Genesis'in büyümesi devam ediyor. Bu sefer karşımıza elektrikli bir SUV konseptiyle çıkan üretici, bu tip araçlarda da söz sahibi olmak istediğini bizlere gösteriyor. Modelin temellerini hangi otomobillerle paylaştığıysa sürpriz değil.
Birçok elektrikli otomobilin aksine GV60'ta büyük hava girişlerine sahip bir ön tampon kullanılmış. Aslında ızgaralara dikkatli bakıldığında girişin küçük tutulduğu görülebiliyor fakat uzaktan bakıldığında verilen sinyaller, konseptin standart araçlara daha çok benzemesini sağlamış. Çift katlı LED far tasarımıysa artık Genesis'in imzası niteliğinde.
Tamponlar ve kapıların alt bölümüyle birlikte çamurluklar da koyu renkli plastikle kaplanırken jantların hem biçimi hem de rengi çok dikkat çekici. Sütunları ve tavan rayları siyaha boyanan otomobilde yan aynaların yerini kameralar alırken kapı kolları da kapılara gizlenmiş. Arka bölümdeyse yatık bagaj kapağı, üzerine 3. fren lambası eklenen spoiler ve çift katlı LED stoplar görülebiliyor.
İç mekanında farklı renkli deri döşemeler kullanılan araçta dijital gösterge paneli ve dokunmatik ekranın haricinde kapılara yerleştirilen yan ayna ekranları da görülebiliyor. Metal pedallar, iki kollu direksiyon simidi ve alt kısmı boşaltılmış vites konsolu da gözden kaçmayan detaylar arasında.
Otomobilin Hyundai Ioniq 5 ve Kia EV6 temelleri üzerine geliştirilmiş olması, bu ikilinin batarya ve motor kombinasyonlarının kullanılacağı anlamına geliyor. 77.4 kWh kapasiteli bataryalar bütün versiyonlarda standart donanımda. Menzillerse motor seçeneğine göre 370 ile 450 km arasında.
Giriş versiyonunda arkaya yerleştirilen motor 229 beygir güç, 350 Nm tork üretebilirken ön bölüme de eklenen motorla model hem dört tekerlekten çekişli hale geliyor, hem de 318 beygir güç, 605 Nm tork üretebiliyor. En güçlü versiyondaysa 435 beygir güç, 605 Nm tork üretebilen motor ikilisi kullanılmış. Drift modu da bulunan bu araç 0'dan 100 km/s sürate 4 saniyede ulaşabiliyor.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder