26 Ağustos 2020 Çarşamba
Porsche Panamera
Tanıtıldığı günden bu yana Porsche'nin büyük başarıya ulaşan araçlarından biri olan Panamera makyajlandı. Görsel olarak büyük değişim göstermeyen otomobilin sunduğu motor seçeneklerindeyse yenilikler bulunuyor.
Yeni tasarıma sahip 20 ve 21 inç çaplı jantlarıyla birlikte bu bölümde seçenek sayısını ona çıkaran Panamera'da yeni gövde rengi seçenekleri de sunuluyor. Versiyona göre standart olarak sunulmayan başlayan sportif ön tamponda daha geniş hava girişleri, biraz daha aşağıya alınmış radar sensörleri ve araları açılmış LED aydınlatma çubukları görülebiliyor.
Arka bölümde, tampon altına küçük bir difüzör eklenen otomobilin LED stopları da yeni iç tasarıma kavuşmuş. Ayrıca bu ünitelerin bagaj kapağı üzerine taşan bölümlerinde daha az keskin çizgiler kullanılmış.
Standart gövdenin yanında giriş seçeneği haricinde kalan versiyonlar Sport Turismo ve uzun aks mesafeli Executive olarak tercih edilebilecek. İç mekanda daha küçük göbeğe sahip direksiyon simidi ve yenilenen yazılımlı bilgi ekranı dikkat çekiyor. Sport Chrono paketiyle Porsche Design armalı bir kronometre de sunan Porsche donanıma kablosuz Apple Carplay'i de eklemiş.
Adaptif süspansiyon sistemi üzerinde yapılan değişikliklerle konfor modunda çok daha rahat, spor modundaysa daha sert bir sürüş sunmaya başlayan Panamera'nın motor gamında artık Diesel, Turbo ve Turbo S E-Hybrid bulunmuyor.
Giriş modeli dışında bütün Panamera seçenekleri dört tekerlekten çekişli. Ayrıca araçların tamamında çift turbo beslemeye sahip motorlar ve 8 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzıman (PDK) kullanılıyor. Panamera ve Panamera 4'ün kaputu altında görev yapan 2.9 litre hacimli V6 motor, 330 beygir güç, 450 Nm tork üretebiliyor.
Aynı V6 üniteyi Panamera 4S E-Hybrid'in kaputu altında 440 beygir güç üretebilir şekle getiren Porsche, 136 beygir gücündeki elektrik motoruyla karma kullanımda 560 beygir güç, 750 Nm tork alabilmiş. 0'dan 100 km/s sürate 3.7 saniyede ulaşabilen modelin maksimum sürati 298 km/s olarak açıklanıyor. 14.1'den 17.9 kWh'a çıkan pil kapasitesi 54 km elektrikli menzil sağlayabiliyor.
GTS ile birlikte V8 motora geçen Panamera, bu seçenekte görev verdiği 4 litre hacimli üniteden artık 480 beygir güç, 620 Nm tork alıyor. Asimetrik susturuculara sahip ve standart donanımda sunulan spor egzoz sistemi sayesinde aracın sesi de çok daha sportif çıkıyor.
Panamera gamının tepesine konumlanan Turbo S'ise makyaj öncesi Turbo ve Turbo S E-Hybrid'den daha yüksek performansıyla dikkat çekiyor. V8 motoru 630 beygir güç, 820 Nm tork üretebilen model 0'dan 100 km/s sürate 3.1 saniyede ulaşabiliyor. Bu modelin maksimum süratiyse standart gövdeyle 315 km/s. Aracın performansı, 7:29.81'lik Nürburgring Nordschleife tur süresiyle tescillenmiş durumda.
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
tasarım ekibi: yeni direksiyon tasarladık.
YanıtlaSilfirma yetkilileri: hemen makyajlı kasa olarak geçin..