15 Aralık 2012 Cumartesi
Wald Lexus LS
Agresif gövde kitleriyle dikkat çeken Japon modifikassyon firması Wald International'ın Lexus LS ailesi için hazırladığı kiti iki yıl önce görmüştük. Geçtiğimiz Temmuz ayında yeni modelleri tanıtılan büyük Lexus modelinin güncellenmiş hali için de hazırlanan paket çok gecikmedi.
Tamponunun alt kısmına daha dinamik görünümlü bir splitter eklenen otomobilin yan etekleri de genişlerken jant çapları 22 inçe kadar büyümüş. Arka tamponun alt kısmı daha sportif bir yapıya sahip olan aracın bagaj kapağı üzerine de küçük bir spoiler eklenmiş. Görsel yeniliklerin yanında ağırlık merkezinin aşağıya çekilmesi için süspansiyon sistemi de alçaltılmış.
14 Aralık 2012 Cuma
Hyundai i30 CW 1.6 CRDI Elite
Amerika kıtasında satışa sunulan Genesis ailesinin ardından ilk nesil i30 ile Avrupa pazarında iddialı oyuncular arasına katılan Hyundai'nin ikinci nesil i30 modelleri 2011 yılında tanıtıldı. Firmanın iyiden iyiye şekil alan yeni marka yüzüne sahip olan otomobile son olarak eklenen Cross Wagon modeli bir önceki testime konuk olan Renault Mégane Sport Tourer'ın doğrudan rakibi.
Dış Mekan
Yazının başında da belirttiğim gibi Hyundai'nin yeni marka yüzüne sahip otomobillerinden birisi olan i30 CW'da hatchback kardeşinin ön kısmı bulunuyor. Altıgen ön panjur, sis farlarının kenarına yerleştirilen LED gündüz farları, çekik farlar, kaputa doğru uzayan A sütunu, ve şişkin çamurluklar gibi tasarım detaylarıyla güçlü bir görünüme sahip olan otomobil gizlenmiş tavan rayları ile ince yapılı ve parlak yüzeyli kapı kollarıyla şık görünüyor.
16 inç çaplı jantlara sahip olan otomobilin yan aynalarına sinyaller entegre edilirken ön kısmından daha "Ağır" görünen arka tarafında yanlara doğru uzayan stoplar ve küçük bir spoiler görev yapıyor. Sportback gövde tipine yakın olan tasarımın özelliklerini de gösteren otomobilde kalın D sütunu ve küçük sayılabilecek sabit arka yan camlar bulunuyor. 4.485 mm boya ve 1.780 mm genişliğe sahip olan i30 CW'nun yüksekliğiyse 1.500 mm.
İç Mekan
Dışarıda olduğu gibi iç mekanda da marka kimliğini oluşturan Hyundai, i30 ailesinde de imzasını kullanmış. Çok fonksiyonlu direksiyon simidi ve orta konsolun kenarlarına dik olarak yerleştirilen havalandırma çıkışları diğer Hyundai modellerinden tanıdık. Tamamının üzerinde "Auto" yazan cam ve yan ayna kumanda düğmeleri de ortak parça kullanımından etkilenen aksesuarlar.
Özellikle ön konsolda kullanılan parça kalitesi yükselen otomobilin gösterge tablosunda iki büyük dairesel göstergenin ortasına renkli bilgisayar ekranı bulunuyor. Bu bölümde kullanılan mavi-beyaz aydınlatma kaliteli bir görünüm sunarken orta konsolun tamamen mavi aydınlatması eski Volkswagen modellerini andırmış. Müzik ve havalandırma sistemlerinin ekranlarında beyaz aydınlatma kullanılarak gösterge paneliyle uyum kolayca sağlanabilir.
Orta konsolun alt kısmına çakmak ve 12V priz ile birlikte USB, Aux ve iPod portlarını yerleştiren Hyundai buranın altında oldukça büyük bir kapaksız göz sunuyor. Vites konsoluna elektro-mekanik park freninin kumandası yerleştirilirken aynı bölgede biri kapaklı, diğeri açık iki göz bulunuyor. Ön koltukların arasında yer alan kol dayanağı ileri geri hareket ettirilebilirken kaldırıldığında ortaya oldukça derin bir göz çıkıyor.
C segmentinde sık görmediğimiz bazı donanımları da standart olarak sunan i30 CW'da metal görünümlü pedallar, elektrikli şoför koltuğu ayarı, deri kaplama gösterge tablosu siperliği gibi farklılıklar dikkat çekiyor. Aracın hoşuma gitmeyen nadir özelliklerinden olan direksiyon kolonu üzerindeki kumanda kollarıysa sanki 90'lı yılların sonundan kalmış gibi bir havaya sahip.
Arka koltuklarda geniş diz ve baş mesafesi sunan otomobilin bu kısmında havalandırma çıkışları bulunması olumlu. Üç kişi için kafalık ve üç noktadan bağlantılı emniyet kemeri sunulan arka koltuklarda bardaklık entegre edilmiş orta kol dayanağı da sunuluyor.
Oldukça değişken bir bagaja sahip olan otomobilde bagaj filesi ve metal separatör standart olarak sunulurken zeminin altı boydan boya gizli gözlerle döşenmiş. 528 litre hacimli bagaj arka koltuklar katlandığında 1.642 litreye kadar genişleyebiliyor.
Konfor
Tasarımla ilgili konular bir yana aracın konfor seviyesinin yüksek olmasını sağlayacak olan ayarların yapılması bambaşka bir bölümün konusu. Yolcuların keyifli bir yolculuk geçirmesini sağlamak tahmin edildiğinden çok daha zor olsa da Hyundai bu işi başarmış gibi görünüyor.
İlk nesil i30'da görev yapan 4 ileri vitesli otomatik şanzımanın yerini alan 6 ileri vitesli ünite C segmentinde son yıllarda oldukça popüler hale gelen yarı otomatik ünitelerden farklı olarak tork konvertörlü, tam otomatik bir şanzıman. Manuel kullanım modu da bulunan ünite konfor ağırlıklı ayarlara sahip olduğundan özellikle ilk hareketlenmede motorun devirlenmesiyle birlikte aracı yumuşak bir şekilde harekete geçiriyor. İlerleyen saniyelerde yaşanan vites geçişlerini hissedebilmek içinse çok dikkatli bir şekilde konsantre olmanız gerekiyor.
Sürücü için üç farklı direksiyon sertlik ayarı sunan i30 CW'da görev yapan koltukların oturma zeminleri oldukça geniş. Elektrik ayarlı sürücü koltuğunda yine elektrik ayarlı bel desteğinin olması da araca artı puan kazandırıyor. i30 ailesinin şık tasarımlı anahtarının cepte olması aracı çalıştırmak için yeterli ki bu da konfor bölümüne artı puanlar işliyor.
Başarılı havalandırma ve ses sisteminin yanında Bluetooth bağlantısı, USB, iPod ve AUX portları sunan araca birçok komutu sesli verebiliyorsunuz. Direksiyon üzerinde bulunan düğmeye basıldıktan sonra verilen radyo açma-kapama ve havalandırma ayarları gibi basit emirlere uyan otomobilin sadece ingilizce bilmesiyse herkesin hoşuna gitmeyebilir.
Arka koltuklarda katlanabilir kol dayanağıyla birlikte geniş diz ve baş mesafesi sunan otomobilin burada sunduğu havalandırma ızgaraları da konfor hanesine puanlar eklerken asıl ferahlığı standart olarak sunulan cam tavanı sağlıyor. Yağmurlu bir günde teslim aldığım test aracının güneşliği elektrik motorlarıyla iki yöne birden açıldıktan sonra iç mekana alınan ışık, siyah ağırlıklı yaşam alanına çok şey katıyor.
Dikkatimi çeken olumlu özellikler arasında arka koltuklarda oldukça alçak tutulan şaft tüneli boşluğu sayılabilirken öne doğru uzayan A sütunu sayesinde yüksek süratlerde bile rüzgar sesinin önüne geçilebilmiş. İç mekana beklediğimden çok yol gürültüsü alan otomobilin bu özelliği, büyük ihtimalle Hankook marka lastiklerden kurtularak kolayca çözümlenebilir. Konu sesten açılmışken motor sesinin iç mekanda büyük bir benzinli motor homurtusu gibi duyulduğunu da belirtmeden geçmeyeyim. Çıtı çıkmayan bir motora sahip olmasa da ünite sıcakken aracın Diesel olduğunu anlamak oldukça zor.
Sürüş
205 tabanlı ve 55 yanaklı lastikler ve 16 inç çaplı jantlarla donatılan i30 CW başarılı sürüş karakteristiklerine sahip. Orta-sert ayarlanan süspansiyon sistemi sağlam yapılı otomobilin iç mekanında rahatsız edici seslere neden olmazken geniş sayılabilecek yanaklara sahip olan lastikler darbe emilimi konusunda araca yardımcı oluyor.
Sertliği ayarlanabilen direksiyon sistemi yardımıyla sürücüsüne az da olsa sportif sürüş şansı tanıyan i30 CW'nun metal görünümlü pedal setine bakıldığında gaz pedalının yere sabitlendiğini görüyoruz ki bu özellik bile dinamik sürüşten hoşlananların yüzünü güldürebilir.
Aracın kaputu altında görev yapan 1.6 litre hacimli turbo Diesel motor 128 beygir güç, 260 Nm tork üretiyor. Elite donanımında standart olarak sunulan 6 ileri vitesli otomatik şanzımanla 0'dan 100 km/s sürate 11.7 saniyede ulaşabilen i30 CW maksimum 190 km/s sürate ulaşabiliyor. 1.385 kg ağırlığa sahip olan otomobilin şehir içi kullanımı ağırlıklı parkurda elde ettiği 7.3 litre/100 km'lik tüketim ortalaması Mégane Sport Tourer testimle elde edilenle neredeyse aynı. Aracın tüketimi, oldukça uzun oranlı olan 6. vitesi sayesinde otoyolda 5.5 litre/100 km seviyesine çekilebiliyor.
Fiyat/Donanım
Hyundai'nin Renault ile kapışması bu bölümde de devam ediyor. Geçtiğimiz haftalarda testime konuk olan Mégane Sport Tourer Privilège 1.5 dCi EDC'nin cam tavan opsiyonuyla birlikte ulaştığı fiyata, yani 61.100 TL'ye satılan i30 CW 1.6 CRDI Elite daha yüksek motor gücünün yanında opsiyonel donanımı olmaması gibi ilginç bir özellik de sunuyor.
Test aracının donanımında bulunan bütün kalemleri standart olarak sunan Hyundai bu pakete elektrikli cam ve aynalar, cam tavan, 6 ileri vitesli otomatik şanzıman, renkli yol bilgisayarı ekranı, çift bölgeli otomatik klima, yarı deri koltuk döşemeleri, elektrikli sürücü koltuğu, CD ve MP3 çalabilen ses sistemi, iPod, USB ve Aux girişleri, Bluetooth bağlantısı, bagaj içi sabitleme aparatları, değişken direksiyon modu, kendiliğinden kararan iç dikiz aynası, geri görüş kamerası, sesli komut sistemi, cruise control, yan ayna ve ön kapı kolları altında aydınlatma, metal görünümlü pedal seti, viraj içlerini aydınlatan sis farları, otomatik farlar, hem ön hem de arka park sensörleri, ABS, ESP, elektronik park freni, ön, yan ve perde hava yastıkları, sürücü diz hava yastığı, patinaj önleme ve yokuş kalkış desteğiyle fren destek sistemlerinin tamamını eklemiş.
Sonuç
Son yıllarda hızlı bir çıkış içerisinde olan Hyundai'nin Avrupa pazarında çok önemli bir yere sahip olan C Segmentinde bulunan modeli i30 ikinci nesliyle iyice olgunlaştığını kanıtlıyor. Tasarım ve performansın ardından kalite ve sürüş dinamikleri konusunda da Avrupalı rakiplerini yakalayan modelin fiyatı eskisi kadar düşük olmasa da diğer markaların opsiyonel olarak bile sunmadığı donanımlara sahip olması bu dezavantajını avantaja çeviriyor.
Fotoğraflar
Test sırasında çektiğim fotoğraflara buradan ulaşabilirsiniz.
13 Aralık 2012 Perşembe
Chevrolet Silverado ve GMC Sierra
GM ailesinin büyük pick up modelleri Silverado ve Sierra'nın yeni nesil modelleri yavaş yavaş tanıtılıyor. 2013 yılında satışa sunulacak olan araçların ilk fotoğrafları basınla paylaşıldı.
Giderek daha da çok tanka benzeyen büyük Amerikan pick upları bu ikiliyle yeni bir boyuta ulaşmış. Oldukça köşeli bir tasarıma sahip olan kardeşlerde dev ön panjur ve tampon kromajlı görünümüyle dikkat çekerken LED gündüz farlarıyla donatılmış xenon farlar diğer bir önemli fark. Jant çapları 17 ile 20 inç arasında değişen araçların arka kapıları da kolay giriş çıkış için artık daha geniş.
İç mekanda da devam eden köşeli tasarım çok modern görünmese de orta konsolda yer alan dokunmatik ekran ve büyük düğmelere sahip kumanda elemanları kullanışlılık sunuyor. Ön koltukları 3 kişilik alınabilen araçlar bunun yerine eşya gözleriyle alınırsa neredeyse normal bir otomobilin bagajı kadar ek hacim sunuyor. Ön koltuklar arasında bulunan dev kol dayanağı A4 dosyalar için uygunken bu bölümün ön kısmında 3 adet USB port, iki adet 12V bir de 110 Voltluk soket yer alıyor.
Süspansiyon sisteminde yapılan değişikliklerle artık çok daha konforlu olduğu belirtilen aracın yol tutuşu da iyileştirilmiş. Daha güçlü bir fren sistemine sahip olan pick upların motorları 4.3, 5.3 ve 6.2 litre hacimli olacak. Performans verileri henüz açıklanmayan bu ünitelerin tamamında silindir devre dışı bırakma özelliği bulunacak.
Abflug Spiral 86
Toyota'nın küçük coupé modeli GT 86 için ilk etapta atmosferik emişli bir motor düşünülse de modifikasyon firmaları müşterilerden gelen aşırı besleme isteklerine cevap vermekte zorlanıyor.
Bu otomobile güç katan firmalardan biri olan Abflug, oldukça iddialı bir görünüm sunan, bol hava girişli bir ön tamponla donattığı otomobilin yan eteklerini de genişletirken jant çaplarını 19 inçe çıkarmış. Arka tamponu da yeniden tasarlayan firma bu bölümde büyük bir difüzör ve geniş egzoz çıkışlarına yer verirken bagaj kapağına yeni bir spoiler eklemiş.
Süspansiyon ve fren sistemi de yenilenen otomobilin 2 litre hacimli Boxer motoruna uygulanan HKS kompresör 258 beygir güç, 296 Nm tork sağlayabiliyor.
Land Rover Freelander 2 Black & White Edition
İngiliz üretici Land Rover, Ağustos ayında makyajladığı Freelander modeline sınırlı üretim bir versiyon ekledi. Giriş donanımı olan S'in üzerine geliştirilen araçtan 600 adet üretilecek.
Sadece siyah veya beyaz gövde renkleriyle ısmarlanabilen aracın ön panjuru, kapı kolları ve yan hava çıkışları siyaha boyanırken arka camlar da karartılmış. 17 inç çaplı jantlarla sunulan Black & White Edition'ın iç mekanında siyah renkli kumaş döşemeler, 8 hoparlörlü ses sistemi, elektrikli camlar, klima, Bluetooth bağlantısı ve düğmeyle motor çalıştırma özelliği sunuluyor.
Kaputu altında 2.2 litre hacimli turbo Diesel motorun 150 beygir güç üretebilen versiyonu bulunan araç hem iki hem de dört tekerlekten çekişli olarak alınabilecek. Standart olarak 6 ileri vitesli manuel şanzımanla satılacak olan Black & White Edition'da 6 ileri vitesli otomatik şanzıman opsiyonu da bulunuyor.
Mercedes-Benz E Serisi
Hafta başında ilk fotoğrafları basına sızan makyajlı Mercedes E Serisi'nin resmi tanıtımı yapıldı. İlk olarak A.B.D. ve İngiltere pazarlarında satılacak olan modelleri tanıtılan otomobilin görünümünde olduğu gibi kaput altında da farklılıklar var.
Yumuşatılmış ön görünümünde LED gündüz aydınlatmasına sahip tek parça farları dikkat çeken E ailesinin tampon ve kaputu da yeniden şekillendirilmiş. Yeni jant seçenekleriyle sunulacak olan otomobilin arka kısmında tampon ve egzoz çıkışları rötuşlanırken farların LED tasarımları değiştirilmiş.
Ana hatları değişmeyen iç mekanda da yumuşatılmış köşeler dikkat çekiyor. Havalandırma ızgaralarının kenarları daha yuvarlak hatlı bir tasarıma sahipken ortada bulunan ızgaraların arasına analog saat eklenmiş. Ön koltuklar arasına bulunan konsolun kenarları artık metalik kaplamayla alınabilirken orta konsolun üst kısmında bulunan ekranın da yan kısımları yuvarlatılmış.
Donanımı zenginleşen E Serisi'nin elektronik güvenlik sistemlerinin arasında yer alan çarpışmaya hazırlık sistemi PRE-SAFE ve PRE-SAFE PLUS, mesafe kontrollü hız sabitleme sistemi DISTRONIC PLUS, aktif fren ve uzun far asistanlarıyla şeritte kalma asistanı elden geçirilerek daha verimli çalışmaları sağlanmış. Süspansiyon sisteminde de yenilikler yapılan seride donanıma Bang & Olufsen ses sistemi de eklenebiliyor.
Motor seçeneklerine bakıldığında gamın girişinde yapılan değişiklikler dikkat çekiyor. Tamamı Stop/Start donanımına sahip olan üniteler turbo beslemeye sahip 2 litre hacimli üniteyle başlıyor. E200'de 184 beygir güç üretebilen motor E250 modelinde 211 beygir gücünde.
2.1 litre hacimli turbo Diesel motor E200 CDI'da 136, E220 CDI'da 170 ve E250 CDI'da 204 beygir güç üretmeye devam ederken E350'de kullanılan 3.5 litre hacimli v6 ünite 306 beygir güç üretebiliyor. Amerika kıtasında satılan E400 Hybrid modelinde aynı motor 27 beygir güç üretebilen elektrik motoruyla eşleşirken Avrupa'da E500 ismiyle bilinen E550'de kullanılan 5.5 litre hacimli v8 ünite 408 beygir güç üretmeye devam ediyor.
Vorsteiner Renazzo-V
Daha çok abartıdan uzak gövde kitleriyle tanınan Vorsteiner, Lamborghini için hazırladığı ilk paketiyle bu imajından uzaklaşmış.
Gallardo modelleri için hazırlanan görünüm paketinde oldukça agresif bir ön tampon sunan firma 19 ve 20 inç çaplı jantlar, hava girişli yan etekler, karbon fiber spoiler, farklı tasarıma sahip bir arka tampon ve büyük bir difüzörü de donanıma eklemiş.
Praga R1
Daha önce ismi çok duyulmamış Çek Cumhuriyeti merkezli bir firma olan Praga pistler için hazırladığı yarışçısının tanıtımını yaptı. Etkileyici bir tasarıma sahip olan aracın motoru da tanıdık.
4.144 mm boya, 1.800 mm genişliğe, 2.527 mm aks mesafesine ve sadece 965 mm yüksekliğe sahip olan otomobil düz bir taban yapısının yanında büyük splitter, deflektör, spoiler ve difüzör gibi aerodinamik donanımlara sahip. Kapıları yukarıya doğru açılan otomobilin LED aydınlatma grubuysa oldukça şık görünüyor.
İç mekanda dijital göstergeler, yarış koltuğu, tek hamlede yerinden çıkabilen direksiyon simidi, takla kafesi, 6 noktadan bağlı emniyet kemerleri ve yangın söndürücü gibi donanımlar yer alan otomobil bu kısımda da bir yarışçı olduğunu belli ediyor.
Renault raflarından alınan 2 litre hacimli motoru 210 beygir güç, 220 Nm tork üretebilen otomobilde 6 vitesli sıralı şanzıman kullanılmış. Sadece 592 kg ağırlığa sahip olan aracın başlangıç fiyatı 98.000 Euro olarak açıklandı.
12 Aralık 2012 Çarşamba
DMC Aventador LP900 SV
Mart ayında Lamborgihini Aventador temelleri üzerine geliştirdiği Molto Veloce paketini tanıtan Alman modifikasyon firması DMC şimdi de aynı paketin sınırlı üretilecek bir versiyonunu hazırlıyor.
Lamborghini'nin Aventador J konseptinden esinlenerek tasarlanmış olan otomobilin ön tamponuna karbon fiberden üretilen splitter, deflektör ve hava girişleri eklenirken, jantların ağırlıkları azaltılmış. Yan etekleri de yeniden şekillendirilen aracın arka kısmında karbon fiberden üretilen büyük spoiler ile yine aynı malzemeden üretilmiş tampon ve difüzör takımı dikkat çekiyor.
Titanyumdan üretilerek yaklaşık %90 hafifletilmiş olan egzoz sistemi araca daha da sportif bir ses sağlarken 6.5 litre hacimli v12 motor artık 900 beygir güç üretebiliyor.
Sadece 10 örneği üretilecek olan otomobilin sahipleri DMC tarafından, başvurular arasından seçilecek.
Nissan Juke
Nissan'ın alışılmadık tasarıma sahip küçük crossover modeli Juke'a yeni kişiselleştirme seçenekleri ekleniyor. Üç yeni donanım paketi bulunacak olan aracın ek gövde parçaları değişik renklerde ısmarlanabilecek.
Şimdilik sadece dış mekan için farklılıklar sunan kitlerde aynı renge boyanan yan aynalar, jantlar, sis farı çerçeveleri, spoiler, yan etek çıtaları ve plakalık üzerine yerleştirilen şeritler alınabiliyor.
G-POWER M3
BMW M3'ün yakında yenilenecek olması G-POWER için bir olumsuzluk oluşturmuyor. Nisan ayında E46 kasa M3 için geliştirdiği modifikasyon kitini tanıtan firma şimdi de güncel model için geliştirilen yeni kitleri sergiledi.
Aracın gövdesi için ek hava girişlerine sahip ön tampın, 20 inç çaplı jantlar, daha agresif görünen yan etekler, ek hava çıkışlarına sahip kaput ve dev bagaj üstü spoiler gibi donanımlar sunan firma süspansiyon ve egzoz sistemlerini de yenilemiş.
Aracın 4 litre hacimli v8 motoru için üç farklı güç seviyesi sunmaya başlayan firma bu kitlerin tamamında kompresör besleme kullanmış. SK I olarak adlandırılan kit gücü 520 beygire taşırken SK II isimli paket artık 580 beygir gücünde. Yeni bir kompresör besleme sayesinde elde edilebilen bu güç SK II CS paketinde 610 beygire ulaşıyor.
BMW M6 Gran Coupé
BMW'yi dört kapılı coupé segmentinde temsil eden 6 Serisi Gran Coupé'nin en sportif versiyonu tanıtıldı. Beklendiği gibi coupé ve cabriolet gövde seçeneklerinde sunulan M6 modelleriyle benzer tasarıma sahip olan aracın yürüyen aksam ve motorunda da sürpriz yok.
Sportif tasarımlı ön tampon ve M6 arması taşıyan ön panjurun haricinde daha agresif görünümlü yan eteklere sahip olan otomobilin 20 inç çaplı jantları modele özgü tasarıma sahip. M6 Coupé modelinde olduğu gibi karbon fiber tavana sahip olan aracın arkasında iddialı tasarıma sahip bir tampon ve dört çıkışlı egzoz sistemi dikkat çekiyor.
İç mekanında diğer M6 modelleriyle standart 6 Serisi Gran Coupé'yi harmanlamış olan BMW süspansiyon ve fren sistemini doğrudan iki kapılı M6 modellerinden almış. Standart haliyle önde 400, arkadaysa 396 mm çaplı çelik disklere sahip olan fren sisteminde mavi renkli kaliperler kullanılırken önde 410, arkada 396 mm çaplı karbon seramik diskler kullanan opsiyonel sistem sarı renkli kaliperler ve yaklaşık 20 kg'lık ağırlık avantajıyla geliyor.
Kaputu altında M5'te de görev yapan çift turbo beslemeye sahip 4.4 litre hacimli v8 motor bulunan otomobil 560 beygir güç, 680 Nm tork üretebiliyor. 0'dan 100 km/s sürate 4.2 saniyede ulaşabilen otomobilin maksimum sürati 250 km/s'te elektronik olarak sınırlandırılsa da M Sürüş paketiyle bu sınır 305 km/s'e yükseliyor. 7 ileri vitesli, çift kavramalı yarı otomatik şanzımanla donatılan otomobilin ortalama yakıt tüketimi 9.9 litre/100 km olarak gerçekleşiyor.
Bu arada aracın Almanya pazarında sahip olacağı fiyat vergiler dahil 128.800 Euro olarak açıklandı.
Mini Paceman JCW
Mini'nin üç kapılı küçük SUV modeli Paceman en güçlü versiyonuna kavuşuyor. Görünümünde beklenen değişiklikler yapılan aracın motoru da tanıdık.
John Cooper Works logolarıyla donatılan dış mekanında daha sportif görünümlü ön tampon, panjur ve daha büyük jantlar kullanılan otomobilde hava girişlerine sahip yan etekler ve arka tampona entegre edilmiş çift egzoz çıkışı bulunuyor.
İç mekanda da JCW logoları dikkat çekerken yükseltilmiş yan desteklere sahip koltuklar deri kaplı direksiyon simidi ile vites kolu ve metal pedal seti donanıma eklenmiş.
Elden geçirilen süspansiyon sistemi sayesinde yere 10 mm yaklaşan aracın standart olarak sunulan 18 inç çaplı jantlarını küçük bulanlar 19 inç çapa sahip opsiyonel jantları seçebilir.
Diğer JCW modellerinde olduğu gibi turbo beslemeye sahip 1.6 litre hacimli motorla donatılan otomobil 218 beygir güç, 300 Nm tork üretebiliyor. Dört tekerlekten çekiş sistemini standart donanımında sunan otomobil 6 ileri vitesli manuel şanzımanla 225 km/s maksimum sürate ulaşabilirken 6 ileri vitesli otomatik şanzımanla bu değer 223 km/s'e iniyor. Her iki şanzımanla da 0'dan 100 km/s sürate ulaşma süresi 6.9 saniye.
MG6 BTCC Edition
Tanıtımı 2009 yılında Çin'de yapılan MG6 yaklaşık bir yıl önce yarış versiyonuna kavuşmuştu. 2012 sezonunda BTCC'de yarışan bu otomobil Jason Plato'nun pilotajında üçüncülüğe ulaşınca firma tarafından özel bir versiyona kavuştu.
Sadece mavi ve beyaz gövde rengi seçenekleri bulunan araç üzerinde küçük grafikler kullanılırken tampon alt kısımları, yan etekler, yan aynalar, tavan, arka spoiler ve 18 inç çaplı jantlar siyaha boyanmış.
Turbo beslemeye sahip 1.8 litre hacimli motoru 160 beygir güç üretebilen otomobil 0'dan 96 km/s sürate 8.4 saniyede ulaşabilirken maksimum sürati 193 km/s'te sınırlandırılmış.
Otomobilin fiyatını 16.995 Sterlin olarak açıklayan MG aracının siparişini yıl sonuna kadar veren müşterilere 2013 BTCC sezonundan bir yarış için VIP biletler verecek. Pit turunu da kapsayan biletlerle birlikte takım ceketi ve şapkası da hediye edilecek.
HAMANN 6 Serisi Gran Coupé
BMW'nin şık dört kapılı coupé modeli 6 Serisi Gran Coupé'nin modifikasyon çalışmaları devam ediyor. Daha önce araç için hazırladığı parçaların bir ön gösterimini yapan HAMANN bu parçaların resmi tanıtımını yaptı.
Büyük hava girişlerine sahip ön tamponunda LED aydınlatmalar ve küçük bir splitter sunan otomobilin kaputunda ek hava çıkışları bulunuyor. Genişletilen yan eteklerine hava girişleri eklenen aracın arka tamponu da yeniden şekillendirilirken bagaj kapağı üzerine bir spoiler eklenmiş.
21 inç çaplı jantlarla donatılan 6 Serisi Gran Coupé'nin süspansiyon sistemi 30 mm alçaltılırken yenilenen egzoz sisteminde farklı çıkışlar yer alıyor.
İç mekan için farklı deri ve Alcantara döşemelerle piyano siyahından karbon fibere uzanan farklı özellik ve görünüme sahip kaplamalar sunan HAMANN metal pedal seti, özel paspaslar ve firmann logosunu taşıyan kapı eşiği kaplamalarını da donanıma katmış.
11 Aralık 2012 Salı
Škoda Octavia
Volkswagen grubunun MQB platformu giderek yayılıyor. Audi A3, Seat León ve Volkswagen Golf'ün ardından şimdi de Škoda Octavia bu platformun temsilcisi oldu.
Köşeli tasarımı Rapid modelini andıran otomobilin hem ön hem de arka yüzünde, özellikle de aydınlatma grubunda 3. nesil Audi A6 modellerinin izleri görülebiliyor. Arka kapılarının geriye gidildikçe camlara doğru uzayan bir bölümü bulunan aracın görünümü oldukça dinamik.
İç mekanında büyük bir sürpriz olmayan aracın bu bölümde kullanılan parçalarının çoğu Golf'ten alınmış. 2. nesil Octavia'dan 90 mm daha uzun ve 45 mm daha geniş olan aracın aks mesafesi de 108 mm artırılmış. Bagaj hacmi 590 litreye ulaşan Octavia önceki nesil modellere oranla 100 kg'a kadar hafiflemiş.
Donanımına otomatik park asistanı, kör nokta uyarısı ve radarlı hız sabitleme sistemi eklenen Octavia'da Volkswagen ailesinden tanıdığımız motorlar görev yapacak. Tamamı turbo beslemeye sahip olan motorların detaylı teknik verileri henüz paylaşılmamış olsa da 1.6 litre hacimli turbo Diesel motorun 110, 1.8 litre hacimli benzinli motorunsa 180 beygir üretebilen versiyonları bulunacağı biliniyor.
TopCar Inferno
Rus modifikasyon firması TopCar, Mercedes'in sportif SUV modellerinden ML63 AMG için hazırladığı gövde kiti ve modifikasyon paketini tanıttı.
Geniş hava girişlerine sahip yeni ön tamponunda dört farklı yerde LED aydınlatmalar bulunan araçta splitter ve genişletilen çamurluklar da yerlerini almış. Karbon fiberden üretilen kaputu üzerinde hava çıkışları açılan otomobilin yan etekleri de genişletilirken jant çapları 23 inçi bulmuş.
Aracın arka tamponunu da daha sportif bir görünüme kavuşturan TopCar bagaj kapağı camının üst ve altına birer tabe spoiler eklemiş. Yeni egzoz sisteminin çıkışları da farklılaştırılırken alt tarafa büyük bir difüzör eklenmiş.
Aracın iç mekanı için farklı renklerde deri döşeme ve değişik yüzeyler için karbon fiber kaplamalar sunan firma gösterge tablosu zeminini istenen renkte sunabilirken özel paspasları da donanıma katmış.
Kaput altında yapılan işlemler için Evotech'ten yardım isteyen TopCar çift turbo beslemeye sahip 5.5 litre hacimli v8 motorun gücünü üç adımda artırıyor. 7.900 Euro'ya sunulan giriş kitiyle 640 beygir güç, 980 Nm tork üretebilen ünite 11.900 Euro karşılığında 690 beygir güç, 1.100 Nm tork üretebilir hale geliyor. Üçüncü kit için 21.900 Euro isteyen firma bu paketle birlikte gücü 760 beygire, torkuysa 1.150 Nm'ye ulaştırmış.
Kaydol:
Kayıtlar (Atom)