4 Kasım 2024 Pazartesi

Ford F-150 FP700S ve F-150 ORV


Ford'un bu yıl SEMA için Las Vegas'a getirdiği araçlar arasında iki de F-150 konsepti vardı. Her ikisi de yüksek performansa sahip olan araçlar bu güçlerini belli etmeyerek bazıları için daha da çekici olmayı başarıyor. İşin güzel yanıysa bu ikiliye sahip olmanın da mümkün olacakmış gibi görünmesi.

Uzun kasa ve en kısa kabine sahip gövdeyle karşımıza çıkan FP700S kendisine özel bir yüze sahip. Siyah renkli ön panjurla birleşen far çerçeveleri siyah renkli tamponla uyumlu. 22 inç çaplı jantlar da siyah renkli. Ön çamurlukları arkasında hava çıkışları bulunan modelin stopları da farklı iç tasarıma sahip. Tavan ve kasa ucunda spoiler sunan pick up özel gövde grafiklerine de sahip.

İç mekanda farklı döşemeler ve gri trim parçaları kullanan FP700S'te Ford Performance armaları da yer alıyor. Kaput altında görev yapan 5 litre hacimli V8 üniteyse kompresör besleme sayesinde 710 beygir güç, 800 Nm tork üretebiliyor. Alçaltılmış süspansiyon sistemi ve yeni bir egzoz sistemine de sahip olan araç arkadan itişli.

Diğer pick up konsepti olan F-150 ORV için durumu tersine çeviren Ford, bu araçta dört kapılı kabin ve 5 cm yükseltme kiti kullanmış. Araziye uygun lastikler, daha küçük jantlar, ek LED aydınlatmalar, karter koruması, yan basamaklar ve kırmızı renkli çeki noktaları dikkat çekiyor. Bu modelin yüzü de konsepte özel tasarıma sahip. Aynı V8 üniteye sahip olan pick up dört tekerlekten çekiş sistemine de sahip.

3 Kasım 2024 Pazar

Hyundai Initium FCEV


Hyundai, hidrojenin peşini bırakmayacak gibi görünüyor. Nexo'nun ardından daha da verimli bir SUV geliştirme çabası içerisine giren Güney Kore merkezli üretici Initium FCEV konseptiyle hem bunu, hem de tasarım anlayışının gelecekte izleyeceği yolu bizlere gösteriyor.

Köşeli hatlarıyla öne çıkan otomobilin kare temasını sürdürdüğü, aydınlatma grubuna bakıldığında anlaşılabiliyor. Çift katlı farların üst katı birbirine bağlanmış. Çamurluk korumaları çok geniş tutulan otomobilin 21 inç çaplı jantları da hemzemin kapı kolları ve yan kameraları gibi aerodinamik tasarımlı.

C ve D sütunları birbirine ters açı alan otomobilin tavanında hem ön hem de arka aydınlatmaları olan port bagaj ünitesi dikkat çekiyor. Ayrıca stopların da önde olduğu gibi kare yapıları dikkatlerden kaçmıyor. Her iki tamponun tasarımı da araziye hazırmış gibi görünüyor.

İç mekan tasarımı henüz paylaşılmayan konseptin sahip olduğu elektrik motoruysa 204 beygir güç üretebiliyor. Hidrojen yakıt piliyle beslenen otomobilin sahip olduğu büyük tanklar sayesinde menzilinin 650 km'yi bulması bekleniyor.

Xiaomi SU7 Ultra


Xiaomi, yaz aylarında rekor denemesi yapaca SU7 Ultra modelini tanıtmıştı. Nürburgring'de 6:46.874 gibi dikkat çekici bir zaman yapan otomobilin seri üretim hali de üretime başladı. Uçuk performans verilerine sahip olan modelin fiyatıysa Çin pazarında şu an için yaklaşık 3.9 milyon TL'ye denk geliyor.

285 kg yere basma kuvveti üretebilen otomobilin aerodinamik paketi önde büyük deflektörler ve splitter ile başlarken yanda geniş etekler, arkadaysa 1.560 mm boya sahip spoiler gibi elemanlara sahip. Aracın pil soğutma sistemi güçlendirilirken Akebono imzalı fren sisteminde ön aksta 430 mm çaplı karbon seramik diskler, 6 pistonlu kaliperlerle eşleşiyor.

100 km/s süratten sıfıra 30.8 metrede indiği belirtilen araçta 10 farklı sertlik ayarı sunan Bilstein Evo T1 amortisörler de kullanılıyor. Modelin 630 km menzile sahip olduğu açıklansa da bunun Çin standartlarına göre olduğunu hatırlamak gerekiyor. Araç yüksek performanslı bir şekilde kullanıldığında bu değerden uzaklaşılacağı kesin.

İç mekanda ana hatlar aynı kalmış olsa da kullanılan 5 metrekare Alcantara döşeme sayesinde sportif bir hava yaratılabilmiş. Çift renkli döşemeler, grafikleri güncellenen dijital gösterge paneli ve dokunmatik ekran, metal pedallar, açık renkli dikiş iplikleri ve karbon fiber sırtlıklı, sportif yan destekli ön koltuklar öne çıkıyor. Karbon fiber ve Alcantara kaplı direksiyon simidi de sürüş modu düğmesine sahip.

Üç elektrik motoruna sahip olmaya devam eden otomobil bu sayede dört tekerlekten çekişli. 1.548 beygir gibi uçuk bir güç verisi sunan aracın 0'dan 100 km/s sürate ulaşması 1.98, 0-200 km/s deparıysa 5.86 saniye sürüyor. Maksimum sürat 350 km/s. 0-400 metreyse 10 saniyenin altında tamamlanıyor.