Toyota da bu yıl SEMA'ya iyi hazırlanmış gibi görünüyor. Tanıtılan konseptler arasında en çok dikkat
çekenlerden olan Land Cruiser Prado ve 4Runner temelli olan ikili, kabuk değiştirerek farklı gövde şekilleriyle karşımıza çıkıyor. Üstelik talep olması halinde Rox konseptinin seri üretime alınması bile gündemde.
Gövdesinde neredeyse seri üretimde kullanılan parça kalmayan Land Cruiser Rox konseptinin yüzü standart araçla aynı olsa da ön ve arkada sunulan çelik tamponlar, kırmızı çeki noktaları ve darbeden koruyucu plakalar farklı. Önde vinç de sunan aracın arkasında da yedek lastik dikkat çekiyor. Kapıların alt bölümleri boşaltılırken daha da aşağıda taban koruma plakaları dikkat çekiyor.
Çamurlukları da genişletilen otomobilin C sütunu arkası tamamen kesilmiş. Hem bu bölüm hem de tavan sökülerek modelin üzeri açılabilen bir pick up olması sağlanmış. Tavana LED spotlar da ekleyen Toyota, 18 inç çaplı jantlar ve arazi lastiklerini de donanıma eklemiş. 100 mm yükseltilen süspansiyon sistemi TRD imzası taşırken iz genişliği 200 mm artış yaşamış.
İç mekanda standart Land Cruiser Prado tasarımı korunmuş olsa da çift renkli deri döşeme ve kapı içlerinde kullanılan farklı grafikler yenilik olarak gösterilebilir. Bagajı da daha dayanıklı bir plastikle kaplanan otomobilin bagaj duvarlarına sabitlenebilen sıvı bidonları tasarlanmış. Bagaj kapağında da iki tane oturak alanı boşaltması yapılmış.
4Runner'ı köklerine döndüren Surf konseptiyse aracı üzeri açılabilen bir off road canavarı haline getirmiş. Yeni ön tamponunda ek spotlar barındıran otomobil önde karter koruması ve hava girişli kaputa da sahip. Tavanda da ek spotlar dikkat çekerken çamurluklar genişletilmiş. 17 inç çaplı jantlar ve 37 inç çaplı lastikler de donanımda.
Sökülebilir sert bir tavana sahip olan konseptin arka bölümünde bu yüzden takla barı takviyesi bulunuyor. TRD imzalı süspansiyon sistemiyle yükselip iz genişliği artan aracın iç mekanı standart 4Runner'dan alınmış olsa da çift renkli döşemeler ve tik zemin tahtası görünümü sunan paspaslar konsepte özel.
İlk konseptin sahip olduğu motoru açıklamayan Toyota, 4Runner Surf'te 2.4 litre hacimli, turbo beslemeli motorun kullanıldığını soğruladı. Her iki araçta da 8 ileri vitesli otomatik şanzıman ve dört tekerlekten çekiş sistemi görev yapıyor. Yine iki konseptin de temellerinde, seri üretim kardeşlerinde de görev yapan merdiven şasi bulunuyor.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder