9 Aralık 2017 Cumartesi
Toyota FT-AC
Toyota, Los Angeles otomobil fuarında da SUV konseptlerini sergilemeye devam etti. Yeni nesil araçlarının üretiminden önce havayı koklayan Japon üretici dikkatkeri üzerine çekmeyi başardı.
Köşeli hatları sayesinde heybetli görünen FT-AC'nin ön panjuru, markanın benzer boyutlardaki SUV modellerini andırırken LED aydınlatma grubu, çift renkli jantlar, metal ve plastikten oluşan gövde alt bölüm korumaları ve çift renkli jantlar dikkat çekiyor.
Arka kısmı Lexus RX ailesini andıran otomobilin bu bölümünde, tampon altı koruması uzayarak bisiklet taşıyıcı olarak görev yapıyor. Kontrast renkli tavanın arka bölümünde bir spoiler yer alırken tavan raylarının ön ve arka kısmı da kapatılarak bu kısımda bir havuz oluşturulmuş.
Aracın iç mekan tasarımı veya motoru hazır olmasa da seri üretime geçmesi halinde Toyota'nın yeni nesil platformunu kullanacağı kesin.
Saleen 1
Bir süredir kendisinden haber alınamayan A.B.D. merkezli modifikasyon firması Saleen sonunda iddialı bir çıkış yaptı. Çinli ortağıyla birlikte yeniden kendi otomobillerini geliştirmeye başlayan firmanın ilk konsepti başarılı olacakmış gibi görünüyor.
Alçak yapılı otomobilde sivri bir burun yapısı ve LED farlar dikkat çekerken büyük jantlar, hava giriş ve çıkışları, geniş çamurluklar, arka bölümü boydan boya geçen stop lambası, spoiler, difüzör ve merkezi yerleşime sahip çift egzoz çıkışı sportif bir duruş sunuyor.
İç mekanı sade bir tasarıma sahip olan Saleen 1'in dijital gösterge paneli ve dokunmatik bilgi-eğlence ekranı haricinde deri döşeme bolluğu çeken kokpitinde yarış koltukları da yer alıyor.
Hafif malzeme kullanımı sayesinde ağırlığı yaklaşık 1.200 kg'da tutulabilen otomobilin ortada yer alan motoru 2.5 litre hacimli ve turbo beslemeye sahip. 457 beygir güç, 474 Nm tork üretebilen ünite 6 ileri vitesli manuel şanzımanla eşleştirilmiş. 0-100 km/s hızlanma yaklaşık 3.5 saniye sürerken maksimum sürat 290 km/s.
Aria FXE
Dünya çapında yaşanan yeni otomobil markası doğrumlarının ciddi bir bölümü süper ve hiperspor araçlar pazarında oluyor. Bunlardan biris olan A.B.D. merkezli Aria da kendi aracını Los Angeles'ta sergiledi.
Köşeli hatlara sahip olan aracın dış tasarımında aerodinamik paketi öne çıkıyor. Çift katlı splitter yanında ön lastiklerin her iki tarafını da kaplayan yan deflektörler, tavana eklenen hava girişi ve arkada göze batan çok parçalı difüzörle açısı ayarlanabilir spoiler bu kitin parçaları arasında.
FE ve FXE olarak iki farklı modele sahip olması planlanan aracın düşük güçlü versiyonunda 6.2 litre hacimli bir V8 motor kullanılırken FXE'de bu üniteye iki de elektrik motoru eşlik edecek. Toplam 1.150 beygir güç, 1.800 Nm tork üretebileceği açıklanan bu modelde kullanılacak şanzımansa büyük ihtimalle 7 veya 8 ileri vitesli, çift kavramalı olacak. 0'dan 100 km/s sürate ulaşma süresi 3 saniye civarında olması beklenen aracın maksimum sürati de 340 km/s.
Škoda Octavia 1.0 TSI DSG Style
Volkswagen grubunun alt markalarından olan Škoda, C segmentinde yer alan modeli Octavia'nın makyajlı seçenekleriyle daha da iddialı olmak istiyor. LED farlarla donatılan yüzü biraz daha agresif görünen aracın kullanışlılığı aynı şekilde korunmuş. 1 litre hacimli benzinli motorla donatılan test aracında çift kavramalı, yarı otomatik şanzıman da görev yapıyor.
Volkswagen Arteon 2.0 BiTDI 4MOTION Elegance
Volkswagen CC'nin yerine geçen Arteon, şu anda markanın Avrupa pazarında yer alan Amiral gemisi konumunda. Liftback gövde seçeneğiyle daha geniş bir kitleye hitap etmek isteyen otomobilin güçlü motor seçenekleri arasında yer alan en kuvvetli turbo Diesel ünite olan BiTDI'ı bu testin konuğu oldu.
8 Aralık 2017 Cuma
Ford Transit Connect ve Transit Courier
Ford'un küçük ticari araçları güncelleniyor. Dikkatli gözlerin yakalayabileceği türde değişikliklere sahip olan araçların iç mekanları da modernleşirken asıl yenilikler kaput altında gerçekleşmiş.
Transit Connect ve Tourneo Connect modellerine uygulanan makyaj net bir şekilde daha dikkat çekici. Kaput ve farlarla birlikte ön panjur ve tampon da tamamen yenilenerek araçlara daha sportif bir ön görünüm kazandırılmış.
İç mekanda gösterge panelinin elden geçirildiği görülürken orta konsolda SYNC3 yüklü bir dokunmatik ekran, eşya gözü ve yeni havaladırma kumandaları görülebiliyor. Otomatik park yardımcısı, yan rüzgar dengeleyici ve yaya izleme fonksiyonlu otomatik frenleme sistemi donanımda yer alıyor.
Daha önce Transit'te tanıtılan EcoBlue ailesinin üyesi 1.5 litre hacimli turbo Diesel motor tamamen yeni. Ayrıca elden geçirilmiş 1 litre hacimli EcoBoost ünite de kaputun altında yer buluyor. Manuel şanzımanların tamamı 6 ileri vitesli olurken tam otomatik hale gelen şanzıman artık 8 ileri orana sahip.
Makyajı yine burunda yoğunlaşan Tourneo Courier ve Transit Courier modellerinde daha taze bir yüz bulunurken iç mekanda da yine büyük bir dokunmatik ekran kullanılmakta.
Bu araçlarda 1.5 litre hacimli TDCI motor kullanımı devam ederken hem bu, hem de 1 litre hacimli EcoBoost eiden geçirilerek yakıt ekonomisi iyileştirilmiş. Bu modellerde de 6 ileri vitesli şanzımanlar standart olarak sunulmakta.
Lexus RXL
Lexus, Los Angeles'ta bu yıl SUV modellerine ağırlık vermiş gibi görünüyor. Japon firmanın popüler modellerinden RX, uzayan gövdesiyle birlikte üçüncü koltuk sırasına da kavuştu.
İç ve dış tasarımında büyük farklılıklar olmasa da arka aksın gerisinde 11 cm uzayan otomobilin bagaj kapağı da, en arka sırada oturanlara ek baş mesafesi sağlanması için dikleştirilmiş. 40-20-40 oranında katlanan orta koltuk sırasına sahip olan araç istenirse 6 kişilik olarak da alınabiliyor ve bu sırada iki tekli koltuk bulunuyor.
Bagaj kapağı elektrikli olarak açılıp kapanabilen RXL'in üçüncü koltuk sırası da bu şekilde katlanabiliyor. Ayrıca Lexus, en arkada oturanların kullanımı için bu bölüme ek havalandırma ızgaraları yerleştirmiş.
Kaput altındaysa yenilik yok. RX350L'in 3.5 litre hacimli V6 motoru 290 beygir güç üretebilirken aynı üniteyi bir çift elektrik motoruyla birleştiren hibrit RX450hL 308 beygir gücünde.
5 Aralık 2017 Salı
BMW i8 Roadster
Los Angeles'ın beklenen haberlerinden birisi de BMW'nin hibrit süper otomobili i8 ile ilgili. Bu aracı güncelleyen Alman firma ürün gamına bir de üzeri açılabilen versiyon ekledi.
Kumaş tavanı, 50 km/s sürate kadar 15 saniye içerisinde açılıp kapanabilen i8 Roadster'ın sahip olduğu hafifletilmiş jantlar sabit tavanlı kardeşinde de alınabiliyor. Otomobilin yukarıya doğru açılabilen kapılarıysa kesilen tavana rağmen korunmuş. Korunmayan şeyse arka koltuklar. Bunun yerine bagaj hacmi 100 litre genişlemiş.
Geçen yıl tanıtılan BMW i Vision Interaction isimli konseptin hayat bulmuş hali olan i8 Roadster'da güncellenen motor ikilisi iki kardeşte de kullanılacak. Turbo beslemeye sahip, 1.5 litre hacimli, 3 silindirli motor 231 beygir güç üretebilirken elektrik motoru 143 beygir gücünde. İkilinin ortak kullanımıysa 374 beygir güç sağlıyor.
11.6 kWh kapasiteye sahip piller sayesinde menzili de uzayan otomobiller sadece elektrik enerjisiyle 120 km/s maksimum sürate ulaşıp, gövde seçeneğine göre 53 veya 55 km menzil sunabiliyor. 0'dan 100 km/s sürate ulaşma süreleri 4.4 (coupé) ve 4.6 saniye (roadster) olan otomobillerin maksimum süratleri 250 km/s'te sınırlı.
4 Aralık 2017 Pazartesi
Lamborghini Urus
Lamborghini yeniden bir SUV modele kavuşuyor. İtalyan markanın ilk olarak 2012 yılında bir konsept olarak karşımıza çıkardığı Urus, seri üretime aynı isimle geçiyor.
Köşeli hatlarıyla etkileyici bir görünüm sunan aracın önünde dev hava girişleri ve ince yapılı LED farlar dikkat çekerken geniş çamurluklar, 21, 22 ve 23 inç çaplı olarak alınabilen jantlar ve dar cam alanları yan bölümün göze batan detayları.
Arka görünümü de agresif olan Urus'un LED stopları haricinde dörtlü egzoz çıkışı ve biri bagaj kapağı camının üstünde, diğeri de altında olmak üzere iki adet spoileri dikkat çekiyor. Boyu 5.112 mm olan aracın genişliği 2.012 mm ve yüksekliği 1.638 mm.
İç mekana geçildiğinde köşeli tasarım detaylarının devam ettiği görülebiliyor. Dijital gösterge panelinin haricinde bir çift dokunmatik ekran kumandaların büyük bölümünü üzerinde toplamış. Dört adet tekli koltuğa sahip olan Urus'un bagaj hacmi 616 litre.
Ön aksta 44 cm çapında karbon seramik disklere sahip olan fren sisteminde 10 pistonlu kaliperler görev yaparken kaput altında yer alan çift turbo beslemeli, 4 litre hacimli v8 motor 650 beygir güç, 850 Nm tork üretebiliyor. 8 ileri vitesli tam otomatik şanzıman ve dört tekerlekten çekiş sistemi standart olarak sunuluyor. 0'dan 100 km/s sürate 3.6 saniyede ulaşabilen SUV, 200 km/s sürate 12.8 saniyede ulaşabilirken maksimum sürati 305 km/s.
Range Rover SVAutobiography
Range Rover modellerinin en tepesinde yer alan SVAutobiography yenilendi. Markanın en lüks seçeneği olan araç artık sadece uzun aks mesafeli olarak alınabiliyor.
Dış görünüşe baktığımızda araca özel model isimlerinin yanında bazı trim parçaları ve jantlar gibi ufak tefek farklılıklar görebiliyor olsak da bu modeli, diğerlerinden görsel olarak ayırmak kolay değil.
Durum iç mekana geçildiğinde, ön koltuklar da devam etse de arka koltuklarda iş değişiyor. İki adet tekli koltuğ sahip olan arka bölümde bu koltuklar neredeyse tamamen yatırılabiliyor. Ayrıca donanımda masaj ve tepeden ayak desteklerine kadar ısıtma fonksiyonu da bulunuyor.
Şampanya şişeleri için bir dolap ve ahşap kaplama, elektrikli olarak açılıp kapanabilen tepsiler, Zenith marka analog saat, 10 inç büyüklüğünde iki adet ekrana sahip arka eğlence sistemi, elektrikli bagaj zemini de farklı donanımlardan bazıları.
Kaput altındaysa makyajlı Range Rover modellerinde kullanılan en güçlü ikili var. Kompresör beslemeye sahip, 5 litre hacimli V8 motor 565 beygir güç, 700 Nm tork üretebilirken P400e isimli hibrit versiyonun 2 litre hacimli benzinli motoru, elektrik motoruyla eşleşip 404 beygir güç, 640 Nm tork üretebiliyor
Chevrolet Corvette ZR1 Convertible
Chevrolet'nin Los Angeles sürprizi belli oldu. A.B.D. merkezli üretici, daha yeni tanıttığı Corvette ZR1 modelinin üzeri açık versiyonunu da bu organziasyonda sergileme kararı aldı.
Görünüm olarak sert tavanlı kardeşinden çok da farklı görünmeyen aracın aerodinamik paketinde de bir değişiklik yok. Coupé gövdeli modelden 27 kg daha ağır olan aracın iç mekanı da bu otomobilden alınmış.
Diğer tanıdık parçalar arasında motor ve şanzımanlar yer alıyor. Kompresör beslemeye sahip, 6.2 litre hacimli v8 ünite 766 beygir güç, 968 Nm tork üretebiliyor. 7 ileri vitesli manuel şanzıman standartken 8 ileri vitesli ünite opsiyon olarak sunuluyor. Aracın 0'dan 100 km/s sürate ulaşması yaklaşık 3 saniye sürüyor.
Kaydol:
Kayıtlar (Atom)