4 Aralık 2010 Cumartesi

Méganeomani


Bayramdı seyrandı derken 6-7 Kasım tarihlerinde katıldığım Méganeomani isimli etkinlik hakkında yazma şansım olmadı. Renault’nun, Mégane hatchback, coupé ve Sport Tourer modellerini hazır bulundurduğu organizasyonda Maslak ve İğneada arasında belirlenen güzergahta araçları test etme imkanı buldum. İğneada’da kalınan otelde Selçuk Erdem, Erdil Yaşaroğlu ve Kaan Sezyum gibi yazar ve çizerler liderliğinde üç ekibe ayrılan sosyal medya yazarları Méganeomani temalı fanzin çalışmaları yaparak eğlenceli saatler geçirdi. İğneada’ya giderken kullanma şansı bulduğum Sport Tourer dCi 105 ve dönüşte kullandığım hatchback TCe 130 modellerini eş zamanlı olarak incelemeye çalışacağım.


Dış Mekan

Üçüncü nesil Mégane’ın dış görünüşünü beğenenler arasındayım. İkinci nesilde gördüğümüz köşeli hatların ardından yumuşak çizgiler ve yuvarlak hatlara dönen Renault iyi bir iş çıkarmış. Özellikle Sport Tourer’ın bir station wagon gibi değil de uzatılmış bir hatchback gibi görünmesi, bu aracın ülkemizdeki şansını artırıyor. Sport Tourer’ın Privilège donanımında standart olarak bulunan Spirale isimli 16 inç çaplı jantlar pek şık görünmese de Renault’nun sunduğu 16 inç çaplı jantlar arasında en şık görünenlerin bu model olduğu da bir gerçek. Impressor isimli donanım paketiyle satılan hatchback TCe 130 modelindeyse bence seçim yanlış janttan yana yapılmış. Schuss isimli, 17 inç çaplı jantları seçen Renault, aynı çapta sunulan Sari isimli seçenekle daha şık bir görünüm yakalayabilirdi. Aracın yuvarlatılmış hatlarıyla tezat oluşturan güncel jantlar daha köşeli tasarıma sahip bir otomobil için daha uygun olabilirdi. Her iki modelin de standart tamponlarının sportif görünümlü modeller olmamasıysa bence bir artı, zira coupé modellerinde sunulan ve daha geniş hava girişlerine sahip tamponların aracın genel karakterine uymadığını düşünüyorum ama bu tip beğenilerin göreceli oldukları da bir gerçek.


İç Mekan

Privilège seviyesinde sunulan çift renkli iç mekan oldukça şık dururken Impressor’da sunulan siyah renk insanın içini biraz sıkıyor. Araçlarda kullanılan konsol çıtalarıysa açık renkleriyle araca yakışmış. Her iki donanım seviyesinin de orta konsollarında bulunan kumanda elemanları aynı. İkinci nesil Mégane’ın ardından malzeme kalitesini gözle görülür bir şekilde artıran Renault, dijital ve çift bölgeli klimanın kontollerini ses sistemi kontrollerinin hemen üzerine yerleştirmiş. CD ve MP3 çalabilen ses sistemi dışarıdan da gereç bağlamayı desteklerken bağlantının AUX olması gerekliliğini anlamak zor. Avrupa’da sunulan USB portlu modelleri ülkemizde de görmek birçok müzik aşığını mutlu edecektir diye düşünüyorum. Bu kumandaların altında motoru çalıştırıp durdurmaya yarayan düğme ve Renault Card’ın yerleştirildiği boşluk bulunurken en altta sunulan eşya gözüne küllük de yerleştirmek mümkün. Vites kolunun arkasında yer alan navigasyon sistemi kumandalarının kullanımı, aynı yerde bulunan elektronik park freni ve hız sınırlama sistemi kumandaları ile birlikte biraz alışkanlık gerektiriyor. Alışkanlık gerektiren bir diğer kumanda da ses seviyesini ayarlamaya yarayan düğme.  Radyo konsolunun üzerinde bulunan iki dairesel kumandadan ortada ve diğerinden çok daha büyük olanın sesi değil de radyo frekansını kontrol etmesi ilginç. Neyse ki bu, sürücü için bir sorun oluşturmuyor zira direksiyonun arkasında bulunan radyo kumandası sayesinde bu düğmelere gerek bile bulunmuyor. Cep telefonu ile senkronize edilebilen TomTom marka navigasyon sistemi kolay görülebilse de ekranın sabit değil de orta konsola gömülebilir bir şekilde tasarlanması bu kısımdaki kalabalığın önüne geçebilirdi. Hem ön hem de arka kapı içlerinde eşya gözleri bulunan otomobillerin sürücü kapısında bulunan cam ve ayna kumanda düğmelerinin erişimi sorunsuz. Yan aynalar tek bir düğme yardımıyla katlanabilirken içeride bulunan aynanın ışığa duyarlı olması olumlu. Gösterge tablosunun büyük kısmı dijital olan Mégane’ın sadece devir göstergesi analog kalmış. Şık görünen bu kısımda görüş problemi yaşanmıyor.

Araçların arka koltukları sınıfının ortalamalarında baş ve diz mesafesi sunarken opsiyonel olarak sunulan panoramik cam tavan iç mekanı daha ferah gösterme konusunda oldukça başarılı. Üç adet üç noktadan bağlantılı emniyet kemeri ve kafalık sunan arka koltuklar için Privilège donanımında havalandırma kanalları sunuluyor.  Impressor paketinde bu güzel donanım yerine oldukça büyük bir göz bulunurken her iki araçta da bu kısımda 12 Voltluk bir soket yer alıyor. Sport Tourer modelinde sunulan bagaj kaplaması, bu kısımda bulunan eşyaların araç dışarısındaki meraklı gözlerden saklanmasına yardımcı olurken koltukların arkasına eklenen bagaj file, bagajda bulunan eşyaların ani frenleme halinde yolcu bölümüne geçmesini engelliyor. Hatchback modelde 405 litre olan bagaj hacmi Sport Tourer’da 524 litre. Yalnız bu verilere, stepne yerine lastik tamir kiti sunan modellerde ulaşıldığını belirtmeliyim.


Konfor

Fransız otomobillerinin ortak bir özelliği varsa o da konforlu olmalarıdır. Mégane da bu genellemenin dışına çıkmıyor. İki araçla toplam 500 km’nin üzerinde yol yapmama rağmen sırtımda ağrılar hissetmemem bu tezi pekiştiriyor. Burada eleştirebileceğim tek nokta koltukların yan desteklerinin biraz alçak kalmış olması. Otoyolda bu eksikliği fark etmek mümkün olmasa da virajlı dağ yollarında biraz daha destek isteniyor.
Mégane serisinin süspansiyon sistemineyse söylenecek söz yok. Aracın tok yapısıyla uyumlu olarak sert ayarlanmış izlenimi veren sistem çukur ve tümseklerden geçerken sanki yumuşakmış gibi bir izlenim bırakıyor.
Konfora etki eden bir diğer faktör de daha önce de bahsettiğim parça kalitesiyle birleşen işçilik. Bozuk yüzeylerde bile tıkırtı veya istenmeyen ses çıkarmayan ön konsol övgüyü hak ediyor. Aynı iyi notları motor ses yalıtımı için de söylemek mümkün. Özellikde turbo Diesel modelde, düşük motor devirlerinin de etkisiyle içeride motor sesi duymak zor. Benzinli modelin devir seviyesi 4.000 d/d’nın üzerine çıktığında ses seviyesi de artışa geçerken rüzgar gürültüsü 130 km/s süratin altında fark edilebilir seviyelerde değil.


Sürüş

Kullandığım her iki Mégane modeli de çok iyi ayarlanmış süspansiyon sistemleriyle beğenimi topladı. Yoldaki bozuklukları yolculara hissettirmeyen araçların yol tutuşları da etkileyiciydi. Yolculuk sırasında her iki araçta da 3 kişi ve bagajlar olduğunu hesaba katarsak sürüş performansının aslında daha da yüksek olduğunu söyleyebiliriz. Yüksek süratlerde yan rüzgardan çok az etkilenen Mégane stabilitesini korumayı başarırken virajlı dağ yollarında sürüş daha da eğlenceli bir hal alıyor.
Maksimum performans için tercih edilmesi gereken model benzinli, TCe 130 olsa da düşük devirde elde edilen yüksek torku ile dağ yollarında benim favorim 1.5 litre hacimli dCi oldu. 6 ileri vitesli manuel şanzımanın yumuşak geçişleriyle bu tür yollarda kullanılması büyük zevk veren motorun tüketim değerleri de makul. 1.4 litre hacimli benzinli motoru turbo besleme yardımıyla 130 beygir güç, 190 Nm tork üretebilen Mégane’ın maksimum sürati 200 km/s olarak açıklanırken 0’dan 100 km/s sürate ulaşma süresi 9.6 saniye. Ortalama yakıt tüketim değeri 6.6 litre/ 100 km olarak belirtilen hatchback kasalı TCe 130’un üç kişi ve bagajlarıyla yaptığı performanslı yolculuk ortalamasıysa 10.5 litre/ 100 km oldu. Standart olarak sunulan vites değiştirme göstergesine uyarak ve heyecandan uzak durularak fabrika verisi değere ulaşmak mümkün. Sonuçta o kadar dağ yoluna rağmen ortalama süratimizin yaklaşık 85 km/s olduğunu hatırlatmakta yarar var.
105 beygir güç, 240 Nm tork üretebilen turbo Diesel motorla donatılmış olan Sport Tourer modelinin teknik veri tablosuna bakıldığında maksimum süratin 190 km/s olduğu ve 0’dan 100 km/s sürate 11.2 saniyede ulaştığı görülüyor. Ortalama tüketim değeri 4.5 litre/ 100 km olarak açıklanan otomobilin test tüketimiyse yine 3 kişi ve bagajlarla 8.2 litre/ 100 km olarak gerçekleşti ki yaklaşık 95 km/s olan ve co-pilotum Selçuk Erdem’i biraz tedirgin eden ortalama süratimiz göz önüne alındığında bu değer hiç de kötü sayılmaz.
Araçların gece sürüşlerinde sürücüsüne sunduğu en büyük avantajsa direksiyonel xenon farları. Yıkama sistemine de sahip olan farlar viraja girmek için direksiyon çevirildiğinde girilen virajın iç kısmını aydınlatmaya başlıyor. Bu özelliğin avantajı boş ve virajlı dağ yollarında ortaya çıkıyor ki bu tür yollardan sıklıkla geçtik.
Sürüş konusunda en büyük şikayetimse yine bir Fransız otomobili klasiği olan debriyaj pedalının yüksek kavrama noktası. Otoyol kullanımında olumsuz bir yanı görülmeyen bu özellik trafiğe girildiğinde sol bacağın gereğinden daha fazla yorulmasına neden oluyor.


Donanım-Fiyat

Sürme şansını bulduğum araçlardan ilki olan Mégane Sport Tourer dCi Privilège’in kampanyalı anahtar teslim satış fiyatı 48.150 TL. Standart donanımında krom kaplı tavan cıtaları, elektrikli dört cam, elektrikli katlanan ve ısıtmalı yan aynalar, renkli camlar, polen filtresi, yol bilgisayarı, yağmur sensörü, hız ayar ve sınırlayıcı, arka park sensörü, 140 Watt çıkışlı ses sistemi, yükseklik ve derinlik ayarlı deri direksiyon simidi, otomatik yanan farlar, Bluetooth bağlantısı, yükseklik ayarlı sürücü ve ön yolcu koltuğu, katlanabilir arka koltuklar, arka koltuklar için havalandırma ızgaraları, bagaj filesi, ABS, fren destek sistemi, sürücü ve yolcu için öne ve yan hava yastıkları, çift renkli kokpit, elektronik park freni, otomatik kilitlenen kapılar ve perde hava yastıkları bulunan otomobilde ESP, CSV (Viraj alma yardımcısı) ve ASR’nin paket opsiyonu olarak sunulmasıysa ilginç. Viraj aydınlatması ve yıkama sistemine sahip xenon farlarla birlikte 2.200 TL karşılığında sunulan bu elektronik yardımcıların yanında panoramik açılır tavan için 2.100, TomTom navigasyon sistemi içinse 1.000 TL fark isteniyor.

Sadece Impressor paketiyle sunulan Mégane hatchback 1.4 TCe’nin standart donanımındaysa elektrikli dört cam, elektrikli ayarlanan ve ısıtmalı yan aynalar, renkli camlar, polen filtresi, yol bilgisayarı, yağmur sensörü, hız ayar ve sınırlayıcı, arka park sensörü, 140 Watt çıkışlı ses sistemi, yükseklik ve derinlik ayarlı deri direksiyon simidi, otomatik yanan farlar, Bluetooth bağlantısı, yükseklik ayarlı sürücü ve ön yolcu koltuğu, katlanabilir arka koltuklar, arka koltuklar için havalandırma ızgaraları, bagaj filesi, ABS, ESP, CSV, ASR, fren destek sistemi, sürücü ve yolcu için öne ve yan hava yastıkları, siyah renkli kokpit, elektronik park freni, otomatik kilitlenen kapılar, viraj aydınlatma fonksiyonlu xenon farlar  ve perde hava yastıkları bulunuyor. Kampanyalı anahtar teslim satış fiyatı 43.600 TL olan bu aracın opsiyon listesinde de panoramik tavan ve navigasyon sistemi aynı fiyatlarla sunulmakta.


Sonuç

Aslına bakarsanız üzülmemek elde değil.  Renault’nun ortaya çıkarmış olduğu bu Mégane serisi gerçekten de kaliteli ve dengeli bir yapıya sahip. Temelleri, çok daha güçlü motorları kaldırabilecek kapasitede olan bu otomobilin 2 litre hacimli motora sahip versiyonlarının, ülkemizdeki vergi adaletsizliği yüzünden ithal edilmemesi büyük kayıp. Hatırlatmam gerekirse bu 2 litre hacimli motorlardan turbo Diesel olanların gücü 160, benzinli olanlarınsa gücü 180 beygire kadar çıkıyor. Hatta seçiminizi bir Mégane coupé’den yana kullanırsanız RS modeliyle 250 beygir güce sahip olabiliyorsunuz. Yol tutuşu bu derece başarılı olan bir otomobilin yüksek güçlü modelleri çok zevkli anlar yaşamanızı sağlayabilir, fakat ülkemiz gerçeklerini de göz önünde bulunduracak olursak Mégane, eş performanslı araçlar içerisinde kesinlikle tercih edebileceğiniz bir seçenek.


Fotoğraflar

Organizasyon ve testler sırasında çektiğim fotoğraflara buradan ulaşabilirsiniz.

3 Aralık 2010 Cuma

Wimmer RS Ariel Atom


Şayet Ariel Atom V8'i alacak kadar paranız yoksa fakat standart Atom modelini de çok güçsüz buluyorsanız Wimmer RS'in sizlere bir müjdesi var.

Honda kaynaklı 2 litre hacimli motoru turbo besleme yardımıyla standart araçta 300 beygir güç üretebilirken Wimmer RS'in modifikasyon çalışmaları ardından güç 340 beygire, torksa 282 beygire ulaşmış.

Sadece 469 kg ağırlığa sahip olan otomobil 0'dan 100 km/s sürate 2.8 saniyede ulaşırken 200 km/s sürate ulaşma süresi 7.1 saniye olarak açıklanıyor.

Kicherer SLS 63 Supersport


Mercedes SLS AMG üzerinde çalışmayı çok seven Kicherer, Black Edition ve 63 CP'nin ardından bu otomobili temel olarak kullanan üçüncü aracını da tanıttı.

20 inç çaplı jantlarla donatılmış olan otomobilin elden geçirilen süspansiyon sistemi, ön aksı düşük süratlerde yukarıya kaldırma fonksiyonuna sahip olurken ön tampon altına küçük bir splitter eklenmiş. Bu splitter gibi karbon fiberden üretilen arka difüzör sportif etkiyi artırırken dört çıkışa sahip olan egzoz sistemi ses seviyesi ayarına sahip.

İç mekanda da karbon fiber kaplamalar sunan Kicherer, 6.2 litre hacimli v8 motor üzerinde yaptığı optimizasyon çalışmalarının ardından üniteden 610 beygir güç, 670 Nm tork alabilmiş.

Land Rover Freelander 2 SD4 Sport


Land Rover, Discovery 4'ün Landmark isimli versiyonunun ardından sadece İngiltere'de satışa sunacağı Freelander 2 modelini de tanıttı.

Siyaha boyanmış ön panjur ve yan hava çıkışlarının haricinde koyu renkli ve 19 inç çaplı jantlarıyla da dikkat çeken aracın yan ve arka camları karartılırken ön tamponu hafifçe makyajlanmış. Bu versiyonda ayrıca gövde rengi arka spoiler, kapı kolları ve yan aynalar kullanılmış.

Siyah, beyaz ve ya kırmızı gövde renkleriyle sipariş edilen aracın iç mekanında kullanılan deri döşeme gövde rengine uygun olacak şekilde seçilmiş. Siyah renkli deri döşemenin dikiş iplikleri beyaz veya kırmızı seçilirken koltukların ortasında gövde renginde şeritler bulunuyor.

2.2 litre hacimli turbo Diesel motoru 190 beygir güç üretebilen araç sadece 6 ileri vitesli otomatik şanzımanla sunulacak. 500 örneği üretilecek olan SD4 Sport'un başlangıç fiyatıysa 33.945 Sterlin.

Romeo Ferraris Smart ForTwo


Romeo Ferraris, Smart ForTwo için geliştirdiği performans kitlerini tanıttı. Görsel olarak daha sportif bir hale getirilen otomobillerin performanslarında da ciddi artış var.

Ön ve arka tamponunun alt kısımları hafifçe makyajlanan aracın 17 inç çaplı jantları istenilen renge boyanabilirken iç mekanda sunulan deri ve Alcantara döşemeler için de değişik renk seçenekleri sunulmakta. Aracın orta konsolu için karbon fiber kaplama sunan firma istenirse ahşap kaplamayı da donanıma katabiliyor.

Süspansiyon sistemi yenilenen aracın turbo beslemeye sahip 1 litre hacimli benzinli motorunun elektronik kontrol ünitesi yenilenerek 23 beygir güç, 32 Nm tork artışı sağlanmış. 0.8 litre hacimli turbo Diesel motor için de benzer bir işlem yapan firma gücü 21 beygir, torkuysa 20 Nm artırmış.

Toyota Etios


Honda'nın BRIO modelini tanıtmasının ardından Toyota'da Hindistan pazarı için geliştirdiği aracı Etios'u müşterilerin beğenisine sundu. Ocak ayında tanıtılan konsept modelinden bir farkı olmayan otomobilin hatchback modeli olan Etios Liva, 2011'in Nisan ayında satışa sunulacak.


4.265 mm boya, 1.695 mm genişliğe ve 1.510 mm yüksekliğe sahip olan sedan 1.5 litre hacimli benzinli bir motorla donatılmış. İç mekanı da dışı gibi çok dikkat çekici olmayan Etios'un direksiyon simidinin altı düzleştirilirken gösterge tablosu orta konsolun üst kısmına alınmış.

Yaklaşık 500.000 Rupi (Yaklaşık 22.000 TL) seviyesinden başlayacak fiyatlara sahip olan aracın hatchback versiyonunda 1.2 litre hacimli bir motor kullanılacak.

BRABUS WIDESTAR


BRABUS, yaz aylarında tanıttığı Mercedes SLS AMG temelli aracı için geniş gövde kiti geliştirdi. Performans anlamında bir yenilik getirmeyen bu kit aracın dış görünümünü oldukça değiştirmiş.

Ön tampon üzerinde ve ön çamurluğun arka ksımında bulunan hava giriş ve çıkışlarına ek kapaklar geliştiren BRABUS, yan eteklerin arka çamurluk tarafında kalan kısımları için de karbon fiber emiş ağızları tasarlamış. Ön tamponun altına ince bir splitter ekleyen firma arka tamponun alt kısmına bir difüzör yerleştirirken yükseklik ayarlı spoiler arkasına kendi üretimi olan sabit spoileri monte etmiş.

Önde 20, arkadaysa 21 inç çaplı jantlara sahip olan otomobilin titanyumdan üretilen ve 12 kg hafifletilmiş olan egzoz sistemi dört çıkışıyla dikkat çekerken motorun gücüne 10 beygirlik bir katkı da yapıyor. Süspansiyon sistemi de yenilenen araç yükseklik ayarlı bir üniteyle donatılmış.

İç mekanında bol bol deri, Alcantara ve karbon fiber kullanılan otomobile ambiyans ışıklandırması eklenirken pedal seti siyaha boyanmış. Direksiyon simidi de yeniden şekillendirilen WIDESTAR'ın kapı eşiklerine ışıklandırmalı BRABUS yazıları eklenmiş.

Anderson Germany GT Speed Elegance Edition


Ekim ayında Bentley Continental GT Supersport temelli aracını tanıtan Anderson Germany şimdi de GT Speed temelleri üzerine geliştirdiği Bentley modelini satışa sunuyor.

Sadece 150 örneği üretilecek bir gövde kitiyle donatılan aracın karbon fiberden üretilen motor kaputunun üzerine ek hava çıkışları açılırken tamponlar ve yan etekler yenlenmiş. Yine karbon fiberden üretilen bir bagaj kapağına sahip olan aracın tamponları üzerinde parlak metal teller bulunurken ön tamponda ayrıca LED gündüz farları bulunuyor.

Çift turbo beslemeyle donatılmış 6 litre hacimli W12 motorunun gücü 695 beygire yükseltilen araç egzoz sistemi modifikasyonu sonrasında 17 kg hafiflerken sistem artık dört adet çıkışa sahip.

Land Rover Discovery 4 Landmark


Land Rover, Discovery 4 modelinin İngiltere pazarına özel bir versiyonunu tanıttı. Landmark isimli bu araç sadece siyah veya beyaz gövde rengiyle sunuluyor.

20 inç çaplı jantları, yan hava çıkışları, ön panjuru, yan aynaları ve tavan çıtaları siyaha boyanmış olan araçların yan ve arka camları da koyulaştırılmış. İç mekanda, dış renkle kontrast oluşturacak şekilde beyaz veya siyah renkli deri döşeme seçilirken kullanılan dikiş iplikleri de derinin rengiyle kontrast oluşturacak şekilde seçilmiş.

Motor olarak çift turbo beslemeye sahip 3 litre hacimli turbo Diesel v6 üniteyi kullanan araç 245 beygir güç, 600 Nm tork üretebiliyor. SDV6 olarak anılan yeni motorla birlikte aracın 0'dan 96 km/s sürate ulaşma süresi 9 saniyeye inerken maksimum sürat 180 km/s olarak açıklanıyor.

Landmark özel donanımına sahip olan Discovery 4 modellerinin fiyatı 46.945 Sterlin seviyesinden başlıyor.

Wheego Whip LiFe


İşte Çin'in elektrik motorlu küçük otomobili. Tasarım olarak Smart Fortwo'nun bir kopyası olan aracın güçsüz elektrik motoru ve yüksek fiyatı, satış rakamlarının iyi olmasını engelleyecekmiş gibi duruyor.

2010 Los Angeles otomobil fuarında tanıtılmasının ardından A.B.D. pazarında da satışa sunulan otomobilin dış görünüşüyle birlikte iç mekanının tasarımı da Smart'tan kopyalanmış. Bu kısımda deri döşeme ve CD çalar gibi donanımlar standart olarak sunulurken klima için 1.995 Dolar gibi bir ücret ödenmesi gerekiyor.

20 beygir güç, 129 Nm tork üretebilen elektrik motoru, aracı 105 km/s maksimum sürate ulaştırabilirken 30 kWh kapasiteli pilleri, 1.210 kg ağırlığındaki araca 160 km menzil sağlayabiliyor.

Aracın 32.995 Dolar seviyesinden başlayan fiyatıyla A.B.D.'de Nissan Leaf gibi bir elektrikli otomobil veya 8 silindirli bir sportif coupé satın alınabiliyor.

Wimmer RS Porsche 911 GT2 RS


Daha önce Porsche'nin 911 GT2 modeli için geliştirdiği modifikasyon kitiyle karşımıza çıkan Wimmer RS şimdi de 911 ailesinin en güçlü üyesi GT2 RS için bir performans paketi geliştirdi.

Çift turbo beslemeye sahip Boxer motoru üzerinde yapılan çalışmaların ardından 703 beygir güç, 810 Nm tork üretebilecek hale getirilen otomobilin maksimum sürati 356 km/s'i bulmuş.

Ses seviyesinin kontrol edilebildiği yeni bir egzoz sistemine sahip olan otomobil 0'dan 100 km/s sürate 3.3 saniyede ulaşırken 0-200 km/s deparı 9.5 saniyede tamamlanıyor.

2 Aralık 2010 Perşembe

Honda BRIO


Japon üretici Honda, Asya pazarlarında piyasaya süreceği minik hatchback modeli BRIO'nun konsept versiyonunu Tayland'da tanıttı.

Köşeli bir tasarıma sahip olan araç 3.610 mm boya, 1.680 mm ene ve 1.475 mm yüksekliğiyle tam bir şehir otomobili. Camdan üretilmiş bagaj kapağı tasarımı Peugeot 107, Citroën C1 ve Toyota Aygo kardeşleri hatırlatırken iç mekanda sadelik ön planda.

Teknik olarak bir konsept olsa da üretime hazır olan aracın fiyatının 400.000 Baht (20.500 TL) civarında olması beklenirken ortalama yakıt tüketiminin 5 litre/ 100 km barajının altında kalması hedefleniyor.

NOVITEC 500 Abarth


İşte NOVITEC'in Fiat 500 Abarth yorumu. Görünümünde ufak tefek değişiklikler yapılan otomobilin asıl sürprizi motor kaputunun altında yatıyor.

17 veya 18 inç çaplı versiyonları sunulan jantları, çift veya dört çıkışa sahip olabilen egzoz sistemi ve seviye ayarlı süspansiyon sistemiyle oldukça sportif bir görünüm sunan aracın ön tamponunun altına bir splitter eklenerek yüksek süratlerde yönlendirme kabiliyeti artırılmış.

Turbo beslemeye sahip, 1.4 litre hacimli motoru, 3.016 Euro karşılığında alınabilen NT4-Corse isimli kitle birlikte 212 beygir güç, 325 Nm tork üretebilir hale gelen aracın 0'dan 100 km/s sürate ulaşması 6.8 saniye sürerken maksimum sürati 223 km/s'e ulaşmış.

1 Aralık 2010 Çarşamba

Rinspeed BamBoo


Ürettiği ilginç araçlarla adından söz ettiren İsviçre merkezli firma Rinspeed, 2011 Cenevre otomobil fuarı sırasında sergileyeceği elektrik motorlu otomobilin ilk fotoğraflarını basına dağıttı.

70'li yıllardan fırlamış gibi duran aracın yan yüzeyleri açıkken tavanı iki adet brandadan oluşmakta. İç mekanı bambu kaplı olan otomobil hakkında detaylı bilgi önümüzdeki aylarda açıklanacak.

Buick GL8


Amerikalı üretici Buick, en başarılı olduğu ülkelerden birisi olan Çin'de yeni bir MPV modeli tanıttı. Büyük boyutlarıyla oldukça geniş iç hacim sunan araçta GM'in diğer markalarında da kullanılan motorlar görev yapacak.

5.256 mm boya, 1.878 mm ene ve 1.800 mm yüksekliğe sahip olan aracın aks mesafesiyse 3.088 mm olarak açıklandı. Yuvarlak hatlı bir tasarıma sahip olan aracın dış görünüşü Opel modellerine de göndermede bulunuyor.

7 kişi için konforlu bir ortam sunan aracın iç mekanında 10 hoparlörlü, Bose marka ses sistemi, 7 inç büyüklüğünde dokunmatik ekranlı navigasyon ekranı, elektrikli kapılar, çift sunroof, elektrikli bagaj kapağı ve arka koltuklar için 10.2 inç büyüklüğünde bir ekrana sahip eğlence sistemi bulunuyor.

İç mekan tasarımında da Opel modellerinden esinlenilen araçta deri döşeme, bi-xenon farlar, LED teknolojisi kullanan stoplar ve çift renkli kokpit kullanılmış.

2.4 ve 3 litre hacimli iki adet benzinli motor seçeneği bulunan GL8'in motor güçleri hakkında bir bilgi verilmezken her iki seçenekle de 6 ileri vitesli otomatik şanzımanın standart olarak sunulduğu açıklandı.

Ocak ayından itibaren satışına başlanacak olan aracın fiyatlarıysa yaklaşık 65.000 TL (288.000 RMB) seviyesinden başlayacak.

Audi TT GT4


Ekim ayında TT RS'in pist yarışları için hazırlanan konsept modellerinden SP4T'yi tanıtan Audi, Quattro GmbH ile ortaklaşa geliştirdiği bir diğer yarış aracı konseptini Çin'de tanıttı.

Dışarıdan bakıldığında ön çamurluk üzerinde bulunan büyük hava çıkışları, yeni motor kaputu, büyük arka spoileri ve 18 inç çaplı jantlarıyla standart modellerden ayrılan aracın süspansiyon ve fren sistemi de modifiye edilmiş. Hafifletme çalışmaları sırasında gövdede karbon fiber destekli plastik kullanılırken yan camlar da pleksiglastan üretilmiş.

İç mekanı FIA yönetmelikleri doğrultusunda şekillendirilen araçta yangın söndürücü, yarış koltuğu, takla kafesi, dijital gösterge tablosu ve seviye ayarlı pedallar kullanılmış.

Turbo beslemeye sahip motoru standart TT RS modellerindekinden farksız olan otomobil 340 beygir güç üretebilirken bu gücü tekerleklere aktarma görevi S Tronic isimli yarı otomatik şanzımana düşüyor.

Teknik olarak bir konsept olsa da Audi bu aracı yaklaşık 120.000 Euro fiyatla hem Avrupa hem de Asya pazarlarında satmak istediğini açıkladı.

Jaguar XFR Stratstone Le Mans


İngiltere'de bulunan en büyük Jaguar satıcılarından olan Stratstone, XF serisinin en güçlü versiyonu XFR'ın sınırlı üretim bir modelini tanıttı. Teknik olarak bir yenilik barındırmayan otomobilin görünümünde küçük değişiklikler yapılmış.

Sadece siyah veya beyaz gövde renkleriyle sunulacak olan aracın 20 inç çaplı jantları siyaha boyanırken jantların merkezleri ve fren kaliperleri için kırmızı renk seçilmiş. Dört çıkışlı egzoz sistemiyle birlikte siyah ön panjura da sahip olan otomobillerin kaputlarında ek hava yarıkları ve "Supercharged" yazıları bulunuyor. Ön çamurluk arkasında bulunan hava çıkışları, beyaz modellerde gövde rengi, siyahlardaysa krom kaplı olarak sunulmakta.

Sadece 50 örneği bulunacak olan otomobilin iç mekanında, otomobilin özel serinin kaçıncı örneği olduğunu gösteren bir plaka, özel üretim vites konumu seçicisi, özel dikişli kafalıklar, piyano siyahı konsol kaplaması, koyu gri kapı içi kaplamalar ve kontrast renkli dikiş ipliklerine sahip deri kaplı ön konsol bulunuyor.

Kompresör beslemeye sahip olan 5 litre hacimli v8 motoru 510 beygir güç üretebilen otomobilin her örneğinin satışından elde edilecek olan gelirin 5.000 Sterlin kadarı, İngiltere ordusunun eski mensupları için kurulan hayır kurumu The Royal British Legion'a bağışlanacak.

Audi A6 Hybrid


Yeni nesil Audi A6'nın ilke etapta piyasaya çıkacak olan 5 motor seçeneğini hibrit ünite takip edecek. İlk olarak A8 modeliyle tanıtılan ve Q5 ile seri üretime geçen hibrit ünite A6'da da modifiye edilmeden kullanılacak.

Tasarım olarak standart A6 modellerinden bir farkı bulunmayan hibrit modelde değişik desenli jantlar ve "Hybrid" logoları dışında ele verici unsurlar bulmak zor. İç mekanda da diğer A6 versiyonlarından ayrılması zor olan otomobilin şarj durumu ve hangi motoru kullandığı bilgisi göstergelerden takip edilebiliyor.

Hibrit sistemde görev yapan ve Volkswagen grubunun birçok aracının kaputu altında bulunan turbo beslemeye sahip 2 litre hacimli benzinli ünite 211 beygir güç üretebilirken elektrik motoru 45 beygir güç, 211 Nm tork üretebiliyor. İki motorun birlikte çalıştığı durumlardaysa 245 beygir güç, 480 Nm tork elde edilebiliyor.

8 ileri vitesli Tiptronic şanzımanla donatılan önden çekişli otomobil 0'dan 100 km/s sürate 7.3 saniyede ulaşabilirken maksimum sürati 238 km/s. Ortalama yakıt tüketimi 6.2 litre / 100 km olarak açıklanan aracın CO2 salınım miktarıysa kilometre başına 142 gram.

Toyota Prius

Toyota, Kuzey Amerika pazarına özel bir "Gönüllü servise çağırma" kampanyası başlattı. Organizasyonu bir geri çağırma olarak adlandırmaktan kaçınan Toyota yetkilileri sorunun bir kazaya sebebiyet verme olasılığının düşük olduğunu açıkladı.

2004-2007 model yılları arasında üretilmiş olan toplam 378.000 Prius'u kapsayan organizasyon sırasında araçların hibrit sistemi su pompası yenilenecek. Motor soğutmasından ayrı bir parça olduğu açıklanan bu su pompası, tasarımındaki hatadan dolayı baloncuklar meydana getirebilmekte. Soğutma sıvısına karışan bu baloncuklar sıvının akışını etkileyip soğutmanın düzgün bir biçimde yapılmasının önüne geçebilmekte.

Durumun araç tarafından algılanması halinde motor arıza ışığı yanarken durumun düzelmemesi halinde otomobil arıza modunda çalışmaya başlıyor. Bu durumun performans kaybına neden olacağını belirten yetkililer 30 Kasım 2013 tarihinden önce servise başvuran müşterilerin onarımını ücretsiz olarak üstleneceklerini belirtti.

Chrysler 300C


Sebring modelini 200 ile yenileyen Chrysler, Detroit otomobil fuarında 300C'nin yenilenmiş versiyonunu sergileyecek. İlk fotoğrafları basına dağıtılan aracın motor seçeneklerinde de yenilikler olacak.

Yakın çekim fotoğraflardan görülebildiği kadarıyla farları 200 modelininkilere benzetilen otomobilin genel hatları eskisi kadar kaslı değil. Daha akıcı çizgilere sahip olan aracın iç mekanında da gösterge tablosunun yeniden şekillendirildiği görülüyor.

Motor seçeneklerine, Chrysler grubunun birçok modelinde kullanılan 3.6 litre hacimli yeni v6 ünite eklenen aracın 5.7 litre hacimli v8 motoru arkadan itişli veya dört tekerlekten çekişli olarak alınabilecek.

Audi A6 S-Line


İlk fotoğrafları Kasım'ın son gününde su yüzüne çıkan yeni nesil Audi A6'nın sportif donanım paketi S-Line da tanıtıldı. Motor seçeneklerinin özellikleri de açıklanan aracın satışına 2011 yılının ilk aylarında başlanacak.

Daha sert hatlara sahip bir ön tamponla donatılan S-Line paketli versiyonlarda çapları 20 inçe kadar büyüyen (S-Line'da 19 inç standart) jant seçenekleri sunuluyor. Daha sert bir süspansiyon sistemine sahip olan otomobilin arka tamponunun alt kısmı ve yan etekleri yeniden şekillendirilmiş.

Gövde ve süspansiyon sisteminde ağırlıklı olarak alüminyumdan yararlanan Audi, üst motor versiyonlarında sportif diferansiyeli de donanımlar arasına katacağını açıkladı. 4.92 metre boya, 1.87 metre ene ve 1.46 metre yüksekliğe sahip olan aracın aks mesafesi 2.910 mm olarak açıklanırken bagaj hacminin 530 litre olduğu belirtildi.

Donanımı zenginleştirilen otomobilin opsiyon listesine 1.300 Watt çıkışlı Bang & Olufsen ses sisitemi, gece görüş yardımcısı, kör nokta uyarısı, park yardımcısı, adaptif hız sabitleyici, 8 inç ekranlı MMI ve Navigasyon sistemiyle tamamı LED teknolojisi kullanan far grubu bulunuyor.

İlk etapta 5 motor seçeneğine sahip olacağı açıklanan A6'nın giriş modeli 2 litre hacimli turbo Diesel motora sahip. 177 beygir güç, 380 Nm tork üretebilen bu motor, 6 ileri vitesli manuel şanzımanla donatıldığında aracı 0'dan 100 km/s sürate 8.7 saniyede ulaştırırken maksimum sürati 228 km/s'i buluyor. Ortalama yakıt tüketimi 4.9 litre/100 km olarak açıklanan aracın CO2 salınımıysa 129 gram/ km olarak açıklandı.

Turbo Diesel motor ailesinin ikinci üyesiyse 3 litre hacimli v6 ünite. 204 ve 245 beygir güç üretebilen iki versiyona sahip olan bu motorun düşük güçlü versiyonu 400, yüksek güçlü olanıysa 500 Nm tork üretebiliyor. Bu motorlarla donatılan araçların 0'dan 100 km/s sürate ulaşma süreleri sırasıyla 7.2 ve 6.1 saniye olarak açıklanırken maksimum süratler 240 ve 250 km/s. Düşük güçlü versiyonun ortalama yakıt tüketim değerini 5.2 litre/ 100 km olarak açıklayan Audi, 245 beygir gücündeki motorun tüketim ortalamasını 6 litre/ 100 km olarak belirtti.

İlk etapta piyasaya sürülecek olan benzinli ünitelerin ilki 2.8 litre hacimli bir v6. 204 beygir güç, 280 Nm tork üretebilen bu motor A6'yı 0'dan 100 km/s sürate 7.7 saniyede ulaştırabilirken 240 km/s maksimum sürate izin veriyor. Bu motorla donatılan aracın ortalama yakıt tüketimiyse 7.4 litre/ 100 km.

Şimdilik serinin en güçlü versiyonu olacak araçta aşırı beslemeye sahip 3 litre hacimli v6 motor kullanılıyor. 300 beygir güç, 440 Nm tork üretebilen bu motor A6'yı 0'dan 100 km/s sürate 5.5 saniyede ulaştırabilirken bu aracın maksimum sürati 250 km/s'te elektronik olarak sınırlı. Ortalama yakıt tüketimi 8.2 litre/ 100 km olarak açıklanan araç sadece 4 tekerlekten çekiş sistemi Quattro ile satılacak.

Motor ve donanım versiyonuna göre önden veya dört tekerlekten çekiş sistemine sahip olacak aracın şanzıman seçenekleri de 6 ileri vitesli manuel, sonsuz oranlı otomatik (CVT) ve S Tronic olacak.

İlerleyen aylarda Avant isimli station wagon versiyonu da tanıtılacak olan otomobilin Almanya pazarında başlangıç fiyatının 38.500 Euro olacağı da açıklandı.