22 Şubat 2019 Cuma

Volvo XC90


Volvo, büyük SUV modeli XC90'ı makyajladı. Değişiklikleri görmek için çok dikkatlı bakılması gereken aracın iç mekanında da çok farklılık sunulmasa da güvenlik sistemlerinde geliştirmeler yapılmış.


Tasarım konusunda zaten sıkıntısı olmayan araca yeni bir ön panjur, farklı jantlar ve gövde rengi seçenekleri ekleyen Volvo iç mekanda da yeni döşemeler ve trim parçalarına yer vermiş. Dokunmatik ekran artık daha hızlı çalışıyor ve Apple CarPlay'in yanında Android Auto'ya da sahip.


Kaputunun altında aslında büyük bir yenilik olmasa da 2 litre hacimli motorlarının "B" logosuyla satılan seçeneklerinde kinetik enerji geri kazanım sistemine (KERS) yer vermeye başlayan üretici, hafif hibrit hale getirdiği motorların yakıt tüketimlerini %15 oranında azalttığını açıklıyor.

Cupra Formentor


Seat'ın sportif modeller üreten alt markası Cupra, Cenevre'de sergileyeceği SUV konseptini tanıttı. Hibrit bir araç olan Formentor, markanın yakın gelecekte piyasaya sürebileceği bir modeli temsil ediyor.


Agresif bir görünüm sunan burun kısmında LED farların altında yuvarlak sis farları bulunurken hava girişleri geniş ve bol tutulmuş. Füme renkli jantlar ve şişkin çamurluklar üzerindeki karakter çizgileri güçlü görünümü pekiştirirken arkada spoiler, difüzör ve dörtlü egzoz çıkışı gözlerden kaçmıyor.


İç mekanı sade sayılabilecek bir tasarım sunan konseptte dijital gösterge paneli, geniş dokunmatik ekran, sabit kafalıklara sahip sportif ön koltuklar, deri döşemeye sahip ön konsol ve vites kolunun yerini almış düğmeler bulunuyor.


Kaputu altında kullanılan hibrit motor hakkında detaylı bilgi vermeyen Cupra, aracın 245 beygir güç üretebildiğini ve sadece elektrikli kullanımda 50 km menzile sahip olduğunu açıklıyor. Aracın pilleri, sol ön çamurlukta yer alan priz yardımıyla şarj edilebiliyor.

Volkswagen T6.1


Cenevre otomobil fuarı öncesinde Volkswagen'den bir sürpriz geldi. Alman üretici, Transporter, Caravelle ve Multivan modellerinde güncelleme yaptığını açıkladı. Araçlar artık bol bol güvenlik donanımıyla sunulacak.


Ön görünümü markanın binek modellerine yaklaştırılan Ticari araçlarda panju ve LED farlar güncellenirken tampon da daha sportif çizgilere kavuşmuş. Yeni jant tasarımları da dışardaki değişiklikleri tamamlamış.

İçeriye geçildiğinde yeni direksiyon simidiyle birlikte dijital gösterge paneli gözlerden kaçmıyor. Ön konsolun üst bölümü yenilenerek daha sert çizgilere kavuşurken dokunmatik ekran da yeni nesil üniteyle değiştirilmiş.


Direksiyon sistemi elektrik destekli hale geldiğinden donanıma aktif şerit takip yardımcısı, park yardımcısı ve yan rüzgar dengeleyici eklenmiş. Ayrıca treyler çekme yardımcısı ve dinamik yol işareti göstergesi araçla birlikte alınabiliyor.

Kaputu altında 2 litre hacimli motor kullanılmaya devam eden araçlar yeni egzoz emisyonları nedeniyle biraz daha düşük güç üretiyor. Mercedes, 2 litre hacimli yeni motoruyla 200 beygir barajının üzerine çıksa da Volkswagen'in yeni modelleri 90 ile 199 beygir arasında güce sahip.

21 Şubat 2019 Perşembe

Audi SQ5 TDI


Audi'nin sportif SUV ailesi genişlemeye devam ediyor. Bundan iki yıl önce Q5'in en hızlı seçeneği SQ5'i tanıtan Alman marka şimdi de aynı aracın Diesel motora sahip seçeneğiyle bizlerle.

Dışarıdan bakıldığında benzinli kardeşiyle hemen hemen aynı dörünümü sunan araçta daha geniş hava girişlerine sahip ön tampon, 20 (Opsiyonel olarak 21) inç çaplı jantlar, gri renkli yan aynalar ve SQ5 logoları standart olarak sunulurken Diesel seçenekte egzoz çıkışları sahte.


İç mekanda da alıştığımız detaylara sahip olan modelde alt kısmı düzleştirilmiş direksiyon simidi, daha yüksek yan desteklere sahip ön koltuklar, karbon fiber trim parçaları ve dijital gösterge paneli bulunuyor.

Kaputu altında 3 litre hacimli, V6 turbo Diesel motor bulunan SQ5 TDI, 347 beygir güç, 700 Nm tork üretebiliyor. 8 ileri vitesli otomatik şanzıman ve dört tekerlekten çekiş sisteminin yanında orta diferansiyel kilidini de standart olarak sunan araçta arka diferansiyel kilidi ve direksiyonel arka aks opsiyonlar arasında bulunuyor. 0'dan 100 km/s sürate 5.1 saniyede ulaşabilen modelin maksimum sürati 250 km/s'te sınırlandırılmış.

Peugeot 508 Sport Engineered Concept


Peugeot'nun Cenevre sürprizlerinden bir tanesi tanıtıldı bile. Fransız üreticinin D segmentinde yer alan şık modeli 508, yüksek performanslı bir hibrit konsepte kavuştu. Aracın ismi ve üzerinde kullanılan renkler de Peugeot Sport'un önümüzdeki yıllarda yol araçları konusunda yapacağı seçimleri gösteriyor.

Farklı ön panjur grafiklerine ve yeni bir ön tampona sahip olan aracın bu kısımda yer alan bazı parçaları 3 boyutlu basım tekniğiyle üretilmiş. Yan eteklerde deflektörler göze çarparken aynı donanımın arka kapılara da eklenmesi ilginç olmuş. Peugeot Sport Engineered armaları ve neon sarısı detaylarıyla dikkat çeken otomobilin arkasında da bir difüzör yer alıyor.


Alçaltılan süspansiyon sistemi ve 20 inç çaplı jantlarla birlikte duruşu daha sportif hale gelen aracın ön ve arka iz genişlikleri de artırılmış.

İç mekanda koltuklardan direksiyon simidine, ön konsoldan tavana kadar birçok yerde Alcantara kullanan Peugeot, karbon fiber trim parçalarına da yer vermiş. Peugeot Sport Engineered armaları bu bölümde de unutulmamış.


Kaputu altında turbo beslemeye sahip, 1.6 litre hacimli benzinli motor barındıran otomobil bu üniteden 200 beygir güç alıyor. Gücünü ön aksa gönderen 110 beygir gücünde bir elektrik motorunun yanında, aracın dört tekerlekten çekişli olmasını sağlayan ve 200 beygir gücünü arka aksa aktaran ikinci bir elektrik motoru karma kullanımda torku 500 Nm'ye ulaştırmış. 0'dan 100 km/s sürate 4.3 saniyede ulaşabilen konseptin maksimum sürati 250 km/s'te sınırlı.

18 Şubat 2019 Pazartesi

GMC Acadia


Şu sıralar makyajlanan SUV araçlar arasına  GMC Acadia da katıldı. Yeni bir motor ve şanzımana da kavuşan modelin donanımlarında da bazı ufak tefek değişiklikler bulunuyor.

Dışardıdan bakıldığında biraz daha köşeli hale gelen burun kısmıyla dikkat çeken aracın farları ve ön panjurunun yanında tamponu da yenilenmiş. Çapları 17 ile 20 inç arasında değişen jantlarda yeni tasarımlar sunan GMC LED stopları aşağıya doğru uzatırken egzoz çıkışlarını köşeli hale getirmiş.


İç mekanda vites konsolunun yenilendiği görülen aracın bu kısmından kaldırılan vites kolu orta konsolun altına, düğmeler grubu şeklinde eklenmiş. Bu düğmelerin altında yer alan depolama bölümü biraz küçülmüş olsa da vites konsolu altına büyük bir göz açılması toplam göz hacmini artırmış.

Üç koltuk sırasına sahip olan aracın daha heybetli görünüm sunan AT4 isimli donanımı aileye yeni eklenmiş. Bu araçta koyulaştırılmış krom detayların yanında siyah jantlar da bulunuyor. Dokunmatik ekranı güncellenen Acadia ailesinde yeni bir head up display ve USB-C girişleri görev yapıyor.


2.5 ve 3.6 litre hacimli motorlarını kullanmaya devam eden Acadia'da bu üniteler sırasıyla 195 beygir güç, 255 Nm tork ve 314 beygir güç, 373 Nm tork üretebiliyor. Aileye yeni katılan 2 litre hacimli, turbo beslemeli üniteyse 233 beygir güç, 350 Nm tork üretiyor. 9 ileri vitesli otomatik şanzıman bütün araçlarda standart olarak sunulurken önden veya dört tekerlekten çekiş sistemleri donanımda yer alıyor.

Ford Focus ST


Ford Focus'un sportif modelleri yavaş yavaş aileye katılıyor. Yeni nesil aracın ST logolu seçenekleri daha güçlü motorlarıyla yükselen performans sunuyor. Malesef bu performansın bedeli Türkiye pazarı için ağır olacak.

Dış görünümü ST Line paketli modellerle neredeyse aynı olan otomobilin ön panjur ve tamponu, yan etekleri ve bagaj kapağı üzerinde bulunan spoiler, bu seçenekle büyük ölçüde aynı. Arka tamponu da tanıdık olan otomobilin bu bölümünde çift egzoz çıkışı dikkat çekerken jantların kolları da inceltilmiş.


İç mekanda da büyük yenilikler sunmayan aracın en çok dikkat çeken değişikliği Recaro imzalı koltukları. ST logolu ve alt kısmı düzleştirilmiş direksiyon simidi, metal pedal seti ve yine ST logolu vites kolu da diğer yenilikler.

Kırmızı renkli kaliperlerle kendisini belli eden yeni fren sisteminin yanında direksiyonu da 2 turlu olacak şekilde yenilenen otomobilin donanımına elektronik limitli kaydırmalı diferansiyel de eklenmiş.


Kaputu altında, önceki nesil Focus RS'te de görev yapan 2.3 litre hacimli, turbo beslemeli motor kullanılan otomobil 280 beygir güç, 420 Nm tork üretebiliyor. Bağımsız arka süspansiyon ve adaptif amortisörler standart olarak sunulurken 6 ileri vitesli manuel veya 7 ileri vitesli otomatik şanzıman seçenekleri bulunuyor.

Hatchback veya Station Wagon olarak alınabilecek Focus ST'nin Diesel motorlu seçeneğinde yine 2 litre hacimli bir ünite kullanılmış. 190 beygir güç, 400 Nm tork üretebilen motor da aynı iki şanzıman seçeneğiyle alınabiliyor. Hatchback Focus ST'nin 0'dan 100 km/s sürate ulaşma süresi, manuel şanzımanla 5.7, otomatikleyse 6 saniye sürüyor. Maksimum süratse 250 km/s. Diesel versiyondaysa hızlanma süresi 7.6 saniye. Station Wagon gövde seçeneği bu sürelere 0.1 saniye ekliyor.

DS X E-Tense


Bugün, tanıtımının üzerinden neredeyse bir yıl geçmiş olmasına rağmen hakkında yazmaya bir türlü başlayamadığım bir otomobil hakkında yazmak istiyorum. Bu araç, DS'in farklı konsepti X E-Tense'tan başkası değil.

Otomobilin en ilginç yanı şüphesiz asimetrik bir tasarıma sahip olması. Önden bakıldığında sola yanaştırıldığı görülen panjur sağ tarafta geniş bir hava girişi bırakırken ince yapılı LED aydınlatmalar her iki tarafta da yer alıyor.


Dev jantlara sahip olan otomobilin sol bölümünde yer alan sürücü kabininin üzeri açık ve içeriye, yukarıya doğru açılan bir kapı yardımıyla giriliyor. Genel olarak köşeli hatlara sahip olan modelin yolcu bölümü sağda bulunuyor ve üst kısmı camdan oluşan bu kısmın da kapısı martı kanat tarzında yukarıya doğru açılıyor.


Karbon fiber şasiye sahip olan konseptin arka bölümü de asimetrik görünüme devam etmiş. Ön tarafın aksine arkada dar olan bölüm sağa kaymış. Önde farların birbirine geçmiş şekli de arkada stoplarda devam ettirilmiş. Arka bölümde difüzör de unutulmamış.


Kokpitte U biçimli bir direksiyon simidine sahip olduğu görülen aracın dikey yerleşime sahip gösterge paneli büyük bir kristalden oluşuyor. Güncel DS modellerinde de görev yapan metal düğmeler bazı fonksiyonları kumanda ederken deri döşeme ve karbon fiber parçaların varlığı da gözlerden kaçmıyor.


Elektrikli bir otomobil olan DS X E-Tense'ın ön tekerlekleri içerisinde birer elektrik motoru bulunuyor. Yol modu devredeyken toplam 540 beygir güç üretebilen ikili yarış modunda maksimum gücü 1.360 beygire yükseltiyor.