18 Şubat 2019 Pazartesi

Ford Focus ST


Ford Focus'un sportif modelleri yavaş yavaş aileye katılıyor. Yeni nesil aracın ST logolu seçenekleri daha güçlü motorlarıyla yükselen performans sunuyor. Malesef bu performansın bedeli Türkiye pazarı için ağır olacak.

Dış görünümü ST Line paketli modellerle neredeyse aynı olan otomobilin ön panjur ve tamponu, yan etekleri ve bagaj kapağı üzerinde bulunan spoiler, bu seçenekle büyük ölçüde aynı. Arka tamponu da tanıdık olan otomobilin bu bölümünde çift egzoz çıkışı dikkat çekerken jantların kolları da inceltilmiş.


İç mekanda da büyük yenilikler sunmayan aracın en çok dikkat çeken değişikliği Recaro imzalı koltukları. ST logolu ve alt kısmı düzleştirilmiş direksiyon simidi, metal pedal seti ve yine ST logolu vites kolu da diğer yenilikler.

Kırmızı renkli kaliperlerle kendisini belli eden yeni fren sisteminin yanında direksiyonu da 2 turlu olacak şekilde yenilenen otomobilin donanımına elektronik limitli kaydırmalı diferansiyel de eklenmiş.


Kaputu altında, önceki nesil Focus RS'te de görev yapan 2.3 litre hacimli, turbo beslemeli motor kullanılan otomobil 280 beygir güç, 420 Nm tork üretebiliyor. Bağımsız arka süspansiyon ve adaptif amortisörler standart olarak sunulurken 6 ileri vitesli manuel veya 7 ileri vitesli otomatik şanzıman seçenekleri bulunuyor.

Hatchback veya Station Wagon olarak alınabilecek Focus ST'nin Diesel motorlu seçeneğinde yine 2 litre hacimli bir ünite kullanılmış. 190 beygir güç, 400 Nm tork üretebilen motor da aynı iki şanzıman seçeneğiyle alınabiliyor. Hatchback Focus ST'nin 0'dan 100 km/s sürate ulaşma süresi, manuel şanzımanla 5.7, otomatikleyse 6 saniye sürüyor. Maksimum süratse 250 km/s. Diesel versiyondaysa hızlanma süresi 7.6 saniye. Station Wagon gövde seçeneği bu sürelere 0.1 saniye ekliyor.

2 yorum:

  1. Hâlen bir Golf R değil.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rakibi Golf GTI zaten. RS'in rakibi R olacak ki her ikisi de 400 beygire doğru ilerleyecek gibi görünüyor.

      Sil