13 Ocak 2018 Cumartesi
Toyota Gazoo Racing GR Super Sport
Toyota'nın Tokyo yenilikleri arasında, geçtiğimiz aylarda bir siluet olarak gösterdiği yarış aracı konsepti de bulunuyor. Otomobilin yaratılması sırasında ortaklardan Gazoo Racing'in yardımı alınmış.
Pist serilerine özel bir yarış aracı olan konseptin genel tasarımı da büyük bir sürpriz değil. Büyük splitter, difüzör ve spoiler gibi parçalara sahip olan otomobilin 1.000 beygir güç üretebilen hibrit güç ünitesi de çift turbo beslemeye sahip, 2.4 litre hacimli benzinli motora sahip.
Bentley Bentayga V8
Bentley, görünüm olarak çok insanın beğenisini kazanamamış olsa da etkileyici özellikler sunmayı başaran SUV modeli Bentayga'ya yeni bir motor seçeneği ekledi.
Görünüm olarak diğer Bentayga modellerinden farklı olmayan aracın egzoz çıkışları, Bentayga Diesel'de olduğu gibi şekillenirken jant seçenekleri 20 ile 22 inç arasında değişiyor. Önde 440, arkadaysa 370 mm çaplı karbon seramik fren diskleriyle alınabilen aracın ön aksında 10 pistonlu kaliperler görev yapıyor.
4 litre hacimli V8 motoru, çift turbo besleme yardımıyla 550 beygir güç, 770 Nm tork üretebilen otomobilin 0'dan 100 km/s sürate ulaşması 4.5 saniye sürerken maksimum sürati 290 km/s olarak açıklanıyor. Dört tekerlekten çekiş sistemi ve 8 ileri vitesli otomatik şanzıman standart donanımda yer alıyor.
11 Ocak 2018 Perşembe
Honda Insight
Bu yıl Detroit otomobil fuarında tanıtılacak olan araçlar arasında Honda'nın hibrit araçlarından Insight da bulunuyor. Daha sade tasarıma kavuşan otomobilin sunduğu özellikler de Türkiye pazarında iş yapmasını sağlayabilir.
Tasarımı Civic ve A.B.D.'de satılan Accord'a benzeyen otomobil eskisinden çok daha "Normal" görünüyor. Büyük jantlar, akıcı hatları tamamlarken LED farların ön panjurdan çıkan uzantılar tarafından bölündüğü görülebiliyor. Yatık bir arka cama sahip olan Insight'ın küçük bagaj kapağının ucu bir spoiler gibi şekillendirilirken LED stoplar da hoş bir duruşa sahip.
İç mekanında da Civic ve Accord modellerinin karışımı görülen otomobilde dijital gösterge paneli, havada duruyormuş gibi görünen dokunmatik ekran, şık bir direksiyon simidi ve düğmelerden oluşan vites selektörü görev yapıyor.
Hibrit motor grubunda 1.5 litre hacimli benzinli motora görev verilen otomobilin teknik verileri henüz belli olmasa da ortalama tüketimin en fazla 4.7 litre/100 km olması bekleniyor.
Ford Edge
Ford'un farklı görünüme sahip SUV modeli Edge makyajlandı. Yeni bir şanzımana da kavuşan otomobilin asıl farklılığıysa performans versiyonu ST'nin de tanıtılması oldu.
Yeni gövde yapısı, ismi gibi köşeli bir görünüme kavuşan otomobilin önünde yeni farlar, panjur ve tampon dikkat çekerken yeni jantlar ve daha agresif duran bir arka tampon da gözden kaçmıyor. Ayrıca stoplar da yenilenmiş.
İç mekanda yapılan en büyük değişiklikse öndeki iki koltuğun arasında bulunuyor. Burada yer alması beklenen vites kolu, yerini çevirmeli bir düğmeye bırakmış. Bu nedenle bardaklıkların da yeri değişmiş.
Kaputu altında yer alan ünitelerde ufak güç artışları bulunan Edge'in büyük yeniliği 8 ileri vitesli otomatik şanzımanı. Ayrıca aileye yeni katılan ST versiyonunda, 2.7 litre hacimli, çift turbo beslemeli motorun 340 beygir güç, 515 Nm tork üretebilen seçeneği dört tekerlekten çekiş sistemiyle birlikte kullanılmış.
Avrupa'da ST-Line isimli donanımla da satılacak olan araçlarda 2 litre hacimli turbo Diesel motor kullanılacak. Bu ünitenin çift turbo beslemeye sahip seçenekleri 238 beygir güç üretebilirken dört tekerlekten çekiş ve 8 ileri vitesli otomatik şanzıman standart olarak sunulacak. Bu motorun tek turbo beslemeli seçenekleriyse 150 ve 180 beygir gücünde.
10 Ocak 2018 Çarşamba
MINI
Bu yıl Detroit'te sergilenecek olan makyajlı araçlar arasında Mini'nin üç ve iki kapılı seçenekleri yer alacak. Genel hatları değişmeyen otomobillerin donanımlarında zenginleşme yaşanmış.
LED farlara kavuşan araçların stopları da Birleşik Krallık bayrağı şeklinde desene sahip. Bu detay, geçtiğimiz yıl tanıtılan JCW GP konseptinden alınmış. Bu tür ufak makyaj operasyonlarında alıştığımız gibi yeni gövde renkleri ve jant seçenekleri donanıma eklenmiş.
İç mekanda yeni deri döşeme seçenekleriyle trim parçaları gözden kaçmazken bilgi eğlence ekranında da bazı teknolojik gelişmeler bulunuyor. Örneğin navigasyon sistemi artık sık kullanılan yolları aklında tutarak sürücüye daha erkenden rota önerebiliyor.
Motor seçeneklerinde bir yenilik olmayan modellerin şanzımanlarıysa artık 7 ileri vitesli, çift kavramalı üniteler oldu.
9 Ocak 2018 Salı
Kia Niro EV
Kia'nın SUV modelleri arasında farklı bir yere sahip olan Niro, hibrit motor seçeneğinin ardından sadece elektrik motoruna sahip olarak da piyasaya çıkacak gibi görünüyor. Bunun ilk adımı Las Vegas'ta tanıtılan konseptle atıldı.
Bambaşka bir görünümle karşımıza çıkan konseptin önünde ince yapılı ve geriye doğru uzayan farlar, kapatılmış ön panjur, bombeli kaput ve agresif tampon görülebilirken inceltilmiş yan aynalar ve aerodinamik yapıya sahip jantlar sportif bir görünüm sunmuş.
Arka kısımda spoiler ve üç boyutlu LED stoplar haricinde yatık bagaj kapağı camı ve yine sportif görünümlü tampon kullanımı dinamik bir görünüm sağlamış.
İç mekanda, Hyundai Nexo'da olduğu gibi iki kollu bir direksiyon kullanan araçta dijital gösterge paneli ve büyük bir dokunmatik ekrandan oluşan orta konsol dikkat çekiyor. Vites konsolu da dokunmatik kumandalara sahipken kapı içlerinde organik bir ambiyans ışıklandırması kullanılmış.
Kaputu altında 201 beygir güç üretebilen bir elektrik motoru görev yapan konseptin 64 kWh kapasiteli bataryaları 380 km üzerinde menzil sağlayabiliyor.
Hyundai Nexo
Hyundai'nin alternatif yakıtlarla denemeleri devam ediyor. Geçtiğimiz Mart ayında FE Fuel Cell Concept isimli SUV konseptini tanıtan firma şimdi de bu modelden türettiği aracını piyasaya sürmeye hazırlanıyor.
Ana hatları konseptten çok da farklı olmayan Nexo'nun burun kısmı Kona'yı hatırlatıyor. Çift farlı tasarım ve öne doğru bombe alan kaput çizgisiyle birleşen dalgalı ön panjur ızgarası ilginç bir duruş sağlamış. Gizlenmiş kapı kolları, siyah renkli spoiler, LED stoplar ve kısa arka tampon da aracın diğer tasarım detayları arasında sayılabilir.
İç mekan tasarımında Lexus modellerinden esintiler taşıyan Nexo'da ince yapılı havalandırma ızgaraları, iki kollu direksiyon simidi, dijital gösterge paneliyle birleşik bilgi eğlence sistemi ekranıyla yatık olarak yerleştirilip ara konsolla birleştirilen geniş orta konsol dikkatlerden kaçmıyor.
Yakıt olarak hidrojen kullanan otomobilde görev yapan elektrik motoru 160 beygir güç, 395 Nm tork üretebiliyor. 0'dan 100 km/s sürate ulaşma süresi 10 saniyenin altında olan aracın menziliyse yaklaşık 600 km.
Citroën E-MEHARI
Citroën'in küçük elektrikli otomobili E-MEHARI güncellendi. Görünümünde değişiklik olmayan aracın kullanışlılığıysa artırılmış Ayrıca model artık daha yüksek performans sunan bir motora sahip.
Canlı renklerde alınabilen plastik gövdesiyle farklı bir görüntü ortaya koyan otomobilin asıl değişimi iç mekanda. Artık yükseklik ayarlı olan ön koltuklar, arkaya geçmeyi kolaylaştıran sisteme de kavuşurken orta konsol tamamen yenilenerek markanın diğer otomobillerinde kullanılanlara benzetilmiş.
Ayrıca hem kapı içleri hem de ön koltukların arasında ek depolama bölümleri sunularak kullanışlılık artorolmış. İzolasyonu da daha başarılı olan modelin opsiyonel donanımları arasına sert tavan ve yan camlar da eklenmiş.
Elektrik motoru artık 166 Nm tork üretebilen E-MEHARI'nin menziliyse 195 km olarak açıklanıyor.
8 Ocak 2018 Pazartesi
Byton M-Byte Concept
Gelişmelere bakılırsa gelecekte bir sürü Çin merkezli elektrikli otomobil markası olacak. Son yıllarda her fuarda bir yenisi tanıtılan markalara bu yıl Las Vegas'ta bir yenisi eklendi. Firmanın ilk konsepti ilgi çekici bir crossover.
Keskin köşeleri yuvarlak hatlarla birleştirebilmiş bir tasarıma sahip olan otomobilin LED aydınlatma grubu ve yan aynalar yerine kullanılan kameraları artık alıştığımız konsept özellikleri. Dar yan cam alanına sahip olan otomobilde şık bir spoiler, büyük jantlar ve ince stoplar sportif bir duruş sergilemiş.
İç mekanı da geleceğe dönük bir yapı sergileyen araç dört kişilik oturma kapasitesi sunarken 49 inçlik gösterge paneli ön konsol boyunca uzanıyor. Ayrıca direksiyon simidi ve ön koltuk sıtlıklarında da ekranlar bulunuyor.
Arkaya yerkeştirilen elektrik motoru 272 beygir güç, 400 Nm tork üretebilen aracın menzili 400 km olarak açıklanırken gelecekte piyasaya çıkması düşünülen dört tekerlekten çekişli ve çift motorlu modelin 475 beygir güce, 710 Nm torka ve 520 km menzile ulaşması planlanıyor. 240 km menzil için 20 dakika şarj yeterli olurken 30 dakikada piller %80 doluluk oranına ulaşabiliyor.
Kaydol:
Kayıtlar (Atom)