27 Kasım 2021 Cumartesi

Genesis GV70


Genesis, 2020 yılında tanıttığı şık görünümlü SUV modeli GV70'in elektrikli versiyonunu da ortaya çıkardı. Tasarım olarak içten yanmalı motora sahip kardeşlerinden farklı olmayan aracın performansı etkileyici.

Ana hatlarda bir değişiklik olmasa da elektrik motorlarına geçişte büyük ön panjuru kapatılan otomobilin ön tamponu da daha aerodinamik bir tasarıma kavuşmuş. Küçülen jantlar ve yok olan egzoz çıkışları haricinde arka tamponun tamamen gövde rengine boyandığı da gözlerden kaçmıyor.


İç mekan tasarımında farklılık olmayan otomobilde kullanılan iki elektrik motoru 490 beygir güç, 700 Nm tork üretebiliyor. Dört tekerlekten çekişli aracın 0-100 km/s hızlanlaması 4.5 saniye sürüyor. Ayrıca 800 Volt mimarisi sayesinde piller 350 kW ile şarj edilebiliyor.

Mitsubishi Airtrek


Çin'in dev otomobil pazarı bütün üreticilerin iştahını kabartıyor. Bu ülkeye özel olarak üretilen modellerin başında elektrikliler geliyor. Japon üretici Mitsubishi de son dönemin iki popüler kalemi olan SUV gövde tipi ve elektrik motorunu birleştirdi.

Markanın öne çıkık panjur yapısını koruyan otomobilde çift katlı LED far tasarımı da unutulmamış. Çamurluk ve kapı altlarında sunulan siyah renkli korumalar çok kalın olmayan aracın tavanı ve tavan rayları da siyah renkte alınabiliyor. Arka bölümdeyse spoiler, LED stoplar ve yüzgeç anten görülebiliyor. Kapı kollarının hemzemin olduğunu da belirtelim.


Çift renkli deri döşemeye sahip iç mekanda dik yerleşime sahip dokunmatik ekran ve dijital gösterge paneli bulunuyor. Vites selektörü ve bol kullanılan piyano siyahı da ara konsolun dikkat çeken detayları arasında yer alıyor. Boyu 4.6 metre olarak açıklanan aracın genişliği 1.91 metre, yüksekliğiyse 1.69 metre.

Motor detaylarını vermekten kaçınan Mitsubishi, bataryanın 70 kWh kapasiteli olduğunu açıkladı. Yaklaşık 520 km menzil sunduğu belirtilen aracın yaklaşık 270 beygir güç üretmesi bekleniyor.

Lincoln Zephyr


Lincoln, Çin'de sürprizlerine deva ediyor. Nisan ayında Zephyr isimli şık sedan konseptini tanıtan A.B.D. merkezli üretici şimdi bu otomobili seri üretime alıyor. Üstelik hem dış hem de iç tasarımında sadece ufak tefek değişiklikler yaparak.


Konseptinkinden biraz daha kalın LED farlara sahip olan otomobilin o araçtan tek farklılığı bu gibi görünüyor. Büyük panjurun ortasında aydınlatmalı logoyla birbirine bağlanan farlar haricinde tamponun agresif tasarımı da korunmuş. Çift renkli jantlar farklı tasarımla araca alınırken hemzemin kapı kolları ve siyah renkli A sütunu aynen korunmuş.

Çok sürpriz olmayan bir şekilde yanda yer alan kameraların yerini aynalar alırken yüzgeç anten ve şık LED stoplar aynen seri üretime alınmış. Kısa yapılı bagaj kapağı sayesinde dinamik duran otomobilin arka tamponu altında yer alan sahte egzoz çıkışları da seri üretimde biraz daha belirgin hale gelmiş.


İç mekanını da neredeyse tamamen konseptten alan otomobilin bu kısımda ilk dikkat çeken özelliği şüphesiz konsolu boydan boya geçen ekran. Çift kollu direksiyon simidi ve vites kolunun yerini alan selektör de aracın modern dokunuşları arasında. Modelin konsept halinden daha şık duran dokunuşları arasında bardaklıklar ve havalandırma ızgaraları sayılabilir.

Motor hakkında çok detaylı bilgi verilmemiş olsa da 2 litre hacimli benzinli ünitenin turbo besleme yardımıyla 238 beygir gç üretebildiği açıklandı. Otomobilde kullanılan şanzımansa 8 ileri vitesli tam otomatik ünite.

26 Kasım 2021 Cuma

Buick GL8 Avenir Flagship


Çin'de çok popüler olan Amerikalı üreticilerden Buick, konsept araçlarıyla da dikkat çekmeye devam ediyor. Yine bu ülkede çok popüler olan araç tiplerinden MPV ile karşımıza çıkan marka iddiasını sürdürecek gibi görünüyor. Konseptin motor seçeneğiyse henüz açıklanmıyor.


bir ön bölüme sahip olan konseptte dev bir panjur göze çarpsa da kısa kaputu da içerisine alan ön cam daha ilginç bir detay. Yan aynalar yerine kullanılan kameralar, dev jantlar, şişkin çamurluklar ve gizlenmiş kapı kolları dinamik bir görünüm sağlıyor. Arka bölümdeyse spoiler, ince uzun LED stoplar ve neredeyse hemzemin tampon görülebiliyor.


B sütunu bulunmayan konseptin kayar arka kapıları da giriş-çıkış işlemini çok kolay hale getirmiş. Yaşam alanında düz bir zemin ve bol cam alan sunan otomobil dört adet tekli koltuğa sahip. Oval direksiyon simidi otonom sürüşte gizlenebilecek şekilde tasarlanırken dijital gösterge paneli ve dokunmatik ekran tek parça olarak tasarlanmış. Orta konsolun bulunmamasıysa koltuklar arasındaki geçişi kolaylaştırmış.

Subaru Levorg STI Sport R


Subaru Levorg en güclü versiyonuna kavuştu. Yeni nesliyle birlikte STI ve STI sport seçenekleri 1.8 litre hacimli motorla tanıtılan otomobil artık çok daha güçlü bir üniteyle sunuluyor. Araç ilk olarak Japonya pazarında sunulacak.


Görsel olarak daha önce tanıtılan araçtan bir farklılığı olmayan aracın donanımına, yeni model yılı için sunroof ve elektrikli bagaj kapağı eklenirken kaputun altına da turbo beslemeye sahip, 2.4 litre hacimli Boxer ünite gelmiş. 275 beygir güç, 375 Nm tork üretebilen otomobil dört tekerlekten çekiş sistemi ve simüle edilen 8 vitese sahip CVT ile sunuluyor.

Kia Niro


Kia'nın en ilginç modellerinden Niro daha da ilginç bir hale geldi. Üç farklı versiyonla sunulmaya devam edecek otomobilin dış ve iç tasarımı artık eskisi gibi sıradan olmayacak.


2019 yılında tanıtılan HabaNiro konseptinden esinlendiği belli olan dış tasarımın ön bölümü, farklı versiyonlarda değişiklik gösteriyor. Şarj edilebilir seçeneklerde burun kısmında priz kapağı görülebiliyor. Köşelere çekilen LED farlar neredeyse kare biçimini almış. Kapıların alt kısmında görülen kalın siyah şeritse ön tamponun altında başlıyor.

Kalın tasarıma sahip C sütunu siyaha boyanan otomobilin LED stopları da bu kısmın arkasına eklenmiş. Şık spoiler ve yüzgeç anten de dinamik duruyor. Arka tamponu kısa tutulan Niro'nun stoplarının ikinci kısmı da bu tamponun üzerinde yer alıyor.


İç mekanı da eskisinden çok daha modern görünen araçta dijital gösterge paneli ve dokunmatik ekran tek parçaymış gibi duruyor. Köşeli hatlar kapı içlerinde de devam ediyor. İnce yapılı havalandırma ızgaraları, geniş orta konsola alınan hvalandırma ve kısayol düğmeleri, vites konsoluna eklenen koltuk ısıtma ve soğutma butonları ve iki kollu direksiyon simidi dikkat çeken diğer detaylar.

Kia'dan henüz kesin bilgiler alınmamış olsa da yapılan ilk açıklamalar, motor seçeneklerinin önceki nesille aynı olacağı yönünde. Seçenekler arasında hibrit, şarj edilebilir hibrit ve elektrikli versiyonlar bulunacak.

Suzuki S-Cross


Suzuki, S-Cross'un yeni nesil örneklerini tanıttı. Günümüzde birçok araçta olduğu gibi boyu büyümeyen otomobilin sahip olduğu motor teknolojisi de Japon markanın diğer araçlarında kullanılandan farklı değil.


Eskisinden çok daha dik ve yüksek bir burun kısmına sahip olan araç, büyük ön panjur ve yeni nesil LED farlarıyla daha heybetli görünüyor. Tampon altı ve çamurluklarda yer alan siyah renkli korumalar, hemzemin tavan rayları ve camların altına sabitlenen aynalar diğer dikkat çekici detaylar. Merkezi arka sis farı korunurken stoplar bagaj kapağından birbirine bağlanıyor.


Markanın diğer modellerinde de kullanılan üç kollu direksiyon simidi S-Cross'un iç mekanında da öne çıkıyor. Analog gösterge panelinin ortasında daha büyük bir dijital ekran bulunurken dokunmatik ekran artık orta konsolun üzerinde. Manuel el freni de korunan donanımlar arasında.


Kaputu altında da tanıdık bir ünite kullanılan S-Cross'un 1.4 litre hacimli motoru hem turbo besleme hem de 48 Volt hafif hibrit yardımcıya sahip. 129 beygir güç, 235 Nm tork üretebilen otomobil 6 ileri vitesli manuel veya otomatik şanzımanla donatılabiliyor. Önden çekiş sistemi standart olsa da dört tekerlektem çekiş, opsiyonel olarak alınabiliyor. En hızlı seçeneğin 0-100 km/s deparı 9.5 saniye sürüyor.

Ferrari Daytona SP3


Ferrari'nin Icona model ailesine yeni bir katılım oldu. Efsanevi Daytona ismini geri döndüren araç 599 adetlik sınırlı üretime sahip olacak. Fiyatı 2 milyon Euro seviyesinden başlayan aracın bütün örnekleri satıldı bile.

İtalyan markanın klasik yarış otomobillerinden esinlenen tasarımı çok iddialı duran model LaFerrari temelleri üzerine geliştirilmiş. LED farlarının üst kısmı kayarak ortadan kaybolan araç bu sayede kapaklı farları da geri döndürmüş oldu. Yan aynaları ön çamurluklarda yer alan otomobilin kapıları da yukarıya doğru açılıyor.


Sivri burun kısmında büyük sayılabilecek ön panjur ve geniş splitter dikkat çekerken 5 kollu jantlar da araca özel. Arka kısımda çok katlı bir tasarım ve ince uzun stoplar görülebiliyor. Büyük difüzör, seviye ayarlı spoiler ve merkezi yerleşime sahip egzoz çıkışları da gözlerden kaçmıyor. Otomobilin sökülebilir tavana sahip olduğunu da hatırlatalım.

Modern bir iç mekana sahip olan Daytona SP3, 16 inç büyüklüğünde dijital gösterge paneline sahip. Diğer Ferrari modellerinde de kullanılmaya başlanan vites selektörü ve neredeyse boş olan orta konsol da aracın diğer bazı donanımları. Ara konsolda birbirine bağlanan koltuklarsa sabit.


812 Competizione temelli V12 motoru 6.5 litre hacimli olan otomobilde hibrit bir yardımcı bulunmuyor. 840 beyir güç, 697 Nm tork üretebilen ünite bu gücü arka tekerleklere 7 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzımanla aktarılıyor. 0'dan 100 km/s sürate 2.85 saniyede ulaşabilen modelin 0-200 km/s deparı 7.4 saniyede tamamlanıyor. Maksimum sürati 340 km/s'in üzerinde olan aracın motru 9.500 d/d çevirebiliyor.

25 Kasım 2021 Perşembe

Ford Ranger


Ford Ranger'ın merakla beklenen yeni nesil örnekleri sonunda tanıtıldı. Volkswagen Amarok ile ortak platformda üretilecek olan araçlar bu sayede V6 Diesel motorla da donatılacak. Modern iç mekan ve yeni donanımlar da aracı daha çekici hale getirecek. 

Tasarım konusunda eskisinden daha köşeli hale geldiği söylenebilecek modelin F-150 ve Maverick gibi kardeşlerine benzediği söylenebilir. Özellikle yeni LED farlarıyla bu havayı veren araç, panjur ve ön tampon tasarımıyla da daha heybetli görünüyor. 50 mm genişleyip aks mesafesi de aynı oranda uzayan aracın kapılarında derin bir karakter çizgisi kullanılmış.


Yan basamaklar, tavan ve kasa raylarıyla da dikkat çeken modelin arka bölümünde LED stoplar ve tamponun yanlarına eklenen basamaklar dikkat çekiyor. Kasa bölümündeyse diğer kardeşlerde olduğu gibi birçok farklı kullanışlı özellik barındırıyor. Bunlar arasında 230 Volt soket, ek aydınlatmalar, sabitleme bölümleri ve ölçüm tahtaları yer alıyor.

İç mekanı da çok daha modern görünen Ranger'ın dijital gösterge paneli ve orta konsolunda yer alan dev dokunmatik ekran ilk bakışta dikkat çekiyor. Havalandırma kumandaları analog bırakılan pick up, orta konsolu altına eklenen kablosuz şarj noktasıyla daha kullanışlı hale gelmiş. Üç kollu direksiyon simidi, sunroof, arka havalandırma ızgaraları ve katlanabilir arka kol dayanağı diğer detaylar arasında.


Kaputu altında, daha önceden de tanıdığımız tek ve çift turbo beslemeye sahip, 2 litre hacimli Diesel üniteleri barındıracak olan Ranger, kardeşi Amarok'tan da 3 litre hacimli V6 motoru alacak. Ayrıca global pazarlarda 2.3 litre hacimli, benzinli motor da kullanılacak. Donanıma göre arkadan itişli veya dört tekerlekten çekişli olarak alınabilecek araçta 6 ileri vitesli manuel veya otomatik şanzımanların yanında 10 ileri vitesli otomatik ünite de görev yapacak.
 
2 litre hacimli Diesel ünitesinin giriş seçeneğinden 170 beygir güç, 405 Nm tork alabilen Ranger çift turbo beslemeli araçtan 210 beygir güç, 500 Nm tork alabiliyor. 2.3 litre hacimli benzinli ünite 397 beygir güç, 585 Nm tork üretebilirken 3 litre hacimli V6 Diesel, çift turbo beslemeyle 250 beygir güç, 600 Nm tork üretebiliyor.