19 Temmuz 2024 Cuma

Porsche Panamera GTS ve Turbo S E-Hybrid


2023 yılının sonlarında yeni nesline kavuşan Porsche Panamera ailesinin yeni seçenekleri tanıtıldı. V8 motorlu ikiliden GTS, bu silindir düzenini isteyenlerinlerin başlangıç versiyonu olacak. Turbo S E-Hybrid ise şimdiye kadar üretilen en yüksek performanslı Panamera oldu.

Görünümlerinde büyü sürprizler sunmayan ikilide tek bijonlu ve 21 inç çaplı jantlar ve dört çıkışlı egzoz sistemi kullanılıyor. Siyah detaylara sahip GTS'in süspasniyon sistemi, standart modellere göre 10 mm alçaltılırken limitli kaydırmalı diferansiyel ve güçlendirilmiş süspansiyon sistemi standart. Turbo S E-Hybrid'in dış görünümüyse Turbo E-Hybrid'inkiyle aynı.

İç mekanda tasarım değişimi sunmayan ikili, zaten kişiselleştirme konusunda çok başarılı olan markanın sunduğu sayısız opsiyonla donatılabiliyor. GTS'te sunulan farklı renklerde dikiş iplikleri ve Alcantara döşemelerle aracın farklı noktalarında görülen model armaları bu nedenle araçları kardeşlerinden ayıran en büyük detaylar.

Kaputu altında çift turbo beslemeye sahip, 4 litre hacimli bir V8 barındıran Panamera GTS, 500 beygir güç, 660 Nm tork üretebiliyor. 8 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzıman ve dört tekerlekten çekiş sistemine sahip olan aracın 0'dan 100 km/s sürate ulaşması 3.8 saniye sürerken maksimum sürati 302 km/s.

Aynı motor, şanzıman ve çekiş sistemine sahip olan Turbo S E-Hybrid'de ünite 600 beygir güç üretebilirken 190 beygir gücündeki elektrik motoruyla karma güç 782 beygir oluyor. Maksimum tork değeriyse 1.000 Nm. 0'dan 100 km/s sürate ulaşması 2.9 saniye sürerken maksimum sürati 325 km/s. Önde 440, arkadaysa 410 mm çaplı karbon seramik disklere sahip fren sistemi standart donanımda.

Nürburgring Nordschleife tur zamanı 7:24.17 olarak açıklanan otomobil bu sayede en yüksek performanslı premium sedan oluyor. Opsiyonel olarak sunulan karbon fiber aerodinamik kit 200 km/s süratte 60 kg ek yere basma kuvveti sunarken kapasitesi 25.9 kWh olan bataryalar 88 km elektrik menzilini mümkün kılıyor. Aktif şasi kontrolü ve yönlendirilebilir arka aks da standart donanıma dahil.

Audi Q4 e-Tron


Audi Q4 e-Tron ailesi genişliyor. Genelde araçların en güçlü seçeneklerini sonradan tanıtan markaların yanında Audi'nin en düşük güçlü Q4 e-Tron'u tanıtması şaşırttı. Otomobil hem standart hem de Sportback gövdeyle satılacak ve kardeşlerinden farklı görünecek.

Kardeşlerinin gümüş renkli trim parçalarına sahip olmayan otomobilin standart LED farları farklı bir görünüm sunarken 19 inç çaplı sac jantların plastik kapakları bulunuyor. Parlak siyah korumaları da mat tonla değiştirilen modelin iç mekanı da çok daha basit duruyor.

55 kWh kapasiteli bataryayla donatılan Q4 35 e-Tron'un menzili 355 km olarak açıklandı. Arkada yer alan elektrik motoru 170 beygir güç, 310 Nm tork üretebilen model 0'dan 100 km/s sürate 9 saniyede ulaşabilirken maksimum sürati 160 km/s. Aracın DC şarj hızı da 175'ten 145 kWh seviyesine inmiş.

Zeekr 7X


Çinli üreticilerden her gün yeni bir SUV geliyor. Bugün konuğumuz Zeekr ve yeni modeli 7X. Tesla Model Y rakibi olarak ortaya çıkan modelde iki motor seçeneği kullanılacağı açıklandı. Dikkat çekici bir gövde tasarımına sahip olan araç bu konuda abartıya kaçmamış.

4.825 mm boya, 1.93 mm ene ve 1.666 mm yüksekliğe sahip olan aracın aks mesafesi 2.925 mm. Ön bölümde birbirine bağlanan LED farlar, 20 inç çaplı jantlar ve LiDar sensörüne sahip tavan haricinde hemzemin kapı kolları, şık tasarımlı C sütunu, hemzemin tavan rayları, şık spoiler ve ince yapılı LED stoplar dikkat çekiyor.

İç mekan tasarımı henüz ortaya çıkmamış olan 7X'in menzili de henüz kesinleşmedi. 75 ve 100 kWh kapasiteli bataryalarla sunulacak olan modelin arkadan itişli seçeneği 422 beygir güç üretebilirken çift motorlu ve dört tekerlekten çekişli versiyon 647 beygir gücünde. Modellerin ağırlıklarıysa sırasıyla 2.298 ve 2.475 kg.

Cadillac Escalade


Cadillac, 2020 yılında tanıttığı Escalade'i makyajladı. Dışarıdan bakıldığında kolayca tanınan yeni modelin asıl yenilikleri iç mekan tasarımında yaşanmış. Kaput altında V8 üniteleri koruyan araçlarda artık Diesel motor seçeneği sunulmuyor. Donanımsa daha da lüks hale gelmiş.

Daha büyük peteklere sahip ön panjur ve büyük bölümü tampon köşelerine dik bir şekilde yerleştirilen LED farlarla öne çıkan araçta yeni tasarıma sahip 22 inç çaplı jantlar kullanılırken 24 inç çaplılar ilk defa kullanılıyor. LED stopların iç tasarımı yenilenirken plakalık üstüne süs çıtası eklenmiş. Arka tampon tasarımı da elden geçirilen otomobilin kromajlı bölümleri siyaha boyanabiliyor.

Tavanda yer alan anteni de az da olsa küçültülen Escalade modellerinin en hızlısı Escalade-V yine daha sportif görünümlü ön tamponu ve kırmızı renkli kaliperleriyle öne çıkıyor. 24 inç çaplı jantlar, alt bölümünün tamamı siyah renkte sunulan arka tampon ve bu bölümde yer alan reflektörlerin incelmesi de dikkatlerden kaçmıyor.

İç mekanı baştan tasarlanan aracın kapı içleri bile farklı görünüyor. Daha küçük göbeğe sahip yeni direksiyon simidi iki kollu ve ön konsolu boydan boya bir ekran kaplıyor. Orta konsol yerine de dokunmatik bir ekran yerleştiren Cadillac vites selektörünü artık kullanmıyor. Bu bölümde sunulan bardaklıklar da artık kapağa sahip değil.

40 hoparlöre sahip, AKG ses sistemine sahip Escalade, ikinci koltuk sırasında daha fazla lüks donanım sunuyor. Ön koltuk sırtlıklarında dokunmatik ekranlar yer alırken koltuklar arasına dokunmatik bir kumanda paneli eklenmiş. Katlanabilir tepsiler, ek bardaklıklar ve depolama bölümleri de araca eklenmiş.

Kaput altında 6.2 litre hacimli V8 üniteyi koruyan araç 426 beygir güç, 624 Nm tork üretebiliyor. Kompresör beslemeli Escalade-V 691 beygir güç, 885 Nm tork üretiyor. Her iki araçta da dört tekerlekten çekiş sistemi, adaptif süspansiyon ve 10 ileri vitesli otomatik şanzıman standart olarak sunuluyor.

18 Temmuz 2024 Perşembe

Lexus LBX Morizo RR


Lexus, sportif modellerini tanıtmaya devam ediyor. Ocak ayında konsept hali sergilenen ve hepimizi şaşırtan LBX Morizo RR, seri üretim haliyle karşımızda. Beklendiği gibi GR'ın 3 silindirli motoruyla donatılan otomobil iki şanzıman seçeneği sunuyor.

Toyota grubundan alıştığımız şekilde, konsept haliyle aynı tasarıma sahip bir şekilde ortaya çıkan modelde dev ön panjur ve büyük hava girişlerine sahip ön tampon, 19 inç çaplı jantlar, kırmızı fren kaliperleri, çift egzoz çıkışı ve daha agresif duran bir arka tampon kullanılıyor.

İç mekandaysa daha sportif yan desteklere sahip ön koltuklar, Alcantara döşemelere sahip kapı içi ve kol dayanağıyla metal pedal seti dikkat çekiyor. Aracın otomatik şanzımanlı seçeneklerinde vites kolu yerine küçük bir selektör kullanılmış.

1.6 litre hacimli, 3 silindirli motoru turbo besleme yardımıyla 304 beygir güç, 400 Nm tork üretebilen otomobil dört tekerlekten çekiş sistemine sahip. Aynı kardeşi Toyota GR Yaris'te olduğu gibi 6 ileri vitesli manuel ve 8 ileri vitesli otomatik şanzıman seçenekleri sunan aracın 0'dan 100 km/s sürate ulaşması 5.2 saniye sürüyor. Manuel şanzımanlı araç 1.440 kg ağırlığa sahip. Otomatikse buna 30 kg ekliyor.

Volkswagen ID.UNYX


Volkswagen'in Çin'e özel elektrikli otomobil modellerine bir yenisi eklendi. Aslında bizlerin de tanıdığı bir otomobil olan ID.UNYX, Cupra Tavascan'ın ana marka çatısı altında satılan seçeneğinden başkası değil. Otomobil yine iki motor seçeneğiyle piyasada olacak.

Ana hatları, Cupra armalı kardeşiyle aynı olan otomobilin farlarının iç deseni ve ön tampon tasarımı daha sade. Jantlar da kendisine özel görünüme sahip. Önde, Tavascan'da olduğu gibi aydınlatmalı bir logo sunmayan otomobilin arkada yer alan logosuysa aydınlatılmış. Stopların iç tasarımları da Volkswagen'e özel.

İç mekanda da genel olarak aynı çizgiler benimsenmiş olsa da Alman markaya özel direksiyon simidi kullanımı ve orta konsolun bulunmaması değişiklikleri oluşturmuş. Bu bölümün olmaması, ortada yer alan havalandırma ızgaralarını da farklı bir tasarıma kavuşturmuş.

82.4 kWh kapasiteli bataryalarla donatılacak araçların arkadan itişli olanları 231, dört tekerlekten çekişlileriyse 340 beygir güç üretebiliyor. Her ikisinin de maksimum sürati 160 km/s'te sınırlandırılan modellerden tek motorlu olanı 2.166, çift motorlu olanıysa 2.266 kg ağırlığında.

17 Temmuz 2024 Çarşamba

Honda Ye S7


Honda, Avrupa'da elektrikli model sayısını şimdilik artırmıyor olsa da işler Çin'de farklı işliyor. Bu ülkede üretilen yeni Ye S7 ile Tesla'ya rakip olmak isteyen Japon üretici, köşeli hatlarıyla dikkat çeken modelinin tek ve çift motorlu seçeneklerini satışa sundu.

Çatal biçimli farları birbirine bağlanan aracın tamponu altında çift parçalı bir splitter kullanılmış. Köşeli çamurlukların içerisinde büyük jantlar göze çarparken yan aynalar yerine kamera kullanımı dikkat çekiyor. Kapı kolları da hemzemin tasarıma sahip olan Ye S7'nin ön tamponu köşelerinden başlayan çıkıntılar kapı altlarından geçip arka tampona kadar ulaşıyor.

4.750 mm boya, 1.930 mm ene ve 1.625 mm yüskekliğe sahip olan otomobil 2.930 mm aks mesafesi sunuyor. İnce bir C sütunu ve gövde renginde yüzgeç antene sahip araçta şık bir spoiler ve Cadillac SUV modellerini hatırlatan bir stop tasarımı görülüyor. Bagaj kapağında birleşen stopların altında, öndekinin aksine bir arma bulunmuyor. Onun yerine Honda yazısı ve ön tampon gibi şeritlere sahip olan arka tampon öne çıkıyor.

Çift parçalı bir cam tavana sahip olan modelin iç mekanında piksel görünümlü ambiyans aydınlatması ve çift renkli, üç kollu direksiyon simidi dikkat çekiyor. Konsolun üstüne yerleştirilen dijital gösterge paneli yüksek olmasa da geniş. Orta konsolun tamamıysa dik yerleşimli dokunmatik ekrana ayrılmış. Yan kamera görüntüleri kapılara yansıtılırken ön koltuklar arasındaki konsolun altında büyük bir boşluk var.

Henüz detaylı teknik verileri paylaşılmamış olsa da aracın 500 km menzile sahip olması planlanıyor. Ayrıca tek motorlu seçeneğin arkadan itişli olacağı ve 272 beygir güç üreteceği de biliniyor. Dört tekerlekten çekişli seçenekteyse ön aksa 204 beygir güç üretebilen bir motor daha ekleniyor.

Porsche Macan


Porsche, yeni nesil Macan ailesini genişletmek için de çok zaman kaybetmiyor. İlk etapta 4 ve Turbo seçenekleri sunulan aracın arkadan itişli versiyonuyla önceki ikili arasına girecek 4S seçeneği ortaya çıktı. Üstelik arazi için geliştirilen bir opsiyon paket de tanıtılan yenilikler arasında.

Yeni modellerle birlikte yeni gövde rengi seçenekleri de tanıtılan otomobilin off-road paketinde yeni tasarım ön tampon, yan ve arka gövde korumaları bulunuyor. Bu korumalar gri veya gövde renginde tercih edilebiliyor. Yeni tasarım, 21 inç çaplı jantlar da bu paketle birlikte tercih edilebiliyor.

Havalı süspansiyon sisteminde de yeniliklerle gelen bu paket bütün Macan modellerinde seçilebiliyor. Standart halinde 10 mm yükseltmeyle 195 mm olan yerden yükseklik 225 mm'ye kadar yükselebiliyor. Ön tampon tasarımıyla birleşince aracın yaklaşma açısı 17.5 derece oluyor.

Arkadan itişli seçeneği Macan 4'ten 110 kg daha hafif olan otomobil overboost fonksiyonunda 360 beygir güç, 563 Nm tork üretebiliyor. Maksimum sürati 220 km/s'te sınırlanan otomobilin 0'dan 100 km/s sürate ulaşması 5.7 saniye sürüyor. Çift motorlu Macan 4S, 516 beygir güç, 820 Nm tork üretebiliyor. Maksimum sürati 240 km/s olan aracın 0-100 km/s deparıysa 4.1 saniyede tamamlanıyor.

Audi A5 ve S5


Audi'de işler farklılaşmaya başladı. Yeni nesil A5'i tanıtan Alman üretici aslında beklenenden çok daha büyük bir yenilikle karşımızda. PPC platformunu kullanan ilk otomobil olan A5 ailesi, sadece önceki nesil A5'in değil A4'ün de yerine piyasaya çıkıyor. Marka, tek sayıları artık içten yanmalı motorlarda kullanacak ve çift sayıları elektriklilere ayıracak.

Boyu 4.829 mm'ye, aks mesafesiyse 2.900 mm'ye ulaşan otomobilin tasarımı daha dikkat çekici bir hale gelmiş. Büyük ön panjur ve şık LED farlara sahip olan aracın ön tampon tasarımı ve çift çukura sahip kaput görünümü sportif duruyor. Jant çapları 20 inçe kadar ulaşırken kapı kolları sabit yerleşime sahip.

Tavanda yüzgeç anten kullanan Audi, bagaj kapağı ucunu bir spoiler şeklinde tasarlamış. Kısa bagaj kapaklı bir sedan gibi görünse de araç aslında bir liftback. Station wagon seçeneği de bulunan otomobilin her iki seçeneğinde de OLED stoplar bagaj kapağında birleşiyor. Wagon'un arkasında şık bir spoiler görmek de mümkün.

S Line paketinde agresif duran tamponlar kullanılan otomobillerin S5 seçeneklerinde petek desenli ön panjur, farklı renkte kaliperler, dörtlü egzoz çıkışı ve opsiyonel olarak S Line donanımında da alınabilen siyaha boyanmış kromajlı parçalar bulunuyor. Wagon, aynı zamanda hemzemin tavan raylarına da sahip.



Kokpit tasarımı konusunda BMW'nin izinden giden Audi, iyice incelttiği havalandırma ızgaraları ve fiziksel düğme bulunmayan orta konsolunu bu markayla paylaşıyor. Dijital gösterge paneli ve büyük dokunmatik ekran haricinde ön yolcu konsolunda da bir ekran yer alabiliyor. Vites koluysa yerini selektöre bırakmış.

Liftback seçenekte bagaj hacmi 445 ile 1.299 litre arasında değişirken Avant gövdede bu değerler 476 ve 1.424 oluyor. Donanım seçeneğine göre metal pedal seti ve Bang & Olufsen ses sistemi sunabilen otomobilin koltuk ve aydınlatma kumandalarının sürücü kapısına alınmasıysa ilginç bir detay.

Kaputu altında tanıdığımız motorlara yer veren Audi, bütün içten yanmalı motorlarda 48 Volt hafif hibrit yardımcı ve 7 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzıman sunuyor. 2 litre hacimli, benzinli motorun 150 ve 204 beygir güç üretebilen seçenekleri bulunurken aynı hacimli Diesel motor 204 beygir gücünde. 3 litre hacimli V6 üniteyse 367 beygir gücünde. Motor seçeneğine göre araçlar önden veya dört tekerlekten çekişli olarak alınabiliyor.

14 Temmuz 2024 Pazar

Hyundai Exter

Hyundai'nin ürün gamı genişlemeye devam ediyor. Markanın geçen yıl Hindistan'da satmaya başladığı Exter, bambaşka bir görnüm sunuyor olsa da aslında yükseltilmiş bir i10. Aileye yeni eklenen ve siyah ağırlıklı renk şemasıyla karşımıza çıkan Knight Edition da aracın en üst donanımı oldu.

Çift katlı LED far tasarımını yaşatmaya devam eden aracın köşeli hatları kendisini öne çıkarıyor. Ön bölümde model adının da yazması ilginç. Şişirilmiş çamurluklar, kontrast renkli tavan, siyah tavan rayları, H biçimli stoplar, spoiler ve büyük bölümü siyah renkli plastik olarak sunulan arka tampon diğer detaylar arasında. Stoplar arasında yer alan desenin C sütununda da bulunması farklı bir dokunuş olmuş.

Dışarıdan bakıldığında anlaşılmasa da iç mekana geçildiğinde Exter'in temellerini hangi modelle paylaştığı görülüyor. Kokpiti i10'dan alınan aracın Knight Edition seçeneklerinde siyah ağırlıklı iç mekan renkleri kullanılsa da bazı trim parçaları ve dikiş iplikleri kırmızıya boyanıyor. Aracın ön koltuklarında da model adı yazılıyor.

Kaput altında 1.2 litre hacimli motorun standart ve CNG'li seçeneklerini sunan Exter'in ilk versiyonu 83 beygir güç, 114 Nm tork üretebilirken ikincisi 69 beygir güç, 95 Nm tork üretebiliyor. Otomatik şanzıman seçeneği sadece ilk motorla sunuluyor. Manuel şanzımansa 5 ileri vitesli.

Ford Raptor T1+


Ford'un yarış araçlarına bir yenisi eklendi. Goodwood'da tanıtılan model pistlerin değil toprak etapların tozunu atacak cinsten. Teknik verileri henüz detaylandırılmamış olsa da 5 litre hacimli bir V8 motora sahip olduğu açıklanan araın direksiyonuna da Carlos Sainz geçecek.

Bu tür araçların genelinde olduğu gibi markanın seri üretim modellerinden oldukça farklı bir görünüm sunan otomobilde dikdörtgen biçimli LED farlar, büyük gövde altı korumaları, A sütunu tepesine yerleştirilmiş yan aynalar, kapıların arkasına saklanan stepneler, 17 inç çaplı jantlar ve 37 inç çaplı lastikler kullanılmış.

Kaputu altında, Mustang Dark Horse'ta da kullanılan 5 litre hacimli V8 motor bulunan otomobil Fox amortisörlerle donatılmış. 350 mm strok sunan üniteler 400 mm yerden yükseklik ve 70 derecelik yaklaşma açısıyla birlikte iş yapacak. Fren sistemindeyse 355 mm çaplı Alcon diskler 6 pistonlu kaliperlerle eşleştirilmiş.

Ram 1200


Ram 1200 tanıtıldı. Çin'de üretilecek pick up Amerika Kıtası'nda satışa sunulacak. İlk olarak Meksika'da sunulacak aracın farklı gövde tipleri ve çiş sistemleri sunuluyor olsa da kaput altında tek motor bulunuyor. Bu aracın Peugeot Landtrek ve Fiat Titano'nun kardeşi olduğunu da hatırlatalım.

Tasarım konusunda bir sürpriz sunmayan Ram 1200, kardeşlerinden sadece farklı jantları ve yeni ön panjuruyla ayrılıyor. İç mekanda da özellikle Peugeot'nun tasarım detaylarını görmek mümkün. Bu arada 1200'ün hem iki hem de dört kapılı olarak sunulduğunu belirtelim.

Kaputu altında tek motor seçeneği sunan araçta turbo beslemeye sahip, 2.4 litre hacimli, benzinli motor kullanılıyor. 210 beygir güç, 307 Nm tork üretebilen motor 6 ileri vitesli manuel veya yine 6 ileri vitesli otomatik şanzımanla alınabiliyor. Arkadan itiş standart olarak sunulurken dört tekerlekten çekiş sistemi üst donanımlarda geliyor.