22 Temmuz 2023 Cumartesi

Avatr 12


Çin'in şık tasarımlı elektrikli modellerine bir yenisi katılıyor. Changan, Huawei ve CATL ortaklığından doğan Avatr markasının sedan modeli olan 12, hem tasarımı hem de performansıyla dikkatleri üzerine çekmeye çalışacak.

Yuvarlak hatlara sahip olan gövdesi 5.020 mm uzunluğa, 2 metre genişliğe ve 1.460 mm yüksekliğe sahip olan otomobilin 3.020 mm'lik aks mesafesi de etkileyici. İnce yapılı farları iki katlı olan modelin alt bölümünde parantez biçimli üniteler kullanılmış. Aerodinamik tasarımlı jantlar 20 ve 21 inç çaplı olarak sunulurken hemzemin kapı kolları ve yan aynaların yerini alan kameralar aerodinamik yapıyı iyileştirmiş.

Kapı altları da ilginç tasarımlarıyla dikkat çeken otomobilin arka bölümünde ince yapılı LED stoplar ve seviye ayarlı spoiler görülebiliyor. Difüzör çıkışı da göz önünde olan 12'nin arka camı bulunmuyor. Ayrıca bagaj kapağı tasarımı da kendisini sedan ve hatchback arasında bir yere konumlandırıyor.


İç mekanı sade ve modern görünen aracın  ön camı, cam tavanla birlikte tek parça. Oval direksiyon simidi ve büyük dokunmatik ekranın haricinde konsol üzerini boydan boya kaplayan ekranın köşeleri, yan ayna görüntülerini iletiyor. Otomobilin donanımında 27 hoparlörlü bir ses sistemi de yer alıyor.

İki motor seçeneğine sahip olan otomobilin 313 beygir güç üretebilen arkadan itişli seçeneği tek motorlu. Çift motorlu ve dört tekerlekten çekişli modelse 578 beygir güç üretebiliyor. Sunulan bataryalarsa 90.4 ve 116.8 kWh kapasiteli.

20 Temmuz 2023 Perşembe

iCAR 03


Köşeli tasarıma sahip SUV modellerine bir yenisi ekleniyor. Konsept halden seri üretime geçen süreyi iyice azaltan Çinli üreticiler dikkat çekici tasarıma sahip modellerle karşımızda. Chery'nin alt markası iCAR'ın 03 modeli de verdiğimiz örneklere uyan bir araç.

Cetvelle çizilmiş gibi duran modelin ön bölümünde köşelere çekilen LED farlar yer alırken tamponlar, genişletilmiş çamurluklar ve kapı alt korumaları siyah renkli. 19 inç çaplı jantlar, hemzemin kapı kolları ve yine köşelere alınmış LED stoplar tasarıma uyan detaylar. Bagaj kapağı üzerine eklenen bölüm de ek depolama bölümü olarak kullanılabiliyor.

Köşeli hatları koruyan ve modern görünen iç mekandaysa üst ve altı düzeltilmiş direksiyon simidi, dijital gösterge paneli, dev dokunmatik ekran, kromajlı havalandırma ızgaraları ve kristal vites selektörü öne çıkan detaylar arasında. Yeşil deri döşemelerse "farklı" görünüyor.

4.406 mm boya, 1.910 mm ene ve 1.715 mm yüksekliğe sahip olan modelin aks mesafesi 2.715 mm. İlk etapta önde tek elektrik motoruyla donatılmış bir şekilde satılacak olan 03, 184 beygir güç üretebiliyor. Yaklaşık 500 km menzile sahip olan aracın çift motorlu seçeneğiyse daha sonra piyasaya çıkacak.

Buick Proxima


Buick'in Çin'de yaşanan gelişimi devam ediyor. Proxima konseptiyle dikkatleri üzerine çeken A.B.D. merkezli üretici, otomobilin daha önce tanıtılan konseptlerine benzememesiyle dikkat çekerken markanın gelecekte kullanabileceği tasarım detaylarını da göstermiş oldu.

Çok ince yapılı farları, panjuru bulunmayan bir ön tamponun üzerine yerleştirilen otomobilin kısa kaputu aynı zamanda alçak bir yapıya sahip. Büyük jantlar, çıkıntı yapan etekler ve yan aynalar yerine kullanılan kameralar sade yan görünümün dikkat çeken noktaları. Tavana bir spoiler ekleyen Buick LED stopları da çok ince tasarlamış. Bir sedan olsa da bagaj kapağı da çok kısa olan otomobilin arka tamponu altında da difüzör çıkışı bulunuyor.

Yukarıya doğru açılan iki kapıdan geçilen iç mekanda açık renkli döşemeler dikkat çekerken dört tekli koltuğun elektrikli olduğu görülebiliyor. Oval direksiyon simidi ve konsolu kaplayan geniş dijital göstergenin haricinde düz zemin de elektrikli konseptin özellikleri arasında. Teknik özelliklerse henüz açıklanmamış.

18 Temmuz 2023 Salı

Mercedes-AMG GLC 43 ve 63 S


Mercedes'in yüksek performanslı araçları tanıtılmaya devam ediyor. Merakla beklenen GLC ailesinin AMG armalı üyeleri de bu modeller arasında yer alıyor. Her ikisinde de aynı içten yanmalı motor kullanılan ikilinin performansları arasındaysa büyük fark var.

Panamericana panjur ve daha agresif tasarıma sahip ön tampon haricinde tampon köşelerine eklenen deflektörler gözlerden kaçmıyor. Çamurlukları ve yan etekleri de genişleyen araçlardan GLC 43'te 19, 63 S'teyse 20 inç çaplı jantlar kullanılmış. 21 inç çaplı örneklerse opsiyonel donanımda. Arka bölümde 63 S'in çift katlı spoiler ve kare biçimli dört egzoz çıkışı görülürken 43'te yuvarlak egzoz çıkışları kullanılmış. Tampon altı da difüzör çıkışı şeklinde tasarlanmış.

İç mekanında da beklenen gelişmeler bulunan ikilide karbon fiber trim parçaları, metal pedal seti, alt kısmı düzleştirilmiş ve üzerine sürüş özelliklerini seçen kumandalar eklenmiş direksiyon simidi, daha sportif yan desteklere sahip ön koltuklar, siyah tavan döşemesi ve AMG'ye özel grafiklere sahip gösterge paneli sunuluyor.

Gelelim performans değerlerine. Her iki araçta da 2 litre hacimli, turbo beslemeli motoru  elektrik motorlarıyla eşleyen Mercedes, GLC 43'ün benzinli ünitesinden 421 beygir güç, 500 Nm tork alabilirken elektrik motoru 14 beygir güç, 150 Nm katkı yapıyor. Aracın boş ağırlığıysa 2 tonun biraz altında.

Dört tekerlekten çekiş sistemi gücün %39'unu öne, %61'ini arkaya yollarken önde 4 pistonlu kaliperler sunan fren sisteminde 370 ve 360 mm çaplı diskler görev yapıyor. 0'dan 100 km/s sürate 4.8 saniyede ulaşabilen aracın maksimum sürati 250 km/s'te sınırlı. Adaptif süspansiyon sistemi ve yönlendirilebilir arka aks her iki aracın da donanımında yer alıyor.

GLC 63 S E-Performance'ın şarj edilebilir hibrit sistemiyse ağırlığı 2.3 tonun üzerine taşısa da performansı da ciddi şekilde artırıyor. Toplamda 680 beygir güç, 1.020 Nm tork üretebilen otomobil kardeşi gibi 9 ileri vitesli otomatik şanzımana sahip olsa da 4MATIC+ sistemi, gücü ön ve arka aks arasında 50-50 ile 0-100 arasında paylaştırabiliyor.

Önde 6 pistonlu kaliperlere sahip fren sisteminde 390 ve 370 mm çaplı diskler kullanılan otomobilin 0'dan 100 km/s sürate ulaşması sadece 3.5 saniye sürerken maksimum sürat limitörü bu sefer 275 km/s'te devreye giriyor. GLC 43'ün bagaj hacmi 620 litre olarak açıklanırken 6.1 kWh brüt kapasiteli pillere sahip GLC 63 S'inki 470 litrede kalıyor.

Chevrolet Traverse


Chevrolet'nin yeni tasarım dili Traverse'te de kendisini gösterdi. Yerini aldığı modelden çok daha modern duran aracın küçük hacimli motoru yok olurken V6'nın da yerini turbo besleme almış. Z71 paketiyse arazi açlığını gidermek isteyenler için gelecek. 

Çift katlı LED farlar ve büyük ön panjurla donatılan araçların jant çapları 18 ile 22 inç arasında değişiyor. Üst kısmı kesilmiş gibi duran C sütunu ve ince tutulan siyah renkli çamurluk ve kapı alt korumaları da dikkatlerden kaçmıyor. Yan aynalar ve tavan rayları da siyah. Arka bölümdeyse köşelere doğru ayrılan LED stoplar ve dörtlü egzoz çıkışı bulunuyor.

İç mekanı da çok daha modern bir tasarıma kavuşan Traverse artık 3 kollu direksiyon simidi ve büyük dokunmatik ekranla birleşmiş dijital gösterge tablosu sunuyor. Koyu renkli iç mekan seçeneklerinde bile kromajlı detaylar bulunması ortamı aydınlatmış. İnce yapılı havalandırma ızgaraları şık görünürken 3 koltuk sırası ve açılabilir cam tavan öne çıkan diğer donanımlar.

Şimdilik 2 litre hacimli motoru ortaya çıkmayan aracın 3.6 litre hacimli V6 ünitesi yerine 2.5 litre hacimli, turbo beslemeli bir motor geçmiş. 320 beygir güç, 430 Nm tork üretebilen ünite 8 ileri vitesli otomatik şanzımanla eşleştirilmiş ve opsiyonel olarak dört tekerlekten çekiş sistemiyle birlikte de alınabiliyor.

17 Temmuz 2023 Pazartesi

Hyundai Santa Fe

Hyundai'nin cesur tasarım denemeleri devam ediyor. Bu sefer yenilenen model büyük SUV modellerinden Santa Fe. Bir kere daha markanın diğer modellerine benzemeyen bir görünümle karşımıza çıkan otomobil farklı markalara göz kırpmayı ihmal etmiyor.

Köşeli tasarım konseptini yeniden tanımlayan modelin dika yapılı ön bölümünde "H" imzalı LED farlar yer alıyor. 21 inç çaplı jantları da köşeli çamurlukların altına alan Hyundai, bu çamurlukların alt bölümlerini de parlak siyah plastikle kaplamış. 4.830 mm boya, 1.900 mm ene ve 1.720 mm yüksekliğe sahip olan otomobilin aks mesafesi 2.815 mm.

Düz cam çizgisiyle Land Rover Defender'ı hatırlatan otomobilin arkası daha da uçlarda bir görünüm sunuyor. Önde olduğu gibi "H" biçimli stopları oldukça aşağıya alınan Santa Fe'nin bu bölümünde çift katlı aydınlatma grubu kullanılmış. Tamponsa gövdeden çıkıntı yapmıyor.

Köşeli hatlarını iç mekanında da koruyan otomobilin büyük göbekli direksiyon simidi de Land Rover modellerini hatırlatıyor. Dijital gösterge paneli ve dokunmatik ekran birleşirken havalandırma ızgaraları da şık bir şekilde gizlenmiş. 



Açık renkli deri döşeme ve çift açılabilir tavanla alınabilen otomobilin iç mekanında bol depolama hacmi sunulmuş. Yatay orta konsolun altında bir çift kablosuz şarj istasyonu yer alırken bu bölümün altı da büyük bir göz. Santa Fe'nin yine üç koltuk sırasına sahip olduğunu da hatırlatalım.

Farklı pazarlar için birçok motor seçeneği sunan Santa Fe'nin 1.6 litre hacimli motorla donatılan hibrit seçenekleri standart ve şarj edilebilir olarak ikiye ayrılırken 2.5 litre hacimli ünitenin atmosferik ve turbo beslemeli versiyonları bulunuyor. Turbo beslemeli ünite 281 beygir güç, 422 Nm tork üretebiliyor.

Buick Regal


Buick, birçok ülkede can çekişiyor olsa da Çin'de işler farklı. GM'in bu ülkedeki en başarılı markası, diğer ülkelerde artık üretilmeyen modellerin ömürlerini devam ettiriyor. Avrupa'da da Opel Insignia olarak satılan Regal da bu modellerinde biri.

Markanın yeni logosuna sahip olan ön bölümde dev panjur ilk dikkat çeken detay. Corsa'dan alınmış gibi duran daha küçük LED farlar ve köşelerdeki kromajlı hava girişleri de yeni. Farklı jant tasarımları ve gövde renkleri de sunan otomobilin geriye kalan bölümlerini Insignia'dan da tanıyoruz.

İç bölümde de Insignia'nın bir kopyası olduğu söylenebilecek Regal'ın kaputu altında da 1.5 ve 2 litre hacimli, benzinli motorlar görev yapıyor. Her iki ünite de 9 ileri vitesli otomatik şanzıman yardımıyla gücü ön aksa aktarıyor. Üretilen güçlerse sırasıyla 170 ve 237 beygir.