8 Ekim 2021 Cuma

Audi R8


Audi'nin süper otomobili R8 yeni giriş seçeneğine kavuştu. Arkadan itiş sistemiyle sunulacak arac, aynı özelliğe sahip bir önceki seçenekten daha yüksek güç üretebiliyor. Bu arada R8'in yakında tarihe karışacağını da belirtelim.

Tasarımında bir yenilik sunulmayan araç yine iki gövde tipiyle satılacak. 20 inç çaplı jantlar standart olarak sunulurken opsiyonlar arasında karbon seramik fren diskleri yer alacak. Coupé gövdesiyle 1.590 kg ağırlığa sahip olan aracın üzeri açılan versiyonuysa 1.695 kg ağırlığında.

İç mekanda da yenilik sunmayan aracın kaputu altında yer alan 5.2 litre hacimli V10 ünite artık 570 beygir güç, 550 Nm tork üretiyor. 7 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzıman bu gücü arka aksa iletiyor. Sabit tavanlı araç 0'dan 100 km/s sürate 3.7 saniyede ulaşabilirken Spyder, aynı işi 3.8 saniyede tamamlıyor. Maksimum süratlerse sırasıyla 329 ve 327 km/s.

7 Ekim 2021 Perşembe

MG ZS EV


MG'nin Türkiye'ye de ithal edilen elektrikli SUV modeli ZS EV makyajlandı. Hem dış hem de içerisinde hemen göze çarpan farklılıklar yer alan otomobilde sunulan batarya seçenekleri de eskisinden daha büyük hale gelmiş.

Artık bir ön panjura sahip olmayan otomobilin her iki tamponu da yeniden şekillendirilmiş. LED farlar da yeni biçimleri sayesinde Mazda modellerine olan benzerliklerinden uzaklaşmış. Jantlarsa daha aerodinamik bir hale gelmiş. Aracın stopları şekil değiştirmese de iç tasarımları yenilenmiş.

İç mekanda da modernleşen ZS EV, dijital gösterge paneline ve daha büyük bir dokunmatik ekrana kavuşmuş. Bu ünite altına tek sıra halinde dizilen düğmelerse havalandırma kumandalarının yerini almış. bu fonksiyonlar artık ekran üzerinden kumanda ediliyor.

51 ve 72 kWh kapasiteli iki batarya paketi sunmaya başlayan ZS EV'de bu ikili sırasıyla 320 ve 440 km menzil anlamına geliyor. 100 kW hızlı şarj kabul eden büyük bataryanın bile şarj süresi yaklaşık 45 dakika.

BMW 2 Serisi Active Tourer


BMW'nin yeni modelleri gelmeye devam ediyor. 2 Serisi'nin ardından şimdi de küçük MPV 2 Active Tourer'ı yeni nesline kavuşturan Alman üretici, yeni motor seçenekleriyle aracı daha çekici kılmaya da çalışıyor.

Diğer BMW modellerinde olduğu gibi yeni nesliyle birlikte büyüyen bir ön panjura sahip olan otomobilde LED farlar ve donanım paketine göre farklı tasarım sunan tamponlar kullanılıyor. Jant çapları 16 ile 19 inç arasında değişen aracın kapı kolları yeni nesil üniteye geçiş yapmış. Arka bölümdeyse spoiler, kısa anten ve yatay yerleşimli LED stoplar gözlerden kaçmıyor.

İç mekanı da modern kardeşleri gibi daha köşeli hatlara sahip olan araçta dijital gösterge paneli ve büyük dokunmatik ekran haricinde yüzen ara konsol, yeni tasarım direksiyon simidi, ön yolcu konsoluna gizlenmiş havalandırma çıkışları ve head up display yer alıyor.

Arka koltukları ileri geri kaydırılabilip sırtlıkları dikleştirilebilen otomobilin bagaj hacmi bu sayede 470 ile 1.455 litre arasında değişebiliyor. Sırtlıkların üç parçalı olarak yatırılabildiklerini de belirtelim.

218i'nin kaputu altında 136 beygir güç, 230 Nm tork üretebilen 1.5 litre hacimli, 3 silindirli ünite 220i'de 155 beygir güç, 240 Nm tork üretiyor. 223i'de görev yapan 2 litre hacimli, benzinli ünite 204 beygir güç, 320 Nm tork üretebilirken aynı hacimli Diesel motor, 218d'de 150 beygir güç, 360 Nm tork üretebiliyor. Bütün üniteler 7 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzımanla eşleştiriliyor. İlerleyen aylarda 216i ismiyle satılacak aracın benzinli motoru da 122 beygir güç, 230 Nm tork üretebilecek.

Şarj edilebilir hibrit versiyonlar da sunacak olan BMW, 1.5 litre hacimli motorla eşleştireceği elektrik motoru sayesinde araçları dört tekerlekten çekişli olarak sunabilecek. 245 ve 326 beygir güç üretebilen iki seçeneğe sahip olacak modeller 14.9 kWh kapasiteli bataryalar sayesinde 80 km elektrik menziline sahip olabilecek.