21 Haziran 2025 Cumartesi

Shoreline Bespoke LM Coupe


Son zamanlarda elektrikli otomobil yağmuru yaşansa da arada sırada klasik yakıtlarla çalışan otomobiller üretmek isteyen yeni markalar da doğuyor. Los Angeles merkezli Shoreline Bespoke, iki Makine Mühendisi arkadaş tarafından kurulmuş bir marka ve sunduğu araç da oldukça ilginç.

Geçtiğimiz yıl şasisi tanıtılan otomobilin gövde tasarımı da hazır. Klasik uzun mesafe yarış otomobillerinin görünümüne sahip olan araçta yüksek ön çamurlukların önüne yerleştirilen farlar, geniş yapılı yan ve arka camlar, uzun  bir motor kapağı, küçük yan aynalar, arka çamurlukların önüne yerleştirilen hava girişleri ve çift egzoz çıkışı kullanılıyor.

İç mekanı henüz tasarım aşamasında olan araçta bol karbon fiber kullanılacağını söyleyebiliriz. Bu sayede ağırlığı 635 kg'da tutulan LM Coupe, BMW'nin motosiklet bölümünden alınan 1.65 litre hacimli, sıralı 6 silindirli motora sahip. 250 beygir güç üretebilecek şekilde elden geçirilen ünite bu gücü arka aksa sıralı bir şanzıman yardımıyla iletiyor.

Škoda L&K 130


Škoda'nın ilginç konsept modellerine bir yenisi eklendi. Senelerdir bisiklet yarışlarına sponsorluk veren üretici bu sefer bisiklet takımlarına özel bir otomobille karşımızda. Bir Superb'i pick up haline getiren Škoda kaputun altında 204 beygir güç üretebilen standart şarj edilebilir hibrit motoru sunuyor.

Beyaz, kırmızı ve altın rengine sahip gövde haricinde marka logolarını da klasik L&K armalarıyla değiştiren Škoda, 20 inç çaplı jantlarla donattığı konseptin arkasını baştan tasarlamış. Tavandan başlayıp kasaya kadar inen raylarla bisikletleri daha kolay bir şekilde taşıyabilen otomobilin kasa kısmı da bir çekmece şeklinde geriye doğru kayıyor. A sütununa telsiz anteni eklenen konseptin ön panjuru da içten aydınlatmalı.

İç mekandaysa gövde renklerine bir de siyah eklenince ortam biraz karışık görünmüş. Markanın 130. yılını işaret eden armaları bütün koltuk sırtlıklarına işleyen Škoda, ön yolcu konsoluna bir tablet eklemiş. Ara konsola da hem telsiz hem de farklı fonksiyonların kumandası için ek düğmeler yerleştirilmiş.

Tavana da ek depolama alanı olması için file geren üretici arkada tek kişilik oturma kapasitesi sunuyor. Boşalan yerdeyse içecekler için bir soğutucu yer alıyor. Bu kısımda, arkada oturanın kullanabileceği ve dışarıyla iletişime izin veren bir düzenek de yer alıyor. Dikkatli gözlerden kaçmayan bir detay da arka sağ kapıda iki kol bulunması. Bunun nedeni, bu kapının kayarak açılıyor olması.

Volkswagen Golf GTI Edition 50


Volkswagen Golf GTI 50 yaşında. Bu yaşı özel bir versiyonla kutlayan Alman üretici bu şekilde en güçlü önden çekişli Golf modelini de tanıtmış oldu. Hem görsel hem de donanım olarak Clubsport paketine dönüşen bu otomobil performans anlamında da dikkat çekici gelişmeler yaşamış.

Donanımına standart GTI'da sunulmayan iki gövde rengi eklenen araçta siyah-kırmızı 19 inç çaplı jantlar, siyah renkli tavan ve yan aynalar, kapı altlarında özel grafikler, siyah spoiler üzerinde 50. yıl armaları, çift egzoz çıkışı, kırmızı renkli kaliperler ve koyu renkli stoplar sunulan detaylar arasında.

İç mekanda büyük değişiklikler sunmayan aracın sabit kafalıklı ve GTI armalı ön koltukları 50. yıla özel döşemelere sahip. Kırmızı renkli emniyet kemerleri ve 50. yıl armalarına kavuşan yaşam alanında metal pedal setinin de kırmızı renkli plastik dolgulara kavuştuğu görülebiliyor. 

Süspansiyon sistemi 5 mm alçaltılan modelin direksiyon ve çekiş sistemi de araca özel ayarlanmış. Performans paketiyle birlikte amortisörler %20 sertleşirken süspansiyon da 5 mm daha alçaltılmış. Hafifletilmiş jantlar, semi slick lastikler ve Akrapoviç egzoz sistemiyse ağırlığı 30 kg azaltıyor.

Kaput altında tanıdık 2 litre hacimli, turbo beslemeli motor sunan Edition 50, 325 beygir güç, 420 Nm tork üretebiliyor. 0'dan 100 km/s sürate 5.5 saniyede ulaşabilen modelin maksimum süratiyse 270 km/s'te sınırlandırılmış. Maksimum tork değeri Golf R ile aynı olan otomobilin maksimum gücü de sadece 8 beygir daha az. Bu da ara hızlanmalarda 100 kg daha hafif olan Edition 50'nin yararına.

Chevrolet Corvette ZR1X


2024 yılında tanıtılan ZR1, daha önce olduğu gibi seri üretim Corvette modelleri arasında en güçlü seçeneği işaret ediyordu. Bu durum ZR1X'in gelişiyle değişti. ZR1 ile E-Ray'in birleşimi gibi düşünülebilecek otomobil markanın ilk hiper otomobili.

Aracın tasarımında farklılık bekleyenler hayal kırıklığına uğrayacak olsa da standart ZR1 de sade bir tasarım sunmuyordu. İç mekan için de aynı şeyi söylemek mümkün. Farklı renklerde alınabilen koltuklar, karbon fiber trim parçaları ve fiziksel düğmelerden arındırılan vites konsolu aynen korunmuş.

5.5 litre hacimli, çift turbo beslemeli V8 motorunu da koruyan otomobilin LT7 isimli bu ünitesi tek başına 1.080 beygir güç, 1.122 Nm tork üretebiliyor. Ön aksa eklenen elektrik motoru 189 beygir güç, 196 Nm tork üretebiliyor ve karma gücü 1.270 beygire yükseltiyor. Modelin 0-100 km/s hızlanması 2 saniye sürüyor.

18 Haziran 2025 Çarşamba

Lada Azimut


Lada'dan beklenmedik bir hamle geliyor. Dünya çapında Niva ile tanınan Rus üretici 2026 yılında piyasaya sunmayı planladığı SUV modeliyle dikkatleri üzerine çekiyor. Şimdilik iki motor seçeneği bulunacağı belirtilen araca daha sonra sportif bir versiyon da eklenecek.

Köşeli hatlara sahip olan gövdesinde çamurluklar çevresinde kullanılan tasarım 18 inç çaplı jantlarla birleşince dinamik bir görünüm sunmuş. Köşelere doğru yerleştirilen LED farlar siyah renkli bir panjurla birleştirilirken yan aynalar, tavan, çamurluk ve kapı alt korumalarının da siyah renkte sunulduğunu söyleyelim.

Hemzemin tavan raylarına sahip olan otomobilin tamponları ve yan etekleri haricinde C sütununda da gri renkli parçalar kullanılmış. Şık bir spoiler ile donatılan aracın arka bölümünde, ortada birleşen LED stoplar, gövdeden çıkıntı yapmayan bir tampon ve sahte egzoz çıkışları bulunuyor.

Köşeli hatları iç mekanda da devam ettiren otomobilin yaşam alanında Renault ve Ford modellerinden izler görmek mümkün. Dijital gösterge paneli ve dokunmatik ekran haricinde iki kollu direksiyon simidi, gizlenmiş havalandırma ızgaraları, dijital havalandırma kumandaları ve vites konsoluna yerleştirilen sürüş modu selektörü detaylardan bazıları.

Elden geçirilmiş Vesta temellerini kullanan Azimut'un kaputu altında 1.6 ve 1.8 litre hacimli, atmosferik emişli, benzinli motorlar kullanılıyor. Sırasıyla 120 ve 132 beygir güç üretebilen üniteler 6 ileri vitesli manuel veya sürekli değişken oranlı otomatik şanzımanla (CVT) alınabilecek. İlerleyen dönemde turbo beslemeyle birlikte 150 beygir güç üretebilen bir motor da gelecek.

Nissan Leaf


Bir zamanlar elektrikli otomobil dediğimizde aklımıza gelen ilk otomobillerden olan Nissan Leaf yeni nesline kavuştu. Eskiden de olduğu gibi amacı yüksek performans sunmak olmayan modelin tasarımı, markanın yeni nesil otomobillerinden alınmış gibi duruyor.

Kısa tutulan kaputun yanları şişkin ve önde, ince yapıya sahip LED farlar birbirine bağlanmış. Bu bölümde marka logosu da aydınlatmalı. İnce yapılı çamurluk korumaları ve kalın kapı altı korumaları siyah renkte sunulurken tavan, sütunlar ve yan aynalar da bu renkte sipariş edilebiliyor. Jantlarsa 18 veya 19 inç çaplı.

4.405 mm boya ve 2.690 aks mesafesine sahip olan otomobilin hava sürtünme katsayısı 0.25. Hemzemin tavan rayları ve ön kapı kolları dışında gizlenmiş arka kapı kolları da aerodinamik özellikleri iyileştiriyor. Üst donanım paketinde sunulan 3 boyutlu LED stoplar arasında marka ismi yazan otomobilin bagaj kapağı camında silecek bulunmuyor. Bu kısımda spoiler de stop tasarımına entegre edilmiş.

Çift renkli döşemelerle alınabilen iç mekanda dokunmatik kumandalarla donatılan iki kollu direskiyon simidiyle iki büyük ekran dikkat çekiyor. Bu ekranlar aynı büyüklükte olsalar da gösterge panelininki oldukça büyük görünüyor. Ön kafalıklara eklenen hoparlörlere sahip Bose ses sistemi ve eletrokrom cam tavan gibi donanımlar da sunan Leaf'in bagaj hacmiyse 420 litre.

İki motor seçeneği sunan modelin 176 beygir güç, 345 Nm tork üretebilen seçeneği 52 kWh kapasiteli bataryalarla satılacak. 218 beygir güç, 355 Nm tork sunan araçsa 75 kWh kapasiteli ünitelerle gelecek. 150 kW DC şarja uygun olan büyük batarya 600 km'nin üzerinde menzil sunabilecek.

17 Haziran 2025 Salı

Audi Q3


Audi'den beklenen haber geldi ve artık yaşlanmaya başlayan Q3 yeni nesline kavuştu. Markanın yeni marka yüzünü yansıtan tasarımı etkileyici olan aracın kaputu altında Diesel motor kullanımı devam ediyor. İç mekandaysa tartışma yaratacak bir donanım yer alıyor.

Daha yuvarlak hatlara kavuşan otomobilin çift katlı farlarının üst katı farklı grafiklere sahip olabiliyor. Büyük ön panjur ve çevresinde yer alan siyah detaylar S Line donanımını daha agresif gösteriyor. Jantları 20 inçe kadar büyüyebilen modelin kaliperleri de kırmızı renkte alınabiliyor. Yan aynalarsa cam altlarına sabitlenmiş.

Hemzemin tavan rayları ve şişkin arka çamurluklara da sahip olan modelin arkasında da çift katlı LED stoplar görülebiliyor. Marka logosu ışıklandırmalı olan Q3'ün bu bölümünde spoiler, sahte tel görünümlü süslemelere sahip tampon ve yine sahte difüzör çıkışı bulunuyor. Egzoz çıkışları gizlenmiş ve hava sürtünme katsayısı 0.30'a indirilmiş.

İç mekanda genel olarak tanıdık detaylar görülüyor. Üst ve alt kısmı düzleştirilmiş ve dokunmatik kumandalara sahip direksiyon simidi, geniş ama kalın olmayan dijital gösterge paneli ve büyük dokunmatik ekran yabancı değil. Havalandırma ızgaralarının tasarımı ve direksiyonun arkasında yer alan kolların hareket etmemesiyse alışık olmadığımız detaylar.

Sertlik ayarlı süspansiyon sistemini opsiyonlar arasında sunan otomobilin bagaj hacmiyse 488 ile 1.386 litre arasında değişiyor. Kaput altında tanıdık motorlar sunan Q3'ün 1.5 litre hacimli benzinli ünitesi 150 beygir güç, 250 Nm tork üretebilirken 2 litre hacimli, benzinli motor 265 beygir güç, 400 Nm tork üretiyor. Aynı hacimli Diesel motorsa 150 beygir güç, 360 Nm torka sahip.

Şarj edilebilir hibrit versiyonsa yine 1.5 litre hacimli, benzinli motorla destekleniyor. 272 beygir güç, 400 Nm tork üretebilen otomobilde görev yapan 25.7 kWh kapasiteli bataryalar 120 km elektrik menzili sunabiliyor. Bu bataryaları 50 kW ile hızlı şarj etmek mümkün.

14 Haziran 2025 Cumartesi

Subaru Rex


Toyota Raize ve Daihatsu Rocky'nin teknik üçüzü Subaru Rex'e yeni motor seçeneği eklendi. 2019 yılından bu yana aynı gövdeyle üretimine devam edilen kardeşler artık hibrit güç ünitesiyle de alınabilecek.

Hem iç hem de dış mekanı aynı görünümü sunan otomobilin kaputu altında 1.2 litre hacimli ünite kullanılmaya devam etse de aynı motoru hibrit paketin benzinli motoru olarak almak da mümkün. Bu durumda 80 beygir güç, 105 Nm tork üretebilen motora 105 beygir güç, 170 Nm tork üretebilen elektrik motoru eşlik ediyor. Aracın ağırlığıysa 1.070 kg olarak açıklanıyor.

Ford F-150 Lobo


Ford'un Lobo ailesi genişliyor. 2024 yılında Maverick Lobo'yu tanıtan A.B.D. merkezli üretici şimdi de büyük kardeş F-150'ye bu kiti uyguladı. Yine alçaltılmış bir yapıya sahip olan aracın kaputu altındaysa standart olsa da oldukça kuvvetli bir V8 yer alıyor.

10 parçadan oluşan gövde kitinde en çok dikkat çeken parça şaüphesiz ışıklandırmalı ön panjur. Ön tamponu da az da olsa farklılaşan Lobo'da siyah renkli, 22 inç çaplı jantlar kullanılıyor. Stopların iç desenleri değişirken egzoz çıkışları da siyah renkli olarak sunuluyor. Arka süspansiyon sistemi de 50 mm alçaltılmış. Kaputta da hava çıkışları açılmış.

İç mekanında dikkat çeken bir değişiklik sunmayan F-150 Lobo'nun kaputu altında da kardeşlerinde de karşımıza çıkan 5 litre hacimli V8 ünite yer alıyor. 406 beygir güç, 556 Nm tork üretebilen motor 10 ileri vitesli otomatik şanzımanla gücü dört tekerleğe aktarıyor. 

Opel Grandland


Opel, Grandland'in en güçlü seçeneğini tanıttı. İlginç şekilde GSe armasını taşımayan versiyon elektrik motorlu. Çift motorlu model dört tekerlekten çekiş sistemi sunarken tasarım anlamında ne dış ne de iç mekanda büyük yenilikler görülebiliyor.

Kenarlarında yapılan tasarım değişiklikleriyle biraz daha sportif görünen ön tampon, yeni tasarımlı 20 inç çaplı jantlar ve arka tamponda yer alan reflektörlerin kenarlarına eklenen siyah renkli şeritler gövdede yaşanan yenilikleri oluştururken iç mekanda koltuk döşemelerinde farklı renk dağılımı yapıldığı görülebiliyor.

Çift elektrik motoru yardımıyla 325 beygir güç, 510 Nm tork üretebilen otomobil 0'dan 100 km/s sürate 6.1 saniyede ulaşabiliyor. 73 kWh kapasiteli bataryalarsa 500 km menzil sunuyor. Bu arada gövdede yapılan değişiklikler hava sürtünme katsayısını 0.278'e düşürmüş. 

Peugeot E-208 GTI


Peugeot 208 ailesi genişliyor. Elektrikli seçeneğine en güçlü versiyonu eklenen otomobil bu şekilde GTI armasını da geri getirmiş oldu. E-208 GTI ile bu armayı taşıyan elektrikli araçlardan ilki Volkswagen değil Peugeot olmuş oldu. Modelin sunduğu teknik verilerse daha önce Alfa Romeo Junior'da gördüğümüz cinsten.

GTI'a özel kırmızı gövde rengine sahip olan otomobilin ön panjuru, burda yer alan logosu ve farlarının içerisinde kırmızı renkli detaylar göze çarpıyor. Tampon altına da üç hava girişi eklenirken 18 inç çaplı jantlar araca özel. Arkadaysa daha büyük bir spoiler kullanılıyor. Süspansiyon sistemi 30 mm alçaltılan aracın iz genişliğiyse önde 56, arkadaysa 27 mm artmış.

İç mekanı siyah ağırlıklı renk seçimiyle dikkat çeken otomobilin dijital gösterge paneli ve dokunmatik ekranında GTI'a özel grafikler kullanılıyor. GTI logolu direksiyon simidi ve 208 GTI armalı ön koltuklarda deri ve Alcantara döşemeler görülebiliyor. Kırmızı renkli trim parçalarına bu renkte sunulan emniyet kemerleri eşlik ediyor.

Alfa Romeo Junior Veloce'de de görev yapan 280 beygir gücündeki elektrik motoru 345 Nm tork üretebiliyor. Maksimum sürati 180 km/s'te sınırlandırılan modelin 0'dan 100 km/s sürate ulaşma süresi 5.7 saniye. 54 kWh kapasiteli bataryalarla donatılan otomobilin 355 mm çaplı ön fren diskleri kırmızı renkli ve 4 pistonlu kaliperlerle eşleştirilmiş.

 

Toyota Land Cruiser


Toyota'nın büyük SUV modeli Land Cruiser yeni motoruna kavuştu. Lexus LX ailesinde de görev yapan hibrit ünite aynı zamanda modelin en güçlü motoru haline geldi. İlk olarak Orta Doğu pazarlarında satışına başlanan versiyonun yakın zamanda diğer ülkelere de yayılması planlanıyor.

Gövde tasarımı değişmeyen aracın GR paketli olmayan seçeneklerinde ön tampon altı hafifçe makyajlanmış. Ön kapılara 457 TT armaları eklenirken arkada da HEV logosu görülebiliyor. İç mekanda da dijital göstege tablosunda ve dokunmatik ekranda hibrit seçeneğe özel grafikler yer alıyor.

Yakıt deposu hacmi 80'den 68 litreye gerileyen modelin kaputu altında 3.5 litre hacimli, çift turbo beslemeli bir V6 bulunuyor. 464 beygir güç, 790 Nm tork üretebilen ünite 10 ileri vitesli otomatik şanzımanla gücü dört tekerleğe iletiyor. Bu ünite Lexus LX700h modelinde de aynen kullanılıyor.

12 Haziran 2025 Perşembe

BYD Sealion 8


BYD Sealion ailesi genişlemeye devam ediyor. Çin'de Tang L olarak satılan SUV modeli diğer pazarlarda Sealion ailesine katan BYD, üç koltuk sırasına sahip büyük aracının kaputu altına ilk etapta şarj edilebilir hibrit motorlar yerleştirmiş. İlerleyen zamanlarda modelin elektrikli seçeneği de sunulacak.

Çift katlı farların arasında yer alan şerit sayesinde Han'ı andıran ön bölüm, kalın tamponla heybetli görünüyor. Aerodinamik kapaklara sahip büyük jantlar, hemzemin tavan rayları ve kapı kollarıyla aerodinamik yapısı iyileştirilen otomobilin ön kapılarında ve arka tamponu kenarlarında da düz plakalar kullanılmış. Arka bölümde yer alan spoiler ortasında iki adet dik yerleşimli fren lambası sunan BYD, 3 boyutlu LED stopları yuvarlak hatlı.


İç mekanda biraz daha köşeli hatlara kavuşan modelde DS modellerini hatırlatan çizgiler kullanılmış. Dijital gösterge paneli ve dokunmatik ekranda da daha ciddi görünen grafikler bulunuyor. Ara konsolsa sade bir tasarıma sahip. Üç koltuk sırası ve sabit cam tavan da standart donanımlar arasında yer alıyor. Bu arada özellikle kenarlarda bulunan havalandırma ızgaraları şık bir şekilde gizlenmiş.

İlk etapta iki adet şarj edilebilir hibrit güç ünitesiyle satılacak olan otomobilde kullanılan 1.5 litre hacimli, benzinli motor turbo beslemeyle 150 beygir güç, 220 Nm tork üretebiliyor. Ön aksta yer alan elektrik motoru 272 beygir güç, 315 Nm tork üretebilen model 19 kWh kapasiteli bataryalara sahip ve 0'dan 100 km/s sürate 8.6 saniyede ulaşabiliyor.

İkinci seçenekte de aynı motor ikilisi görev yapsa da arka aksa 192 beygir güç, 360 Nm tork üretebilen bir elektrik motoru daha ekleniyor ve otomobil dört tekerlekten çekişli hale geliyor. 35.6 kWh kapasiteli bataryalar 150 km menzil sunabilirken 0-100 km/s depar süresini 4.9 saniyeye indiriyor. Tamamen elektrikli versiyonun teknik özellikleri paylaşılmamış olsa da bataryanın 100.5 kWh kapasiteli olacağı biliniyor.

11 Haziran 2025 Çarşamba

Geely Galaxy A7


Çinli üreticilerin telefon isimli modellerine bir yenisi eklendi. Apple modellerinin isimlerine sahip Chery modellerinin ardından şimdi de Geely, Samsung'u örnek alarak araç isimlendiriyor. Şarj edilebilir hibrit motorlu büyük sedan, sade bir gövde tasarımı ve çok iddialı bir menzile sahip.

Önde birleşen LED farlar ve agresif duran ön tamponuyla hemen dikkat çeken otomobilin yan bölümüyse herhangi bir Japon üreticide de kullanılabilir gibi görünüyor. Kısa tutulan bagaj kapağı ve yine ortada birleşen LED stoplarla sunulan arka bölümse sade bir duruşa sahip.

İç mekanda da yumuşak hatlar sunan modelde çift renkli deri döşemeler, üst ve altı düzleştirilmiş, çift kollu direksiyon simidi, dijital gösterge paneli, büyük dokunmatik ekran, metal görünümlü süslemelere sahip havalandırma çıkışları ve ahşap kaplama gibi donanımlar sunulmakta.

Motoru henüz tam olarak detaylandırılmayan otomobilin sunduğu menzilse inanılmaz. 1.5 litre hacimli, benzinli motorla eşleştirilen tek elektrik motoruna sahip olan Galaxy A7, 2.100 km üzerinde menzil sunabiliyor. Boyu 4.918 mm olan otomobilin aks mesafesi de 2.845 mm.