekerlekten çekiş sistemi ve aksesuarlar arasına eklenen PTO da modellerin kabiliyetlerini artıran donanımlar arasında sayılabilir.
Volkswagen Passat
Bu yıl Cenevre'nin yıldızları arasında bir de Volkswagen bulunuyor. Markayı D segmentinde temsil eden Passat, makyajlı haliyle fuara katılacak. Aracın en büyük değişiklikleriyse teknoloji alanında gerçekleşmiş.
Volkswagen grubunun hafif makyaj alışkanlığına uygun şekilde hazırlanan yeni Passat'ın ön bölümünde yeni Matrix LED farlar ve farklı tamponlar görülebilirken yeni jant seçenekleri ve gövde renkleri de aileye eklenmiş. Stopların iç tasarımları ve arka tamponun alt kısmı da makyajdan etkilenen yerler arasında.
İçeride, heptik geri bildirim sağlayan yeni bir direksiyon simidi ve farklı dijital göstergelere kavuşan otomobilin orta konsolunda artık analog bir saat yerine "Passat" arması görülüyor. Yeni trim, döşeme ve ambiyans ışıklandırması renkleri de değişimin parçası. Bu arada bilgi eğlence sistemlerinin de son sürümlerine kavuştuklarını hatırlatalım.
Altı yeni elektronik yardımcıya kavuşan Passat artık sürücünün tepki vermediği durumlarda aracı kenara çekebiliyor. Adaptif şerit takibi sayesinde araç, otonom sürüşte, sürücünün normalde yakın durduğu şerit çizgisine yaklaşabiliyor. Sezgisel adaptif hız sabitleme ve yol çalışması tanıma sistemleri de otonom sürüşü daha da güvenli hale getiriyor.
Kaputunun altında büyük bir değişiklik olmayan Passat'ın hacimleri 1.5 ile 2 litre arasında değişen üniteleri 120 ile 272 beygir arasında güç üretebiliyor. En güçlü motorun gücü egzoz emisyon normlarının sıkılaşmasının ardından 280 beygirden inerken diğer ünitelerde bu sorun gözlenmiyor. Şarj edilebilir hibrit Passat da 1.4 TSI motoruyla 218 beygir güç üretmeye devam ediyor.
Kaydol:
Kayıtlar (Atom)