9 Şubat 2013 Cumartesi
Scion FR-S
Toyota'nın sponsorluğunda her yıl düzenlenen Pro/Celebrity Race yani profesyonel yarış pilotları ve ünlülerin katıldığı yarış sırasında bu yıl Scion FR-S kullanılacak. 27 yıl sonda ilk defa arkadan itişli otomobillerin yarışacağı organizasyonda bu otomobil Scion tC'nin yerini aldı.
Siyah renkli, 18 inç çaplı jantlarla donatılan otomobilin süspansiyon sistemi sertleştirilirken frenler güçlendirilmiş. İç mekanında yarım boy takla kafesi, 5 noktadan bağlantılı emniyet kemerleri ve yan camlar için fileler bulunan aracın ön tamponunda bulunan gündüz farları iptal edilmiş.
Modifikasyon işlemleri TRD tarafınadan yapılan yarış aracının 2 litre hacimli Boxer motoru standart haliyle sunulsa da yol aracı için de opsiyonel olarak sunulan egzoz sistemi gücü 210 beygire yükseltmiş.
Dodge Challenger SRT8 - Chrysler 300 SRT8 Core Edition ve Dodge Charger SRT8 Super Bee
2013 Chicago otomobil fuarında büyük yenilikler tanıtmasa da sportif modeller üzerinde çalıştığını belli eden ev sahibi firmalardan Chrysler üç farklı SRT8 versiyonu tanıttı.
Araçların tamamında 20 inç çaplı jantlar, siyah renkli spoiler, siyah fren kaliperleri ve aynı renge boyanmış ön panjuru standart olarak sunan Chrysler, 300 SRT8 Core Edition'da kırmızı kaliper seçeneği de sunmakta.
Challenger SRT8 Core Edition'da 392 logoları ile birlikte mor ve turuncu renkler de gövde rengi seçenekleri arasına katılırken iç mekanda yeni döşeme ve kaplamalar bulunuyor.
300 SRT8 Core Edition'da da aynı donanımları sunan Chrysler Super Bee'de de farklı logolar dışında farklı bir donanım sunmamış. Araçların tamamında 6.4 litre hacimli v8 motor kullanılıyor. 470 beygir güç üretebilen ünite 637 Nm torka sahip.
Otomobillerin fiyatları A.B.D. pazarında 38.995 ile 43.995 Dolar arasında değişiyor.
Aston Martin Vantage SP10
Aston Martin, V8 Vantage ailesine yeni bir versiyon eklendi. Vantage S temelleri üzerine geliştirilen otomobilin en önemli özelliğiyse şanzımanı.
Markanın Vantage GT4 modelinin pistlerde kazandığı başarının ardından bu otomobile bakılarak geliştirilen SP10 dış görünüşünde sunduğu splitter, karbon fiber difüzör ve şeffaf stoplarıyla dikkat çekerken koyu füme gövde rengi ve 19 inç çaplı jantlarda kullanılan siyah bu versiyona özel.
Hem coupé hem de roadster gövde seçeneklerine sahip olan aracın kaliperleri gibi iç mekanı da siyah ağırlıklı. Orta konsolunda piyano siyahı kaplamalar dikkat çeken otomobilin tavan içi, direksiyon simidi ve koltukların orta kısımları gibi Alcantara ile döşenirken gri dikiş iplikleri kontrast oluşturuyor.
4.7 litre hacimli v8 motorunda bir farklılık olmayan otomobil bir Vantage S'te ilk defa sunulan manuel şanzımana sahip. 6 ileri vitesli olan ünitenin yanında 7 ileri vitesli yarı otomatik şanzıman da seçenekler arasına eklenmiş.
Giriş fiyatı, vergiler hariç 96.635 Sterlin olarak açıklanan otomobilin maksimum sürati 305 km/s olarak açıklanırken 0'dan 100 km/s sürate ulaşma süresi 4.5 saniye.
8 Şubat 2013 Cuma
Nissan GT-R Track Edition
Nissan model gamının en sportif yol otomobili olan GT-R'a yeni bir donanım eklendi. Aracını pistlerde kullanmak isteyen sürücüler için uygun bir versiyon olan Track Edition sınırlı üretim rakamıyla bulunması da zor olacak gibi.
Önceki modellerde de kullanılan hafifletilmiş jantların yanında yeni fren soğutma kanallarına sahip olan otomobilin süspansiyon sistemi de daha sert ayarlanmış. Splitter üzerinde yeni hava girişleri açılan aracın bagaj kapağı üzerinde bulunan spoiler de karbon fiberden üretilmiş.
İç mekanında mavi renkli deri süslemelere sahip ön koltuklarda kullanılan ve daha iyi tutunma sağlayan döşemeler dikkat çekerken arka koltukların iptal edilmesi ağırlığı düşürmüş.
Citroën Technospace
Citroën, C4 Picasso'nun yeni nesil modellerinin neye benzeyeceğini belli etti. 2013 Cenevre otomobil fuarında sergilenecek olan otomobilin konsept hali Technospace imini taşıyor.
İnce LED farlara sahip ön kısım oldukça sportif görünürken çift parçalı A sütunu ve tavana doğru uzayan ön cam güncel Citroën modellerinden alınmış. Yandan bakılınca da tanıdık çizgilere sahip olduğu görülebilen otomobilin arkasına geçildiğinde Audi Q7'den alınmış gibi duran bagaj kapağı ve 6. nesil Volkswagen Golf'ü çağrıştıran LED stoplar dikkat çekiyor.
4.430 mm boya, 1.830 mm genişliğe ve 1.610 mm yüksekliğe sahip olan aracın aks mesafesi 2.783 mm. Güncel C4 Picasso'dan daha kısa olan konseptin aks mesafesiyse daha uzun. Bagaj hacmi 537 litre olarak açıklanan otomobilin yeni platformu eskisinden yaklaşık 70 kg hafif olacak.
Toyota GT86 TRD
Toyota'nın sportif Coupé modeli GT86'nın görünümünü aşırı sade bulanlar için geliştirilen TRD kiti tanıtıldı. Görünümü daha sportif hale getiren paket performans artırıcı parçalara sahip değil.
Alt kısmı uzatılıp farklı bir ön panjurla donatılan ön tampon, yeni yan etekler, 18 inç çaplı jantlar, bagaj üstü spoiler ve farklı bir arka tampona sahip olan otomobilin egzoz sistemi dört çıkışlı hale getirilmiş.
Yakıt deposu ve radyatör kapağı da TRD'den alınan otomobilde farklı bir vites kolu bulunuyor. 6 ileri vitesli manuel veya otomatik şanzımanlarla alınabilen araç sınırlı sayıda üretilecek.
Sauber C32
2013 Formula 1 sezonunda yarışacak otomobiller arasında en çok dikkat çekenlerden birisi de Sauber C32 oldu. 2012 sezonunu takımlar sıralamasında altıncı olarak tamamlayan Sauber bu yıla daha da iddialı giriyor.
Geçen yıl kullanılan C31'in dengeli şasisini temel alan otomobilin arka süspansiyonu ve egzoz sistemi tamamen yenilenmiş. Ön kanat ve burunda da rötuşlar dikkat çekerken asıl aerodinamik farklılıklar aracın ortasında başlıyor. Girişleri büyüyen yan hava kanallarına rağmen bu kısım daraltılırken C31'de bulunan yan deflektörlerin yeni araçta çok daha uzun olduğu görülebiliyor.
Arka kısım üzerinde çok çalışıldığını belirten Sauber radyatörleri de farklı bir şekilde yerleştirmiş. Aracın motor, şanzıman ve KERS'i Ferrari'den alınmış.
Otomobil gibi sürücüleri de yeni olan takımı bu yıl Nico Hulkenberg ve çaylak Esteban Gutierrez temsil edecek.
Force India VJM06
Formula 1 2013 sezonunda pistlerde göreceğimiz araçlar arasına Force India VJM06 da katıldı. Şimdilik pilotlarından sadece biri belli olan takım yeni araçtan oldukça umutlu.
Motor ve KERS'i Mercedes AMG'den alan aracın şanzımanıysa McLaren imzasını taşıyor. Süspansiyon sistemi ve aerodinamik yapı üzerinde çok çalışıldığını açıklayan Force India takımının şimdilik tek pilotu Paul di Resta.
Toyota Tundra
2013 Chicago otomobil fuarı Toyota'nın büyük pick up modeli Tundra'nın yeni modellerine ev sahipliği yapıyor. Görünüm olarak oldukça farklılaşan aracın teknik özelliklerindeyse farklılık yok.
Pick up üreten markalar arasında bir yarışa dönüşen büyük ön panjur tasarlama alışkanlığını sürdüren Toyota yeni Tundra'ya dev bir panjur vermiş. Üst kısmında hava girişi bulunan bu parça kaput ve farların tasarımını da değiştirmiş. Bolca kromaja sahip olan yeni Tundra'da yeni tasarlanan 18 ve 20 inç çaplı jantlar da dikkat çekiyor.
İki ve dört kapıya sahip toplam üç kabin seçeneği bulunan pick up iki veya dört tekerlekten çekiş sistemiyle alınabiliyor. İç mekanında da köşeli hatlar dikkat çeken aracın geniş orta konsolunda dokunmatik ekran, çift bölgeli klima kumandaları ve yuvarlak havalandırma ızgaraları görülebilirken donanımda LED gündüz farları, geri görüş kamerası, kör nokta uyarı sistemi, 12 hoparlörlü JBL marka ses sistemi, Bluetooth bağlantısı, 3.5 inç büyüklüğünde yol bilgisayarı ve ESP bulunuyor.
Direksiyon sistemi de yenilenen araçta kullanılan 4 litre hacimli v6 motor 270 beygir güç, 376 Nm tork üretebilirken 4.6 litre hacimli v8 üniteden 310 beygir güç, 443 Nm tork alınıyor. En güçlü motor seçeneği 381 beygir güç, 401 Nm tork üretebilen 5.7 litre hacimli bir v8 olan Tundra'da seçilen motora göre 5 veya 6 ileri vitesli otomatik şanzımanlar sunulmakta.
7 Şubat 2013 Perşembe
Mercedes AMG W04
Mercedes AMG Petronas şüphesiz bu yılın en çok konuşulacak Formula 1 takımlarından birisi. Çok da başarılı geçmeyen 2012 sezonunun sonunda efsanevi pilot Michael Schumacher'in tekrardan emekliye ayrılması ve yerine McLaren Mercedes'in şampiyon pilotu Lewis Hamilton'ın geçmesi beklentileri de üst seviyeye çıkarmış durumda.
Diğer takımların da yaptığı gibi süspansiyon ve egzoz sistemlerini yenileyen Mercedes ön kanat üzerinde de daha çok deflektöre yer vermiş gibi görünüyor. Sponsoları arasına Blackberry'yi de katan takım tanıtım sırasında aracın çift katlı burun yapısını gizlemeyi tercih etmiş.
Caterham CT03
2012 Formula 1 sezonunu takımlar sıralamasında onuncu olarak tamamlayan Caterham 2013 yılında pistlere süreceği otomobili tanıttı.
Charles Pic ve Giedo van der Garde tarafından sürülecek olan araçların süspansiyon sistemleri geliştirilirken egzoz çıkışlarının çok daha farklı bir konseptte tasarlandığı görülüyor. Aerodinamik olarak da rötuşlanan aracın isminin CT03 olmasının nedeniyse Caterham ve Renault'nun ortaklaşa geliştirdiği yol otomobilinin proje kodunun CT02 olması.
Marussia MR02
Formula 1'in iddialı olmayan takımları da 2013 sezonunda kullanacakları araçları tanıtıyor. Marussia'nın yeni otomobili geçtiğimiz yıl kullanılan MR01'e göre önemli bir donanım avantajına sahip.
Takımın KERS ile donatılan ilk otomobili olan MR02'de Corworth raflarından alınan CA2013K kodlu v8 motor bulunuyor. Şanzımanı, süspansiyon sisteminde yapılan güncellemeler sonrasında sarsıntılara daha dayanıklı hale getirilen aracın genel gövde grafiklerinde de farklılıklar bulunuyor.
Lotus E21
2012 Formula 1 sezonunda markalar şampiyonası dördüncüsü Lotus, 2013 yılında pistlere süreceği aracı E21'i tanıttı.
Kimi Räikkönen ve Romain Grosjean pilotajında yarışacak olan araçlarda çift seviyeli burun yapısı kullanılırken süspansiyon ve egzoz sisteminde yenilikler yapılmış. Aerodinamik yapısında da değişiklikler yapılan otomobil yeni sponsorlarıyla biraz daha "Kırmızı" görünüyor.
Ram Promaster
Chrysler grubunun Fiat tarafından satın alınması sonrasında İtalyan markanın Amerika saldırısı sürüyor. Daha önce Mercedes Sprinter'ın ikizini Kuzey Amerika pazarında Dodge logosuyla satan grup şimdi de Fiat Ducato'yu Ram markası altında pazarlamaya başladı.
Görünüm ve boyutlarına alışık olduğumuz aracın motor seçenekleriyse oldukça farklı. Kaputunun altında 3.6 litre hacimli, benzinli bir v6 motor görev yapan ticari araç 6 ileri vitesli otomatik şanzımana sahip. 280 beygir güç, 354 Nm tork üretebilen bu ünitenin çok savruk olduğunu düşünen müşteriler 3 litre hacimli turbo Diesel üniteyi de seçebiliyor. 174 beygir güç, 400 Nm tork üretebilen bu motor 6 ileri vitesli yarı otomatik şanzımanla donatılmış.
Kia Cross GT
Güney Kore merkezli üretici Kia, 2013 Chicago otomobil fuarında sergileyeceği SUV konsepti hakkında ilk bilgileri basınla paylaştı. Markanın SUV modellerinde gelecek yıllarda kullanılacak olan tasarım dilinin bir parçası olan araç hibrit bir motora sahip.
4.897 mm boya, 2.010 mm genişliğe ve 1.660 mm yüksekliğe sahip olan konseptin aks mesafesi de 3.100 mm olarak açıklandı. Sorento'dan daha uzun ve geniş olan aracın alçak yapısı daha dinamik bir görünüm sunuyor. Tok çizgilere sahip olan aracın ön panjuru güncel Kia modellerinden alınmışken genişletilmiş çamurluklar ve dik inen ön kısım güçlü bir görünüm sunuyor.
LED aydınlatma grubu, dev jantlar, çerçevesiz kapı camları, üç parçalı cam tavan, gizlenmiş arka kapı kolları, ince yapılı yan aynalar ve tampona gizlenen egzoz çıkışları konsepte hoş bir görünüm kazandırmış.
İç mekanına bakıldığında da bir konsept olduğunu belli eden aracın dört adet tekli koltuğu şaft tüneline sabitlendiğinden havada duruyormuş gibi görünüyor. Açık renkli ahşap kaplama ve deri döşemenin kullanıldığı iç mekanda dokunmatik ekranlar ve TFT gösterge tablosu dikkat çekiyor.
Kaputu altında hibrit bir sistem yatan aracın benzinli motoru 3.8 litre hacimli bir v6. Elektrik motorlarıyla birlikte 400 beygir güç, 680 Nm tork üretebilen konsept dört tekerlekten çekiş sistemi ve 8 ileri vitesli otomatik şanzımana sahip. Aracın sadece elektrik enerjisiyle ulaşabildiği menzilse 32 km.
Volkswagen Beetle GSR
Volkswagen Beetle GSR geri dönüyor. 70'li yıllarda 1303S'in özel bir versiyonu olarak tanıtılan otomobil yeni nesil Beetle ile birlikte tekrardan üretime girdi. Renk kombinasyonu 40 yıl önceki modelden alınan araç aynı atası gibi 3.500 adetlik sınırlı üretim rakamına sahip olacak.
Sarı siyah gövde rengiyle dikkat çeken otomobilin yan kısmında GSR grafikleri bulunurken R Line donanımları da gözden kaçmıyor. Daha sportif tamponlar ve LED gündüz aydınlatmalarına sahip bi-xenon farlar şık bir görünüm sunarken arka spoiler, çift çıkışlı egzoz sistemi, 19 inç çaplı jantlar ve cam tavan da standart sunulan aksesuarlar arasında.
İç mekana geçildiğinde metalik renkli ön konsol kaplaması, GSR logoları, siyah-gri koltuk döşemeleri, sarı renkli dikiş iplikleri, deri kaplı direksiyon simidi, vites kolu ve el freni gibi donanımlar sunan aracın dikkat çeken ek donanımlarıysa alt kısmı düzleştirilmiş R Line logolu direksiyon simidinin üzerine eklenen sınırlı üretim plakası, Fender ses sistemi, ısıtmalı ön koltuklar, anahtarsız giriş sistemi, Bluetooth bağlantısı ve dokunmatik ekranlı navigasyon sistemi olarak sıralanabilir.
Turbo beslemeye sahip 2 litre hacimli motoru 210 beygir güç, 280 Nm tork üretebilen araç standart olarak 6 ileri vitesli manuel şanzımanla sunulacak olsa da 6 ileri vitesli, çift kavramalı yarı otomatik şanzıman da opsiyonel olarak alınabilecek.
BMW 3 Serisi GT
BMW'nin ilk resmi fotoğraflarını dün sızdırdığı 3 Serisi GT'nin tanıtımı yapıldı. Görünümünde 5 Serisi GT'yi hatırlatan değişiklikler bulunan aracın asıl farklılığı boyutlarında.
Hafifçe rötuşlanan ön panjur, kalınlaşan farlar, yeni tasarım jant seçenekleri, farklı kapı tasarımları, çerçevesiz yan camlar, ön çamurluk arkasına yerleştirilen süslemeler ve son olarak daha büyük bir bagaj kapağına sahip olan otomobilin donanımına aktif arka spoiler de eklenmiş.
3 Serisi Touring modellerinden 200 mm daha uzun olan aracın aks mesafesi 110 mm artarken yüksekliği de 81 mm daha fazla. Ön koltuk yolcuları 59 mm yükseltilen oturma pozisyonuna kavuşurken arka koltuklarda 70 mm artan diz mesafesi çok daha konforlu yolculukları işaret ediyor.
Daha önce X1 modelinde karşılaştığım 40:20:40 oranında yatırılabilen ve belirli açılarda sabitlenebilen arka koltuk sırtlıkları bu araçta da donanıma eklenmiş. 520 litre hacimli bagajı kademeli olarak 1.600 litreye ulaşabilen otomobilin şapkalığı iki parça halinde bagaj zemininin altına gizlenebilirken bu kısımlar LED aydınlatmaya sahip. Ön konsolu diğer 3 Serisi modellerinden alınan aracın opsiyonel alınabilen aksesuarları arasında panoramik cam tavan bulunurken donanım paketleri de diğer 3 Serisi modellerinden tanıdık.
İlk etapta 5 motor seçeneği sunan 3 Serisi GT modellerinde kullanılan bütün üniteler turbo beslemeye sahip. 2 litre hacimli benzinli üniteler 184 beygir güç, 270 Nm tork ve 245 beygir güç, 350 Nm tork üretebilirken aynı hacimli Diesel motorlar 143 beygir güç, 320 Nm tork ve 184 beygir güç, 350 Nm tork üretebiliyor. Daha yüksek performans isteyen müşterilerse 306 beygir güç, 400 Nm tork üretebilen 3 litre hacimli benzinli üniteyi tercih edebilecek.
Araçların tamamında start-stop fonksiyonunu standart olarak sunacak olan BMW motorları standart olarak 6 ileri vitesli manuel şanzımanla eşleştirirken opsiyonel donanımda 8 ileri vitesli otomatik ünite bulunuyor. Ağırlık dağılımı 50:50 olan araçların şimdilik tamamı arkadan itişli.
Hafifçe rötuşlanan ön panjur, kalınlaşan farlar, yeni tasarım jant seçenekleri, farklı kapı tasarımları, çerçevesiz yan camlar, ön çamurluk arkasına yerleştirilen süslemeler ve son olarak daha büyük bir bagaj kapağına sahip olan otomobilin donanımına aktif arka spoiler de eklenmiş.
3 Serisi Touring modellerinden 200 mm daha uzun olan aracın aks mesafesi 110 mm artarken yüksekliği de 81 mm daha fazla. Ön koltuk yolcuları 59 mm yükseltilen oturma pozisyonuna kavuşurken arka koltuklarda 70 mm artan diz mesafesi çok daha konforlu yolculukları işaret ediyor.
Daha önce X1 modelinde karşılaştığım 40:20:40 oranında yatırılabilen ve belirli açılarda sabitlenebilen arka koltuk sırtlıkları bu araçta da donanıma eklenmiş. 520 litre hacimli bagajı kademeli olarak 1.600 litreye ulaşabilen otomobilin şapkalığı iki parça halinde bagaj zemininin altına gizlenebilirken bu kısımlar LED aydınlatmaya sahip. Ön konsolu diğer 3 Serisi modellerinden alınan aracın opsiyonel alınabilen aksesuarları arasında panoramik cam tavan bulunurken donanım paketleri de diğer 3 Serisi modellerinden tanıdık.
İlk etapta 5 motor seçeneği sunan 3 Serisi GT modellerinde kullanılan bütün üniteler turbo beslemeye sahip. 2 litre hacimli benzinli üniteler 184 beygir güç, 270 Nm tork ve 245 beygir güç, 350 Nm tork üretebilirken aynı hacimli Diesel motorlar 143 beygir güç, 320 Nm tork ve 184 beygir güç, 350 Nm tork üretebiliyor. Daha yüksek performans isteyen müşterilerse 306 beygir güç, 400 Nm tork üretebilen 3 litre hacimli benzinli üniteyi tercih edebilecek.
Araçların tamamında start-stop fonksiyonunu standart olarak sunacak olan BMW motorları standart olarak 6 ileri vitesli manuel şanzımanla eşleştirirken opsiyonel donanımda 8 ileri vitesli otomatik ünite bulunuyor. Ağırlık dağılımı 50:50 olan araçların şimdilik tamamı arkadan itişli.
6 Şubat 2013 Çarşamba
Hartge BMW 6 Serisi GranCoupé
Dört kapılı coupé konseptinin en şık temsilcilerinden olan BMW 6 Serisi GranCoupé'nin modifikasyon işlemleri devam ediyor. BMW modelleri üzerine yoğunlaşan firmalardan Hartge, otomobilin iki motor seçeneği için geliştirdiği kitleri tanıttı.
Dış görünüşte değişik çap ve desenlerde jantlar, daha geniş çaplı egzoz çıkışları ve alçaltılan süspansiyon sisteminin yarattığı daha sportif görünüm dikkat çekerken iç mekanda metal pedal seti ve özel paspaslar bulunuyor.
640i ve 640d'de görev yapan turbo beslemeye sahip 3 litre hacimli motorlardan benzinli olanı 367 beygir güç, 520 Nm tork üretebilecek şekilde modifiye edilirken Diesel ünite 362 beygir güç, 730 Nm tork üretebiliyor.
SsangYong Korando Turismo
Güney Kore merkezli üretici SsangYong Avrupa pazarında Rodius olarak satılacak olan MPV mdoelini tanıttı. Rusya'da Stavic model adına sahip olacak araç bir SUV duruşuna da sahip.
Genel olarak köşeli olan hatları çok kötü görünmese de küçük lastikleri nedeniyle orantısızmış gibi görünen bir tasarıma sahip olan araç SUV gibi görünse de aslında bir MPV.
İç mekanda da köşeli çizgiler dikkat çekerken hem şoförün önünde hem de orta konsolun üzerinde göstergeler bulunması ilginç bir detay. Üç donanım seviyesine sahip olan aracın en donanımlı modellerinde deri döşeme, dokunmatik ekranlı navigasyon sistemi, otomatik şanzıman ve dijital ayarlı havalandırma sistemi standart olarak sunulacak.
Dört sıra koltuğa ve maksimum 11 kişilik oturma kapasitesine sahip olan aracın 2, 3 ve 4. koltuk sıraları katlanarak bagaj hacmi 3.240 litreye kadar genişletilebiliyor.
Avrupa'da 2 litre hacimli turbo Diesel motor seçeneğine sahip olacak devin Asya pazarlarında 3.2 litre hacimli benzinli motor seçeneği de bulunacak. Standart olarak 6 ileri vitesli manuel şanzımana sahip olan Korando Turismo'da 5 ileri vitesli otomatik şanzıman opsiyonel olarak alınabilecek.
Toyota GT86 GT4
Toyota'nın küçük coupé modeli GT86 uzun mesafe yarışlarına katılmaya hazırlanıyor. GPRM ile birlikte geliştirilen aracın 2014 yılından itibaren pistlere inmesi planlanıyor.
Genişletilen gövde, yeni tamponlar, hafifletilmiş jantlar ve arkaya eklenen büyük spoiler ile yol modellerinden ayrılan otomobilde klipslerle kilitlenen motor ve bagaj kapaklarıyla C sütununa eklenen yakıt deposu girişleri dikkat çekiyor.
İç mekanına yarış koltukları, 6 noktadan bağlantılı emniyet kemerleri, tam boy takla kafesi, dijital gösterge paneli ve yangın söndürme sistemi gibi donanımlar eklenen aracın arka koltuklarıyla birlikte izolasyon malzemeleri iptal edilmiş.
2 litre hacimli Boxer motorunun gücü henüz kesinleşmiş olmasa da şimdilik 360 ile 400 beygir aralığında olduğu belirtiliyor.
BMW 3 Serisi GT
Alman üretici BMW, 5 Serisi'nin ardından küçük kardeş 3 Serisi'nin de hatchback gövde seçeneği GT'yi tanıtıyor. İlk resmi fotoğrafları internete düşen araç, büyük modelden alıştığımız gibi bazı tasarım farklılıkları sunmakta.
Farların ön panjurla birleştiği kısımlar daha kalın tasarlanırken ön çamurlukların arkasına süslemeler eklenmiş. Kapılar üzerine işlenen girinti çıkıntılara bir yenisini ekleyen BMW arka kısımda da daha büyük bir bagaj kapağıyla işlevselliği artırmış.
İç mekan fotoğrafları ve teknik verileri henüz paylaşılmayan aracın bu özelliklerini diğer 3 Serisi modellerinden alacağı kesin gibi.
5 Şubat 2013 Salı
Scion FR-S - Toyota GT86
Uzun zamandır test etmek istediğim araçlar arasında yer alan otomobillerden birisi de Toyota'nın küçük coupé modeli GT86. Türkiye'de haftalarca uğraşıp aracı alamamış olsam da A.B.D.'de bulunan Toyota bayilerinde şansım açıldı.
Kuzey Amerika pazarında Scion markası ve FR-S model adıyla satılan GT86 istenirse Subaru'dan BRZ olarak da alınabiliyor. Toyota'nın, az tanınsa da önemli modellerinden olan ae86'nın DNA'sına sahip olan üçlünün çok övülen sürüş karakteristikleri bakalım ne kadar başarılı.
Dış Mekan
4.234 mm boya, 1.775 mm genişliğe, 1.285 mm yüksekliğe ve 2.570 mm aks mesafesine sahip olan otomobilin dış görünüşü Toyota GT86'nınkiyle hemen hemen aynı. Agresif bir duruşa sahip olan FR-S'in ön tamponunda sis farları veya LED aydınlatmalar bulunmuyor. Xenon farları da donanıma eklemeyen Scion bagaj kapağı üzerine eklenen spoiler için de ek ücret talep ediyor.
17 inç çaplı, koyu renkli jantlar ve yan aynaların önünde yer alan GT86 logolarını ana marka ile paylaşan aracın yan görünümünde dikkat çeken en büyük farklılık ön çamurlukta yer alan yan aydınlatma lambaları.
Şeffaf stoplar ve gzoz sisteminin çiftli çıkışı şık bir görünüm sağlarken arka tamponun alt kısmına yerleştirilen aydınlatmalar da yarış otomobillerinden esintiler taşıyor.
İç Mekan
Kapılar açılıp aracın iç mekanına göz atıldığında insanda karışık duygular oluşuyor. Metal pedal setiyle uyumlu kapı eşik kaplamaları, üç kollu direksiyon simidi, harika yan desteklere sahip koltuklar, şık havalandırma ızgaraları, kırmızı dikiş iplikleri, beyaz zemine sahip merkezi devir göstergesi gibi sportiflik kokan detayların arasında ucuz görünümlü havalandırma kumandaları, basit görünümlü vites kolu ve 90'lı yıllardan kalma dijital saat pek hoş durmuyor. Yolcu konsolu karbon fiber görünümlü plastikle kaplanan otomobilin ses sisteminde USB port ve Bluetooth bağlantısı sunulsa da kumanda panelinin çok şık olduğu söylenemez.
Şık görünümlü kapı içlerinde elektrikli cam ve merkezi kilit kumandalarının yanında küçük cepler de sunan aracın siyah renkli tavan kaplaması sportif bir otomobilden beklendiği gibi olsa da iç aydınlatma lambası ve iç aynanın tasarımları çok da hoş durmuyor.
Aracın arka koltuklarından bahsetmekse bence gereksiz zira önde 1.80 metre boyunda bir yolcu otururken arkada bacakları olan herhangi bir insanın rahat etmesi zor. Baş mesafesini artırmak için derin tasarlanan oturaklar ve bulunmayan kafalıklar da bu kısmın daha çok bagaja ev sahipliği yapmak için tasarlandığını gösteriyor.
Bagaj demişken FR-S'in sahip olduğu 195 litre (VDA 218 litre) hacim oldukça küçük olsa da arka koltuk sırtlıkları katlanarak bu hacmin büyütülebilmesi olumlu.
Konfor
Scion FR-S'in bir Lexus olmadığı ortada. Bu nedenle konfor anlamında beklentilerin çok yüksek tutulmamasında yarar var. Orta-sert ayarlı süspansiyon sistemi ve 215/45-17 ebatlı ince yanaklı lastikler sert bir sürüşe neden oluyor.
Toyota GT86'da standart olarak sunulan bazı konfor donanımlarının Scion FR-S'te bulunmaması da konfor seviyesini düşürüyor. Örneğin, Toyota'da sunulan dijital ayarlı, çift bölgeli otomatik klima, dokunmatik ekrana sahip ses sistemi ve motoru çalıştırmaya yarayan düğme konfor seviyesini artırabilecek donanımlar arasında sayılabilir.
Manuel şanzımanlı modelini test ettiğim FR-S'in olumlu özellikleri arasında gösterilebilecek bir diğer donanımıysa oldukça hafif ayarlanan debriyaj pedalı oldu.
Sürüş
Geldik Toyota-Subaru ortaklığının asıl ağırlık verdiği noktaya. Öne yerleştirilen Boxer motorun 460 mm'ye kadar alçalttığı ağırlık merkezi, arkadan itiş sisteminin avantajı ve ideal ağırlık dağılımıyla çok dengeli bir yol tutuşa sahip olan otomobilin ince yanaklı lastikleri ve sportif ayarlı süspansiyon sistemi kendilerini burada gösteriyor.
ESP ve çekiş kontrol sistemlerine sahip olan otomobil seri kullanımda arkasını bırakmaya meyilli olsa da bu sistemler tehlikeli durumlara girmenizi kolayca engelliyor. Scion'da VSC olarak adlandırılan ESP'nin daha hızlı sürüşlere izin vermesi için Sport modu bulunsa da asıl eğlence sistem devre dışı bırakılınca başlıyor.
Gaz pedalına hızlı tepki veren Boxer motor ve yolları belli manuel şanzıman sayesinde aracın kontrolünü sağlamak çocuk oyuncağı. Önden kayma eğilimi göstermeyen 1.254 kg ağırlığındaki aracın arkasını toplayabilmek içinse gaz pedalını dikkatli kullanmak yeterli.
Kontrolü kolay olsa da aracın biraz daha güce ihtiyacı varmış gibi görünüyor. 2 litre hacimli motoru 200 beygir güç, 205 Nm tork üretebilen otomobil bu değerlere sırasıyla 7.000 ve 6.400 d/d'da ulaşabildiği için performanslı kullanımlarda motor devrinin sürekli yüksek tutulması gerekiyor. Amerika şartlarında bile normal kullanımda 8 litre/100 km civarında olan ortalama yakıt tüketimi zorlandığında 14 litre/100 km'nin üzerine çıkabiliyor.
Daha yüksek güç ve tork değerlerini düşük devirlerde elde edebilmek için kullanılabilecek bir turbo beslemenin araca çok şey katacağı ortada. Rakiplerin 1.6 litre hacimli motorlardan daha fazla güç ve tork almasını sağlayan teknoloji umarım yakında bu üniteye de uygulanır. Bu sayede performans artacağı gibi yakıt tüketiminde de önemli bir düşüş yaşanacaktır.
Fiyat/Donanım
Geldik Türkiye'nin vergi sistemine verip veriştireceğim bölüme. 6 ileri vitesli manuel şanzımana sahip Scion FR-S'in A.B.D. satış fiyatı 25.255 Dolar. 6 ileri vitesli otomatik şanzıman opsiyonu 1.100 Dolar değerinde olan aracın Türkiye'de satılan Toyota GT86'da standart olarak sunulan dokunmatik ekranlı müzik sistemi 845, spoileriyse 399 Dolar farkla alınabiliyor.
GT86'nın standart donanımında FR-S'e ek olarak çift bölgeli havalandırma, xenon farlar, LED gündüz aydınlatması, sis farları, far yıkama sistemi, çerçevesiz iç ayna ve koltuk ısıtıcıları bulunsa da 52.900 Euro + 1.575 TL olarak açıklanan fiyatı oldukça yüksek.
Sonuç
Sonunda Toyota GT86, Subaru BRZ ve Scion FR-S üçlüsünden birisini test etme şansım oldu. Türkiye'de pek yanına yaklaşamadığımdan aslında direksiyonuna geçme şansım en düşük olanını sürebilmiş olsam da ailenin geneli hakkında genel bir fikir sahibi oldum.
Scion FR-S, performanslı sürüşlerden hoşlanan ve otomobilinde büyük bir iç hacme ihtiyaç duymayan kişiler için geliştirilmiş gibi duruyor. Fiyatı ve yakıt tüketim değerleriyle Kuzey Amerika'da alıcıların ikinci veya üçüncü otomobili olma şansını yakalasa da Toyota markasıyla satıldığı Türkiye'de kendisine biçilen 125.000 TL seviyesindeki değer ne yazık ki yüksek.
Fotoğraflar
Test sırasında çektiğim fotoğraflara buradan ulaşabilirsiniz.
Kaydol:
Kayıtlar (Atom)