17 Mart 2012 Cumartesi
Gemballa GT
Gemballa'nın Cenevre'de sergilediği tek GT paketi McLaren MP4-12C için geliştirilen değildi. 991 kasa kodlu Porsche 911 için de küçük bir kit geliştiren Gemballa bu parçaların bütününe de aynı ismi vermiş.
Karbon fiberden üretilen gövde parçalarından ön tamponun alt kısmına bir splitter eklenirken hava girişleri büyütülmüş. Yan etekleri genişleyen otomobilin arka tamponu da yeniden şekillendirilirken egzoz sisteminin altılı çıkışı en büyük değişiklik olarak dikkat çekmekte.
21 inç çaplı jantlarla donatılan 911'in iç mekanı için tasarım değişikliği sunmayan Gemballa değişik renklerde deri döşeme ve Marka logolarına sahip.
Felge Konquistador
Gördüğü makyaj öncesinde üretilen Ford Mustang modelleri için görsel kitler hazırlayan firmalar arasına Alman Felge de katıldı. Ünlü Eleanor'a benzeyen otomobile yeni bir isim bile verilmiş.
Kromajlı ön panjur ızgaraları, üst kısmı şişirilmiş motor kaputu, yeni farlar, ek sis farları, alt kısmına çift parçalı splitter eklenen ön tampon, arkasından egzoz çıkışı verilen yan etekler, büyük bir arka spoiler, yeni arka tampon ve uzatılan stoplar gibi kapsamlı bir makyaj listesi bulunan aracın bu görünüme sahip olmasının bedeli 8.000 Euro olarak belirlenirken 20 inç çaplı jantlar, lastikleriyle birlikte 4.500 Euro'ya mal oluyor.
Seviyesi ayarlanabilir bir süspansiyon sistemiyle donatılan otomobilde Brembo imzalı fren sistemi de bulunmakta.
CFC Golf GTI
2010 yılında tanıttığı Volkswagen Golf GTI modifikasyon çalışmasıyla dikkatleri üzerine çeken Alman firması CFC StylingStation aynı araç için biraz daha fazla güçle birlikte yeni donanımlar sunuyor.
Bütün gövde için mat folyo kaplamalar sunan firma splitter, yan aynalar, etekler ve arka difüzör gibi parçaları karbon fiberden üretilenlerle değiştirmiş. 19 inç çaplı jantları istenilen renge boyayabilen üretici tavan için siyah renkli kaplamalar sunarken her çamurlukta 25 mm genişleme sağlamış.
Süspansiyon ve fren sistemlerinde iyileştirmeye giden CFC StylingStation yenilediği egzoz sistemiyle birlikte turbo beslemeye sahip 2 litre hacimli motordan 270 beygir güç, 400 Nm tork alabilmeyi başarmış. Koyu cam filmi ve pembe sis farları gibi donanımlara da sahip olan aracın modifikasyon işlemi için 12.900 Euro bedel isteniyor.
16 Mart 2012 Cuma
Senner Audi S5
Audi'nin geçtiğimiz yıl makyajladığı S5'i modifiye eden firmalar arasına Senner Tuning de katıldı. Görünümünde ufak tefek değişiklikler olan aracın motor performansıysa kayda değer şekilde artmış.
Dışarıdan bakıldığında iç kısımları kırmızı, geriye kalan bölümleriyse siyaha boyanmış 20 inç çaplı jantları ve her birinin çapı 100 mm olan dört egzoz çıkışıyla dikkat çeken otomobilde seviye ayarlı süspansiyon sistemi kullanılmış.
"Supercharged" logolarıyla da donatılan aracın iç mekanında alt kısmı düzleştirilmiş direksiyon simidi ve karbon fiber gösterge tablosu bulunuyor.
Kompresör beslemeye sahip 3 litre hacimli v6 motoru 377 beygir güç, 500 Nm tork üretebilen otomobil üzerinde yapılan işlemlerin maliyeti 12.900 Euro.
15 Mart 2012 Perşembe
GMC Terrain Denali
GMC'nin SUV modellerinden Terrain en lüks modeli olan Denali'ye kavuştu. Alışılmış motor seçeneklerine sahip olan araçta ek donanımın haricinde tasarım güncellemeleri de mevcut.
Kromajlı ön panjur ve yenilenen tampon tasarımının haricinde yeniden şekillendirilen aydınlatma grubu ve gövde rengine boyanan koruma parçaları dikkat çekerken yenilenen 18 ve 19 inç çaplı jantlar daha seçkin bir görünüm yaratmaya çalışıyor.
İç mekanda dokunmatik ekranlı navigasyon sistemi, ahşap kaplama, elektrikli ön koltuklar, deri kaplı ön panel, ışıklandırmalı kapı eşik kaplamaları ve deri döşeme dikkat çekerken koltuk sırtlıkları ve direksiyon simidi üzerine Denali logoları eklenmiş.
İki motor seçeneğiyle satılacak olan Terrarin Denali'de kullanılan 2.4 litre hacimli ünite 185 beygir güç, 233 Nm tork üretebilirken 3.6 litre hacimli v6 motor 305 beygir güç, 370 Nm tork üretebilmekte. Bütün modellerde önden çekiş sistemi ve 6 ileri vitesli otomatik şanzıman standart olarak sunulurken dört tekerlekten çekiş sistemi opsiyonel donanımlar arasında bulunuyor.
Seat León FR+ Supercopa
Pek şaşırtıcı olmayacak ama İspanyol üretici Seat da İngiltere pazarına özel sınırlı üretim bir otomobil tanıttı. León FR+ donanımına sahip olan araçta ek performans sunmayan üretici görünümde ufak tefek değişiklikler yapmış.
Hafifçe makyajlanan ön ve arka tamponlar, yeni yan etekler, 18 inç çaplı jantlar, kromajlı çift egzoz çıkışı ve arka spoiler ile birlikte sunulan Supercopa logoları araca sportiflik katarken kimliğini de belli ediyor.
İç mekanda dokunmatik ekranlı navigasyon sistemiyle SD kart yuvalı ve Bluetooth bağlantılı ses sistemi standart olarak sunulurken adaptif bi-xenon farlar geceleri güvenlik seviyesini artırıyor.
Turbo beslemeye sahip 2 litre hacimli motor seçeneklerinden benzinli olanı 211, Diesel olanıysa 170 beygir güç üretebilen aracın 22.530 Sterlin seviyesinden başlayan fiyatı, 3.000 Sterlin değerinde aksesuarın 750 Sterlin'e sunulduğu anlamına geliyor.
FAB Terso
2012 Cenevre otomobil fuarında modifikasyon firmalarının özellikle üzerine düştüğü araçlardan birisi olan McLaren MP4-12C, FAB Design tarafından da güçlendirildi.
Aracın hatlarını fazla yuvarlak bulmuş gibi görünen firma gövde üzerinde köşeli hatlara sahip parçalar kullanmış. Alt kısmında bir splitter bulunan yeni ön tamponda bulunan hava emişleri de yeniden şekillendirilirken ön camın altına bir spoiler eklenmiş. Tavanına da hava emiş yarığı eklenen otomobilin yanında bulunan hava emişleriyse devasa boyutlara ulaşmış.
Genişletilen gövdesine uygun olarak yeniden şekillendirilen yan etekleri 20 inç çaplı jantlarla uyumlu bir görünüm yakalayan otomobilin arkasında büyük bir spoiler yer alıyor. Yenilenen arka tampon da köşeli çizgileriyle dikkat çekerken altında bulunan difüzöre de makyaj uygulanmış.
İç mekanında bolca karbon fiber kaplama ve değişik desenlerde deri döşeme kullanılan otomobilin kapı eşiklerinde 5 adetlik sınırlı üretimin kaçıncı aracı olduğu ve VIN gibi bilgiler yer alıyor.
Çift turbo beslemeye sahip 3.8 litre hacimli v8 motoru 680 beygir güç, 715 Nm tork üretebilen otomobil 0'dan 100 km/s sürate 3 saniyede ulaşabilirken maksimum sürati 343 km/s olarak açıklanıyor.
14 Mart 2012 Çarşamba
Hartge BMW 1 Serisi M Coupé
Sürüşü en zevkli BMW modelleri arasında yer alan 1 Serisi M Coupé, Hartge tarafından modifiye edildi. Görünümünde büyük bir değişiklik yapılmayan aracın performansındaysa ciddi artış kaydedilmiş.
Araca kendi jantlarını ekleyen Hartge bagaj kapağının üzerine daha büyük bir spoiler yerleştirirken bir spoiler de arka camın üzerine eklemiş. Süspansiyon sistemini 30 mm alçaltan firma frenleri de güçlendirmiş.
İç mekanında alüminyum pedal seti ve kaliteli paspaslar gibi alışıldık eklemeler bulunurken çift turbo beslemeye sahip 3 litre hacimli motorun gücü 401 beygire yükseltilmiş. Maksimum tork değeri 530 Nm olan ünite aracı 0'dan 200 km/s sürate 11.34 saniyede ulaştırıyor.
Citroën C3 Red Block
Citroën'in Cenevre standında bulunan otomobillerden birisi de geçtiğimiz yıl aynı organizasyon sırasında konsept hali sergilenmiş olan C3 Red Block.
17 inç çaplı jantlar, siyah renkli yan ayna ve kapı kolları ve siyaha çalan bir mavi tonu olan gövde rengiyle dikkat çeken otomobilde diğer C3 modelleri için de ısmarlanabilen dört gövde rengi daha bulunuyor.
İç mekanda piyano siyahı konsol kaplamaları, alüminyum pedallar, çapı 20 mm azaltılıp alt kısmı düzleştirilen direksiyon simidi ve alüminyum süslemelerle dikkat çeken otomobilin opsiyonel donanımında kırmızı renkli deri döşeme bulunuyor.
Süspansiyon sistemi sertleştirilip 25 mm alçaltılan otomobilin direksiyon sistemi de daha sportif tepkiler verecek şekilde ayarlanırken motor seçenekleri bu sportifliği kağıda pek dökememiş. Standart donanımda ESP sunan C3 Red Block'un turbo Diesel motor seçenekleri 90 ve 100 beygir gücündeyken benzinli ünite 120 beygir gücünde.
13 Mart 2012 Salı
Le Mansory II
İsviçre merkezli modifikasyon firması MANSORY, ismi daha yeni yeni duyulmaya başlandığı sıralarda tanıttığı Le Mansory isimli kitinin geliştirilmiş halini yeni Bentley Continental GTC'ye uyguladı.
Önde 50, arkadaysa 60 mm genişletilen aracın daha sert bir karaktere sahip olan ön tamponunun alt kısmına bir splitter eklenirken hava emişlerine petek desenli teller uygulanmış. LED aydınlatmaları da unutulmayan otomobilin kaputunda ek hava yarıkları açılırken ön çamurlukların arkası ve yan etekler de bu yarıklardan paylarına düşeni almış.
22 inç çaplı jantlarla donatılan Le Mansory'nin arka kısmının biraz daha sade göründüğünü söyleyebiliriz. Yan aynalar gibi karbon fiberden üretilen spoiler ve difüzör dikkat çekerken yan kısımlarında yarıklar açılan tamponun alt kısmında uyarı ışığı ve egzoz sisteminin oval şekilli dört çıkışı izleyenleri selamlıyor.
İç mekanda tipik değişikliklerle dikkat çeken araçta karbon fiber ve ahşap kaplamalar, değişik renk ve desenlerde uygulanabilen deri döşemeler, alüminyum pedallar, özel işlemeli paspaslar ve yeni kapı eşikleri kullanılmış.
Çift turbo beslemeye sahip, 6 litre hacimli w12 motoru 672 beygir güç, 780 Nm tork üretebilen otomobil 0'dan 100 km/s sürate 4.5 saniyede ulaşabilirken maksimum sürati 322 km/s.
MANSORY Mercedes-Benz CLS 63 AMG
2012 Cenevre otomobil fuarını iyi değerlendiren modifikasyon firmaları arasında sayabileceğimiz MANSORY, Mercedes'in AMG ailesinin bir üyesi olan CLS 63 için hazırladığı modifikasyon kitini tanıttı.
Gövdesi adeta karbon fibere boğulan otomobilin yenilenen ön tamponu daha sportif bir görünüşe sahipken alt kısmında bulunan splitter, yan etekler ve arka difüzörle uyumlu görünüşüyle dikkat çekiyor. Araca yıldızsız bir ön panjur veren firma kaput üzerine ek hava çıkışları yerleştirmeyi unutmamış.
Önde 50, arkadaysa 80 mm genişleyen gövdeye ve 20 inç çaplı jantlara sahip olan aracın bagaj kapağı üzerine daha büyük bir spoiler uygulanırken yenilenen arka tamponun yanlarına, ön çamurluklarının arkasına eklenene benzer solungaçlar yerleştirilmiş. Arka camının hemen üzerinde küçük bir spoiler bulunan otomobilin egzoz çıkışları oldukça ilginç şekillere sahip.
İç mekanda yapılan değişiklikler daha sade olan CLS 63 AMG'de karbon fiber kaplamalar ve yeni desenlere sahip deri döşemelerin haricinde metal pedal seti ve kapı eşik kaplamaları dikkat çekmekte.
Çift turbo beslemeye sahip 5.5 litre hacimli v8 motoru 640 beygir güç, 900 Nm tork üretebilen otomobilin kazandığı ek güçle birlikte zaten etkileyici olan sürüş performansının daha da ileriye taşındığını söyleyebiliriz.
12 Mart 2012 Pazartesi
Renault Clio RS Red Bull Racing RB7
Fransız üretici Renault, şampiyon Formula 1 takımının motor üreticisi olduğunu her fırsatta dile getirmekten hoşlanıyor. Bu davranışın son örneğini Clio RS'in sınırlı üretim bir modelinde de görebiliyoruz.
Mat siyah gövde rengine kontrast oluşturan sarı tampon süslemeleri, arka difüzör ve yan aynalar, ön çamurlukların hemen arkasında yer alan Red Bull Racing logolarıyla birlikte kontrast oluşturan unsurlar. Tavanında damalı bayrak grafiği bulunan otomobilde kullanılan ve ülkemize ithal edilen Laguna Coupé modellerinde görmeye alıştığımız 18 inç çaplı jantlar siyaha boyanmış.
Daha sert süspansiyon sistemine sahip Cup şasiyle donatılan aracın fren kalperleri kırmızıya boyanmış. İç mekanda Recaro marka yarış koltukları sarı dikiş iplikleriyle dikkat çekerken sınırlı üretim plakası, metal pedal seti ve performans ile alakalı verileri gösteren RS monitor standart olarak sunulmakta.
2 litre hacimli motorunda bir değişiklik yapılmayan araç 203 beygir güç, 215 Nm tork üretmeye devam ediyor. 0'dan 100 km/s sürate 6.9 saniyede ulaşabilen aracın maksimum süratiyse 225 km/s.
Sadece Fransa, Avusturya, İspanya, Belçika ve İsviçre'de satılacak olan otomobilin başlangıç fiyatıysa 27.900 Euro olarak açıklandı.
Mat siyah gövde rengine kontrast oluşturan sarı tampon süslemeleri, arka difüzör ve yan aynalar, ön çamurlukların hemen arkasında yer alan Red Bull Racing logolarıyla birlikte kontrast oluşturan unsurlar. Tavanında damalı bayrak grafiği bulunan otomobilde kullanılan ve ülkemize ithal edilen Laguna Coupé modellerinde görmeye alıştığımız 18 inç çaplı jantlar siyaha boyanmış.
Daha sert süspansiyon sistemine sahip Cup şasiyle donatılan aracın fren kalperleri kırmızıya boyanmış. İç mekanda Recaro marka yarış koltukları sarı dikiş iplikleriyle dikkat çekerken sınırlı üretim plakası, metal pedal seti ve performans ile alakalı verileri gösteren RS monitor standart olarak sunulmakta.
2 litre hacimli motorunda bir değişiklik yapılmayan araç 203 beygir güç, 215 Nm tork üretmeye devam ediyor. 0'dan 100 km/s sürate 6.9 saniyede ulaşabilen aracın maksimum süratiyse 225 km/s.
Sadece Fransa, Avusturya, İspanya, Belçika ve İsviçre'de satılacak olan otomobilin başlangıç fiyatıysa 27.900 Euro olarak açıklandı.
11 Mart 2012 Pazar
Bugatti Veyron 16.4 Grand Sport Vitesse
Bugatti'nin geçtiğimiz haftalarda duyurduğu en hızlı roadster modeli Grand Sport Vitesse'in detaylı teknik verileri 2012 Cenevre otomobil fuarı sırasında ortaya çıktı.
Roadster kelimesine yeni bir bakış açısı getiren otomobil 4.462 mm boyuyla çok uzun olmasa da 1.998 mm'lik genişliğiyle oldukça geniş bir ara. Diğer Veyron modellerinde olduğu gibi 3 değişik ayara sahip olan süspansiyon sistemi normal konumdayken yüksekliği 1.190 mm olan aracın aks mesafesi 2.710 mm. 1.990 kg ağırlığa sahip olan Grand Sport Vitesse'in yakıt deposu 100 litre kapasiteliyken yükleme kapasitesi sadece 250 kg.
Ön aksta 40, arkadaysa 38 cm çaplı seramik fren disklerine sahip olan aracın kaliperleri önde 8, arkada 6 pistona sahipken ağırlığı 2 ton olan aracın 100 km/s süratten 0'a inmesi için gereken 31.4 metre mesafe oldukça etkileyici.
8 litre hacim, dört turbo besleme ve 16 silindire sahip olan motorunu Veyron Super Sport ile paylaşan araç 1.200 beygir güç, 1.500 Nm tork üretebiliyor. 7 ileri vitesli, çift kavramalı yarı otomatik şanzıman ve dört tekerlekten çekiş sistemine sahip olan otomobilin performans verileri beklendiği gibi dudak uçıklatıcı.
0'dan 100 km/s sürate 2.6 saniyede ulaşabilen aracın 200 km/s'e ulaşması 7.1 saniye sürerken 300 km/s'i görmek için sadece 16 saniye gerekiyor. Aracın maksimum sürati 410 km/s olarak açıklandı.
Bu hiper otomobilin dudak uçuklatan tek yanı performansı değil. Yakıt tüketimi konusunda da alışılmadık rakamlar açıklayan Bugatti ortalama tüketimi 23.1 litre/100 km olarak açıklarken şehir trafiğinde bu ortalama 37.2 litre gibi bir değere çıkıyor.
Disco Volante 2012 Touring
2012 Cenevre otomobil fuarının en çok dikkat çeken otomobillerinden birisi de ilk olarak 60 yıl önce tanıtılmış tanıdık bir model olan Alfa Romeo C52 Disco Volante'nin günümüze uyarlanmış hali. Touring Superleggera tarafından tasarlanıp giydirilen aracın temelleri de tanıdık.
60 yaşına basan atasına oldukça benzer tasarım özellikleri sunan otomobilin geniş çamurluklarının üst kısmının düzleştirilmiş hali klasik modele göndermeler yaparken arkada görülen küçük stoplar da bizi doğrudan 1952 yılına götürüyor. Keskin hatlara sahip olan yüzünde Alfa Romeo panjuru ve büyük splitter dikkat çekerken LED teknolojisi kullanan farlar bombeli kaputla uyumlu duruyor.
Cam tavana sahip olan aracın arkaya doğru bombe yapan bagaj kapağı da geçmişe göndermeler yaparken büyük difüzör ve dörtgen şekilli çift egzoz çıkışı, 20 inç çaplı jantlar gibi oldukça modern duruyor.
4.613 mm boya, 2.020 mm genişliğe ve 1.335 mm yüksekliğe sahip olan otomobilin aks mesafesi 2.696 mm. Bagaj hacmi sadece 200 litre olan Disco Volante 2012'nin yakıt deposuysa 88 litre hacimli.
Temellerini Alfa Romeo 8C Competizione ile paylaşan aracın jantları gibi fren ve süspansiyon sistemi de bu otomobille aynı. Motorunu da Alfa Romeo ile paylaşan Disco Volante'nin ağırlık dağılımı %49 ön, %51 arka şeklinde. 4.7 litre hacimli v8 motoru 450 beygir güç, 470 Nm tork üretebilen aracın 6 ileri vitesli sıralı şanzımanı 0-100 km/s hızlanmasını 4.2 saniyede tamamlamasını sağlıyor. Retro tasarıma sahip aracın maksimum süratiyse 292 km/s.
Kaydol:
Kayıtlar (Atom)