24 Şubat 2017 Cuma
Ford Fiesta ST
B segmentinde yer alan hatchback modeli Fiesta'yı geçtiğimiz yılın sonunda yenileyen Ford, performans meraklılarını çok bekletmeden otomobilin ST seçeneğini de tanıttı. Üstelik küçülen motora rağmen artan gücüyle.
Görünümünde eskiden olduğu gibi büyük değişiklikler olmasa da Fiesta'nın en güçlü seçeneği kolayca tanınabiliyor. ST logolu ön panjurda altıgen desenli ızgara kullanılırken ön tampon daha agresif bir duruşa kavuşmuş. Kalınlaşan yan etekler ve koyu renkli, 18 inç çaplı jantlar yan görünümü farklılaştırırken arkada küçük difüzör, çift çıkışlı egzoz ve spoiler gözden kaçmıyor.
Hem üç hem de beş kapılı gövde seçenekleriyle sunulacak olan otomobilin iç mekanında Recaro imzalı sportif yan destekli koltuklar, alt kısmı düzleştirilmiş direksiyon simidi, metal pedal seti ve ortasında büyük bir ekran yer alan gösterge paneli bulunuyor.
Asıl yenilikse kaput altında. Motorlar genel olarak küçülme trendinde olsa da B segmentinin sportif modellerinde son zamanlarda hacim artışı dikkat çekiyordu. Fiesta ise bu işi tersine çevirerek turbo beslemeli motoru 1.5 litre hacimle sunmaya başlamış. 3 silindirli ünitenin bir silindirini kapatma özelliği de bulunuyor.
200 beygir güç, 290 Nm tork üretebilen ünite 6 ileri vitesli manuel şanzımanla eşleştirilmiş. Üç faklı sürüş moduna sahip olan otomobilin 0'dan 100 km/s sürate ulaşma süresi 6.7 saniye olarak açıklanıyor. Bu değerlerin tamamı önceki nesil Fiesta ST 200'ünkilerle aynı.
Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid
Porsche modellerinin sonu gelmeyecekmiş gibi görünüyor. Yeni nesil Panamera ailesini genişleten Alman üretici bu modelin en güçlü seçeneğini Cenevre'de sergileyecek. Üstelik araç bir hibrit.
Görünümünde büyük bir sürpriz bulunmayan otomobilin ön tampon, 21 inç çaplı jantlar, dörtlü egzoz çıkışı ve üç parçalı aktif spoiler gibi donanımları Turbo ile paylaşılırken neon yeşiline boyanan fren kaliperleri ve model logoları Panamera 4 E-Hybrid'den alınma.
İç mekanda da yenilik sunmayan aracın gösterge paneli Panamera Turbo ile 4 E-Hybrid'in özelliklerini birleştirmiş. Aynı işlem kaputun altında da yapılmış. Çift turbo beslemeye sahip olan 4 litre hacimli v8 motor 550 beygir güç üretirken elektrik motoru 136 beygir güçle takviye yapıyor.
Toplamda 680 beygir güç, 850 Nm tork üretebilen otomobil dört tekerlekten çekiş sistemi ve 8 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzımana da sahip. 0'dan 100 km/s sürate 3.4 saniyede ulaşabilen otomobilin maksimum süratiyse 310 km/s. 50 km elektrikli kullanım menzili sunan araç standart veya uzun aks mesafeli olarak alınabilecek.
22 Şubat 2017 Çarşamba
Dacia Logan MCV Stepway Summit
Dacia, bu yıl Cenevre otomobil fuarında yeni bir modelle birlikte birçok aracına uygulanabilecek olan farklı bir donanım paketi de tanıtacak. Otomobillerin ortak özelliğiyse tamamında Stepway logosu bulunması.
Aileye yeni katılan Logan MCV Stepway, aynı eki taşıyan kardeşleri gibi hafif arazi şartlarına uygun yapısıyla dikkat çekiyor. Yeni ön panjur, çamurluk üzerinde siyah renkli plastik korumalar, ön ve arka tampona eklenen metal renkli korumalar ve farklı tasarıma sahip jantlar gibi farklılıklar sunan otomobil 50 mm yükseltilmiş.
İç mekanda da ufak tefek farklılıklar sunan aracın kaputu altında bir benzinli bir de Diesel motor seçeneği bulunuyor. Her ikisi de 90 beygir güç üretebilen üniteler 5 ileri vitesli manuel şanzımanla donatılırken benzinli seçenekte 5 ileri vitesli yarı otomatik şanzıman da tercih edilebiliyor.
Logan MCV Stepway ile birlikte Lodgy, Dokker ve Sandero'nun Stepway versiyonlarıyla Duster'da alınabilen yeni paketin ismiyse Summit. En üst donanım paketine ek olarak sipariş edilebilen paketle birlikte siyah veya füme renkli jantlar ve füme ile turuncu gibi dikkat çekici iki gövde rengi alınabiliyor.
İç mekanlarında da bazı ufak tefek farklılıklar bulunan otomobillerde turuncu renkli süslemeler ve dikiş iplikleri, model ismi yazılı koltuklar ve özel paspaslar gibi detaylar göze çarpıyor.
Hyundai i30 Wagon
Hyundai'nin yeni model tanıtımı Cenevre otomobil fuarında devam edecek. Güney Kore merkezli üretici, geçtiğimiz yıl yenilediği i30 modelinin station wagon kasa seçeneğini bu organizasyonda sergileyecek.
B sütununa kadar hatchback kardeşiyle aynı olan aracın yan cam çizgisi şık bir şekilde D sütununa kadar alçalırken bagaj kapağı camı çok daha yatık bir açıya sahip. Stoplar otomobilin yanına doğru uzarken bagaj kapağı, arka kısmı siyah renkli olarak bırakılan alçak tamponun üzerine kadar indirilmiş.
İç mekanda da hatchback kardeşinden farklı bir yapı sunmayan otomobilin 1.795 mm'lik genişliği ve 2.650 mm'lik aks mesafesi değişmese de boy 245 mm artmış. Bu sayede bagaj hacmi 602 litreye kadar ulaşırken arka koltuk sırtlıklarının yatırılmasıyla bu hacim 1.650 litreye ulaşabiliyor.
Kaputu altında bir sürpriz bulunmayan araçta kullanılan turbo beslemeli olanları 1 ve 1.4 litre hacim, 120 ve 140 beygir güç sunarken 1.6 litre hacimli turbo Diesel ünitenin 95, 110 ve 136 beygir güç üretebilen üç seçeneği mevcut. Bu üniteler güçlerini 6 ileri vitesli manuel veya 7 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzımanla ön aksa iletecek.
Kaydol:
Kayıtlar (Atom)