22 Şubat 2025 Cumartesi

AIM EVM



Japonya yakında yeni bir elektrikli modele kavuşacak. Daha önce Nissan'ın tasarım bölümü başında bulunan Shiro Nakamura'nın firması SN Design Platform tarafından ortaya çıkarılan otomobil henüz grafik tasarımdan ibaret olsa da teknik verileri bile açıklandı.

2.485 mm boya, 1.295 mm genişliğe ve 1.560 mm yüksekliğe sahip olan otomobil iki kapılı ve yuvarlak farlarıyla ilginç bir görünüme sahip. Tamponlar ve yan korumaları siyah renkli olan EVM'nin çift renkli jant kapakları da gövde renklerini yansıtıyor. Aracın ilginç donanımlarından birisi de targa tavanı.

Çerçevesiz kapı camlarına sahip olan iki kişilik otomobilin iç mekanında iki kollu direksiyon simidi, ortaya yerleştirilen dijital göstergeler ve dokunmatik ekranın altına eklenen fiziksel düğmeler dikkat çekiyor. Gövde renklerinin de iç mekana yansıması ferah bir yaşam alanı sunuyor.

646 kg ağırlığa sahip olan araç 19 beygir güç, 70 Nm tork üretebilen bir elektrik motoruyla donatılmış. 60 km/s maksimum sürate ulaşabilen minik elektriklinin 10 kWh kapasiteli bataryaları 120 km menzil sunabilirken standart bir prizden 5 saatte şarj edilebiliyor.

Chery Journeo


Chery'den çok ilginç görünümlü bir konsept geldi. Genelde Avrupa merkezli üreticilerin sunduğu tipte bir konsept olan Journeo, MPV ile SUV karışımı bir yapıya sahip. Aracın 2 litre hacimli, benzinli motoru bir elektrik motoruyla eşleştirilirken otomatik şanzıman 3 ileri vitesli.

Dev ön camının önünde kısa bir gövde uzantısı yer alan otomobil 5.2 metre uzunluğunda. İnce yapılı LED farlar çamurluktan çamurluğa kesintisiz uzanırken büyük jantlar ve havasız lastikler yan bölümün öne çıkanları. Dokunmatik kapı kolları ve siyah gövde korumaları da aracın SUV karakterini pekiştiriyor.

Ön kapıları öne, arka kapılarıysa arkaya doğru kayarak açılan konseptin tavanında çok parçalı bir şemsiye yer alıyor. Kapılar açıldığında yolculara katlanabilir bir basamak da sunuluyor. Arka bölümün büyük kısmı cam olan otomobilin LED stopları, bu cama çerçeve olacak şekilde tasarlanmış.

İç mekanda bol hacim sunan Journeo'da ön koltuklar arkaya döndürülebilirken arka koltuğun sırtlıkları yanlara doğru açılarak bir yatağa dönüşebiliyor. Cam tavan ve ön camın altı boyunca uzanan dijital gösterge paneli de modelin diğer dikkat çeken detayları arasında.

KGM Musso EV


Kore'nin ilk elektrikli pick up modeli tanıtıldı. Musso ismini de geri getiren araç ilerleyen zamanlarda içten yanmalı motorlara da kavuşacak. Aracın ön bölümüne bakıldığında, uzatılmış temellerini kullandığı Torres EVX'in izleri kolayca görülebiliyor.

Çift katlı LED farlarının görünümü tanıdık olan aracın araziye daha hazır duran panjur ve ön tamponuysa pick up seçeneğe özel. Geniş çamurluklar ve siyah renkli gövde korumaları da metal korumalara sahip arka tamponla birlikte sunulmuş. Hemzemin tavan rayları ve LED stoplar da detaylar arasında. İç mekan tasarımı henüz paylaşılmamış olsa da bu bölümün de Torres'den alınmış olması muhtemel.


207 beygir güç üretebilen elektrik motoruyla donatılan pick up ilk etapta önden çekişli olarak sunulacak olsa da dört tekerlekten çekiş sistemi de ilerleyen zamanlarda alınabilecek. 80.6 kWh kapasiteye sahip bataryalarsa 400 km menzil sunabiliyor.

21 Şubat 2025 Cuma

Tedson Etna


Restomod dünyasında çoğu zaman Porsche modellerinin yenilenmiş hallerini görsek de bazı üreticileri bunu değiştirmek için uğraşıyor. Bu üreticilerden birisi de Hırvat marka Tedson Motors. Ortaya çıkan otomobilin fiyatıysa yaklaşık 800.000 Euro civarında.

Temellerinde bir Lamborghini Gallardo yatan aracın gövdesi tamamen karbon fiberden üretilmiş. Ön bölümde, temellerini kullandığı modelin izleri görülen araçta daha uzun bir burun ve hava çıkışına sahip bir bagaj kapağı bulunuyor. Yeni jantlarsa Alfa Romeo'nun tasarım biriminden çıkmış gibi duruyor. Yan hava girişleri sadeleştirilen aracın asıl farklılığıysa arkada.

Arka çamurluklar üzerinde hava çıkışları bulunan Etna'nın motor kaputunun ucu bir spoiler şeklinde tasarlanmış. Güncel Lamborghini modellerini hatırlatan LED stoplar ve hava çıkışlarına sahip arka tampon haricinde difüzör ve merkezi yerleşime sahip dev egzoz çıkışları öne çıkan detaylar arasında.

İç mekanı hemüz detaylandırılmayan aracın süspansiyon sistemi Gallardo Super Trofeo'dan alınmış. Ağırlığı da 200 kg azaltılan otomobilin 5 litre hacimli, V10 motoru 600 beygir güç üretebilir hale gelmiş. Yarı otomatik şanzımanı da güçlendirilen Etna'nın güç ünitesi 10.000 d/d çevirebiliyor.

Volkswagen Teramont Pro


Volkswagen'in Çin pazarına verdiği önemin büyüklüğü, bazı modellerin ilk olarak bu pazar için tanıtılmasından anlaşılıyor. Diğer ülkelerde Atlas olarak satılan modelin makyajı halinin Teramont Pro olarak ortaya çıkması da bu yeni modellerden bir tanesinin daha bizlerle olduğunu gösteriyor.

5.158 mm boya, 1.991 mm ene ve 1.788 mm yüksekliğe sahip olan araç daha köşeli tasarımıyla öne çıkıyor. Çift katlı farları, büyük kısmı kapatılan panjurla birbirine bağlanırken sportif tasarıma sahip ön tamponda büyük hava geçişleri kullanılmış. Yandaysa büyük jantlar ve hemzemin kapı kolları görülebiliyor.

Geniş çamurluklarının yapısı güncel Atlas'a göndermeler yapan otomobilin arkasında şık bir spoiler, koyu renkli ve inceltilmiş LED stoplar ve gövdeden çok çıkıntı yapmayan bir tampon görülebiliyor. Egzoz çıkışları gizlenen aracın bu tamponu da sportif bir görünüm sunuyor.

Kaputu altında 2 litre hacimli, turbo beslemeye sahip benzinli motor bulunan Teramont Pro 272 beygir güç, 400 Nm tork üretebiliyor. Dört tekerlekten çekiş sistemi ve 7 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzımanı standart olarak sunan otomobil 0'dan 100 km/s sürate 7.6 saniyede ulaşabiliyor.

Kia PV5


Kia'nın elektrikli model yağmuru devam ediyor. Aileye katılan yeni üye ticari bir araç. Daha önce Almanya ve Fransa'da konsept hali sergilenen PV5, seri üretime hazır haliyle karşımızda. Hem kargo hem de binek seçeneği üretilecek otomobil özellikle Avrupalı üreticilere rakip olacak.


Çift katlı far tasarımının üst bölümü, kısa tutulan kaputun köşelerine alınan aracın bu kısmı siyah renkli. Ön tamponda yer alan koruma, siyah renkli kapı ve çamurluk korumalarına sahip olan araçların jantları da dikkat çekici tasarıma sahip. LED stoplar da D sütununa yerleştirilmiş.

İç mekan tasarımı da modern görünen aracın binek versiyonlarında çift renkli döşemeler ve plastikler kullanılmış. İki kollu direksiyon simidi, birçok depolama bölümü, dijital gösterge paneli ve büyük dokunmatik ekran aracı Avrupalı rakiplerinden geride bırakmıyor. Farklı gövde tiplerine sahip olacak aracın yüksek tavanlı Kargo versiyonları 5.1 metreküpe kadar yük kapasitesi sunacak.

Öne yerleştirilen elektrik motoru 163 beygir güç, 250 Nm tork üretebilen araçların 43.3, 51.5 ve 71.2 kWh kapasiteli bataryaları bulunuyor. Maksimum menzili 400 km olarak açıklanan PV5, 4.695 mm boya ve 2.995 mm aks mesafesine sahip. Önden çekişli model Kia yetkililerine göre segmentinin en kolay manevra yapan aracı

Mazda Spirit Racing MX-5


Mazda'nın popüler roadster modeli MX-5 sonunda daha güçlü bir versiyona kavuştu. İlk etapta Japonya pazarına özel 200 adetlik sınırlı üretime sahip olacağı açıklanan otomobil Mazda Spirit Racing divizyonu elinden çıkan ilk yol otomobili olma özelliği de taşıyor.

Dışarıdan bakıldığında siplitter ve yan eteklerin haricinde gövde grafikleri, siyah renkli logolar ve siyah renkli Rays TE37 jantlara da sahip olan araçta kırmızı renkli kaliperler ve yanlarında hava kanalları açılmış Brembo fren diskleri de kullanılmış. Ayrıca gövdenin burulma direnci de artırılmış.

İç mekanda da Recaro koltuklar ve dört noktadan bağlantılı emniyet kemerleri haricinde Mazda Spirit Racing armaları ve kırmızı dikiş iplikleriyle Alcantara döşemeler görülebiliyor. Bilstein amortisörler, Yokohama Advan Neova lastikler ve kule gergisi de eklenen donanımlar arasında yer alıyor.

Kam milinden pistonlara, üst kapaktan egzoz manifolduna kadar birçok parçası yenilenen kaput altıysa 2 litre hacimli, atmosferik emişli motorun 200 beygir güce ulaşmasını sağlıyor. Ünitenin daha fazla tork ürettiği söylense de kesin bir veri henüz açıklanmış değil.

Volvo XC60


Son zamanlarda elektrikli modellerine ağırlık verdiğini söyleyebileceğimiz Volvo XC90'ın ardından XC60'ın da makyajlanması gerektiğine karar verdi. Büyük kardeşte olduğundan da az yenilikle karşımıza çıkan otomobilin şıklığından bir şey kaybetmediği söylenebilir.

Yenilenen ön tampon ve iç deseni farklılaşan panjur haricinde yeni gövde renkleri ve jant tasarımlarına kavuşan otomobilde daha koyu renkli LED stoplar ve egzoz çıkışı bulunmayan arka tampon öne çıkıyor. Şarj edilebilir hibrit modellerin şarj portları da artık yuvarlak bir kapağa sahip değil.

İç mekanda sunulan yenilikler de XC90'a göz kırpıyor. Yenilenen grafiklere sahip dijital gösterge paneli, daha büyük dokunmatik ekran ve yatay hale getirilen kablosuz şarj istasyonu gözlerden kaçmazken vites konsolunda artık 3 bardaklık sunuluyor. Kristal vites seçici de artık bütün araçlarla birlikte alınabiliyor.

Kaput altında bir yenilik sunmayan makyajlı XC60 seçeneklerinde 2 litre hacimli, benzinli motoru merkeze alan hibrit ve şarj edilebilir üniteler kullanılmaya devam edecek. Bu seçeneklerin güçleri 250 ile 455 beygir arasında değişmeye devam ediyor.

Rolls-Royce Spectre Black Badge


Rolls-Royce Black Badge ailesi genişlemeye devam ediyor. V12 seçeneklerin ardından şimdi de sıra elektrikli Spectre modelinde. Şimdiye kadar üretilen en güçlü Rolls-Royce modeli olan araç performans dışında ufak tefek görsel farklılıklar da var.

Dışarıda tasarım değişikliği sunmayan otomobilin parlak krom detaylarının tamamı siyaha boyanmış. Aynı renk, 23 inç çaplı jantlarda da kendisini gösteriyor. Direksiyon sistemi ağırlaştırılan Spectre Black Badge'in süspansiyon sistemi de daha az yatma sağlayacak biçimde ayarlanmış. Markanın belirttiğine göre konfor seviyesi aynen korunmuş.

İç mekanda da bazı farklılıklar sunan otomobilin gösterge panelinde farklı renkler ve grafikler kullanılmış. Kişiselleştirme seçenekleri yine çok zengin olan Spectre Black Badge'in iç mekan aydınlatma renkleri de güncellenmiş. Ayrıca direksiyon simidine bir sürüş modu düğmesi eklenmiş.

Çift motor ve dört tekerlekten çekişe sahip elektrikli güç ünitesi artık 659 beygir güç ve 1.075 Nm'ye kadar tork sunabilen otomobilin 0'dan 100 km/s sürate ulaşma süresi 4.3 saniyeye inmiş. Aracın şehir içi menziliyse 530 km'yi buluyor.

18 Şubat 2025 Salı

BMW X3 L


BMW'den bir ilginç haber daha geldi. Uzun aks mesafeli modelleri çok seven Çin pazarı için yeni bir araç geliştiren Alman üretici X3'ün ilk uzun aks mesafesi seçeneğini tanıttı. İki motor seçeneğiyle satılacak olan otomobilin oranları da göze kotü gelmiyor.

Ana hatlarında bir değişiklik olmasa da aks mesafesi 111 mm uzayan otomobilin boyu da 126 mm artış yaşamış. İlginç şekilde genişliği de 25 mm artışta olan aracın ağırlık dağılımı da 50:50 olarak korunmuş. İç mekan tasarımı aynı kalsa da arka koltuklarda sunulan diz mesafesi 96 mm artış yaşamış.

Kaputu altında 2 litre hacimli, turbo beslemeli, benzinli motorlar bulunan aracın 190 ve 258 beygir güç üretebilen seçenekleri sırasıyla 310 ve 400 Nm tork sunuyor. İkilide dört tekerlekten çekiş sistemi standart olarak sunuluyor. Yüksek güçlü versiyon 0'dan 100 km/s sürate 6.5 saniye ulaşabiliyor.

Kia EV4


Kia'nın elektrikli otomobil tanıtımları sürprizlerle devam ediyor. 2023 yılında konsept hali tanıtılan EV4'ün seri üretim tasarımını tanıtan Kore merkezli üretici, 2 yıl önce sergilediği tek gövde seçeneğinin de yanına bir kardeş eklemiş.

EV ailesinin diğer üyelerinde de olduğu gibi köşeli hatlara sahip bir tasarımla karşımıza çıkan EV4'ün ana hatları konsept halinden farklı değil. Düşük burun yapısı, köşelere alınan ince farlar, hemzemin kapı kolları, 19 inç çaplı ve ilginç tasarıma sahip jantlarla şişkin çamurluklar öne çıkan detaylar arasında sayılabilir.

Siyah renkli A sütunu ve yan aynalara sahip olan otomobilin konsept halinde olduğu gibi neredeyse yere paralel duran bagaj kapağı camına sahip liftback seçeneği, hem tavan hem de bagaj kapağı ucunda yer alan spoilerin haricinde ilginç tasarıma sahip LED stoplarıyla da dikkat çekiyor. Çok daha bilindik bir tasarıma sahip olan hatchback versiyonsa kalın C sütunuyla öne çıkıyor.

Kia'nın EV modellerinin sade ve köşeli kokpit tasarımını koruyan otomobilin dijital gösterge paneli ve dokunmatik ekranı birleşik. Metal pedal seti ve çok amaçlı ara konsola da sahip araçların GT Line donanımlarında 3 kollu direksiyon simidi ve siyah ağırlıklı döşemeler kullanılırken giriş pakette 2 kollu direksiyon simidi ve açık renkli döşemeler var.


Öne yerleştirilen elektrik motoru 204 beygir güç üretebilen otomobillerden sedan olanı 4.740, hatchback ise 4.430 mm boya sahip. Bagaj hacmi de 4 kapılıda 490, 5 kapılıdaysa 435 litre. 0-100 km/s deparını, batarya seçeneğine göre 7.4 veya 7.7 saniyede tamamlayabilen EV4'te 58.3 ve 81.4 kWh kapasiteli iki batarya seçeneği sunuluyor. Sedan modelin 0.23 olarak açıklanan hava sürtünme katsayısı menzili 630 km'ye kadar çıkarabiliyor.

17 Şubat 2025 Pazartesi

Chevrolet Spark EUV


Chevrolet Spark farklı bir şekilde geri döndü. Çinli Baojun Yep Plus'ın ikizi olarak karşımıza çıkan elektrikli SUV, ilk etapta sadece Brezilya pazarında satılacak. Bu ülkede 100. yılını kutlayan marka minik elektriklisiyle satışlarını artırmaya çalışacak.

3.996 mm boya ve 2.560 mm aks mesafesine sahip olan otomobilin yumuşak hatları ve üç renkli gövdesi öne çıkıyor. LED farlar ve gövdeden çok çıkıntı yapmayan tamponlar haricinde LED stoplar ve yana doğru açılan bagaj kapağı farklı özellikler arasında sayılabilir.

Basit ama yine şık olduğu söylenebilecek bir iç mekan tasarımı sunan aracın dijital gösterge paneli ve dokunmatik ekranı benzer alan kaplarken havalandırma ızgaraları şık duruşa sahip. Üç kollu direksiyon simidi ve imitasyon deri döşemeli konsol da öne çıkan detaylar arasında.

Çin'de üç kapılı olarak da sunulan bu aracın pick up konsepti de bulunsa da Güney Amerika şimdilik tek gövde seçeneğine sahip. Arkadan motorlu araç 102 beygir güç üretebiliyor ve 42 kWh kapasiteli bataryalarıyla 400 km menzil sunabiliyor.