7 Kasım 2024 Perşembe

AUDI E concept


Audi'de ilginç şeyler oluyor. Alman üretici, Çin'de AUDI isimli bir elektrikli marka kurduğunu açıkladı. Büyük harflerle yazılan isim, dört çemberli logo yerine geçerken ilk konseptin tasarımının, bildiğimiz Audi modellerinden oldukça farklı bir duruşa sahip olduğu söylenebilir.

4.870 mm boya, 1.990 mm ene, 1.460 mm yüksekliğe ve 2.950 mm aks mesafesine sahip olan otomobilin ciddi görünen ön bölümünde ince yapılı farlar ve çok parçalı yapısıyla bir çerçeve oluşturan LED aydınlatmalar kullanılıyor. Kaputun önüne hava geçişleri ekleyen AUDI, şişkin çamurluklar altına büyük jantlar yerleştirmiş.

Tavanda yer alan LiDar sensörü, yan kameralar ve hemzemin kapı kolları gibi aerodinamik kalemlerle de dikkat çeken konseptin kapı camları çerçevesiz. Arkada küçük bir cam ve büyük spoiler dikkat çekerken stopların yapısı da öndeki aydınlatma grubu tasarımını taklit ediyor. Arka tamponun altında difüzör çıkışları görülebiliyor.

2+2 oturma düzenine sahip olan otomobilin koltuklarında aydınlatmalı AUDI armaları bulunuyor. Kapı içlerinde kalın ambiyans aydınlatmaları, A sütunu dibinde de dış kamera görüntüleri aktaran ekranlar görülebiliyor. Dijital gösterge tablosu ve dokunmatik ekran ön konsolun tamamı boyunca uzanmış. Metal pedal seti ve ahşap kaplama da diğer detaylar arasında.

Toplamda 775 beygir güç, 800 Nm tork üretebilen bir çift elektrik motoruyla dört tekerlekten çekişe sahip olan konsept 0'dan 100 km/s sürate 3.6 saniyede ulaşabiliyor. 100 kWh kapasiteli bataryalarla 700 km menzil sunabilen otomobil 800 Volt mimarisi sayesinde 370 km menzili 10 dakikada bataryalara ekleyebiliyor.

Bertone Runabout


Bertone'nin klasik konseptlerinden biri geri döndü. Üstelik sınırlı da olsa seri üretime alınacak bir şekilde. Fiat X1/9 ve Lancia Stratos gibi otomobillerin öncüsü olan 1969 Autobianchi A112 Runabout konsepti iki farklı gövde seçeneğiyle ve 350.000 Euro seviyesinden başlayan fiyatlarla satılacak.

Ana hatları 55 yaşındaki konseptle neredeyse aynı olan otomobilin sivri burnunun ucunda bir LED ışık şeridi bulunuyor. Kapaklı farlar, hava çıkışlı kaput ve alçak yapısıyla sportif görünüm sunan aracın çamurlukları da gövdeden çıkıntı yapacak şekilde tasarlanmış. Jantlar büyümüş olsalar da klasik tasarımları korunmuş.

İki farklı gövde seçeneğinden ilki, kısa yapılı camlarıyla tam bir Barchetta ve asıl konseptin günümüzdeki gerçek temsilcisi. İkinci araçsa targa tavana ve uzun bir A sütunuyla normal ölçüde camlara sahip. Arka bölümünde, içerisinde deflektörler yer alan büyük bir kemer bulunan aracın stopları çok küçük.

İlginç tasarımlı egzoz çıkışları ve difüzörü de dikkat çeken Runabout, iç mekanda ince yapılı havalandırma çıkışları, alüminyum detaylar, 5 noktadan bağlantılı emniyet kemerleri ve küçük bir direksiyon simidi sunuyor. Motorsa ortaya yerleştirilmiş ve 500 beygir güç üretebilen bir V6.

Ford Equator


Ford, Equator Sport'un ardından büyük kardeş Equator'u da makyajladı. Kaput altında büyük bir yenilik barındıran otomobilin gücü de artışta. Dış görünümde yenilikler bariz olsa da iç mekanda farklılıkları görmek için daha dikkatli bakmak gerekiyor.

Daha sade duran ön tampon, daha geniş ön panjur ve aşağıya doğru uzayan ince yapılı farlara sahip olan makyajlı yüzde farların birbirine bağlandığı da görülebiliyor. Kaput önüne model ismi eklenen otomobilde yeni tasarımlı, 20 inç çaplı jantlar kullanılıyor. Stopları inceltilen Equator'da arkada yer alan Ford logosu, model ismiyle birlikte biraz daha yükseğe alınmış.

Üç koltuk sırasına sahip olmaya devam eden otomobilin iç mekanında en büyük değişim direksiyon simidi tasarımında olmuş. Dijital gösterge paneli ve dokunmatik ekranın grafikleri de yenilenirken yeni trim parçaları ve döşeme seçenekleri bu bölümü farklılaştırmış.

4.920 mm boya sahip olan otomobilin kaputu altında yer alan şarj edilebilir hibrit ünite artık 2 değil 1.5 litre hacimli, benzinli motora sahip. 367 beygir güç, 555 Nm tork üretebilen otomobilde  18.4 kWh kapasiteli bataryalar görev yapıyor. Aracın elektrikli menzili 110 km. Toplam menzilse 1.200 km'nin üzerinde.

Toyota Tacoma TRD ProRunner Race ve RAV-X


Toyota'nın SEMA konseptlerinin sonu gelmeyecekmiş gibi görünüyor. Japon üreticinin seri üretim modeller üzerine geliştirdiği sportif seçeneklerin büyük kısmı seri üretime yakınmış izlenimi veriyor. Bu sefer karşımıza çıkan iki modelse arazide etkileyici işler yapabilecekmiş gibi duruyor.

Tacoma TRD temelli ilk konsept bu pick up seçeneğin araziye biraz daha yatkın bir versiyonu. Özel tasarım jantlar ve arazi lastikleriyle donatılan aracın önünde daha büyük LED sis farları kullanılmış. Kırmızı renkli ön ve arka çeki noktaları, zemin koruyucu plakalar ve tavanın arkasına eklenen LED spotlar da dikkat çekici.

Kasa kapağı yerine bir fileye sahip olan aracın kasasında yedek lastik ve ek yakıt deposu bulunuyor. TRD imzeli süspansiyon parçalarıyla donatılan konseptte FOX Quick Switch 3 amortisörler görev yapıyor. İç mekanda dört noktadan bağlantılı emniyet kemerleri ve takla kafesi bulunurken kaput altında 2.4 litre hacimli, turbo beslemeli benzinli motora sahip hibrit ünite 331 beygir güç, 630 Nm tork üretiyor. 8 ileri vitesli otomatik şanzıman ve dört tekerlekten çekiş sistemi de donanımlar arasında.


İkinci konseptin bir RAV4 olduğunu anlamak için kendisine dikkatli bakmak gerekiyor. Geniş hava girişlerine sahip ön tamponu daha yüksek olan otomobilin yaklaşma ve uzaklaşma açıları iyileşse de zemin koruma plakaları unutulmamış. İnce yapılı farlar altında hava girişlerine yer verilirken panjura da ek aydınlatmalar eklenmiş.

Kaputta da ek hava giriş ve çıkışları açan Toyota, 17 inç çaplı jantlar ve arazi lastikleriyle donattığı konseptinde genişletilmiş çamurluklar kullanmış. Bagaj kapağı camının hem üst hem de altında birer spoiler sunulurken stopların bagaj kapağında yer alan bölümü sökülmüş. Kırmızı renkli paçalıklar ve yükseğe alınan çift egzoz çıkışı da detayları tamamlamış.

TRD imzası taşıyan süspansiyon sisteminin içerisine yine Fox amortisörler ekleyen Toyota, aracı 50 mm yükseltmiş. İz genişliği de 160 mm artışta olan konseptin performans verileri açıklanmamış olsa da temellerinin şarj edilebilir hibrit RAV4 modeline dayandığı belirtildi. Bu araçta 306 beygir güç üretebilen ve 2.5 litre hacimli, benzinli motoru kullanan bir hibrit ünite mevcut.

6 Kasım 2024 Çarşamba

Škoda Kylaq


Škoda'nın ilginç isimli SUV modellerine bir yenisi eklendi. Hindistan pazarında satılacak olan Kylaq, 4 metrenin altında kalan boyuyla B segmentinde yer alıyor. Fiyatı, Hindistan'da güncel kurla 322.000 TL civarından başlayan otomobil segmentinde ön sıralara oynamak istiyor.

3.995 mm boya ve 2.566 mm aks mesafesine sahip olan aracın köşeli yapısı ve çift katlı far yapısı markanın diğer modellerine göndermeler yapıyor. Ön tamponun büyük kısmı ve arka tamponun tamamı siyah renkli olan Kylaq siyah tavan rayları ve kalın tutulan kapı altı korumalarına sahip. Stoplar da oldukça küçük yapılı.

İç mekanı da tanıdık çizgilere sahip olan araçta iki kollu direksiyon simidi, dijital gösterge paneli, köşeli havalandırma çıkışları, küçük bir dokunmatik ekran ve dokunmatik havalandırma kumandaları kullanılmış. Çift renkli plastik ve açık renkli tavan döşemesiyle ferahlaşan kabinin arkasında 446 litre hacimli bir bagaj bulunuyor.

Kaputu altında 1 litre hacimli, 3 silindirli, turbo beslemeye sahip benzinli bir motor bulunan otomobil 115 beygir güç, 178 Nm tork üretebiliyor. 6 ileri vitesli manuel veya otomatik şanzımanla alınabilen Kylaq'ın manuel seçeneği 0'dan 100 km/s sürate 10.5 saniyede ulaşabilirken maksimum sürati 180 km/s.

Nissan Frontier Tarmac


SEMA'da bu yıl konsept tanıtan markalar arasına Nissan da katıldı. Markanın pick up modellerinden Frontier, çok sportif bir görünümle karşımıza çıkarken 400 beygir üzerinde güç üretebilen, kompresör beslemeli, 3.8 litre hacimli V6 motoruyla görselin altını doldurmayı da başarıyor.

Alçaltılan süspansiyon sisteminde Nismo imzası olan otomobilde dev hava girişli kaputla ek hava girişlerine sahip panjur dikkat çekiyor. Büyük splitter ve genişletilmiş çamurluklarla da öne çıkan konseptte 20 inç çaplı jantlar ve genişletilmiş yan etekler görev yapıyor. Aracın fren ve egzoz sistemi de elden geçirilmiş.

İç mekanında daha az değişiklik sunan pick up bu bölümde sabit kafalıklı Recaro koltuklarıyla öne çıkıyor. Alcantara döşemenin kullanıldığı kabinde direksiyon simidi de yeni kaplamalara kavuşmuş. Hidrolik el freninin uzun kolu ve gövde rengine uygun trim parçalarıyla emniyet kemerleri de farklılıkları tamamlamış.

Toyota GR 86


Toyota'nın ilginç konseptlerine bir yenisi eklendi. Markanın ralli geçmişine göndermeler yapan otomobil bir GR 86 temelleri üzerine geliştirilmiş. Parkurlar için gereken bütün donanımlara sahip olan aracın kaputu altındaysa standart aracınkinden çok daha küçük hacimli bir motor bulunuyor.

Kullanılan grafik paketi ve renk şemasıyla Celica GT-Four günlerini hatırlatan otomobilde beyaz renkli jantlar, ek spotlar, paçalıklar, daha küçük yan aynalar, pleksiglas yan camlar ve büyük bir spoiler gibi detaylar gözlerden kaçmıyor. Çift egzoz çıkışı da arka plakalığa alınan araç yeni fren ve süspansiyon sistemine de kavuşmuş.

İç mekanı döşeme ve kaplamalardan arındırılan konsept bu bölümde Sparco yarış koltukları, 6 noktadan bağlantılı emniyet kemerleri, tek hamlede sökülebilen ve üzerinde birçok kumanda yer alan direksiyon simidi, tam boy takla kafesi ve çok daha basit bir görünüm sunan kokpit gibi detaylara sahip.

Kaputu altına GR Corolla'nın 1.6 litre hacimli, 3 silindirli, turbo beslemeli motorunu alan konsept 304 beygir güç, 370 Nm tork üretebiliyor. Standart Boxer motordan daha yüksek olduğundan platformuyla ve ön takımıyla da oynanan otomobilde dört tekerlekten çekiş sistemi de kullanılıyor.

5 Kasım 2024 Salı

Kia Sportage


Kia'nın popüler SUV modeli Sportage makyajlandı. İlk olarak Kore pazarı için hazırlanan seçenekleri tanıtılan otomobilin dış görünümü çok daha farklı olsa da iç mekanda tasarım anlamında değişim az olmuş. En önemli yeniliklerden bir tanesi de otomobilin görünmeyen yerlerinden birinde gerçekleşmiş.

Daha köşeli bir görünüme sahip olan burun kısmında yeni Kia modellerinin tamamında görmeye başladığımız ince yapılı farlar görülebiliyor. Yeni ön panjur daha dik bir yapıya kavuşurken tampon da daha köşeli detaylar sunuyor. Çapları 19 inçe kadar çıkan jantlar da yeni tasarımlara sahip.

Kapı altı korumaları da artık daha köşeli olan aracın C sütunu da yeniden tasarlanmış ve çok daha sade bir görünüme kavuşmuş. Aynı sadelik yeni spoiler tasarımında da görülebiliyor. Stopların iç deseni yenilenirken bagaj kapağının alt kısmı ve arka tamponun tamamı farklı tasarımla karşımızda.

İç mekanda yeni renk seçenekleri ve farklı desenlere sahip koltuk döşemeleri dikkat çeken otomobilde iki kollu direksiyon simidi kullanılıyor. Dijital gösterge paneli ve dokunmatik ekranı yeni grafiklere kavuşan Sportage yaşam alanında çok daha sade duran havalandırma ızgaraları kullanıyor. Head-up Display de yenilenmiş.

Kaputu altında büyük bir yenilik sunmayan otomobil Kore'de 2 litre hacimli, 146 beygir güç üretebilen ve LPG ile de çalışabilen motorla sunuluyor. Hibrit seçenek 5 beygir güç kazanırken 1.6 litre hacimli, turbo benzinli motor bu ülkede 180 beygir güç üretmeye devam ediyor. Asıl büyük yenilikse bu üniteyle birlikte 7 ileri vitesli yarı otomatik değil 8 ileri vitesli tam otomatik şanzıman sunulması.

Suzuki eVitara

Suzuki'nin ilk elektrikli otomobili olma görevi ünlü SUV Vitara'ya verildi. İlerleyen zamanlarda bir Toyota modeline de dönüşecek bu otomobil 2023 yılında tanıtılan eVX konseptinin seri üretime alınmış hali. Üstelik modelin hem iki hem de dört tekerlekten çekişli versiyonları bulunacak.

Köşeli hatlarıyla dikkat çeken otomobilin ana hatları konseptinkinden çok farklı değil. 4.275 mm boya ve 2.700 mm aks mesafesine sahip olan SUV, Vitara'dan daha büyük bir model. Sportif tasarımlı ön tampon, çamurluk ve kapı altı korumaları gibi yerlerde siyah renkli büyük korumalar sunan modelin arka tamponu da tamamen siyah.

Aerodinamik jant tasarımı, bagaj kapağı üzerinde yer alan spoiler, C sütunu yanına alınan arka kapı kolları, kontrast renkte yan aynalar ve tavanla şişirilen arka çamurluklar gibi detayları öne çıkan modelin LED stopları da bagaj kapağı üzerinde birbiriyle birleşiyor. C sütununun tasarımı da kalın tutulmuş.

İç tasarımda, özellikle havalandırma ızgaralarının görünümü konusunda konseptten esinlenen araçta çift renkli döşemeler, iki kollu direksiyon simidi, dijital gösterge paneli, biraz daha yüksekte duran dokunmatik ekran ve bol bol fiziksel düğme dikkat çekiyor. Bardaklıkların vites konsolunun epey ilerisine yerleştirilmesi de ilginç.

Önden çekişli seçenekler 144 ve 174 beygir güç üretebilirken bu araçların bataryaları 49 ve 61 kWh kapasiteli. Her iki motor da 190 Nm tork üretiyor. Büyük bataryayla birlikte alınabilen ikinci elektrik motoru 65 beygir güç üretebiliyor ve bu sayede 184 beygir güç, 300 Nm tork üretebilen eVitara dört tekerlekten çekişli hale geliyor. Bu araç 1.9 ton ağırlığındayken en hafif örnek yaklaşık 200 kg daha hafif.

Toyota Land Cruiser Rox ve 4Runner Surf


Toyota da bu yıl SEMA'ya iyi hazırlanmış gibi görünüyor. Tanıtılan konseptler arasında en çok dikkat
çekenlerden olan Land Cruiser Prado ve 4Runner temelli olan ikili, kabuk değiştirerek farklı gövde şekilleriyle karşımıza çıkıyor. Üstelik talep olması halinde Rox konseptinin seri üretime alınması bile gündemde.

Gövdesinde neredeyse seri üretimde kullanılan parça kalmayan Land Cruiser Rox konseptinin yüzü standart araçla aynı olsa da ön ve arkada sunulan çelik tamponlar, kırmızı çeki noktaları ve darbeden koruyucu plakalar farklı. Önde vinç de sunan aracın arkasında da yedek lastik dikkat çekiyor. Kapıların alt bölümleri boşaltılırken daha da aşağıda taban koruma plakaları dikkat çekiyor.

Çamurlukları da genişletilen otomobilin C sütunu arkası tamamen kesilmiş. Hem bu bölüm hem de tavan sökülerek modelin üzeri açılabilen bir pick up olması sağlanmış. Tavana LED spotlar da ekleyen Toyota, 18 inç çaplı jantlar ve arazi lastiklerini de donanıma eklemiş. 100 mm yükseltilen süspansiyon sistemi TRD imzası taşırken iz genişliği 200 mm artış yaşamış.

İç mekanda standart Land Cruiser Prado tasarımı korunmuş olsa da çift renkli deri döşeme ve kapı içlerinde kullanılan farklı grafikler yenilik olarak gösterilebilir. Bagajı da daha dayanıklı bir plastikle kaplanan otomobilin bagaj duvarlarına sabitlenebilen sıvı bidonları tasarlanmış. Bagaj kapağında da iki tane oturak alanı boşaltması yapılmış.

4Runner'ı köklerine döndüren Surf konseptiyse aracı üzeri açılabilen bir off road canavarı haline getirmiş. Yeni ön tamponunda ek spotlar barındıran otomobil önde karter koruması ve hava girişli kaputa da sahip. Tavanda da ek spotlar dikkat çekerken çamurluklar genişletilmiş. 17 inç çaplı jantlar ve 37 inç çaplı lastikler de donanımda.

Sökülebilir sert bir tavana sahip olan konseptin arka bölümünde bu yüzden takla barı takviyesi bulunuyor. TRD imzalı süspansiyon sistemiyle yükselip iz genişliği artan aracın iç mekanı standart 4Runner'dan alınmış olsa da çift renkli döşemeler ve tik zemin tahtası görünümü sunan paspaslar konsepte özel.

İlk konseptin sahip olduğu motoru açıklamayan Toyota, 4Runner Surf'te 2.4 litre hacimli, turbo beslemeli motorun kullanıldığını soğruladı. Her iki araçta da 8 ileri vitesli otomatik şanzıman ve dört tekerlekten çekiş sistemi görev yapıyor. Yine iki konseptin de temellerinde, seri üretim kardeşlerinde de görev yapan merdiven şasi bulunuyor.

4 Kasım 2024 Pazartesi

Ford F-150 FP700S ve F-150 ORV


Ford'un bu yıl SEMA için Las Vegas'a getirdiği araçlar arasında iki de F-150 konsepti vardı. Her ikisi de yüksek performansa sahip olan araçlar bu güçlerini belli etmeyerek bazıları için daha da çekici olmayı başarıyor. İşin güzel yanıysa bu ikiliye sahip olmanın da mümkün olacakmış gibi görünmesi.

Uzun kasa ve en kısa kabine sahip gövdeyle karşımıza çıkan FP700S kendisine özel bir yüze sahip. Siyah renkli ön panjurla birleşen far çerçeveleri siyah renkli tamponla uyumlu. 22 inç çaplı jantlar da siyah renkli. Ön çamurlukları arkasında hava çıkışları bulunan modelin stopları da farklı iç tasarıma sahip. Tavan ve kasa ucunda spoiler sunan pick up özel gövde grafiklerine de sahip.

İç mekanda farklı döşemeler ve gri trim parçaları kullanan FP700S'te Ford Performance armaları da yer alıyor. Kaput altında görev yapan 5 litre hacimli V8 üniteyse kompresör besleme sayesinde 710 beygir güç, 800 Nm tork üretebiliyor. Alçaltılmış süspansiyon sistemi ve yeni bir egzoz sistemine de sahip olan araç arkadan itişli.

Diğer pick up konsepti olan F-150 ORV için durumu tersine çeviren Ford, bu araçta dört kapılı kabin ve 5 cm yükseltme kiti kullanmış. Araziye uygun lastikler, daha küçük jantlar, ek LED aydınlatmalar, karter koruması, yan basamaklar ve kırmızı renkli çeki noktaları dikkat çekiyor. Bu modelin yüzü de konsepte özel tasarıma sahip. Aynı V8 üniteye sahip olan pick up dört tekerlekten çekiş sistemine de sahip.