1 Eylül 2020 Salı
Peugeot 3008
2016 yılında tanıtılan ikinci nesliyle birlikte Peugeot'yu segmentinde farklı bir yere taşıyan 3008 makyajlandı. Modelin en büyük değişiklikleriyse görsel değil teknolojik alanda yaşandı.
Pek de sürpriz olmayan şekilde ön bölümde yoğunlaşan makyaj sonrasında 3008'in duruşu 508 ve 2008'in bir birleşimi gibi olmuş. LED farlarını liftback kardeşinden almış gibi duran aracın ön panjuru da küçük kardeşinden ödünç alınmış gibi. Markanın diğer modellerinde olduğu gibi model ismi kaputun önüne işlenmiş. Ayrca aşağıya doğru uzayan LED gündüz aydınlatmaları da unutulmamış.
Gövde rengi olarak iki yeni mavi tonu sunmaya başlayan 3008'in jant seçenekleri de zenginleşmiş. GT donanımında siyah renkli detaylar daha bol kullanılırken GT armaları da yeniden şekillendirilmiş. Arka bölümdeyse üç boyutlu hale geldiği görülebilen stoplar ve tasarımı elden geçirilen tampon alt bölümü dikkatlerden kaçmıyor.
İç mekanında görsel anlamda çok az değişiklik sunan 3008'de dijital gösterge panelinde ufak tefek efekt güncellemeleri yapılırken yeni dokunmatik ekranın büyüklüğü 10 inçe çıkarılmış. Daha kaliteli hissettiren yeni trim parçaları da kullanan 3008'in iç kısmında artık ahşap kaplama ve kırmızı deri döşeme gibi kombinasyonlar yapılabiliyor. Ayrıca üst paketlerde çerçevesiz dikiz aynası da donanıma alınmış.
Akıllı dürüş yardımcılarına doyduğunu söyleyebileceğimiz makyajlı 3008'de, dur-kalk fonksiyonu da olan adaptif hız sabitleme sistemi, otomatik fren yardımcısı, şeritte kalma asistanı, kör nokta uyarısı ve gelişmiş tabela tanıma sistemi gibi kalemler bulunuyor. Ayrıca PSA'da daha önce DS7 Crossback'te karşımıza çıkan gece görüş sistemi de aracın donanımına dahil edilmiş.
Motorlardaysa en büyük yenilik, 2 litre hacimli Diesel ünitenin artık sunulmuyor olması. Benzinli motorlardan 1.2 litre hacimli, 3 silindirli olanı 130 beygir güç, 230 Nm tork üretebilirken 1.6 litre hacimli seçenek 180 beygir güç, 250 Nm tork sağlayabiliyor. Her iki ünite de 8 ileri vitesli, tam otomatik şanzımanla alınabilirken küçük hacimli örnekte 6 ileri vitesli manuel şanzıman da tercih edilebiliyor.
Bu iki şanzıman seçeneği 1.5 litre hacimli Diesel motor için de geçerli. 130 beygir güç, 300 Nm tork üretmeye devam eden üniteye tutumluluk anlamında iki hibrit seçenek eşlik ediyor. 1.6 litre hacimli benzinli motorla donatılan ikilinin önden çekişli olanı 225, dört tekerlekten çekişli olanıysa 300 beygir güç üretebiliyor. Karma tork değerleriyse sırasıyla 360 ve 520 Nm.
13.2 kWh kapasiteli bataryalara sahip olan şarj edilebilir hibritlerin sadece elektrik enerjisi kullanarak alabildikleri yol 56 ve 59 km olarak açıklandı. Evlerde kullanılan standart prizden 7 saatte şarj edilebilen araçlardan yüksek güçlü olanı, 5.9 saniyelik 0-100 km/s hızlanmasıyla aynı zamanda en performanslı 3008.
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder