8 Mart 2025 Cumartesi

Cadillac Escalade IQL


Cadillac Escalade ailesi genişliyor. Modelin elektrikli seçeneği IQ'yu çok sportif görünümlü bulanlar için geliştirilen IQL, en uzun Escalade olarak tanıtıldı. Elektrikli olmaya devam eden otomobilin sunduğu performans seviyesi de dikkat çekici. Dev bataryalarıysa mantıklı bir menzil sunuyor.

5.8 metre boya sahip olan aracın önden görünümü Escalade IQ'dan aynen alınmış. 24 inç çaplı jantları da aynı kalan modelin tavanı daha uzun ve düz yapılı. Hemzemin tavan rayları da bulunan otomobilin C sütunu kalınlaştırılıp D sütunu inceltilmiş. Çift katlı stoplar ve spoiler korunurken bagaj kapağı camı çok daha dik hale gelmiş.

Özellikle arka bölümde daha geniş iç mekan sunan Escalade IQL'in kokpiti kardeşleriyle paylaşılıyor. 3 koltuk sırasına sahip olan aracın orta sırası iki adet tekli koltuk olarak ısmarlanabiliyor. Cam tavan ve 21 hoparlörlü AKG Studio ses sistemi donanımda yer alırken bagaj hacmi, tek sıra koltukla 3.546 litreye ulaşıyor. Bu arada aracın önde de 345 litre hacimli bir bagaj sunduğunu hatırlatalım.

Adaptif süspansiyon sistemine de sahip olan araç iki elektrik motoruna ve dolayısıyla dört tekerlekten çekiş sistemine sahip. 760 beygir güç, 1.063 Nm tork üretebilen motorlar sayesinde bu dev SUV 0'dan 100 km/s sürate yaklaşık 5 saniyede ulaşabiliyor. 205 kWh kapasite sunan dev bataryalarınsa yaklaşık 740 km menzil sunması bekleniyor.

Volkswagen ID. Every1


Volkswagen, elektrikli otomobilleri daha fazla insanla buluşturmak istiyor. Bu nedenle önümüzdeki yıllarda daha küçük elektriklilerle pazarda olmayı planlayan Alman marka, ismi büyük ihtimalle ID. 1 olacak hatchback aracın konsept halini sergiledi.

3.880 mm boya sahip olan otomoil 3 boyutlu görünüm sunan LED farlar ve aydınlatılmış marka logosuyla dikkat çekiyor. Ön bölümde panjur sunmayan konseptte 19 inç çaplı jantlar, ince yapılı yan aynalar, siyah renkli A ve B sütunlarıyla hemzemin kapı kolları kullanılmış. Küçük bir spoiler ve büyük bir arka tampona sahip olan araçta şişkin çamurluklar ve farların kopyası gibi duran stoplar sunulmuş.

İç mekanı ferah görünen araçta açık renkli döşemeler, ince yapılı dijital gösterge paneli, üst ve alt bölümü düzleştirilmiş, fiziksel düğmelere sahip direksiyon simidi ve büyük sayılabilecek dokunmatik ekran kullanılmış. Ön koltuklar arasında, içerisinde çekmece bulunan ve ileri geri kaydırılabilen bir kol dayanağı sunan konseptin bagaj hacmiyse 305 litre.

Güncel ID. modellerinin aksine önden çekişli olan konseptte 95 beygir güç üretebilen bir elektrik motoru görev yapıyor. Şehir otomobili olarak düşünülen aracın maksimum sürati 130 km/s'te sınırlanmış. Batarya boyutları açıklanmamış olsa da ağırlığı düşük tutmak için çok büyütülmediği kesin. Bu sonuca, otomobilin 250 km menzile sahip olmasından ulaşılabilir.

Volvo ES90


Volvo'nun özellikle Alman premium markaların karşısına sunduğu büyük elektrikli liftback modeli hazır. 5 metre boyuyla heybetli bir duruşa sahip olan aracın en güçlü seçeneği performansıyla dikkatleri üzerine çekiyor. İç mekanda sunulan hacimse rakipleri kıskandıracak cinsten.

Köşeli hatlara sahip dış tasarımı markanın gelecekte tanıtılacak otomobillerinde de kullanılacak olan ES90'da parçalı iç desene sahip LED farlar ve derin oyuklara sahip bir kaput bulunuyor. 5 metre boya ve 3.102 mm aks mesafesine sahip olan modelin hava sürtünme katsayısı 0.25. Büyük jantlarsa farklı tasarımlarda alınabiliyor.

Camların altına yerleştirilen yan aynalar ve hemzemin kapı kollarıyla temiz görünen yan bölüm arkaya doğru alçalıyor. Tavanında LiDar vericisi bulunan otomobilin arkasındaysa çift katlı stoplar dikkat çekiyor. Parantez biçimli olan alt kat çok farklı görünmese de arka camın yanlarına yerleştirilen üst kat ilginç durmuş.

Sade tasarımlı iç mekanında açık renkli döşeme seçenekleri de sunan ES90'da ince dijital gösterge paneli ve dikey yerleşimli büyük dokunmatik ekran öne çıkıyor. Ara konsolda birçok depolama bölümü sunan araçta Bower & Wilkins ses sistemi ve cam tavan sunulmuş. Havalandırma ızgaraları da şık bir şekilde gizlenen modelin bagaj hacmiyse 495 litre.

Tek elektrik motorlu ve arkadan itişli seçeneği 333 beygir güç, 480 Nm tork üretebilen aracın çift motorlu ve dört tekerlekten çekişli seçeneklerinden ilki 449 beygir güç, 670 Nm tork üretebilirken ikincisi 680 beygir güç, 870 Nm üretebiliyor. Bu versiyon 0'dan 100 km/s sürate 4 saniyede ulaşabilirken bütün araçların maksimum süratleri 180 km/s'te sınırlı.

Tek motorlu seçeneğinde 88 kWh kullanılabilir kapasite sunan batarya yer alan ES90, 300 kW DC şarj hızı sunabiliyor. Çift motorlu modellerdeyse 102 kWh kapasiteli bataryalar 350 KW ile şarj edilebiliyor. Bu otomobillerin sundukları karma menzillerse WLTP verilerine göre 650 ile 700 km arasında değişiyor. Bu arada ES90 modellerinin ağırlıkları 2.366 ile 2.628 kg arasında değişiyor.

4 Mart 2025 Salı

Audi A6 Avant


Audi'nin bir kere daha değiştirmeye karar verdiği model isimlendirmesi birden değişmemeye karar verdi. Yakın zamana kadar isminin A7 olması beklenen A6 ailesi olduğu gibi kaldı. Üstelik aracın tanıtılan ilk seçenekleri station wagon gövde ve içten yanmalı motorlara sahip.

Markanın yuvarlaklaşan tasarım diline uygun şekillendirilen otomobilde 7 farklı imzaya sahip Laser LED farlar, dev ön panjur ve yan hava geçişlerine sahip ön tampon, çapları 21 inçe kadar büyüyebilen jantlar, hemzemin tavan rayları ve kapı kolları gibi detaylar öne çıkıyor.

Boyu 5 metreye yaklaşan otomobilin aks mesafesi de 2.9 metrenin üzerine çıkmış. Şişkin tasarıma sahip arka çamurluklar sayesinde bu bölümde de sportif görünmeyi başaran wagon arkada bir spoiler, çift katlı stoplar, çift egzoz çıkışı ve agresif görünümlü bir tampon sunuyor.

İç mekan tasarımını diğer yeni nesil Audi modelleriyle paylaşan araçta sürücü kapı içi ve direksiyon simidi üzerinde dokunmatik düğmeler sunulmuş.  Dokunmatik ekranı dijital gösterge paneliyle aynı camı paylaşan A6'da ön yolcu önünde de bir ekran yer alıyor. Cam tavanı opak hale getirilebilen aracın 20 hoparlörlü ses sistemiyse Bang & Olufsen imzalı.

Önden çekişli benzinli seçeneğinde 503 litre hacimli bagaj sunan A6 Avant bu konuda rakiplerinin gerisinde kalsa da içten yanmalı motorlar sunulması güzel. 2 litre hacimli benzinli ve Diesel üniteler 204 beygir güç üretebilirken 400 Nm tork üretebilen Diesel araç dört tekerlekten çekiş sistemiyle alınabiliyor.

3 litre hacimli, benzinli V6 ünitesi 367 beygir güç, 550 Nm tork üretebilen otomobil kardeşleri gibi otomatik şanzımanla sunuluyor. Diesel ve V6 araçlarda yer alan hafif hibrit sisteminde 24 beygir güç, 230 Nm tork üretebilen elektrik motoru yer alıyor. Araçların hava sürtünme katsayısıysa 0.25 olarak açıklanıyor.

3 Mart 2025 Pazartesi

Volkswagen Tera


Volkswagen'in Brezilya'da sunduğu SUV modellerine bir yenisi eklendi. 4 metre civarındaki boyu ve Polo temelleriyle B segmentinde yer alan Tera'da 1 litre hacimli motor ve önden çekiş sistemi sunulurken manuel ve otomatik şanzıman da seçenekler arasında yer alıyor.

LED farları ve agresif görünümlü tamponuyla dinamik duran araçta siyah renkli jantlar, tavan ve yan aynalar sunuluyor. Arkaya doğru alçalan tavan ve kalın bir C sütununa sahip olan modelin arkasında LED stopların siyah bir şeritle birbirine bağlandığı görülebiliyor. Hemzemin tavan rayları, spoiler ve siyah renkli arka tamponsa bu bölümü sportif gösteren unsurlar.

İç mekanda daha da tanıdık çizgilerle bizleri karşılayan Tera'da fiziksel butonlara sahip direksiyon simidi, dijital gösterge paneli, çok büyük olmayan bir dokunmatik ekranla vites topuzu ve el freni gibi yeni modellerde görmeye alışık olmadığımız kalemler bulunuyor. Köşelerde yer alan havalandırma ızgaraları beşgen şekilleriyle dikkat çekerken havalandırma kumandaları dokunmatik.

2 Mart 2025 Pazar

Kia EV2


Birçok üretici elektrikli modellerini tanıtsa da son zamanlarda daha alt segmentler için geliştirilen araçlar öne çıkmaya başladı. Çin ve Avrupa'dan üreticiler giderek daha küçük segmentlerde elektrikli araçlar tanıtırken şimdi de sıra Kore merkezli bir üreticiye geldi.

B segmentinde bir SUV olan EV2 henüz bir konsept olsa da Kia'nın özellikle EV ailesinin konseptten seri üretime geçişinde görünümünün pek değişmemesi 2026 yılında yollara çıkacak olan aracın duruşunu bizlere aktarıyor. Arkaya doğru açılan arka kapılar ve gizli kapı kolları seri üretimde büyük ihtimalle bizlerle olmayacaksa da ana hatların aynı kalması muhtemel.

Dörtlü far grubuna sahip olan konseptte 20 inç çaplı jantlar ve dik tasarıma sahip bir burun kısmı dikkat çekiyor. Kalın tutulan kapı ve çamurluk korumalarıyla siyah renkli tamponların gümüş renkli korumaları öne çıkan detaylar arasında. Alçak yerleşimli LED stoplarsa içleri boş bir tasarıma sahip. Bagaj kapağı camı üzerinde spoiler bulunurken silecek büyük ihtimalle seri üretimde gelecek.

İç mekana geçildiğinde düz taban üzerinde kayabilen tek parça ön koltuklar ve aynı tasarıma sahip arka koltukları dikkat çeken model piknik ve balkon konseptinde tasarlanmış. 3 boyutlu baskı yöntemiyle üretilen koltuklar haricinde cam tavan, tek ekrandan oluşan göstergeler ve bilgi-eğlence ünitesi, geri dönüşümlü malzemelerden üretilen trim parçaları ve bükük bir görünüme sahip iki kollu direksiyon simidi dikkat çekiyor.

Lynk & Co 08


Lynk & Co model ailesi genişliyor. Avrupa'da da satışa sunulan 08 ile D SUV segmentine de giriş yapan Çinli üretici, bu segmentte en uzun elektrikli menzili sunan şarj edilebilir hibrit aracı sunduğunu belirtiyor. Büyük SUV performans konusunda da iddialı.

Markanın tipik çift katlı far grubuna sahip ön bölümde tamponu da yeterince dinamik duran otomobilin 21 inç çaplı jantları, hemzemin kapı kolları ve kapıların altına doğru uzuyormuş gibi duran yan aynaları aerodinamik yapıda. Kapıların alt kısmında dikkat çekici bir karakter çizgisi sunan aracın tavan rayları da hemzemin.

4.820 mm boya, 1.915 mm ene ve 1.685 mm yüksekliğe sahip olan SUV 2.848 mm aks mesafesi sunuyor. Çamurlukların üst kısmı gibi tavanı da siyah olan 08'e arkadan bakıldığında ortada birleşen LED stoplar, spoiler ve difüzör çıkışı görünümlü tampon görülebiliyor. Bu bölümün de tasarımının sportif durduğu rahatlıkla söylenebilir.

Çerçevesiz kapı camlarına sahip olan aracın iç mkenaında, üst ve altı düzleştirilen 3 kollu direksiyon simidi, büyük dijital gösterge paneli ve dikey yerleşimli dokunmatik ekran bulunuyor. Panoramik cam tavan ve 23 hoparlörlü ses sistemiyle birlikte ön koltukların arkasına eklenen dokunmatik ekranlar da donanıma alınmış.

Tamamı şarj edilebilir hibrit üniteye sahip olan 08'lerde 163 beygir güç üretebilen 1.5 litre hacimli, turbo beslemeli benzinli motor kullanılıyor. 218 beygir güç üretebilen elektrik motoruyla desteklenen araçlar 21 ve 39.8 kWh kapasiteli bataryalarla alınabiliyor. 212 beygir güç üretebilen ikinci elektrik motoruyla da dört tekerlekten çekişli hale gelen 08'lerin elektrikli menzilleri 200 km'yi geçebiliyor.

22 Şubat 2025 Cumartesi

AIM EVM



Japonya yakında yeni bir elektrikli modele kavuşacak. Daha önce Nissan'ın tasarım bölümü başında bulunan Shiro Nakamura'nın firması SN Design Platform tarafından ortaya çıkarılan otomobil henüz grafik tasarımdan ibaret olsa da teknik verileri bile açıklandı.

2.485 mm boya, 1.295 mm genişliğe ve 1.560 mm yüksekliğe sahip olan otomobil iki kapılı ve yuvarlak farlarıyla ilginç bir görünüme sahip. Tamponlar ve yan korumaları siyah renkli olan EVM'nin çift renkli jant kapakları da gövde renklerini yansıtıyor. Aracın ilginç donanımlarından birisi de targa tavanı.

Çerçevesiz kapı camlarına sahip olan iki kişilik otomobilin iç mekanında iki kollu direksiyon simidi, ortaya yerleştirilen dijital göstergeler ve dokunmatik ekranın altına eklenen fiziksel düğmeler dikkat çekiyor. Gövde renklerinin de iç mekana yansıması ferah bir yaşam alanı sunuyor.

646 kg ağırlığa sahip olan araç 19 beygir güç, 70 Nm tork üretebilen bir elektrik motoruyla donatılmış. 60 km/s maksimum sürate ulaşabilen minik elektriklinin 10 kWh kapasiteli bataryaları 120 km menzil sunabilirken standart bir prizden 5 saatte şarj edilebiliyor.

Chery Journeo


Chery'den çok ilginç görünümlü bir konsept geldi. Genelde Avrupa merkezli üreticilerin sunduğu tipte bir konsept olan Journeo, MPV ile SUV karışımı bir yapıya sahip. Aracın 2 litre hacimli, benzinli motoru bir elektrik motoruyla eşleştirilirken otomatik şanzıman 3 ileri vitesli.

Dev ön camının önünde kısa bir gövde uzantısı yer alan otomobil 5.2 metre uzunluğunda. İnce yapılı LED farlar çamurluktan çamurluğa kesintisiz uzanırken büyük jantlar ve havasız lastikler yan bölümün öne çıkanları. Dokunmatik kapı kolları ve siyah gövde korumaları da aracın SUV karakterini pekiştiriyor.

Ön kapıları öne, arka kapılarıysa arkaya doğru kayarak açılan konseptin tavanında çok parçalı bir şemsiye yer alıyor. Kapılar açıldığında yolculara katlanabilir bir basamak da sunuluyor. Arka bölümün büyük kısmı cam olan otomobilin LED stopları, bu cama çerçeve olacak şekilde tasarlanmış.

İç mekanda bol hacim sunan Journeo'da ön koltuklar arkaya döndürülebilirken arka koltuğun sırtlıkları yanlara doğru açılarak bir yatağa dönüşebiliyor. Cam tavan ve ön camın altı boyunca uzanan dijital gösterge paneli de modelin diğer dikkat çeken detayları arasında.

KGM Musso EV


Kore'nin ilk elektrikli pick up modeli tanıtıldı. Musso ismini de geri getiren araç ilerleyen zamanlarda içten yanmalı motorlara da kavuşacak. Aracın ön bölümüne bakıldığında, uzatılmış temellerini kullandığı Torres EVX'in izleri kolayca görülebiliyor.

Çift katlı LED farlarının görünümü tanıdık olan aracın araziye daha hazır duran panjur ve ön tamponuysa pick up seçeneğe özel. Geniş çamurluklar ve siyah renkli gövde korumaları da metal korumalara sahip arka tamponla birlikte sunulmuş. Hemzemin tavan rayları ve LED stoplar da detaylar arasında. İç mekan tasarımı henüz paylaşılmamış olsa da bu bölümün de Torres'den alınmış olması muhtemel.


207 beygir güç üretebilen elektrik motoruyla donatılan pick up ilk etapta önden çekişli olarak sunulacak olsa da dört tekerlekten çekiş sistemi de ilerleyen zamanlarda alınabilecek. 80.6 kWh kapasiteye sahip bataryalarsa 400 km menzil sunabiliyor.

21 Şubat 2025 Cuma

Tedson Etna


Restomod dünyasında çoğu zaman Porsche modellerinin yenilenmiş hallerini görsek de bazı üreticileri bunu değiştirmek için uğraşıyor. Bu üreticilerden birisi de Hırvat marka Tedson Motors. Ortaya çıkan otomobilin fiyatıysa yaklaşık 800.000 Euro civarında.

Temellerinde bir Lamborghini Gallardo yatan aracın gövdesi tamamen karbon fiberden üretilmiş. Ön bölümde, temellerini kullandığı modelin izleri görülen araçta daha uzun bir burun ve hava çıkışına sahip bir bagaj kapağı bulunuyor. Yeni jantlarsa Alfa Romeo'nun tasarım biriminden çıkmış gibi duruyor. Yan hava girişleri sadeleştirilen aracın asıl farklılığıysa arkada.

Arka çamurluklar üzerinde hava çıkışları bulunan Etna'nın motor kaputunun ucu bir spoiler şeklinde tasarlanmış. Güncel Lamborghini modellerini hatırlatan LED stoplar ve hava çıkışlarına sahip arka tampon haricinde difüzör ve merkezi yerleşime sahip dev egzoz çıkışları öne çıkan detaylar arasında.

İç mekanı hemüz detaylandırılmayan aracın süspansiyon sistemi Gallardo Super Trofeo'dan alınmış. Ağırlığı da 200 kg azaltılan otomobilin 5 litre hacimli, V10 motoru 600 beygir güç üretebilir hale gelmiş. Yarı otomatik şanzımanı da güçlendirilen Etna'nın güç ünitesi 10.000 d/d çevirebiliyor.

Volkswagen Teramont Pro


Volkswagen'in Çin pazarına verdiği önemin büyüklüğü, bazı modellerin ilk olarak bu pazar için tanıtılmasından anlaşılıyor. Diğer ülkelerde Atlas olarak satılan modelin makyajı halinin Teramont Pro olarak ortaya çıkması da bu yeni modellerden bir tanesinin daha bizlerle olduğunu gösteriyor.

5.158 mm boya, 1.991 mm ene ve 1.788 mm yüksekliğe sahip olan araç daha köşeli tasarımıyla öne çıkıyor. Çift katlı farları, büyük kısmı kapatılan panjurla birbirine bağlanırken sportif tasarıma sahip ön tamponda büyük hava geçişleri kullanılmış. Yandaysa büyük jantlar ve hemzemin kapı kolları görülebiliyor.

Geniş çamurluklarının yapısı güncel Atlas'a göndermeler yapan otomobilin arkasında şık bir spoiler, koyu renkli ve inceltilmiş LED stoplar ve gövdeden çok çıkıntı yapmayan bir tampon görülebiliyor. Egzoz çıkışları gizlenen aracın bu tamponu da sportif bir görünüm sunuyor.

Kaputu altında 2 litre hacimli, turbo beslemeye sahip benzinli motor bulunan Teramont Pro 272 beygir güç, 400 Nm tork üretebiliyor. Dört tekerlekten çekiş sistemi ve 7 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzımanı standart olarak sunan otomobil 0'dan 100 km/s sürate 7.6 saniyede ulaşabiliyor.