17 Kasım 2018 Cumartesi

Lamborghini SC18


Tek örnek Lamborghini modelleri arasına bir yenisi katıldı. Firmanın yarış takımı Squadra Corse ile birlikte geliştirilen modelin temellerinde bir Aventador SVJ yatıyor.

Tamamen karbon fiberden üretilen bir gövdeye sahip olan otomobilin her yanında agresif girinti ve çıkıntılar bulunsa da bunlar, aktif aerodinamik özelliklerin iyileşmesini engellememiş. Tavanında hava girişi bulunan otomobilin jantları önde 20, arkadaysa 21 inç çaplı.


İnce yapılı LED stoplar sayesinde daha dikkat çekici duran arka kısımda görülen dev spoiler üç farklı açıda ayarlanabiliyor. Üçgen biçimli egzoz çıkışları plakanın üzerinde bulunan otomobilin difüzörü de çok büyük.

Kaputu altında 6.5 litre hacimli V12 motoru koruyan SC18, 770 beygir güç, 720 Nm tork üretebiliyor. 7 ileri vitesli, tek kavramalı, yarı otomatik şanzıman ve dört tekerlekten çekiş sistemine sahip olan modelin detaylı teknik verileriyse henüz açıklanmadı.

Dongfeng Peugeot 508L


Çin pazarı için üretilen uzun aks mesafeli otomobillere bir yenisi eklendi. Bu sefer Peugeot logosunu taşıyan uzatılmış seçenek sadece boyunu artırmakla kalmamış, aynı zamanda aracın bagaj bölümünü de değiştirmiş.

Standart modelden 55 mm daha uzun aks mesafesine sahip olan 508L'in yandan görünümü orantısız değil. Bunun nedeni, araç boyunun 100 mm uzayarak oranların korunması. Ayrıca Peugeot, Avrupa'da liftback olarak satılacak otomobilin bagaj kapağını uzatıp bir sedan haline getirmiş.

Volkswagen Tayron ve Tharu


Volkswagen'in Çin'e verdiği önem her geçen gün kendisini daha net biçimde gösteriyor. Bu ülkede FAW ile ortaklık kuran Alman firma şimdi de bu büyük pazara özel iki SUV modeli tanıtıyor.

4.6 metreye yaklaşan boyuyla Tiguan ve Tiguan Allspace'in arasında bir uzunluğa sahip Tayron aslında Touareg'in altında konumlandırıldığından tasarımı da bu modele göndermeler yapıyor.


4.5 metrenin altında kalan boyuyla T-Roc ve Tiguan arasında kalan bir uzunluğa sahip Tharu'nun görünümü, küçültülmüş bir Atlas'ı andırıyor. 455 litre hacimli bagaja sahip olan aracın arka koltukları yatırıldığında bu hacim 1.542 litre oluyor.

Alman marka, 2020 yılında Çin'de en az 12 farklı SUV modeli satmak istediğini daha önce açıklamıştı.

BMW 330e


BMW, 3 Serisi modellerinin sayısını artırmaya devam ediyor. Birkaç gün önce tanıtılan performanslı seçenek M340i'nin ardından şimdi de sıra düşük tüketimiyle dikkat çeken hibrit versiyon 330e'de.

Yeni tamponlar ve daha sade görünüme sahip yan eteklerle kardeşlerinden ayrılan otomobilin iç mekanında da hibrit sistemin çalışmasını ve pil şarj durumunu gösteren üniteler dışında bir değişiklik bulunmuyor.


Kaput altında yer alan 2 litre hacimli, benzinli motor 184 beygir güç üretebilirken elektrik motoru da 68 beygir katkı yaparak karma kullanımda 252 beygir güç, 420 Nm tork üretilmesini sağlıyor. XtraBoost ismi verilen fonksiyon sayesinde kısa süre için 41 beygir daha fazla güç üretebilen elektrik motoru sayesinde bu güç 288 beygire yükselebiliyor.

8 ileri vitesli otomatik şanzımanla donatılan araç 0'dan 100 km/s sürate 6 saniyede ulaşabilirken maksimum süreti 230 km/s olarak açıklanıyor. 60 km elektrik menzili bulunan 330e, sadece elektrik motorunu kullanarak 140 km/s sürat yapabiliyor. Ortalama yakıt tüketim değeri 2 litre/100 km olarak açıklanan aracın bagaj hacmi, 12 kWh kapasiteli piller nedeniyle 375 litreye gerilemiş.

16 Kasım 2018 Cuma

Toyota Corolla


Toyota'nın artık her yıl milyonlar satan modeli Corolla 12. nesliyle karşımızda. Aslında bu otomobilin 5 kapılı seçenekleri bahar aylarında Auris ismiyle tanıtılmış ve daha sonra bu isim Corolla hatchback olarak değişmişti. Şimdiyse sıra dört kapılı versiyonlarda.


Ön tamponda yer alan büyük hava girişi ve LED farlar sayesinde agresif bir duruşa kavuşan otomobilin opsiyonel donanımında 18 inç çaplı jantlar yer alırken 2.700 mm'lik aks mesafesi ve kısa bagaj kapağının korunması yan görünümün yine biraz orantısız olacağını haber veriyor. Yatay yerleşime sahiip LED stoplar ve şık arka tamponsa otomobile sportif bir hava katmış.


İç mekanını beş kapılı kardeşiyle paylaşan Corolla sedanın gösterge tablosunun ortası dijital bir ekrandan oluşurken yeni bir dokunmatik bilgi-eğlence ekranı ve opsiyonel olarak sunulacak olan 10 inç büyüklüğünde head up display dikkat çeken donanımlar. Orta konsolu sade bir tasarıma sahip olan araç bu bölümde C-HR'ı andırıyor.


Dünyada 1.8 ve 2 litre hacimli benzinli motorlarla da satılacak olan Corolla'nın Türkiye'de üretilecek seçeneklerinde iki ünite bulunacak. 1.6 litre hacimli, benzinli motoru önceki nesilden de tanıyoruz. 132 beygir güç üretebilen motorun yanında C-HR'ın 1.8 litre hacimli benzinli motora sahip hibrit güç ünitesi de fabrikadan çıkacak. 1.2 litre hacimli, turbo benzinli ve 2 litre hacimli üniteye sahip hibrit seçeneklerin gelip gelmeyeceğiyse henüz kesinleşmedi.

15 Kasım 2018 Perşembe

Mercedes-Benz A Serisi


Mercedes'in en küçük modeli olan A Serisi, tanıtımının üzerinden geçen yaklaşık 9 ayın ardından yeni Diesel motor seçeneklerine kavuşmaya başladı. Yeni üniteler performansa da katkıda bulunuyor.

A200 d olarak adlandırılan modelde görev yapan 2 litre hacimli turbo Diesel ünite 150 beygir güç, 320 Nm tork üretebiliyor. 0'dan 100 km/s sürate 8.1 saniyede ulaşabilen modelin maksimum sürati 220 km/s.

A220 d'de de aynı motorun 190 beygir güç, 400 Nm tork üretebilen seçeneği kullanılmış. Bu üniteyle donatılan araç 0'dan 100 km/s sürate 7 saniyede ulaşabilirken maksimum sürati 235 km/s. Bu arada her iki seçenekte de 8 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzıman kullanılıyor.

BMW M340i


Yeni nesil 3 Serisi'nin tanıtımının üzerinden çok uzun bir süre geçmeden Alman firmanın performans seçenekleri ortaya çıkıyor. Meraklılar M3'ü bekliyor olsa da ilk sırada M340i seçenekleri var.

Görünümünde yenilikler bulunan otomobilde daha agresif duran tamponlar ve yan etekler kullanılırken ön panjur, tampon hava girişleri, jantlar ve yan aynalarda altın renkli boya görülebiliyor. Çift egzoz çıkışına sahip olan aracın büyüyen fren diskleri mavi kaliperlerle eşleştirilmiş.


İç mekanda metal detaylar, daha sportif yan desteklere sahip ön koltuklar ve dijital gösterge paneli standart olarak sunulan otomobilde adaptif M süspansiyon sistemi de kullanılmış.

Kaputu altında 3 litre hacimli, sıralı 6 silindirli bir motor yer alan model 374 beygir güç, 500 Nm tork üretebiliyor. Arkadan itişli veya dört tekerlekten çekişli olarak tercih edilebilen M340i'de 8 ileri vitesli, tam otomatik şanzıman kullanılmış. Maksimum sürati 250 km/s'te sınırlanan aracın 0'dan 100 km/s sürate ulaşması, xDrive ile sadece 4.4 saniye sürüyor.