10 Aralık 2025 Çarşamba

Kia Seltos


Kia, 3 yıl önce makyajladığı Seltos'un yeni nesil örneklerini tanıttı. Eskisinden daha köşeli hatlara sahip olan otomobilin görünümü yeni nesil Kia modellerine uyum sağlamış. Boyutları da büyüyen modelin kaputu altındaysa bir değişiklik yaşanmamış.

Çift katlı olarak tanımlanabilecek far grubu yanyana yerleştirilirken siyah renkli ön panjur heybetli bir duruş sağlamış. Tampon tasarımı donanıma göre değişiklik gösteren otomobilin GT-Line paketleri daha sportif bir görünüm sunuyor. Siyah renkli yan aynalara sahip olan otomobilin tampon ve kapı korumaları da GT-Line paketinde siyah bürünüyor.

Hemzemin kapı kollarına kavuşan Seltos'un jant seçenekleri de daha aerodinamik hale gelmiş. 4.430 mm boya sahip olan modelin eni 1.830, yüksekliğiyse 1.600 mm. 2.690 mm'lik aks mesafesiyse Sportage'ınkinden fazla. Hemzemin tavan rayları ve arka çamurluk üzerinde ilginç bir cam tasarımına sahip olan modelin LED stopları da bagaj kapağında birbirine bağlanıyor.

İç mekanı da daha köşeli hale gelen otomobilde dört kollu direksiyon simidi, GT-Line donanımında üç kolluya dönüyor. Dijital gösterge paneli ve dokunmatik ekran bitişik tasarımla sunulurken havalandırma ızgaraları incelmiş. Vites koluysa koltuklar arasına geri dönmüş. Orta konsolda fiziksel butonları unutmayan Kia, yeni aracın bagaj hacmini 536 litre olarak açıkladı.

Kaputu altında tanıdık motorlar bulunan Seltos'un 2 litre hacimli, atmosferik emişli motoru 150 beygir güç üretebilirken turbo beslemeli 1.6 litre hacimli ünite, pazara göre 180 veya 193 beygir güç üretebiliyor. İki veya dört tekerlekten çekişli olarak alınabilen modelin şanzıman seçenekleri arasında 6 ileri manuel, 7 ileri çift kavramalı, yarı otomatik ve 8 ileri vitesli tam otomatik üniteler bulunuyor. Hibrit versiyonsa önümüzdeki aylarda tanıtılacak. 

Opel Astra


Peugeot'nun 308'i makyajlamasının ardından Opel de bu otomobilin teknik ikizi Astra'yı makyajladığını açıkladı. Ön bölümde yoğunlaşan operasyon sonrasında iç mekanda da büyük bir yenilik sunulmazken Fransız kardeşte olduğu gibi kaput altında bazı gelişmeler yaşanmış.

Alman markanın güncel tasarım dilini yansıtan yüzünde logo ve panjur içerisinde birçok aydınlatılmış öğe sunan otomobilin yeni tampon tasarımı da sportif görünüyor. Sis farları artık far grubuna entegre edilen aracın jant seçenekleri de yenilenmiş. Fotoğraflarda görülen 18 inç çaplı jantların bijonları aerodinamik kapak altına gizlenmiş.

Yeni gövde renklerine de kavuşan otomobilin iç mekanında neredeyse hiçbir değişiklik yok. Dijital gösterge paneli ve dokunmatik ekranda grafikler ve menüler yenilenirken geri dönüşümlü malzemelerde üretilen döşemeler farklı tasarıma kavuşmuş. Trim parçalarında da ufak tefek renk değişiklikleri mevcut.

Kaputu altında 130 beygir güç üretebilen Diesel üniteyi koruyan Astra'nın 1.2 litre hacimli hafif hibrit seçeneği 145 beygir güç üretebilirken 1.6 litre hacimli, benzinli motora sahip şarj edilebilir hibrit versiyon 195 beygir gücünde. Batarya kapasitesi 58 kWh'e çıkan elektrikli seçenekse 156 beygir gücünde. 

9 Aralık 2025 Salı

Citroën ELO


SUV her ne kadar MPV araçları yok etmiş olsa da Citroën bu gövde tipinin öldüğüne inanmak istemiyor. Markanın güncel tasarım diliyle tanıttığı ELO konsepti henüz bir motora sahip olmasa da ilginç tasarım detayları dikkat çeken bir otomobil. Aracın iç mekanında gelecekte seri üretime alınacak bir iki detay da bulunuyor.

Neredeyse aracın tamponu seviyesine kadar uzanan bir ön cama sahip olan konsept, Citroën'in güncel ter parantez far tasarımının ileri bir haline sahip. Hem far hem de stoplar, birbirinden uzağa yerleştirilen 3 parçaya sahip. Araçtan çok az çıkıntı yapan tamponlarsa metalik renkleriyle öne çıkıyor. 21 inç çaplı jantlarsa ilginç desenli kapaklara sahip.

Arkaya doğru kayarak açılan arka kapılarında daha büyük camlar bulunan otomobilin tavanı da kapı bitiminde alçalıyor. Benzer bir açı değişimi bagaj kapağı camında da görülebiliyor. Bu arada bagaj, asimetrik iki kapağa sahip ve çamurlukların üzerinde de ilginç girintiler bulunuyor. Yan aynaların da kelebek camların önüne alınması ilginç bir detay.

B sütunu bulunmayan otomobilin ön kapısı da öne doğru kayarak açılıyor. Merkezi oturma pozisyonuna sahip olan sürücünün iki yanına daha küçük ve sökülebilen koltuklar yerleştiren Citroën arkada da üç adet tekli koltuk sunmuş. Bu koltuklar katlanarak üzerlerine şişirilebilir bir yatak yerleştirilebiliyor. Arka koltukların altında ek depolama bölümü yer alıyor.

Sürücü koltuğu kullanılmadığında geriye döndürülebilen otomobil bu koltuğa eklenebilen bir tepsiye de sahip. Yan yüzeylerin tamamında fermuarlı cepler sunan konseptin direksiyon simidi, yakın zamanda Peugeot'nun seri üretime alacağını açıkladığı dikdörtgen üniteye benziyor. Aracın gösterge paneliyse ön camın hemen altına yansıtılıyor.

Genesis G90 Wingback


Genesis bazı işler karıştırıyor. Geçtiğimiz aylarda BMW M ve Mercedes-AMG gibi markalarla rekabet etmek için Magma alt markasını tanıtan üretici bazı iddialı tasarımlar tanıtmış olsa da asıl sürprizi Le Mans'a katılacağını açıklayarak yapmıştı. Bununla birlikte yol otomobillerini de unutmayan Genesis etkileyici bir wagon konsepti tanıttı.

Ana hatları bir G90'ı andırıyor olsa da gövde kiti çok agresif duran otomobilde ön panjur küçülse de tamponda yer alan hava girişleri çok daha büyük. Ek girişlere de sahip olan tamponun köşelerinde deflektörler kullanılmış. 22 inç çaplı jantlara sahip olan konseptin çamurlukları da genişletilmiş.

Ön çamurluklar arkasında hava çıkışları sunulan otomobilde tavan rayları yerine uzun yüzgeçler kullanılmış. Bagaj kapağı camının hem üst hem de altında birer spoiler sunan aracın LED stopları da iki LED şeritle birbirine bağlanmış. Difüzörün çıkışına eklenen egzoz çıkışlarının ikisi büyük ikisi de küçük tutulmuş.

İç mekanda bol Alcantara döşeme ve yüksek yan destekli koltuklar sunan konseptin kaputu altında nasıl bir motor bulunduğu açıklanmamış olsa da standart G90'da çift turbo beslemeye sahip 3.5 litre hacimli bir V6 var. Markanın rakip görüldüğü araçlar düşünüldüğünde Le Mans için geliştirilen V8 motorun yol versiyonunun da seri üretimde kaput altında yer bulması muhtemel.

Buick Electra Encasa


Buick, Electra ailesini güncellemeye devam ediyor. Şimdi sıra, ailenin en büyük ve en lüks modeli Electra Encasa'da. Etkileyici bir görünüme sahip olan otomobilin özelliklerini gösterdiği asıl yerse iç mekanı. 7 kişilik aracın sahip olduğu güç de şaşırtıcı seviyede.

Ön bölümde yuvarlatılmış hatları dikkat çeken modelin hava sürtünme katsayısı 0.258 olarak açıklanıyor. Yüksek burnunda çift katlı farları agresif bir duruş sergileyen aracın tamponunda da geniş hava girişi kullanılmış. Tavana küçük LiDar sensörü yerleştirilirken jant çapları 19 inç olarak açıklanıyor. Kapı kollarıysa hemzemin.

5.260 mm boya sahip olan aracın aks mesafesi 3.160 mm. Arka bölümünde ince yapılı bir tampon ve büyük sayılabilecek bir spoiler kullanılan MPV'nin 3 boyutlu görünüme sahip LED stopları da ortada birbirine bağlaıyor. Elektrikli bagaj kapağının ortasında hem marka ismi hem de logosu kullanılmış.

İç mekanda çift renkli bir ortam yaratan Buick, ön bölümde üç kollu direksiyon simidi, ortalama büyüklükte bir dijital gösterge paneli büyük bir dokunmatik ekran ve ön yolcu konsoluna da eklenen ikinci bir ekran görülebiliyor. Ekranların altına gizlenen ince yapılı havalandırma ızgaraları ve ara konsolun hem üst hem de altıda sunulan bol depolama alanı gözlerden kaçmıyor. Ön koltuk sırtlıklarında da katlanabilir tepsiler unutulmamış.

2. koltuk sırasında dokunmatik kumandalar sunan Buick, elektrik kumandalı bu koltuklarda ısıtma, soğutma ve masaj fonksiyonları sunuyor. Bir çift sunroof ve arka koltuklar için tavanda yer alan ekran haricinde 16 hoparlörlü Bose ses sistemi ve kablosuz şarj istasyonları da donanıma eklenmiş. Ön yolcu koltuğu da öne doğru katlanarak arkadakilere ek hacim sağlayabiliyor.

Son zamanlardaki trendlere bakarak elektrikli olması beklense de aracı şarj edilebilir hibrit bir üniteyle donatan Buick 1.5 litre hacimli, turbo beslemeli benzinli motorla bir çift elektrik motorunu birarada kullanarak 628 beygir güç, 775 Nm tork üretebilmiş. Dört tekerlekten çekişli modelde kullanılan 40.9 kWh kapasiteli bataryalar elektrikli menzili 220 km'nin üzerine çıkarırken 0-100 km/s depar 5.8 saniyede tamamlanıyor.

Leapmotor A10


Avrupa'nın giderek kalabalıklaşan elektrikli B-SUV pazarına yeni bir katılım yaşanıyor. Stellantis ortaklığından doğan Leapmotor, A10 ile satışlarda başarı arayacak. Henüz teknik verileri paylaşılmamış olan modelin iç mekan tasarımı da paylaşılmadı.

4.2 metre boya sahip olan otomobil markanın tipik yuvarlak hatlı tasarımına sahip. 18 inç çaplı jantlar ve tavana yerleştirilen LiDar sensörleri haricinde hemzemin kapı kolları ve cam altına sabitlenen yan aynalar da dikkat çekiyor. Çamurluk ve kapı altı korumaları çok kalın tutulmayan modelin arkasında küçük bir spoiler ve gülen yüz biçimli desene sahip LED stoplar görülebiliyor.

Ford Mondeo


Avrupa'da artık satılmıyor olsa da isim olarak yaşamaya devam eden Ford Mondeo Çin'de makyajlandı. Orta Doğu pazarlarında Taurus ismiyle satışta olan otomobilin yeni haliyle eskisi arasında çok fark olmasa da kaput altında sunulan motorlarda az da olsa güçlenme sağlanmış.

Artık tek katlı farlara sahip olan Mondeo bu nedenle eskiden üst kat olarak tanımlanacak bölümde daha kalın üniteler sunuyor. Yeni ön panjur ve tampon tasarımı da biraz daha agresif bir duruş sağlamış. Yenilenen jant seçenekleri haricinde yan bölümde bir farklılık görülmezken grafikleri değişen stoplar ve daha karmaşık bir tasarım sunan arka tampon değişiklikleri tamamlıyor.

İç mekanda en büyük değişiklik görülemeyen bir yerde. Dijital gösterge paneliyle başlayıp ön yolcu konsoluna kadar uzanan ekran artık Snapdragon 8155 çiple yönetiliyor. Vites konsolunda yer alan fiziksel butonları orta havalandırma ızgaralarının altına alan Ford boşalan yerde yeni bardaklıklar ev bir çift kablosuz şarj yüzeyi sunuyor.

1.5 litre hacimli, benzinli motoru 196 beygir güç üretebilen otomobilin 2 litre hacimli ünitesi de 261 beygir güç üretebilecek şekilde modifiye edilmiş. 2.5 litre hacimli motorla sunulan hibrit Mondeo 288 beygir gücünde. Bu araçta sürekli değişken oranlı otomatik şanzıman (CVT) kullanılırken diğer ikisinde 8 ileri vitesli otomatik şanzıman standart. 

8 Aralık 2025 Pazartesi

Buick

General Motors, Buick markasıyla anavatanında çok başarılı olmasa da Çin'de durum farklı. Gezegenin en büyük otomobil pazarında premium markalardan biri olan Buick, iki isimsiz konseptle karşımıza çıktı. SUV ve crossover yapısında olan ikilinin iç mekanları paylaşılmamış olsa da her ikisi de seri üretime yakın bir görüntü çiziyor.

SUV olarak nitelendirilebilecek ilk araç sivri burun yapısı ve tampona doğru inen far grubuyla dikkat çekiyor. Şık jantlar ve yan aynalar yerine geçen kameralarla hemzemin kapı kolları yan tarafta öne çıkan detaylar. Yüksek tavan rayları, dik tasarımlı 3. fren lambası entegre edilen spoiler, 3 boyutlu LED stoplar ve alt kısmı siyah bırakılan arka tampon da dinamik bir duruş sunuyor.

Daha da sportif görünen crossover konseptte de sivri bir burun yapısı sunan Buick, alt kısmı siyah renkli ön tamponun altına bir de splitter eklemiş. Şık jantlar ve yan eteklerin haricinde arka kapılarda görülen hatlar dinamik çizgileri devam ettiriyor. Hemzemin kapı kollarına sahip olan konseptin arka kapıları geriye doğru açılıyor.

Yan aynaları yerine yine kameralar kullanılan otomobilde şişkin çamurluklar, cam tavan, siyah renkli spoiler ve gövdeye çok şık bir şekilde entegre edilmiş LED stoplarla dikkat çekiyor. Bagaj kapağı iki parçalı olarak açılan aracın alt bagaj kapağının üst kısmında da bir spoiler gizlenmiş. Bu bölümde de tamponun alt bölümünün siyah olmasıysa sürpriz değil.

Nissan NX8


Nissan'ın Çin pazarı için tanıttığı modeller arasına bir de SUV katıldı. Hem elektrikli hem de PHEV olarak sunulan aracın boyutları izin veriyor olsa da Japon üretici iç mekanı 5 kişilik olarak düşünmüş. NX8, N6 ve N7 gibi modellerle aynı aileden olduğunu gizlemiyor.

4.870 mm boya, 1.920 mm genişliğe ve 1.680 mm yüksekliğe sahip olan otomobilin aks mesafesi 2.917 mm olarak açıklandı. Çift katlı farlarının üst bölümü tek parça olarak tasarlanırken yuvarlak hatlar sade bir görünüm sunuyor. Ön tamponun altı, arka tamponun tamamı, çamurluk ve kapı altı korumaları siyah renkli olan aracın kapı kolları da hemzemin.

Şık jantlara sahip olan otomobilin ön çamurluklarında kameralar yer alırken tavanda da LiDar sensörü var.  Arka bölümü da şık bir tasarım sunan NX8'in bagaj kapağında şık bir spoiler yer alırken ince yapılı stoplar iki çamurluk arasında uzanıyor. Bu parçanın ortasında logo bulunmazken aydınlatmalı bir "Nissan" yazısı premium bir görünüm sunuyor.

Modelin elektrikli seçenekleri 292 beygir güç üretebilen tek veya 340 beygir güç üretebilen çift motorlu şekilde alınabilecek. Daha uzun menzil isteyenler için hazırlanan seçenekteyse 1.5 litre hacimli, 148 beygir güç üretebilen bir benzinli motor, 265 beygir güç üretebilen elektrik motoruyla birlikte kullanılacak.

Mercedes-Benz GLB Serisi

EQB tarihe karıştı. Mercedes'in EQ ailesini normalleştirme çabası sonucunda alıştığımız adlandırma şablonuna dönmesi, elektrikli SUV modelinin de ismini GLB yaptı. İlerleyen dönemde hafif hibrit seçenekleri de tanıtılacak olan otomobilin sunduğu özellikler CLA'nınkilerle aynı.

Farklı donanımlarda kullanılan farklı tampon ve jant tasarımları olsa da ortada birbirine bağlanan LED farlar ve biraz aşağıya yerleştirilen ön panjuru bütün seçeneklerde sunan GLB yuvarlatılmış ön tasarımıyla öne çıkıyor. Yan aynalar camların altına sabitlenirken kapı kolları da hemzemin olanlarla değiştirilmiş. Tamponları daha agresif duran AMG paketinin ince çamurluk korumaları da gövde renginde.

Yüksek tavan raylarına sahip olan GLB ailesinde kalın tutulan kapı altı korumaları AMG pakette tamamen siyah. Aracın arkasındaysa kenarlarda aşağıya doğru uzayan LED stoplar dikkat çekiyor. Hem far hem de stop grubunda Mercedes yıldızları unutulmamış. Tamponlar ve yan eteklerde kromajlı süslemeler için AMG tasarım paketinden uzak durulması gerekiyor.

Modelin iç mekanıysa CLA'dan tanıdık. Dijital gösterge paneli ve iki dokunmatik ekranla alınabilen kokpit modern görünürken farklı koltuklar, döşemeler ve renkler opsiyonel olarak yaşam alanını renklendirebiliyor. 5 veya 7 kişilik olarak sunulmaya devam eden otomobilin açılamayan cam tavanıysa matlaşma ve yıldız yansıtma özelliklerine sahip olabiliyor.

Motor konusunda da CLA'yı örnek alan GLB'nin arkadan itişli seçenekleri 272 beygir güç, 335 Nm tork üretebilirken çift motorlu ve dört tekerlekten çekişli araçlar 354 beygir güç, 515 Nm tork üretebiliyor. Arkadan itişli model 0'dan 100 km/s sürate 7.4 saniyede ulaşabilirken dört tekerlekten çekişli seçenek bunu 5.5 saniyede tamamlıyor. 85 kWh kapasiteli bataryalarsa 631 km'ye kadar menzil sunabiliyor. 

Beş kişilik seçenekleri 540 litre bagaj hacmi sunan GLB'nin 7 kişilik versiyonları 5 kişilik kullanımda 480 litre hacimle sunulmuş. Arka koltukların tamamı yatırıldığında 7 kişilik versiyon 1.605, 5 kişilikse 1.715 litre hacim sunuyor. Bu arada araçların kaputu altında da 127 litre hacimli bir bagaj mevcut. 800 Volt mimarisi sayesinde şarj hızı 320 kW'ı buluyor.

Fiat Dolce Camper


Geçtiğimiz yıl tasarım dili aynı birkaç konseptle karşımıza çıkan Fiat, bu yıl konseptleri seri üretime biraz daha yaklaştırmanın peşinde. Hepsi Grande Panda benzeri hatlara sahip olan araçlardan Dolce Camper, bu sefer Brezilya'da, biraz daha güncellenerek sergilendi. Üstelik bu defa aracın iç mekanı da hazır.

Karelerden oluşan detayları Grande Panda'yı andıran modelin ön tamponunda gizlenmiş bir vinç ve siyah renkli korumalar mevcut. Port bagaja gizlenen katlanabilir çadırı desteklemek için A sütunu önüne güçlendiriciler eklenirken geniş çamurluklarda Fiat armaları görülüyor. Gizlenmiş kapı kolları ve yan camların çift katlı yapısı da ilginç detaylar.

Araziye uygun lastikler ve sac jantlarla donatılan otomobilin arka bölümünde de siyah renkli tampon kullanılmış. LED stoplarında kare desenleri görülebilirken tepeye çıkmak için gereken merdiven gövdeye gömülmüş. Tavan raylarının da stoplara kadar uzadığını belirtelim.

İç mekanı fütüristik bir tasarım sunan modelin oval direksiyon simidi ve konsolu Lingotto fabrikasını hatırlatan hatlar sunuyor. Vites selektörü ve bazı uyarıları simit üzerine alan Fiat ön konsolda metal bir sound bar ve ahşap plakaya yer vermiş. Bu bölümde kablosuz şarj cihazı ve ara konsolda görev yapan tepsi gözlerden kaçmıyor.

7 Aralık 2025 Pazar

Kia Vision Meta Turismo


Genç markalardanmış gibi dursa da 80. yaşını kutlayan Kia, bunun şerefine sürpriz bir konseptle karşımıza çıktı. Elektrikli bir otomobil olan Vision Meta Turismo köşeli hatlara ve büyük boyutlara sahip. Teknik verileri paylaşılmayan konseptin iç mekanı da ilginç tasarım detayları sunuyor.

Sivri burun yapısında kapatılabilir hava girişleri, çok parçalı ve ince çubuklardan oluşan LED farlar dikkat çekerken kameralı yan aynalar çok ileriye yerleştirilmiş. Kısa tampon-tekerlek mesafeleri, aerodinamik kapaklı büyük jantlar, iki parçaya bölünen A sütunu ve gizli kapı kolları farklı bir görünüm sunmuş.

Ön ve arka camı neredeyse tek parça olacak şekilde tavanda birleşen konseptte geniş çamurluklar ve Stinger'da kullanılanları hatırlatan LED stoplar kullanılıyor.  Arka tamponun tamamı seiyah renkli. Aynı renk kapıların altında yer alan geniş korumalarda da göze çarpıyor.

İç mekana geçildiğinde sürücü bölümünün farklı renkte sunulduğu görülebiliyor. Sağında bir joystick bulunan şoförün önünde yer alan direksiyon simidi de üst kısmını unutmuş gibi görünüyor. Küçük bir dijital gösterge paneli bulunan otomobilin asıl bilgi verdiği bölüm ön camın alt kısmı. 3 boyutlu hologram da yansıtabilen konseptin yaşam alanı, cam tavan sayesinde çok ferah.