19 Temmuz 2025 Cumartesi

Mazda CX-5


Mazda'nın global pazarlarda en çok satılan SUV modeli CX-5 yeni nesline kavuştu. Tipik bir Mazda olarak iç ve dış tasarımı çok öne çıkmayan yeni modelin kaputu altında daha da az gelişme bulunuyor. Çok fark edilmiyor olsa da otomobilin boyutlarında da önemli artış yaşanmış.

Sanki makyajlanmış gibi duran otomobilde ince yapılı LED farların panjurun yanlarına doğru uzadığı görülüyor. Panjur daha 3 boyutlu bir görünüme kavuşurken ön tampon da daha sportif görünüyor. Siyah renkli jantlar, yine bu renkte sunulan yan aynalar, hemzemin tavan rayları, çamurluk ve kapı altı korumalarıyla uyumlu.

Arka bölümü biraz daha köşeli hale gelen otomobilde spoiler kullanımı devam ederken bu bölümde tamponun büyük kısmı siyah renkli sunuluyor. LED stoplar BMW modellerine göz kırpan tasarımlarıyla öne çıkarken aralarında yer alan boşlukta marka logosu yerine Mazda yazıyor olması öne çıkıyor. Aracın boyu 114 mm, eni 13 mm, aks mesafesiyse 76 mm uzamış.

Aynı detayı direksiyon göbeğinde de görmek mümkün. Bu bölümde birçok kumandanın dokunmatik ekrana gömülmesi nedeniyle daha sade bir tasarım sunulurken bu ekranın, şu ana kadar bir Mazda modelinde sunulan en büyük ünite olduğu belirtiliyor. Vites kolu, açık renkli deri döşeme opsiyonu ve açılabilir cam tavan korunan donanımlar arasında. Gösterge paneli de artık dijital.

Kaput altındaysa hayallerin biraz kırıldığı söylenebilir. İlk etapta 2.5 litre hacimli, atmosferik emişli motorla sunulacak olan CX-5, 190 beygir güç, 250 Nm tork üretebiliyor. 6 ileri vitesli otomatik şanzıman ve dört tekerlekten çekiş sistemi standart. Aynı ünitenin 24 Volt hafif hibrit yardımcılı seçeneğiyse sadece 141 beygir güç, 238 Nm tork üretebiliyor. Bu araç iki veya dört tekerlekten çekişli olarak alınabiliyor.

Pagani Huayra Codalunga Speedster


Pagani ailesi yeni bir versiyonu karşılıyor. 2011 yılından beri üretimde olan Huayra'nın uzun kuyruklu versiyonu Codalunga da aslında 2022 yılında tanıtılmıştı. Bu aracın da yeterince farklı özellik sunmadığını düşünen Pagani şimdi de otomobilin üzerini açtı.

Gövde hatları sabit tavanlı kardeşininkinden farksız olan araçta açılabilir cam tavan kullanılmış. Uzatılan arka bölümü de ana hatları düşünüldüğünde aynı kalan Codalunga'nın tamponu altına bir çift egzoz çıkışı daha eklenmiş. Tavan ve kapı tasarımının değişmesi de yan kelebek camlarının iptal edilmesine neden olmuş.

İç mekan tasarımı tamamen aynı kalsa da bütün Pagani modellerinde olduğu gibi Huayra Codalunga Speedster da kişiselleştirmeye açık bir model. Yaşam alanında plastik kullanılmayan otomobil bunun yerine alüminyum, deri ve ahşap gibi malzemeler kullanıyor. İstenen renkte sunulan trim parçaları için Alcantara ve karbon fiber de seçenekler arasında.

Kaput altında da bir sürpriz bulunmuyor. Çift turbo beslemeye sahip V12 motor 6 litre hacimli ve 864 beygir güç, 1.100 Nm tork üretiyor. Güç, arka aksa aktarılıyor. 7 ileri vitesli, yarı otomatik veya manuel ünite seçenekler arasında. Maksimum sürat 350 km/s'te sınırlı. Araçtan sadece 10 adet üretilecek.

Ford Bronco


Ford Bronco ailesi genişliyor. İlk bakışta makyajlanmış bir Bronco Sport gibi görünen bu yeni model aslında Çin pazarına özel bir otomobil. Aynı ismi paylaşan kardeşlerinden daha büyük olan bu versiyonun kaputu altında iki farklı motor seçeneği sunulacak.

Yuvarlatılmış hatlara sahip olan otomobilin kaputunun ön bölümü bir hava geçişi olarak tasarlanmış. LED farlarının tasarımıyla kardeşlerine göz kırpan Bronco'nun ön tamponu gövdeden çok çıkıntı yapmadığından aracın genel duruşu kompaktmış gibi. Bu izlenim, boyun 5.025, aks mesafesininse 2.950 mm olduğu gerçeğini değiştirmiyor.

Geniş çamurluk korumaları ve hemzemin kapı kollarına sahip olan yan bölümde yüksek tavan rayları ve tavana eklenen LiDar sensörleri görülebiliyor. C ve D sütunları arasında yer alan camın daralması ve araziye uygun küçük jantlar modelin diğer detayları. Stepnesi bagaj kapağına sabitlenen modelde LED stoplar ve yine gövdeden çok çıkıntı yapmayan arka tampon kullanılmış.

Henüz iç mekanı hazır olmayan aracın kaputu altında iki motor seçeneği bulunuyor. Elektrikli versiyon 275 beygir güç üretebilirken 1.5 litre hacimli, benzinli üniteye sahip şarj edilebilir hibrit 245 beygir gücünde. 43.7 kWh kapasiteli bataryasıyla 220 km elektrik menzili sunan bu seçeneğin toplam menziliyse 1.220 km olarak açıklanıyor. Elektrikli araçtaysa 105.4 kWh kapasiteli bataryalar kullanılmış ve menzili 650 km. Ağırlıklarsa EV için 2.630, PHEV için 2.510 kg.

Subaru Uncharted


Subaru'nun elektrikli modellerine bir yenisi ekleniyor. Sık sık yeni model tanıtmak gibi bir alışkanlığı olmayan Japon üretici, bu modelini de kardeş firma Toyota ile paylaşıyor. Makyajlı bir C-HR+ olarak tanımlanabilecek modelin sunduğu güç seviyeleri de değişmemiş.

Sivri burun yapısı korunsa da farklı panjur, farlar ve tamponla kendi yüzüne sahip olan Uncharted, 18 ve 20 inç çaplı jantlarla alınabiliyor. Kalın kapı altı korumalarını C-HR+ ile paylaşan araçta hemzemin tavan rayları kullanılmış. Arkada kullanılan çift spoiler ve ince yapılı stoplar kardeşine daha çok benzemesine neden olurken tampon tasarımı yine Subaru'ya özel.

İç mekan tasarımının neredeyse tamamını Toyota ile paylaşan Subaru'da üst ve alt bölümü düzleştirilmiş direksiyon simidi görev yapıyor. Dijital gösterge paneli, büyük dokunmatik ekran ve bir çift kablosuz telefon şarjına sahip vites konsolu aynen korunurken koltuk tasarımları bile markalar arasında paylaşılıyor.

Üç güç seçeneği sunan Uncharted'ın önden çekişli versiyonları 167 ve 224 beygir gücünde. İlki 57.7, ikincisi 77 kWh kapasiteli bataryalara sahip araçlara 343 beygir güç üretebilen dört tekerlekten çekişli model eşlik ediyor. Bütün araçalr 22 kW AC, 150 kW DC şarj destekliyor. Sunulan en yüksek menzil 585 km olarak açıklanırken en güçlü motorla 0-100 km/s hızlanma 5 saniyenin biraz üzerinde tamamlanıyor. 

18 Temmuz 2025 Cuma

ECD Land Rover Defender 110


Restomod dünyası yeni bir modelle şenlendi. Aslında uzun süredir Land Rover modellerini güncelleyen ECD Automotive Design, klasik Defender 110'un çok güçlü bir versiyonunu tanıttı. Görünümü de hafifçe değiştirilen bu modelin kaputu altında bir Amerikalının kalbi yatıyor.

Ana hatları aynı kalsa da LED farlar, çelik tampon ve yeni bir ön panjur gibi farklılıklar sunan otomobilde dışarıya yerleştirilen takla kafesi, 20 inç çaplı jantlar, üst bölümü ahşap kaplı basamaklar, LED stoplar ve projektörler gibi dokunuşlar görülebiliyor. Yenilenen arka tamponun üst bölümünde de ahşap basamaklar sunan modelde dörtlü egzoz çıkışı kullanılmış.

İç mekanı başta aşağıya özelleştirilebilen aracın bu bölümünde sınırsız renk ve malzeme opsiyonu bulunuyor. Sergilenen araçta bagaj bölümünde ahşap banklar sunan ECD, dört adet tekli koltuk ve üç tane sunroof gibi özellikleri de modele eklemiş. Bütün yolcular için havalandırma ızgaraları, elektrikli koltuklar ve bardaklıklar sunulmuş.

Kapı içlerinde ahşap çekecekler de sunan bu Defender'ın üç kollu direksiyon simidinin alt bölümü düzleştirilmiş. Vites topuzu ve direksiyonun haricinde ön yolcu konsolunda da büyük ahşap parçalar kullanılmış. Dokunmatik ekran da modern dokunuşlar arasında yer almış. Focal ses sistemi, bufalo derisi döşemeler ve Alcantara tavan döşemesi de sunulan lüks dokunuşlar arasında.

Asıl farklılığı kaput altında bulunan bu restomod GM raflarından alınmış 6.2 litre hacimli V8 motoru kullanıyor. Kompresör besleme yardımıyla 700 beygir üzerinde güç üretebilen aracın bir diğer ilginç özelliğiyse 6 ileri vitesli manuel şanzımana sahip olması. Dört tekerlekten çekiş sistemiyse tabii ki standart donanımda.

Škoda Enyaq Cargo


İngiltere'de sunulan düşük vergi oranlarından yararlanmak için ticari versiyonuna kavuşan modellere bir yenisi eklendi. Enyaq 85 ve SportLine 85x seçenekleri temel alınarak hazırlanan otomobiller dışarıdan bakıldıklarında standart kardeşlerinden farklı tasarım unsuru sunmuyor.

Arka camları karartılan otomobilin bagaj kapağı camında da koruyucu tel kullanılmış. Arka koltukları bulunmayan Enyaq Cargo'nun ön koltukları arkasında ayırıcı bir duvar bulunuyor. Bagaj havuzu da bölmelere ayrılabilen araç zemin altında ek depolama hacmi de sunmaya devam ediyor.

İki versiyonunda da 286 beygir güç sunan otomobil arkadan itişli veya dört tekerlekten çekişli olarak tercih edilebiliyor. Her iki seçenekte de 77 kWh kapasiteli bataryalar sunan Škoda menzilleriyse arkadan itişli otomobilde 578, dört tekerlekten çekişlideyse 534 km olarak açıklıyor.

Mitsubishi Destinator


Mitsubishi, Avrupa'da suskun olsa da ASEAN pazarlarında arklı modeller tanıtmaya devam ediyor. 2023 yılında tanıtılan Xforce'un daha büyük bir versiyonu olan Destinator, tanıdık tasarımıyla geniş iç mekanı birleştirmiş. Üç koltuk sıralı otomobilin kaputu altında da güçlendirilmiş bir motor kullanılıyor.

Yüzünü büyük ölçüde Xforce ile paylaşan model siyah panjur ve şık far tasarımıyla heybetli bir duruş sergiliyor. Çift renkli jantlar, kalın tutulan kapı altı korumaları, hemzemin tavan rayları, üzerine şeritler çizilmiş C sütunu, üç kollu LED stoplar, spoiler ve koyu renkli arka tampon tasarım detaylarını oluşturuyor. Çamurluklar üzerindeki karakter çizgileri de ilginç dokunuşlar.

İç mekanda da Xforce dokunuşları görmek mümkün. Dijital gösterge paneli ve dokunmatik ekranı bu araçtan alınan Destinator, direksiyon simidi, orta ve vites konsollarını da bu araçla paylaşsa da bazı noktalarda ufak tefek farklılıklar bulunuyor. Kapı içleri ve ön yolcu konsolu da bu model için yeniden tasarlanmış. Yamaha ses sistemi ve tavana yerleştirilen havalandırma ızgaraları da donanıma eklenmiş.

4.680 mm boya ve 2.815 mm aks mesafesine sahip olan model 7 kişilik oturma kapasitesi sunuyor. 1.5 litre hacimli motoruysa turbo besleme yardımıyla 163 beygir güç, 250 Nm tork üretebiliyor. Sürekli değişken oranlı otomatik şanzımanla (CVT) donatılan model sadece önden çekişli olarak alınabiliyor.

17 Temmuz 2025 Perşembe

Maserati MCPURA


Maserati, ortadan motorlu iki kişilik sportif modeli MC20'yi yeniledi. Ferrari'nin kitabından alınmış gibi duran operasyon sonrasında aracın ismi değişmiş olsa da görünüm olarak büyük bir yenilik yaşanmamış. Modelin örnek aldığı araçsa GT2 Stradale olmuş.

Daha agresif duran yeni ön tamponu ve yeni gövde renkleriyle farklılaşan otomobilin jant tasarımları da yenilenmiş. Arka çamurluk önünde yer alan splitter biraz daha büyürken arka tampon tasarımı sadeleşmiş. Arkada sunulan spoiler de az da olsa genişletilmiş.

İç mekanda tasarım olarak daha da az yenilik sunan otomobilde üst ve alt kısmı düzleştirilmiş direksiyon simidi korunmuş. Dijital gösterge paneli ve dokunmatik ekranın grafikleriyle ara konsol tasarımı GT2 Stradale ile paylaşılıyor. Yeni döşeme renkleri donanıma eklenirken üzeri açılan Cielo'da 12 saniyede açılıp kapanabilen cam tavan kullanılıyor.

Kaputu altında 3 litre hacimli, çift turbo beslemeli V6 motoru koruyan model 630 beygir güç üretmeye deva etse de maksimum tork değeri 720 Nm'ye inmiş. 1.5 tonun altında kalan ağırlığı sayesinde 0'dan 100 km/s sürate 3 saniye civarında ulaşabilen arkadan itişli araçlardan sabit tavanlı olan 325, Cielo ise 320 km/s maksimum sürate sahip. 

13 Temmuz 2025 Pazar

Lanzante 95-59


Lanzante, ilginç isimli bir otomobille karşımızda. Aslında McLaren F1'i günümüze taşımayı hedefleyen model eski McLaren tasarımcılarının bir eseri. Temellerinde de bu markanın platformunu kullanan araç, 1995 yılında LeMans'ı kazanan 59 numaralı McLaren F1'i isminde anmayı başarıyor.

Ana hatları güncel McLaren modellerine benzese de özellikle ön bölümde daha sade bir tasarım anlayışıyla karşımıza çıkan otomobilin sivri burun yapısı altında büyük bir splitter bulunuyor. Kaputta hava çıkışı bulunmaması da burayı sadeleştirmiş. Jant tasarımlarıysa McLaren modellerinden tanıdık. Yan aynaların A sütununun üst bölümüne alınmasıysa bizi 80'li yıllara ışınlıyor.

Tavanın ortasına kadar uzanan kapılarının üst bölümü cam olan otomobilin yan yüzeylerinde de derin hava geçişleri yer alıyor. Seviye ayarlı spoiler ve parantez biçimli ince LED stoplar yine örnek alınan markaya benzeyen detaylardan. Merkezi egzoz çıkışı ve büyük difüzör çıkışı da arka kısmın dikkat çekenleri arasında.

İç mekan detayları henüz paylaşılmayan otomobilin kabininde üç koltuk olması ve merkezi sürüş pozisyonu da F1'e yapılan göndermeler arasında. Bu arada Inconel egzoz sistemi, hafifletilmiş jantlar ve altın ısı kalkanı gibi malzemelerle yapılan 20 kg'lık hafifletme sonrasında ağırlığın 1.250 kg civarına çekilmesi planlanıyor.

Motorunu da İngiliz markanın raflarından alan  95-59'un 4 litre hacimli, çift turbo beslemeli V8 motoru 862 beygir güç, 880 Nm tork üretebiliyor. Arkadan itişli otomobilin şanzımanıysa 7 ileri vitesli, çift kavramalı bir yarı otomatik ünite. 4.574 mm boya sahip olan aracın aks mesfesi 2.670 mm olarak açıklanırken yakıt deposu kapasitesi 75 litre.

Aston Martin Vantage S


Küçük Aston Martin güçleniyor. Vantage'ın daha da güçlü versiyonu S'i tanıtan İngiliz üretici performans artışını gövde tasarımına abartılı bir şekilde yansıtmamış. Görünmeyen bölümlerinde de değişiklikler yapılan modelin iç mekanı da ufak tefek dokunuşlarla farklılaştırılmış.

Dış görünümünde yapılan yenilikler gerçekten küçük olan Vantage S'in splitter, yan etekler, özel tasarımlı 21 inç çaplı jantları, arka tampon ve difüzör kenarlarında kırmızı şeritler sunulması en büyük değişiklikleri. Kaputta yer alan hava çıkışlarına yüzgeçler ekleyen Aston Martin arkaya da ince bir spoiler yerleştirmiş.

Modern iç mekanında da çok az farklılık sunan otomobilde kullanılan standart döşemeler deriden Alcantara'ya dönse de diğer kardeşlerde de bu döşeme tercih edilebiliyor. Karbon fiber koltuklarda da S armaları yer alıyor. Bir diğer yenilikse vites konsolunda yer alan motor çalıştırma butonunun kırmızı çerçeveli olması.

Kaput altında artık tanıdık hale gelen 4 litre hacimli, çift turbo beslemeye sahip V8 motor kullanılan otomobil 680 beygir güç, 800 Nm tork üretebiliyor. 8 ileri vitesli otomatik şanzımanla arka aksa iletilen güç 0-100 km/s hızlanmayı 3.4 saniyeye çekerken maksimum sürat 325 km/s. Aracın adaptif amortisörleri yeni ayarlara kavuşurken şanzıman takozları %10 yumuşatılmış.