21 Ağustos 2021 Cumartesi

Renault Trafic SpaceNomad ve Hippie Caviar Hotel

Avrupa'nın fabrika çıkışı karavan biçimli ticari modellerine bir yenisi eklendi. 2020 yılında makyajlanan Renault Trafic bir taraftan seri içten yanmalı motora sahip aracını sergilerken diğer taraftan elektrikli bir konseptle karşımıza çıkıyor.

SpaceNomad, tanıdık bir tasarım sunuyor. İki farklı gövde boyuyla alınabilen otomobilin tavanında, açılıp çift kişilik yatak olabilen ekleme ve yanda, açılarak gölgeliğe dönüşen perde yer alıyor. Donanımda bir de dış mekan duşu yer alıyor.

Dört veya beş kişilik oturma kapasitesiyle tercih edilebilen modelin ön koltukları geriye dönebiliyor. Arkadaysa çift kişilik yatak, katlanabilir masa, çekmeceler, ocak, eviye, LED aydınlatma, 2.000 W ısıtıcı ve 50 litre hacimli buzdolabı bulunuyor.

Kaput altında 2 litre hacimli turbo Diesel motorun 110, 150 ve 170 beygir güç üretebilen seçenekleri bulunan otomobil manuel veya çift kavramalı, yarı otomatik şanzımanla tercih edilebiliyor.

Hippie Caviar Hotel konseptiyse elektrikli Trafic temelleri üzerine geliştirilmiş. Tavanda yer alan platform üzerine katlanabilir koltuklar ekleyen Renault, iç mekanı da ilginç bir şekilde dekore etmiş. Ön bölümü arkadan ayırmayı tercih eden firma separatör duvarına LED televizyon eklemiş.

Sarı renkli halı, sol duvarı kaplayan uzun sofa ve ilginç tasarımlı perdeler de göze batan detaylar arasında. İleriye dönük bir koltuk da sunan iç mekanda bu parça yatırıldığında bir kısmı dışarıya taşan bir yatağa dönüşüyor. İçeride 230 Volt prizler ve gizli gözler de unutulmamış.

19 Ağustos 2021 Perşembe

Genesis GV60


Genesis'in büyümesi devam ediyor. Bu sefer karşımıza elektrikli bir SUV konseptiyle çıkan üretici, bu tip araçlarda da söz sahibi olmak istediğini bizlere gösteriyor. Modelin temellerini hangi otomobillerle paylaştığıysa sürpriz değil.

Birçok elektrikli otomobilin aksine GV60'ta büyük hava girişlerine sahip bir ön tampon kullanılmış. Aslında ızgaralara dikkatli bakıldığında girişin küçük tutulduğu görülebiliyor fakat uzaktan bakıldığında verilen sinyaller, konseptin standart araçlara daha çok benzemesini sağlamış. Çift katlı LED far tasarımıysa artık Genesis'in imzası niteliğinde.

Tamponlar ve kapıların alt bölümüyle birlikte çamurluklar da koyu renkli plastikle kaplanırken jantların hem biçimi hem de rengi çok dikkat çekici. Sütunları ve tavan rayları siyaha boyanan otomobilde yan aynaların yerini kameralar alırken kapı kolları da kapılara gizlenmiş. Arka bölümdeyse yatık bagaj kapağı, üzerine 3. fren lambası eklenen spoiler ve çift katlı LED stoplar görülebiliyor.

İç mekanında farklı renkli deri döşemeler kullanılan araçta dijital gösterge paneli ve dokunmatik ekranın haricinde kapılara yerleştirilen yan ayna ekranları da görülebiliyor. Metal pedallar, iki kollu direksiyon simidi ve alt kısmı boşaltılmış vites konsolu da gözden kaçmayan detaylar arasında.

Otomobilin Hyundai Ioniq 5 ve Kia EV6 temelleri üzerine geliştirilmiş olması, bu ikilinin batarya ve motor kombinasyonlarının kullanılacağı anlamına geliyor. 77.4 kWh kapasiteli bataryalar bütün versiyonlarda standart donanımda. Menzillerse motor seçeneğine göre 370 ile 450 km arasında.

Giriş versiyonunda arkaya yerleştirilen motor 229 beygir güç, 350 Nm tork üretebilirken ön bölüme de eklenen motorla model hem dört tekerlekten çekişli hale geliyor, hem de 318 beygir güç, 605 Nm tork üretebiliyor. En güçlü versiyondaysa 435 beygir güç, 605 Nm tork üretebilen motor ikilisi kullanılmış. Drift modu da bulunan bu araç 0'dan 100 km/s sürate 4 saniyede ulaşabiliyor.

18 Ağustos 2021 Çarşamba

Mercedes-Benz C Serisi All-Terrain


Mercedes C Serisi ailesi genişliyor. Son zamanlarda SUV modellerin yükselen popülerliğiyle birlikte tekrardan mercek altına yatırılan yükseltilmiş station wagon versiyonlar Alman markanın D segmentinde yer alan temsilcisine de uğradı.

Ön panjuru ve bu panjuru bölen çıtası farklı olan araç sportif görünümlü bir ön tampona da sahip. 17, 18 ve 19 inç çaplı jant seçenekleri modele özel tasarlayan Mercedes, çamurluklar ve kapıların altlarını da siyah renkli parçalarla kaplamış. 

Siyah renk, B ve C sütunları, tamponların alt kısmı, yan aynalar ve tavan raylarında kendisini gösteriyor. Estate kardeşinden 40 mm daha yüksek bir tabana sahip olan otomobil bu araçtan 4 mm daha uzun ve 21 mm daha geniş.

İç mekandaysa değişiklikler sınırlı. Farklı trim parçası ve döşeme opsiyonlarıyla sunulan otomobilin sürüş modlarına eklenen Offroad ve Offroad+, gösterge paneli ve dokunmatik ekran içerisinde sunduğu farklı görsellerle de dikkat çekiyor.

Kaput altındaysa ilk etapta iki motor var. Her ikisi de 48 Volt yardımcısı sayesinde kısa süre için 20 beygir güç ve 200 Nm tork yardımı alabilen ünitelerden benzinli olan 1.5, Diesel olanıysa 2 litre hacimli. Bu motorlar sırasıyla 204 beygir güç, 300 Nm tork ve 200 beygir güç, 440 Nm tork üretebiliyor.

9 ileri vitesli otomatik şanzıman ve dört tekerlekten çekiş sistemi iki araçta da standart donanımda. Bu arada ön süspansiyon sistemi yenilenen otomobil gücün %45'ini bu aksa aktarabiliyor. Ayrıca Diesel versiyonun çekme kapasitesi 1.800 kg.

Nissan Z


Her geçen gün daha da yaygın hale gelen elektrikli otomobiller arada bazı eğlenceli şeylerin gerçekleşmesine engel değil. Bunun en iyi örneği, Leaf ile elektriklileri halka indiren Nissan'ın tanıttığı yeni Z oldu. Aracın Z Proto'nun neredeyse aynısı olmasıysa sürpriz değil.

Ön bölümünde klasik Datsun 240Z'yi andıran çizgiler görülebilen otomobilde sivri bir burun, LED farlar ve dikdörtgen şekilli panjur kullanılıyor. Uzun kaput ve kısa bagaj bölümü tasarımıyla klasik spor otomobil hatlarına sahip olan modelin jantları 19 inç çaplı.

Bu jantlarla birlikte A sütunu, yan aynalar ve tavanı siyah renkli alınabilen Z, arkaya geçildiğinde yatık cam, küçük spoiler, çift egzoz çıkışı ve 300ZX'e göz kırpan çift katlı LED stoplarıyla dikkat çekiyor.

İç mekanda dijital gösterge paneli ve havalandırma ızgaralarının altına yerleştirilen dokunmatik ekran gibi modern dokunuşlar olsa da orta konsol üzerine eklenen üçlü gösterge, kapı kollarının önüne yerleştirilen havalandırma çıkışları ve yüksek yan destekli koltuklar 370Z'den tanıdık.

Kaputu altında çift turbo beslemeli, 3 litre hacimli bir V6 ünite barındıran otomobil 406 beygir güç, 475 Nm tork üretebiliyor. 6 ileri vitesli manuel veya 9 ileri vitesli otomatik şanzımanla alınabilen Z arkadan itişli. Manuel araçta kalkış kontrol ve otomatik ara gaz verme sistemleriyle birlikte karbon şaft bulunuyor.