20 Ağustos 2016 Cumartesi

Lamborghini Centenario Roadster


Lamborghini'den beklediğimiz haber geldi. Mart ayında tanıtılan Centenario, üzeri açık seçeneğine kavuştu. Coupé kardeşi gibi 20 adetlik sınırlı üretim rakamına sahip olacak otomobil Ferruccio Lamborghini'nin 100 yaş gününü kutlamak için yaratıldı.

Sabit tavanlı kardeşinden büyük bir farklılık barındırmayan dış tasarımda büyük parçalara sahip aerodinamik paket ve dev hava girişleri dikkat çeken otomobilde ince yapılı stoplar ve üçlü egzoz çıkışı da korunmuş. Aracın açık tavan rahatlığı sunmasının yanında koltuk kafalıklarının hemen arkasında yer alan bölümde iki hava girişine kavuştuğu da görülebiliyor.


Dışarıda olduğu gibi iç mekanında da köşeli hatlar görülebilen Centenario Roadster dijital gösterge paneli, dokunmatik ekrandan oluşan orta konsol ve koltuk deseniyle uyumlu paspaslar gibi donanımlara sahip.

Aventador temelleri üzerine geliştirilen otomobilin 6.5 litre hacimli v12 motoru 770 beygir güç üretebiliyor. Dört tekerlekten çekiş sistemi standart olarak sunulurken 0'dan 100 km/s sürate ulaşmak sadece 2.9 saniye alıyor.

Geiger Dodge Viper ACR


Amerikan otomobillerinin Avrupa'da yapılan modifikasyon işlemlerini düşününce aklımıza gelen ilk markalardan olan GeigerCars.de bu sefer de Dodge Viper'ın pistlere yönelik seçeneği ACR'a el attı.

Görünümünde yapılan tek değişiklik hafifletilmiş 19 inç çaplı jantlar olan otomobilin 8.4 litre hacimli v10 motoruna aşırı besleme haricinde hemen hemen her şey uygulanmış. 765 beygir güç, 920 Nm tork üretebilir hale gelen aracın Almanya satış fiyatıysa 219.000 Euro olmuş.

Ken Okuyama Kode57 Enji


Ağustos ayının ortasında başlayan otomobil organizasyonlarında tanıtılan konseptlere bir yenisi eklendi. Zamanında Pininfarina'nın tasarım direktörlüğünü yapmış olan Ken Okuyama, kendi ismiyle sergilediği otomobiliyle dikkatleri üzerine çekti.

İlk bakışta Pininfarina Rossa konseptinin modern bir hali olarak tanımlanabilecek aracın keskin hatları dikkat çekerken detaylara inildikçe Okuyama'nın şık dokunuşları görülebiliyor. Camları çerçevesiz tasarlanan araçta 21 ve 22 inç çaplı jantlar kullanılırken Formula 1 otomobillerini andıran burunda büyük bir splitter yer alıyor.


Motorun üst kısmı kaputtan taşarken ön çamurlukların hem ön hem de arkasında büyük hava kanalları bulunuyor. Kafalıkların arkasında yer alan kemerler, kısa tutulan arka bölümü daha da kompakt hale getirirken dev difüzör ve küçük LED stoplar buranın diğer dikkat çeken detayları.

İç mekana geçildiğinde açık bir şekilde ayrılmış sürücü ve yolcu bölümleri görülebiliyor. Ayrıca koltuklar, direksiyon simidi, göstergeler, pedallar, kumanda elemanları ve havalandırma kanalları gibi parçalar Ferrari raflarından alınmış.


Ferrari 599 temelleri üzerine geliştirilen otomobilde görev yapan 6 litre hacimli v12 motor 611 beygir güç, 607 Nm tork üretebilirken NOVITEC ROSSO modifikasyon kitiyle güç 692 beygire, torksa 641 Nm'ye ulaşabiliyor. Yarı otomatik şanzımana sahip olan konsept arkadan itişli.

Aston Martin Vanquish Zagato Volante


Şu sıralar Aston Martin'de yüzler gülüyor. DB11 ardından tanıtılan ve İtalyan tasarım firması Zagato ile ortaklaşa hazırlanan Vanquish Zagato'nun gördüğü ilgi o kadar büyük oldu ki firmalar bu aracın üzeri açılan versiyonunu üretmeye karar verdi.

Tavanı dışında görsel olarak coupé kardeşinden farklı olmayan otomobilde kullanılan yuvarlak hatlar, büyük splitter, farklı tasarıma sahip LED aydınlatma grubu, dörtlü egzoz çıkışı ve sivri bir şekilde uzayan arka bölüm aynen korunmuş.


Ön çamurluğu arkasında Zagato amblemi bulunsa da aracın bir cabriolet olması, İtalyan firmanın asıl imzası olan çift bombeli tavanın uygulanamaması anlamına geliyor. Bunun yerine küçük arka koltukların kafalıklarının hemen arkasına gizlenen takla barlarının muhafazaları bombeli bir şekilde tasarlanmış.

İç mekanda, sabit tavanlı kardeşte olduğu gibi Z logolu koltuk döşemeleri haricinde bir yenilik sunmayan otomobilin 5.9 litre hacimli v12 motoru 600 beygir gücünde.

McLaren MSO HS


McLaren'in özel araçlar bölümü şu sıralar çok çalışıyor. Geçtiğimiz günlerde araçlarında kullanılacak yeni aksesuarları 570GT temelli bir konsept üzerinde tanıtan birim şimdi de 25 adetlik sınırlı üretimi yapılacak olan bir araç tanıttı.

Daha ilk bakışta farklı bir otomobil olduğu belli olan MSO HS'in öne doğru uzayan tamponunda büyük bir splitter ve deflektörler yer alıyor. Genişleyen yan etekler fren soğutma yarıklarına bağlanırken arka tamponun şekli de değiştirilmiş. LED stoplar çok daha küçük hale gelirken egzoz çıkışları stoplar arasına alınmış. Açısı ayarlanabilir spoiler de kardeşlerinin çoğunda olduğu gibi alçaltılamıyor.


Kaput altında yer alan çift turbo beslemeye sahip, 3.8 litre hacimli v8 motor üzerinde çok değişiklik yapılmamış olsa da gücü 678 beygire yükseltilen aracın yenilenmiş aerodinamik parçaları sayesinde 240 km/s süratle seyrederken 220 kg basma kuvveti ürettiği açıklandı.

Sade görünümlü bir iç mekana sahip olan MSO HS'in yaşam alanının neredeyse tamamı Alcantara kaplanırken hafifletilmiş koltuklar ve karbon fiber konsol parçaları standart olarak sunuluyor. Metal pedal setine de sahip olan aracın sürücü kapısının iç tarafında bir de özel üretim plakası yer alıyor.

18 Ağustos 2016 Perşembe

ICONIQ Seven


Otomobil dünyasında farklı işbirlikleri ortaya çıkmaya devam ediyor. İşte karşınızda Dubai merkezli W Motors ve Çin merkezli ICONIQ'in ortaklaşa geliştirdiği MPV konsepti.

Köşeli hatlarıyla dikkat çeken aracın küçük kaputu, yan aynaları yerine kullanılan kameraları, LED aydınlatma grubu ve dar cam yüzeyleri güçlü bir görünüm sunarken küçük jantlar için aynı şeyi söylemek zor.


Yan bölümde göze çarpan derin karakter çizgileri altına gizlenen kapı kolları ve kontrast renge boyanmış tavan gibi tasarım özellikleri sunan konseptin iç mekan fotoğrafları henüz paylaşılmadı. Teknik verileri de henüz gün yüzüne çıkmayan otomobilin mühendislik çalışmalarında Magna Steyr'dan yardım alındığı ve elektrik motoruyla hareket ettiği biliniyor.

Range Rover Sport


Land Rover'dan ilginç haberler gelmeye devam ediyor. Geçtiğimiz günlerde Range Rover'ın en güçlü versiyonunu tanıtan üretici şimdi de Range Rover Sport'un yeni giriş modeli üzerindeki sır perdesini kaldırdı. Bu ikinci araç Türkiye pazarı için de iyi bir haber.

Markanın 2 litre hacimli turbo Diesel motorunu kullanmaya başlayan araç 240 beygir güç, 500 Nm torka sahip. 0'dan 96 km/s sürate 8 saniyede ulaşabilen giriş modelinin maksimum sürati 206 km/s.


Dışarıdan bakıldığında tek tarafa yerleştirilmiş çiftli egzoz çıkışıyla tanınacak olan aracın diğer Range Rover Sport modellerinden görsel olarak büyük bir farkı olmayacak. İç mekanda 10 inç büyüklüğünde yeni bir dokunmatik ekran kullanmaya başlayan firma bu sayede orta konsoldaki düğme sayısını da azaltmış.

Range Rover ailesine birçok yarı otonom sürüş ve güvenlik donanımı ekleyen markanın bir diğer yeniliği de Hem Range Rover hem de Range Rover Sport'ta kullanılmaya başlayan 3 litre hacimli, kompresör beslemeli, benzinli motor. 340 beygir güç, 450 Nm tork üretebilen ünite Range Rover Sport'u 0'dan 96 km/s sürate 7.1 saniyede ulaştırabilirken aracın maksimum sürati 209 km/s olarak açıklanıyor.

17 Ağustos 2016 Çarşamba

McLaren 570GT by MSO


Pebble Beach Concours d’Elegance bu yıl McLaren'in model geliştirme çalışmalarına sahne olacak. İngiliz üreticinin özel araç geliştirme birimi tarafından hazırlanan 570GT görsel ve işlevsel değişikliklerle organizasyonda boy gösterecek.


Otomobilde gelecekte sunulacak olan opsiyonların bir ön gösterimi olarak görülebilecek konseptte kullanılan beyaz gövde rengi, farklı bölümlerde görülebilen piyano siyahı süslemelerle kontrast oluşturuyor. Aynı renkte sunulan jantlar ve karbon fiber yan etekler diğer farklılıklar.


Mekanik olarak da bir yeniliğe sahip olan otomobilin egzoz sistemi titanyumdan üretilmiş. %30 hafifleme ve daha başarılı bir ses gibi artıları olan sistemin arka hava çıkışlarından görünen kısmında altın kaplama ısı kalkanları kullanılmış.

İç mekanda kahverengi deri döşemeler ve karbon fiber süsleme paketinin yanında 12 hoparlöre sahip Bowers&Wilkins ses sistemi de kullanılmış. Aracın bir diğer ilginç donanımı da elektrokrom cam tavan. Bu donanım sayesinde yolcular, istediklerinde cam tavanın koyuluğunu kademeli olarak değiştirebiliyor.

14 Ağustos 2016 Pazar

Key Museum


Aslında bu tip tanıtımları blog ortamına taşımıyorum ama geçenlerde ziyaret etme şansı bulduğum Key Museum'dan bahsetmezsem oluşuma haksızlık etmiş olurum. İzmir'in Torbalı ilçesinde, merkezden yaklaşık 45 km uzaklıkta yer alan Key Museum, otomobilseverlerle dolu olan Özgörkey ailesinin sahip olduğu özel koleksiyonu herkesin beğenisine sunma isteğiyle ortaya çıkmış.

Noelle 750i


Piyasada modifiye edilmiş BMW modelleri sıklıkla görülse de bu araçlardan çok azı 7 Serisi gibi devlerden oluşuyor. Bunu kendisine sorun edinmeyen Noelle Motors, 750i üzerinde yaptığı değişikliklerle M760Li xDrive'a rakip bir araç yaratmış.

Dışarıdan bakıldığında farklı jant seçenekleri ve alçaltılmış pnömatik süspansiyon sistemi haricinde görsel bir yenilik sunmayan otomobilin kaputu altında görev yapan çift turbo beslemeli, 4.4 litre hacimli v8 motor üç farklı adımda güçlendirilebiliyor.


İlk etap sonrasında 590 beygir güç, 760 Nm tork üretebilir hale gelen ünite sayesinde aracın 0'dan 100 km/s sürate ulaşma süresi 4 saniyeye iniyor. İkinci kademede güç, 609 beygire, torksa 790 Nm'ye ulaşırken aynı hızlanma 3.8 saniyede tamamlanır olmuş. En güçlü seçenekte üretilen 629 beygir güç, 820 Nm torkla 100 km/s sürat sadece 3.6 saniyede görülebiliyor.

G-POWER G63 AMG


Mercedes'in klasik görünümlü arazi aracı G Serisi ve özellikle de bu otomobilin AMG modellerini modifiye etmeyen firma neredeyse kalmadı. BMW modifikasyonuyla ünlenen G-POWER bile bu devi güçlendirenler arasına katıldı.

Modifikasyon firmasının diğer araçlarından da alıştığımız gibi görünümde yapılan değişiklikler sınırlı. Hatta bu konuda sunulan tek yenilik 23 inç çaplı jantlar olmuş. Yükselen performansa ayak uydurabilmesi için fren sistemi de güçlendirilmiş.

Kaputu altında çift turbo beslemeye sahip, 5.5 litre hacimli bir v8 motor barındıran bu G63, 645 beygir güç, 900 Nm tork üretebiliyor. 0'dan 100 km/s sürate 5.3 saniyede ulaşabilen aracın maksimum sürati de 250 km/s'te sınırlandırılmış.