22 Şubat 2014 Cumartesi

Ford Focus


Ford'un C segmentinde bulunan popüler modeli Focus bu yıl makyajlanıyor. Ön kısımda yoğunlaşan değişimin kaput altında da devam etmesi bekleniyor.

Yeni nesil Mondeo modellerini andıran ince far ve ön panjur tasarımıyla dikkat çeken otomobilde yeni tamponlar, krom süslemeler ve dörtgen sis farları gözden kaçmıyor. Yeni jant seçenekleri de sunacak olan otomobilin stop, bagaj kapağı ve egzoz tasarımları da elden geçirilmiş. Güncel modellerde sunulan otomatik şanzımanın manuel değişim düğmesi topuz üzerindeyken makyajla birlikte direksiyon simidi arkasına, bu iş için kullanılacak kulakçıklar eklenmiş.


İç mekanda da devam eden değişimin yoğunlaştığı yerse orta konsol. Daha büyük ekrana sahip olan bölümde kullanılan düğmelerin sayısı azaltılırken tasarımları da farklılaştırılmış. Vites kolu yanına kumanda düğmeleri eklenirken bu bölümün arkasına kayar kapaklı göz eklenmiş.


Kaputu altına yeni geliştirilen 1.5 litre hacimli motorları alan Focus'un hem benzinli hem de Diesel modellerde turbo besleme sunmaya başladı. Benzinli versiyonun 150 ve 180 beygir güç üretebilen versiyonlara sahip olan otomobilin Diesel versiyonlarıysa 95 ve 120 beygir güç üretebiliyor.


Makyaj öncesi modellerden tanıdığımız 1.6 litre hacimli benzinli motor 85, 105, ve 125 beygir güç üretebilen versiyonlara sahipken aynı hacimli turbo Diesel motorun 95 ve 115 beygir gücünde iki farklı versiyonu var. Avrupa pazarında 150 beygir güç üretebilen 2 litre hacimli bir turbo Diesel seçeneği de bulunacak olan aracın 1 litre hacimli EcoBoost motorununsa 100 ve 125 beygir gücünde iki farklı versiyonu satılacak.

21 Şubat 2014 Cuma

Škoda Octavia G-TEC


Çek üretici Škoda'nın Cenevre için hazırladığı sürprizler birer birer ortaya çıkıyor. Markanın hazırladığı otomobillerden birisi de sıkıştırılmış doğal gazla çalışabilen Octavia olacak.

Görünümü kardeşlerinden farklı olmayan otomobilin 1.4 litre hacimli TSI motoru 110 beygir güç üretebiliyor. Doğal gazla çalışırken 100 km'de 5.4 metreküp yakıt tüketip 410 km menzile ulaşabilen Octavia G-TEC benzinli modda 920 km menzil sunuyor. Euro6 emisyon değerleri sağlayan motor Start/Stop ve fren enerjisi geri dönüşüm sistemine sahip.

Volvo S60 V8


V8 Supercars Championship organizasyonunda yarışacak olan araçların tanıtımları devam ediyor. Pistte şık sedan modeli S60 ile boy gösteren üretici etkileyici performans verileri sunuyor.

Görünümü geçen yıl yarışan araçtan çok farklı olmayan otomobilde kapsamlı bir aerodinamik paket ve 18 inç çaplı yeni jantlar dikkat çekiyor. Aracın fren sisteminde önde 395, arkadaysa 355 mm çaplı diskler görev yapıyor.


Kaputu altında yer alan 5 litre hacimli v8 motor E85 ile çalışırken 650 beygir güç, 660 Nm tork üretebiliyor. 1.410 kg ağırlığa sahip olan otomobil 6 ileri vitesli sıralı şanzımanıyla 0'dan 100 km/s sürate 3.2 saniyede ulaşabilirken maksimum sürati 300 km/s'in üzerinde.

Volkswagen Golf GTE


Alman üretici Volkswagen'in en popüler model ailesi genişlemeye devam ediyor. Bu sefer üretici hem sportif hem de düşük tüketime sahip olan versiyonlara aynı anda tek bir araç ekledi.

Tasarımdaki farklılıkları Golf GTI'dan alınmış gibi duran otomobilin ön tamponu bu araçla e-Golf'ün bir karışımıymış gibi görünürken arkada yer alan spoiler ve çift egzoz çıkışı da sportif görünümü pekiştiriyor. Standart olarak 16 inç çaplı jantlarla alınabilen otomobilin opsiyonel donanımında 17 ve 18 inç çaplı jantlar da yer alıyor. Bu arada ön panjur ve farlar altında bulunan ve sportif modellerde kırmızı olan şerit bu araçta mavi.


İç mekanda da GTI esintileri yaşanıyor. Alt kısmı düzleştirilmiş direksiyon simidi, metal pedal seti ve siyah konsol kaplamalarına sahip olan Golf GTE'nin koltuklarında da ekose desen kullanılmış.

Kaputu altında 148 beygir güç üretebilen turbo beslemeye sahip 1.4 litre hacimli benzinli motor yer alan otomobilin elektrik motoruysa 101 beygir gücünde. Karma kullanımda 201 beygir güç, 350 Nm torka sahip olan araç 0'dan 100 km's sürate 7.6 saniyede ulaşabilirken maksimum sürati 217 km/s.

Prizden şarj edilebilen Golf GTE'nin sadece elektrik motoruyla kullanıldığında ulaşabildiği maksimum sürat 130 km/s olarak açıklanırken menzil 50 km. Karma kullanımda tüketim ortalaması 1.8 litre/100 km olarak açıklanan otomobilin menziliyse 940 km.

Fiat Panda Cross


Şu sıralar otomobil dünyasının arazi sürüşleriyle arası iyi gibi görünüyor. Son zamanlarda sayıları giderek artan yükseltilmiş araçların arasına bir Fiat daha katıldı. Trekking ve 4x4 ile birlikte bu tür bir amaca yönelik 3. Panda modeli olan Cross'un görünümü oldukça farklı.

Farları, ön panjuru ve tamponlarının bazı bölümleri siyah renkli plastikle kaplanan otomobilin tamponlarında büyük metal koruma plakaları dikkat çekiyor. Çamurluklar ve kapı altları da siyah korumayla kaplanan otomobilin yan tarafında da metal korumalar bulunuyor.

Ön tamponunda LED aydınlatmalar ve çift çeki kancası bulunan Panda Cross'un 15 inç çaplı jantları ve stop çerçeveleri de siyah renkli. Sürpriz olmayan bir şekilde yükeltilmiş süspansiyon sistemine sahip olan otomobilin egzoz çıkışı da kromajlı.

Kaputu altında iki motor seçeneği yer alacak olan bu Panda'nın 0.9 litre hacimli benzinli ünitesi 90 beygir güç, 145 Nm tork üretebilirken 1.3 litre hacimli Diesel motor 80 beygir güç, 190 Nm tork üretebilmekte.

20 Şubat 2014 Perşembe

Renault


Renault'nun turbo Diesel motor üretimi konusunda başarılı olduğu bir gerçek. Ağır vasıtalarda bile başarılı tüketim rakamlarıyla dikkat çeken Fransız üretici son olarak küçük hacimli ünitelerini Mercedes modellerinin kaputları altına yerleştirmeyi de başarmıştı.

Geçtiğimiz yıl 1.6 litre hacimli dCi motorun 130 beygir güç üretebilen versiyonuyla karşımıza çıkan firma şimdi de bu motorun çift turbo beslemeye sahip versiyonunu tanıttı. 160 beygir güç, 380 Nm tork üretebilen motor 2 litre hacimli üniteden %25 daha az yakıt tüketecek.

Audi S3 Cabriolet


Yaz ayları henüz uzakta olsa da bazı üreticiler sıcak günleri hatırlamamızı sağlıyor. Bu üreticilerin arasında başta gelen Audi, A3 ailesinin sportif versiyonu S3'ün üzerini açtı.

S3 ailesinin diğer üyelerinde de görülebilen değişikliklere sahip olan üzeri açılabilen versiyonda daha sportif görünümlü tamponlar, LED aydınlatma grubu, 18 veya 19 inç çaplı jantlar, metal görünümlü yan aynalar ve ön cam çerçevesiyle dört çıkışlı egzoz sistemi yer alıyor.


İç mekanında da bir sürpriz bulunmayan otomobilde alt kısmı düzleştirilmiş direksiyon simidi, metal pedal seti, bol bol "S" logosu ve sportif yan desteklere sahip koltuklar görülebilirken 50 km/s sürate kadar 18 saniyede açılıp kapanabilen bez tavan üç farklı renkte ısmarlanabiliyor.

Standart A3 Cabriolet modellerinden 25 mm daha alçak olan süspansiyon sistemiyle donatılan aracın ön fren diskleri 340 mm çaplı. 1.620 kg ağırlığa sahip olan S3 Cabriolet'nin bagaj hacmi tavan kapalıyken 285, açıkkense 245 litre.

Kaputu altında turbo beslemeye sahip 2 litre hacimli motor görev yapan otomobil 300 beygir güç, 380 Nm tork üretebiliyor. Dört tekerlekten çekiş sistemi ve 6 ileri vitesli otomatik şanzımanla donatılan aracın 0'dan 100 km/s sürate ulaşması 5.4 saniye sürerken maksimum sürat 250 km/s'te sınırlandırılmış.

19 Şubat 2014 Çarşamba

Ford Expedition


Ford'un büyük SUV modeli Expedition da yeni yıla makyajlanarak giren araçlar arasına katıldı. Görünümü yine heybetli olan aracın büyük sürprizi kaput altında yatıyor.

Ön panjuru hafifçe makyajlanan aracın ön tamponuysa daha kapsamlı bir değişim yaşamış. LED aydınlatmalara sahip olan tamponda daha büyük hava girişleri bulunuyor. Jant tasarımları da yenilenen Expedition'da bu parçaların çapları 22 inçe kadar büyüyor. Aracın arka kısmındaysa en büyük değişim Ford logosu altına eklenen ve stoplar arasında boydan boya uzanan çıta.


İç mekan tasarımı genel anlamda aynı kalan Expedition'ın yenilenen gösterge tablosuna çift ekran eklenirken orta konsolda kullanılan havalandırma ve ses sistemi kumandaları da farklı. Yaşam alanında farklı döşeme renkleri seçilebilirken donanıma daha büyük dokunmatik ekran, ambiyans ışıklandırması, anahtarsız çalıştırma ve 10 hoparlörlü Sony ses sistemi eklenmiş.

Makyaj öncesinde olduğu gibi biri 3.022, diğeri 3.327 mm uzunluğunda iki farklı aks mesafesiyle alınabilen aracın direksiyon sisteminin yanında süspansiyon sistemi de yenilenmiş.

Küçük kerdeş Explorer'ın turbo beslemye sahip 2 litre hacimli bir motorla donatılmasının ardından sürekli 8 silindirli motorlara sahip olan Expedition da 6 silindirli bir motorla donatıldı. Detaylı teknik verileri henüz açıklanmayan aracın turbo beslemeye sahip 3.5 litre hacimli ünitesinin en az 365 beygir güç, 570 Nm tork üreteceği açıklandı.

18 Şubat 2014 Salı

Fiat Freemont Cross


Geçtiğimiz haftalarda Dodge Journey'nin hafif arazi şartları için hazırlanan versiyonunu tanıtan Fiat bu sefer de aynı aracın Avrupa pazarında satılan ikizi Freemont'a aynı kürü uyguladı.

Siyah renkli ön panjur, 19 inç çaplı jantlar, metalik kaplamalara sahip tamponlar, yeni yan etekler ve koyulaştırılmış aydınlatma grubuyla diğer modellerden farklılaşan otomobilin iç mekanında da siyah renkli deri döşeme standart olarak sunulmakta.

Dodge logolu kardeşinin aksine turbo Diesel motor seçenekleriyle alınabilecek olan araçta kullanılan 2 litre hacimli ünitenin 140 ve 170 beygir güç üretebilen veriyonları bulunuyor. Her iki güç seviyesinde de 6 ileri vitesli manuel şanzımanla birlikte önden çekiş alınabilirken daha güçlü olan model otomatik şanzıman ve dört tekerlekten çekiş sistemiyle alınabiliyor.

Citroën C4 Cactus Aventure


Citroën'in C4 Cactus ailesiyle işi henüz bitmedi. Konseptine sadık kalan bir tasarımla seri üretime alınacağı açıklanan otomobile Cenevre otomobil fuarında bir başka versiyon eşlik edecek.

Ana hatları seri üretim versiyondan alınan konseptin yüksekliği, kullanılan yeni süspansiyon sistemi ve lastiklerle artırılırken far ve stop korumaları, siyah renkli çamurluk ve yan etek kaplamaları, ön ve arka tamponlara eklenen koruma borular, gövde üzerine uygulanan grafikler ve tavana eklenen ek bagaj alanı arazi sürüşlerinde işleri kolaylaştıracakmış gibi görünüyor.

Škoda Octavia Scout


Škoda'nın yükseltilen modeller arasına Octavia Combi de katıldı. Geçtiğimiz ay Superb Combi Outdoor ile hafif arazi şartlarına giriş yapan üretici şimdi de eğlenceyi bir segment aşağıya taşıyor.

Standart Octavia Combi'den 33 mm daha yüksek olan otomobilde çamurluk ve yan eteklerin üstü ile tamponların alt kısımlarının siyah plastikle kaplandığı görülürken tamponlarda ayrıca metal korumalar bulunuyor. Önde yeni hava girişleri sunan aracın 17 inç çaplı jantları da yeni.


İç mekanında büyük yenilikler sunmayan Octavia Scout'un Scout logolu direksiyon simidi ve orta konsoluna yerleştirilen büyük dokunmatik ekran dikkat çekiyor. Aracın 171 mm'lik taban yüksekliği de arazi sürüşleri için iyi haber.

Kaputu altında tamamı turbo beslemeye sahip motorlar sunacak olan aracın 1.8 litre hacimli benzinli ünitesi 180 beygir güç üretebilirken 2 litre hacimli Diesel motorun 150 ve 184 beygir güç üretebilen iki versiyonu bulunuyor.

Citroën C5 CrossTourer


Avrupalı station wagon modelleri yükselmeye devam ediyor. Insignia Country Tourer ve Superb Combi Outdoor'un ardından şimdi de sıra Fransız üretici Citroën'in C5 modeline geldi.


Standart modelden 15 mm daha yüksek olan aracın ön ve arka tamponları altına metal korumalar eklenirken 18 inç çaplı jantlar ve metal yan ayna kaplamaları dikkat çeken diğer detaylar. Çamurluklar ve yan etekler üzerinde siyah renkli korumalar bulunurken tavan rayları füme renkli. Otomobilin son görsel farklılığıysa arka tamponun altındaki korumaların içerisine entegre edilen egzoz çıkışları olmuş.

İç mekanında farklılık bulunmayan aracın çekiş kontrol sistemi hafif arazi şartlarına uygun olarak modifiye edilirken Hydractive III+ süpansiyon sistemine sahip olan versiyonlar aracın hızına göre yüksekliği otomatik olarak değiştirebiliyor.

Range Rover Evoque Autobiography Dynamic


İngiliz üretici Range Rover, kompakt SUV modeli Evoque'u yeterince sportif bulmayanlar için 2014 Cenevre otomobil fuarında daha dinamik bir versiyon tanıtacak.

Geçtiğimiz yıl yapılan yeniliklerle yakıt tüketim değerleri aşağıya çekilen aracın görünümünde farklılıklar olmasa da direksiyon ve süspansiyon sistemleri elden geçirilmiş. Çekiş sisteminde de geliştirmeler yapılan versiyonun ön fren diskleri 350 mm çaplı.

İç mekan tasarımında yenilik bulunmasa da ısıtma ve havalandırmalı ön koltuklar, aydınlatmalı kapı eşik kaplamaları ve Autobiography imzalı koltuk kafalıkları standart donanıma eklenirken akıllı telefon uygulamalarını destekleyen yeni bir yazılım da araca eklenmiş.

Kaputu altında turbo beslemeye sahip 2 litre hacimli benzinli motor bulunurken güç 285 beygire, torksa 400 Nm'ye ulaşmış. Ünite 9 ileri vitesli otomatik şanzıman ve dört tekerlekten çekiş sistemiyle eşleştirilmiş.

Audi S1


Son zamanlarda hareketlenen küçük otomobil pazarına bir ekleme de Audi'den geldi. Alman üretici en küçük modeli A1'in en sportif versiyonu olan S1'i tanıttı. Bu araç 2011 yılında tanıtılan sınırlı üretim A1 Quattro'ya ulaşamayanlar için başarılı bir alternatif görünümünde.

Çift renkli olarak alınabilen gövdesiyle daha ilk bakışta dikkat çeken araçta siyah renkli ön panjur, metal korumalı yan aynalar, daha sportif görünen tampon ve yan etekler, LED stoplar, yeni farlar, 17 veya 18 inç çaplı jantlar, stoplar arasında kalan bölümü siyaha boyanan bagaj kapağı, büyük bir spoiler ve dört çıkışlı egzoz sistemi bulunuyor.


İç mekana geçildiğinde büyük değişiklikler sunmadığı görülen S1 ailesinde alt kısmı düzleştirilmiş direksiyon simidi, metal pedal seti, gövde rengine boyanmış vites konsolu kaplaması ve opsiyonel olarak sunulan sabit kafalıklı ön koltuklar dikkat çekiyor.

Kaputu altında turbo beslemeye sahip 2 litre hacimli bir motor bulunan otomobil 231 beygir güç, 370 Nm tork üretebiliyor. Standart olarak 6 ileri vitesli manuel şanzımanla sunulacak olan otomobilde dört tekerlekten çekiş sistemi de bulunuyor. Üç kapılı model 0'dan 100 km/s sürate 5.8 saniyede ulaşabilirken Sportback aynı hızlanmayı 5.9 saniyede tamamlıyor. Her iki aracın da maksimum sürati 250 km/s'te sınırlandırılmış.


310 mm çaplı ön fren disklerine sahip olan otomobilin kaliperleri de kırmızıya boyanmış. Üç kapılı modeli Almanya'da 29.950 Euro'dan başlayan fiyatlarla satılacak olan S1'in 5 kapılı Sportback modeli 30.800 Euro'ya alınabilecek.

17 Şubat 2014 Pazartesi

Renault Twingo


Cenevre'de sergileneceği açıklanan minikler arasına Renault Twingo da katıldı. Geçtiğimiz yıl önce Twin'Z, daha sonra da Twin'Run konseptleriyle neye benzeyeceği zaten belirlenmiş olan otomobilin en ilginç özelliğiyse motorlarının yeri.

Yuvarlak hatlı tasarımı sportif konsept Twin'Run'dan alınmış olan otomobilde kişiselleştirme amaçlı farklı grafikler ve jant seçenekleri kullanılmış. Arka kısmında spoiler ve camdan üretilmiş bagaj kapağı dikkat çekerken sportif versiyonlarda tampon altına difüzör görünümlü bir parça eklenmiş.


Üç kapılı olduğundan Türkiye'ye ithal edilmeyen önceki nesil Twingo'nun aksine beş kapılı gözdeye sahip olan otomobilin bu haliyle ithal edilmesi çok daha muhtemel. Arka kapı kolları C sütununa gizlenen Twingo'nun arka camları dışarıya doğru açılıyor.

İlk nesil Twingo'da olduğu gibi açılabilen kumaş tavanla da alınabilecek olan otomobilin iç mekan fotoğrafları paylaşılmamış olsa da Twin'Run'ın orta konsolunda kullanılan gövde rengi kaplama ve yine gövde rengine uyumlu döşemeler donanımda bulunuyor.

Motor seçenekleri henüz detaylandırılmamış olan Twingo'nun bu ünitelerinin arkaya yerleştirilecek olmasıysa Renault'nun asıl sürprizi.

Ferrari California T


2012 Cenevre otomobil fuarında cabriolet modellerinden California'nın rötuşlanmış halini sergileyen Ferrari bu yıl yine aynı fuarda aracın makyajlanmış halini sergileyecek. Otomobilin en çok değişen yeriyse kaputu altında saklı.

Yeni hava girişlerine sahip olan makyajlı ön tampon, büyük hava çıkışlarıyla donatılan kaput, farklı far tasarımı, elden geçirilen yan görünüm, yeni jantlar, daha sportif görünen arka tampon ve daha büyük bir difüzörle çok daha dinamik duran otomobilin dış görünümü F12berlinetta'yı andırıyor.

İç mekanında da farklılıklar bulunan otomobilin direksiyon simidine daha fazla kumanda düğmesi eklenirken simidin sol kısmında da ek kumandalar dikkat çekiyor. Orta konsolu da yenilenen otomobilde daha büyük bir dokunmatik ekran, farklı havalandırma düğmeleri, boylamasına yerleştirilmiş düğmelere sahip vites konsolu ve ortada bulunan havalandırma ızgaraları arasına eklenen gösterge dikkat çekiyor.


California'nın karbon seramik fren disklerini ve süspansiyon sistemini de elden geçiren Ferrari çekiş kontrol sistemini de yenilemiş. Otomobilin asıl teknik yeniliğiyse kaputu altına eklenen çift turbo besleme. Turbo beslemenin Formula 1'e girmesiyle birlikte yol otomobillerini de aşırı beslemeyle donatmaya başlayan Ferrari'nin kardeş firması Maserati zaten bu yolda ilerlemeye başlamıştı.

California'ya T ekini kazandıran ünite 3.9 litre hacimli bir v8. 560 beygir güç, 750 Nm tork üretebilen ünite eskisinden yaklaşık %15 daha az yakıt tüketebiliyor. Üstelik buna rağmen 0'dan 100 km/s sürate ulaşma süresi 3.6 saniyeye inip maksimum sürati 316 km/s'i bulmuş.

McLaren 650S


İngiliz üretici McLaren, MP4-12C 'nin temellerini paylaşan aracını Cenevre otomobil fuarında sergilenmeden önce tanıttı. Teknik verileri henüz açıklanmayan otomobilin görünümünde farklılıklar bulunuyor.

Önden bakıldığında far grubu P1'i andıran otomobilde büyük hava girişlerine ve karbon fiberden üretilen bir splittera sahip olan ön tampon dikkat çekiyor. Önde 19, arkada 20 inç çaplı daha hafif jantlarla donatılan otomobilin yan etekleri ve kapı arkasında yer alan hava girişlerinde de rötuşlar bulunuyor.


İç mekanında büyük bir değişiklik yaşanmayan aracın çift turbo beslemeye sahip, 3.8 litre hacimli v8 motorunun gücü 650 beygire, torkuysa 678 Nm'ye yükseltilmiş. 7 ileri vitesli yarı otomatik şanzımanıyla 0'dan 100 km/s sürate 3 saniyede ulaşabilen otomobilin 200 km/s'e ulaşması 8.4 saniye sürüyor. 0-300 km/s hızlanması da 25.4 saniye süren 650S'in maksimum sürati 333 km/s.

BMW 2 Serisi Active Tourer


BMW'nin birkaç yıldır konsept modellerini sergilediği Active Tourer sonunda seri üretim versiyonuyla karşımızda. Yollarda 2 Serisi Active Tourer ismiyle dolaşacak olan otomobilin ilk etapta üç motor seçeneği bulunacak.

Birkaç ufak tefek değişiklik dışında konsept versiyonundan farksız olan aracın bir BMW olduğunu belli eden ön panjuru ve ince yapılı farları şık görünüyor. 16, 17 ve 18 inç çaplı jantlarla sunulacak olan otomobilin yan görünümünde öne yerleştirilen kelebek camlar dikkat çekerken arkada LED stoplar, spoiler ve donanıma göre tampon üzerine eklenen krom çıta dikkatlerden kaçmıyor.


İç mekana geçildiğinde de bir BMW ile karşı karşıya olduğumuzu görebildiğimiz 2 Serisi Active Tourer'ın gösterge tablosunda iki büyük gösterge yer alırken üç kollu direksiyon simidi şık görünüyor. Orta konsolun üst kısmında büyük bir ekran yer alırken ses ve havalandırma sistemlerinin kumandaları diğer BMW modellerinden tanıdık.

Ahşap kaplama ve deri döşeme gibi lüks dokunuşlarla zenginleştirilmiş ön panelde değişik bir detay görülmese de bu segmentte head up display sunan ilk araç olması 2 Serisi Active Tourer'ın artısı. Vites konsolunda iDrive kumandası bulunan aracın orta konsolda yer alan kapaklı gözüyse en alta değil havalandırma kumandasının üzerine yerleştirilmiş.


Panoramik cam tavan ve 40:20:40 oranında katlanabilen arka koltuk sırtlıklarına sahip olan otomobilin bagaj kapasitesi 458 litre ile 1.510 litre arasında değişiyor. 4.342 mm boya, 1.800 mm ene ve 1.555 mm yüksekliğe sahip olan aracın aks mesafesiyse 2.670 mm.

Önden çekişli aracın kaputu altında ilk etapta üç motor seçeneği bulunacağını açıklayan BMW, giriş modeli olan 218i'de turbo beslemeye sahip 1.5 litre hacimli, üç silindirli üniteye yer vermiş. Yeni nesil MINI'de de görev yapan motor 136 beygir güç, 230 Nm tork üretebiliyor. 225i'de 231 beygir güç, 350 Nm tork üretebilen 2 litre hacimli benzinli motor kullanılırken aynı hacimli turbo Diesel motor 218d'de 150 beygir güç, 330 Nm tork üretebilmekte.

Peugeot 108


Küçük otomobil pazarı büyümeye devam ediyor. Avrupa'da uzun zamandır bu segmentte söz sahibi olan Fransız üreticilerden Peugeot, 108 modeliyle iddiasını sürdürecek gibi görünüyor.


3.47 metre boya ve 1.67 metre genişliye sahip olan minik otomobilin ağırlığı 840 kg'a kadar düşürülebilmiş. 308'in küçültülmüş bir haline benzeyen aracın hem farlarında hem de tamponunda LED aydınlatmalar kullnılırken yan aynalar ve camların altında kişiselleştirme amaçlı grafikler bulunuyor.

Arka kısmına geçildiğinde tampon altında difüzör benzeri bir yapı dikkat çekerken LED farların tasarımı Volkswagen Polo'yu hatırlatıyor. İlk etapta üç kapılı versiyonu bulunacak olan aracın kumaş tavana sahip TOP isimli modeli de tanıtıldı.

İç mekan fotoğrafları paylaşılmasa da gövde rengi konsol kaplamasına sahip olduğu görülebilen 108'in donanımında 14 ve 15 inç çaplı jantlar yer alıyor. Ön aksında 247 mm çaplı fren diskleri kullanılan aracın arka aksında kampana bulunuyor.

Kaputu altında iki ayrı üç silindirli motora sahip olacağı açıklanan 108'in 1 litre hacimli motoru 68, 1.2 litre hacimli versiyonuysa 82 beygir güç üretebiliyor. Her iki seçenekle birlikte 5 ileri vitesli manuel şanzıman sunulurken yarı otomatik şanzıman küçük hacimli üniteyle alınabiliyor.