20 Haziran 2014 Cuma
Volkswagen Beetle GRC
Popülaritesi artmaya başlayan Red Bull Global Rallycross organizasyonunda yarıştırılmak üzere hazırlanan araçlar arasına bir yenisi eklendi. Volkswagen'in tanıttığı otomobil markanın sportiflik denince akla ilk gelen modellerinden biri değil.
Beetle temelleri üzerine geliştirilen otomobilin dış görünümünde büyük hava girişli ön tampon, ek hava çıkışlarına sahip kaput, 17 inç çaplı jantlar, inceltilmiş yan aynalar, arka çamurluklar önüne eklenen hava girişleri, arkaya yerleştirilen çift katlı dev spoiler ve hava ızgarası dikkat çekerken çamurluklarda da genişleme sağlanmış.
İç mekanda tam boy takla kafesi, yarış koltukları, 6 noktadan bağlantılı emniyet kemerleri ve yangın söndürücü bulunurken dört tekerlekten çekiş sistemi, 6 ileri vitesli sıralı şanzıman, ön ve arka sınırlı kaymalı diferansiyeller de aracın donanımları arasında. Fren sistemi de güçlendirilen Beetle GRC'de önde 356, arkadaysa 300 mm çaplı diskler görev yapıyor.
Turbo beslemeye sahip 1.6 litre hacimli bir motorla donatılan otomobil 544 beygir güç üretebilirken 0'dan 96 km/s sürate ulaşma süresi 2.1 saniye olarak açıklandı.
DD Customs SLS AMG
Mercedes ve AMG'nin süperspor otomobili SLS AMG ömrünün sonuna gelmiş olsa da araç için görünüm kiti üreten firmaların sayısı artmaya devam ediyor. Bu firmalardan birisi de DD Customs.
Neredeyse standart modelden daha sade bir görünüme sahip olan araçta farklı bir splitter ile donatılan ön tampon, genişletilmiş yan etekler, kendisini belli eden bir difüzör ve daha sportif görünümlü arka tampon bulunurken jantların çapları önde 20, arkadaysa 21 inç.
Metal depo kapağı ve farklı egzoz çıkışlarına da sahip olan otomobilin yenilenen süspansiyon sistemi kasis geçişleri için 40 mm yükseltilebiliyor.
Daihatsu Copen
Japonya merkezli otomobil üreticisi Daihatsu Avrupa pazarından çekilmiş olsa da bu kıtada satılsa başarılı olabilecek araçlar hazırlamaya devam ediyor. Uzun yılların ardından yenilenen minik roadster Copen buna bir örnek.
Geçtiğimiz yıl tanıtılan Kopen konseptiyle neredeyse aynı tasarıma sahip olan otomobil 3.395 mm boya, 1.475 mm genişliğe ve 1.280 mm yüksekliğe sahip. Önceki nesil modellerden çok daha köşeli bir tasarım anlayışına sahip olan yeni aracın ön bölümünde iddialı bir görünüm bizi karşılıyor. Altıgen panjur ve farların yanından aşağıya doğru sarkan LED aydınlatmalar ilginç görünürken kaputa eklenen çift tepecik güçlü görünüme katkıda bulunmuş.
Beş kollu jantlara sahip olan Copen'in siyah renkli tavanı çift parça metalden üretilmiş. Yan aynaları da siyaha boyanan aracın kapılar ve tavan haricinde kalan bütün gövde panellerinin değiştirilebildiği açıklandı. Arka bölümünde yer alan LED stoplar da tamponlara doğru uzarken tamponun ortasında yer alan siyah bölüm ve çift çıkışlı egzoz sistemi dinamik görünümü pekiştirmiş.
İç mekanında da sade bir sportiflik görülebilen Copen'in yüksek yan destekli koltukları, karbon fiber görünümlü kaplamaları, metal görünümlü süslemeleri ve üç kollu direksiyonu dikkat çeken detaylar arasında. Dar bir orta konsola sahip olan otomobilin gösterge paneli de oldukça sade bir görünüm sunarken orta konsol üzerine alınabilen dokunmatik ekran oldukça büyük boyutlu.
Kaputu altında atmosferik emişli, 3 silindirli bir motor bulunan Copen 64 beygir güç, 92 Nm tork üretebiliyor. Standart olarak 5 ileri vitesli manuel şanzımanla sunulacak olan otomobilin opsiyonel donanımları arasında, manuel kullanımda 7 ileri orana sahip olan sürekli değişken oranlı şanzıman (CVT) yer alıyor.
Overfinch Range Rover Sport
Overfinch'in modifiye ettiği Range Rover modelleri arasına yeni nesil Sport da katıldı. Aracın görünümünü daha iddialı hale getiren firma en güçlü motor seçeneğini daha da güçlendirmiş.
Geniş hava girişlerine sahip olan yeni ön tamponda farklı sis ve LED gündüz farları bulunurken ön panjur siyaha boyanmış. 21, 22 ve 23 inç çaplı jant seçenekleri sunan firma arka bölümde de daha iddialı görünüm sunan tampon, difüzör, spoiler ve egzoz sistemi için dörtlü çıkış sunmakta.
Kompresör beslemeye sahip 5 litre hacimli v8 motoru üzerinde yapılan çalışmalar sonucunda aracın gücü 552 beygire ulaşmış. Yılda en fazla 100 örneği üretileceği açıklanan otomobilin İngiltere pazarında fiyatı 87.995 Sterlin.
19 Haziran 2014 Perşembe
TUNINGWERK M235i RS
BMW modifikasonu konusunda uzman olan firmalar arasında sayılabilecek TUNINGWERK geçtiğimiz yıl M135i için hazırladığı kitin daha da iddialısını 2 Serisi'ne uyguladı.
Dış görünümde ön splitter, arka difüzör ve büyük bir spoilerden oluşan karbon fiber aerodinamik paketiyle dikkat çeken otomobilde hafifletilmiş 18 inç çaplı jantlar kullanılmış.
Fren sistemi de güçlendirilen otomobilin iç mekanında Alcantara kaplı direksiyon simidi, Recaro yarış koltukları, karbon fiber kaplamalar, takla kafesi ve 6 noktadan bağlantılı emniyet kemerleri dikkat çekerken arka koltuklar da iptal edilmiş.
Yenilenen soğutma ve egzoz sistemlerine sahip 3 litre hacimli motor turbo besleme yardımıyla 444 beygir güç, 600 Nm tork ürtetebilir hale gelmiş. 6 ileri vitesli manuel şanzımanla 0'dan 96 km/s sürate 4.3 saniyede ulaşabilen otomobilin 192 km/s sürate ulaşmasıysa 15.4 saniye sürüyor.
Carlsson C Serisi
Geçtiğimiz günlerde makyajlı E Serisi için hazırladığı modifikasyon kitlerini tanıtan Carlsson şimdi de küçük kardeş C Serisi'ne el atmış. Büyük kardeşin kaput altında da işlemler yapılırken C'de değişiklikler şimdilik görsel.
Sportif bir görünüme bürünen ön kısımda geniş hava girişlerine sahip ön tamponun altına bir splitter eklendiği görülebiliyor. Ön panjuru da yenilenen aracın jant seçenekleri 18, 19 ve 20 inç çaplı. Yan etekler yere doğru uzarken bagaj kapağı üzerine bir spoiler eklenmiş. Arka tampon altında da değişiklikler yapan Carlsson egzoz çıkışlarına farklı bir şekil vermiş.
İç mekan için de aksesuarlar sunan firma kendi ismini taşıyan ışıklandırmalı kapı eşikleri, paspaslar ve metal pedal setinin yanında farklı konsol kaplamaları ve logolu deri döşemeleri de donanıma eklemiş.
Voltage VD Storm 850
İsmi pek duyulmamış Alman modifikasyon firmalarından Voltage Design yeni nesil Mercedes S63 AMG Coupé üzerine geliştirdiği aracını tanıttı. Görünümü abartılmayan otomobilin motor performansı konusunda aynı şeyi söylemek güç.
Yenilenen ön tamponu biraz daha sportif bir tasarıma sahipken kaput üzerinde ek hava çıkışları bulunuyor. 22 inç çaplı jantlarla donatılan aracın bagaj kapağı üzerine de ince bir spoiler eklenmiş.
Güçlendirilen fren sisteminde mavi renkli, 4 pistonlu kaliperlerin yanında önde 420, arkadaysa 370 mm çaplı karbon seramik diskler görev yapıyor. Egzoz sistemi yenilenen otomobilin elden geçirilen süspansiyon sistemi de yükseklik ayarına sahip.
Çift turbo beslemeye sahip 5.5 litre hacimli v8 motoru da güçlendirilen otomobil 850 beygir güç, 1.150 Nm tork üretebilir hale gelmiş.
Peugeot 508
Peugeot'nun büyük sedan ve station wagon modeli 508 makyajlandı. Hem dış hem de dış mekanında fark edilebilen değişiklikler kaput altında da devam etmiş.
Ön görünümü daha köşeli bir hale gelen otomobilin kaputu düzleştirilirken marka logosu küçülen ön panjura alınmış. Daha sportif görünümlü bir ön tamponla donatılan aracın farklı tasarıma sahip olan farları da tamamı LED teknolojili olarak alınabiliyor. Farklı jant seçenekleri donanıma eklenirken arka bölümde yenilenmiş stoplar ve farklı tasarıma sahip tampon dikkat çekiyor.
İç mekana geçildiğinde farklılıkları anlamak için biraz daha dikkatli olmak gerekiyor. Gösterge panelinin yazım karakterlerini yenileyen Peugeot renkli head up display için de farklı bir tasarım kullanmış. Vites konsolunda düğme sayısı azaltılırken bu bölümde artık kapaklı bir göz sunuluyor.
Orta konsolda değişiklik yokmuş gibi görünse de üst bölümde yer alan dokunmatik ekran büyümüş. Opsiyonlar arasına geri görüş kamerası ve kör nokta uyarısı eklenirken dört bölmeli otomatik havalandırma sistemi ve JBL ses sistemi de donanımda yer alıyor.
Kaputu altında da yenilikler sunan makyajlı 508'de kullanılan 1.6 litre hacimli, turbo beslemeye sahip benzinli motor artık 165 beygir güç üretebiliyor. 6 ileri vitesli manuel veya otomatik şanzımanla alınabilen ünitede start/stop sistemi de kullanılmış. Bir diğer yenilik de turbo Diesel motorda yaşanmış. 2 litre hacimli motorun 150 beygir güç üretebilen versiyonu yanında artık bir de 180 beygir güç üretebilen versiyonu sunuluyor.
18 Haziran 2014 Çarşamba
Mercedes-Benz CLS Serisi
Mercedes, dört kapılı coupé furyasını başlatan otomobili CLS Serisi'ni makyajladı. Daha yuvarlak hatlara kavuşan ön bölüm haricinde iç mekan ve kaput altında da yenilikler var.
Makyajlı E Serisi'nde olduğu gibi daha yumuşak hatlı farlar ve ön tampona kavuşan otomobilde tampon altı splitter, yeni ön panjur, farklı tasarıma sahip jant seçenekleri, koyulaştırılmış LED stoplar ve kenarlarında hava çıkışları bulunan arka tampon dikkat çekiyor. Yeni LED farlarında 24 adet bağımsız diyot bulunan otomobil aydınlatma bölgesini saniyede 100 kere değiştirebiliyor. Navigasyon sistemiyle birleşerek aracın önündeki virajlara da uyum sağlayabilen farlar araç algılama sistemi sayesinde sürekli uzun hüzmede kullanılabiliyor.
İç mekanda yeni döşeme ve kaplama seçenekleri sunulurken üç kollu direksiyon simidinin tasarımı da daha yuvarlak hatlara sahip. Daha küçük modellerde kullanılan orta konsol üzerindeki sabit ekranı daha da büyüterek CLS ailesine uygulayan Mercedes yeni ekrana geçişten dolayı üt konsolu da makyajlamış.
Bütün motorları Euro 6 egzoz normlarını karşılayan otomobile eklenen CLS 220 BlueTEC, 2.1 litre hacimli turbo Diesel motoruyla 170 beygir güç, 400 Nm tork üretebiliyor. CLS 250 BlueTEC aynı motordan 204 beygir güç, 500 Nm tork alabilirken CLS 350 BlueTEC'te kullanılan 3 litre hacimli turbo Diesel ünite 258 beygir güç, 620 Nm tork üretiyor.
Daha önce SL ve GL'de kullanılmaya başlanan 3 litre hacimli, çift turbo beslemeye sahip benzinli motor CLS 400'de 333 beygir güç, 480 Nm tork üretebilirken CLS 500'ün v8 motoru 408 beygir güç, 600 Nm tork üretiyor. Bu arada CLS 63 AMG ve AMG-S'te görev yapan 5.5 litre hacimli, çift turbo beslemeli motorlar sırasıyla 557 beygir güç, 720 Nm tork ve 585 beygir güç, 800 Nm tork üretmeye devam ediyor.
CLS 220 BlueTEC, CLS 250 BlueTEC, CLS 350 BlueTEC ve CLS 500 modellerinde karşılaştığımız en büyük yenilikse markanın 9 ileri vitesli tam otomatik şanzımanı. Vites geçişlerini daha da yumuşak hale getiren şanzıman tüketim değerlerini de aşağıya çekmiş.
Ford Fiesta Red ve Black Edition
Ford'un İngiltere'de tanıttığı ilginç araçların sonu gelmiyor. Küçük hatchback model Fiesta'yı temel alan Red ve Black Edition isimli iki otomobil farklı görünümlerinin yanında yeni motorlarıyla da dikkat çekiyor.
Siyah ve kırmızı gövde rengiyle alınabilen otomobillerin ön panjur çerçeveleri, yan aynaları, splitter ve tavanları kontrast renge boyanırken 16 veya 17 inç çaplı olarak alınabilen jantlar siyah renkli. Sportif görünüme katkı sağlayan detaylarsa yenilenmiş yan etekler, spoiler ve daha dinamik duruşa sahip tamponlar olarak sıralanabilir.
İç mekanda piyano siyahı kaplamaların yanında metal pedal seti, sportif yan desteklere ahiip koltuklar ve kırmızı renkli dikiş iplikleri dikkat çekerken 5 ileri vitesli şanzımanın oranları da değiştirilmiş.
Kaputun altında yer alan 1 litre hacimli motor turbo besleme yardımıyla 140 beygir güç üretebiliyor. 0'dan 100 km/s sürate 9 saniyede ulaşabilen otomobillerin maksimum sürati 201 km/s. Yakıt tüketimi konusunda da başarılı olan aracın ortalama değeri 4.5 litre/100 km olarak açıklanıyor.
17 Haziran 2014 Salı
Mercedes-Benz GLA 200 Urban
Alman üretici Mercedes önden çekişli araçları çok sevmiş gibi. A, B ve CLA Serisi modelleriyle başarılı satış rakamları yakalayan marka şimdi de aynı temelleri paylaşan daha yüksek yapılı bir otomobille karşımızda. Dört tekerlekten çekiş opsiyonu sunulan motor seçenekleri de bulunan GLA'nın bu sayede BMW X1 ve Audi Q3 gibi araçlara da rakip olması amaçlanmış.
Her geçen gün büyüyen kompakt crossover pazarına da bu şekilde adım atan Mercedes motor seçeneklerini de diğer kardeşleriyle paylaştığından Türkiye için önemli olan 1.6 litre hacimli üniteyi de ilk andan itibaren modeller arasına almış. Bakalım geç girilen segmentte başarılı olabilmek için bütün özellikler tamam mı.
Bentley Continental GT3-R
Tarihinde büyük başarılar bulunsa da konu sportiflik olduğunda akla gelen ilk firmalardan olmayan Bentley bu durumu değiştirmek için ellerini sıvadı. Geçtiğimiz yıl tanıtılan Continental GT3'ün yol versiyonu olan otomobil sınırlı sayıda üretilecek.
Dışarıdan bakıldığında ön tamponun altına eklenen splitter, kaput üzerinde açılan ek hava çıkışları, karbon fiber yan etekler, siyaha boyanan krom parçalar, yine karbon fiberden üretilen sabit spoiler, yan aynalar ve difüzörle dikkat çeken otomobilde yarış aracında kullanılanlara benzer grafikler de görülebiliyor.
İç mekanda karbon fiber kaplı kapı içleri, ön panel ve şapkalık bulunurken yeşil renkli süslemeler, baklava desenli Alcantara döşemeler, metal pedal seti ve GT3-R logolu koltuklar da donanıma eklenmiş. Arka koltukların iptal edilmesi, hafifletilmiş 21 inç çaplı jantlar ve titanyum egzoz sistemi sayesinde Continental GT V8 S'e göre 100 kg hafifleyen otomobilden 300 adet üretileceği açıklandı.
Kaputu altında görev yapan 4 litre hacimli v8 motor çift turbo besleme sayesinde 580 beygir güç, 700 Nm tork üretebilirken dört tekerlekten çekiş sistemi artık özel bir tork dağıtım sistemine sahip. 8 ileri vitesli otomatik şanzıman daha kısa oranlar sayesinde 0'dan 100 km/s sürate 3.8 saniyede ulaşabilirken maksimum sürat 273 km/s'e inmiş.
16 Haziran 2014 Pazartesi
Nissan Concept 2020 Vision Gran Turismo
Oyun konsollarının otomobil dünyasına katkıları devam ediyor. Mercedes, Mitsubishi ve Volkswagen'in ardından Gran Turismo 6'da çılgın tasarımlı bir konsepte sahip olacak markalar arasına Nissan da katıldı.
Gelecekte yollarda görebilme şansımız olan bir otomobil olduğu belirtilen bu prototipte bir sonraki nesil GT-R'da olması beklenen bazı detaylar görülebiliyor. GT-R konseptlerinde de yer alan ince uzun LED farlar, yeni nesil Nissan modellerinde görülebilen ön panjur tasarımı, dört yuvarlak stop ve ön camla tek parçaymış gibi görünen yan camlar bu detaylar arasında.
Karbon fiber gövdeye sahip olan araçta büyük boyutlu splitter, deflektörler, dev bir arka spoiler ve difüzör genişaerodinamik paketin içerisinde yer alıyor. İnce kollu büyük jantlara sahip olan aracın merkezi egzoz çıkışı dörtgen şekilliyken geniş çamurluklar arasında, kapılarda daralan tasarım yan eteklerin çok geniş olmasını sağlamış.
Kaydol:
Kayıtlar (Atom)