20 Ağustos 2024 Salı

Audi RS3

Audi'nin makyajlı modelleri arasına RS3 de katıldı. İlk bakışta fark etmesi zor olan görsel yenilikler sunan otomobilin iç mekanı da büyük farklılıklar sunmuyor. Performansı da aynı kalan modelin en büyük değişikliğiyse sürüş sırasında farkına varılabilecek türden.

Matrix LED farlarına yeni grafikler eklenen otomobilin ızgara deseni yenilenirken ön logosu yukarıya alınmış. Tamponda yer alan hava girişleri de yeniden şekillendirilmiş. 19 inç çaplı jantları değişmeyen aracın LED stoplarının da iç deseni yenilenmiş. Arka tamponda difüzör uzatılmış ve sis farı dik bir şekilde ortaya yerleştirilmiş. Bu bölümdeki reflektörler de artık dikey yerleşime sahip.

İç mekan tasarımında yenilik sunmayan otomobilin bu bölümde en büyük yeniliği direksiyon simidi. Köşeli ve daha büyük göbeğe sahip olan parça üzerinde iki kırmızı mod seçim düğmesi yer alıyor. Diğer düğmeleri dokunmatik hale gelen simidin üst kısmı da düzleştirilmiş. Kapı içlerinde yer alan ambiyans ışıklandırması farklı şekilde tasarlanırken sabit kafalıklı sportif ön koltuklar yine opsiyonel donanımda.

Aracın dört tekerlekten çekiş sistemi üzerinde çok çalışan Audi, tork dağıtımının çok daha başarılı yapılabildiğini ve önden kaymanın azaltıldığını söylüyor. ABS ve ESP üzerinde yapılan ayarlar sonucunda modelin arkasını savurmak da daha kolay hale gelmiş. Adaptif süspansiyon sistemi de yeniden ayarlanmış.

Kaputu altında değişiklik sunmayan RS3'ün 2.5 litre hacimli, 5 silindirli motoru turbo besleme yardımıyla 400 beygir güç, 500 Nm tork üretebiliyor. 7 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzıman ve dört tekerlekten çekiş sistemiyle 0'dan 100 km/ sürate ulaşmak 3.8 saniye sürerken maksimum sürat 290 km/s olarak açıklanıyor.

Karma Ivara GT-UV


Karma'nın yeni nesil modeller arasında bir de SUV bulunacak. Daha önce Kaveya ve Gyesera isimli konseptlerle de karşımıza çıkan tasarım anlayışına sahip olan otomobilin teknik verileri açıklanmamış olsa da tamamen elektrikli ve şarj edilebilir hibrit seçeneklerin sunulması düşünülüyor.

Sivri burun yapısında gizlenmiş LED farlar ve alt kısmı sportif görünen ön tampon görülen otomobilin kaputu da aslında büyük bir spoiler gizliyor. Dev jantlar tek bijonlu ve çamurluk korumaları ince tutulmuş. Ön çamurlukların arkasında da hava çıkışları bulunan aracın kapı altları da parlak siyah renkte sunuluyor.

Yan aynalar, tavan ve arka tamponun büyük kısmı da siyah renkli olan otomobil arkada, yanlara doğru dönen ince stoplar sunuyor. Yüksek yapılı bagaj kapağının da büyük bölümü siyah renge boyanırken arka tampon alt kısmının da sportif durduğu söylenebilir. Özellikle merkezi yerleşimli ve dik duran sis farları dikkat çekici.

19 Ağustos 2024 Pazartesi

GMC Yukon


GMC'nin büyük SUV modeli Yukon makyajlandı. Ön bölümde yoğunlaşan makyaj ardından iç mekanı da çok daha modern görünmeye başlayan model, platform kardeşi Cadillac Escalade'in aksine Diesel motor seçeneğini de korumayı başarmış. AT4 ise yine arazi odaklı donanım olmaya devam ediyor.

Ön bölümde parantez şekilli LED farlar ve dik yerleşimli büyük panjurla heybetli bir duruş sağlayan araçlarda alçak tavan rayları ve çapları 24 inçe kadar çıkan jantlar kullanılmış. Arkadaysa küçük bir spoiler, bahaj kapağına doğru uzayan LED stoplar ve kare biçimli, dörtlü egzoz çıkışları görülebiliyor.

AT4 paketiyse araziye daha uygun bir donanım seviyesinden beklenenleri veriyor. Köşeleri yukarıya doğru açı alan ön tampon, kırmızı renkli çeki noktaları, AT4 armaları, farklı ön panjur ızgara tasarımı, 20 inç çaplı jantlar, karter koruması, koyu renkli krom detaylar ve alt bölümü siyah renkte sunulan tampon ve kapı altları paketin sundukları.

İç mekanda büyük düğmelere sahip direksiyon simidi, dijital gösterge paneli, dik yerleşimli dev dokunmatik ekran, ahşap kaplama ve deri döşemeler, kromajlı süslemeler, 3 koltuk sırası, 22 hoparlörlü Bose ses sistemi, ikinci koltuk sırası için dokunmatik ekranlar ve kumanda paneliyle açılabilir cam tavan gibi donanımlar öne çıkıyor.

5.3 ve 6.2 litre hacimli, benzinli V8 motorlarını koruyan Yukon'un bu üniteleri sırasıyla 360 ve 426 beygir güç üretebiliyor. 3 litre hacimli turbo Diesel motorsa 310 beygir güç, 670 Nm tork üretiyor. Bütün motorlar 10 ileri vitesli otomatik şanzımanla eşleştirilirken konfigürasyona göre arkadan itiş veya dört tekerlekten çekiş sistemi standart olarak sunuluyor.

18 Ağustos 2024 Pazar

Maserati GT2 Stradale

Maserati MC20 temelleri üzerine geliştirilen araçların sayısı artıyor. Project24'ü fazla agresif bulanlar için geliştirilen model de pist yarışçılarından aldığı detaylarla yarış havaları estirmeyi başarıyor. Kaput altında da az da olsa geliştirme çalışması yapılmış.

Daha köşeli ön panjur, daha geniş hava girişleri ve splitter gibi farklılıklar sunan ön tampon, hava çıkışlarına sahip ön kaput ve çamurluklar, 20 inç çaplı, tek bijonlu dövme jantlar, genişleyen arka çamurluk üstü hava girişleri, siyah egzoz çıkışları, ince spoiler ve ayarlanabilir karbon fiber spoiler gibi farklılıklar sunan otomobilde kromajlı armalar da siyah renkte sunuluyor.

İç mekanın ana hatları değişmemiş olsa da üst kısmı direksiyon simidi vites değiştirme ışıkları sunuyor. Daha fazla karbon fiber sunulan yaşam alanında Alcantara da daha bol kullanılmış. Karbon fiber koltuklarda dört noktadan bağlantılı emniyet kemerleri kullanılıyor. Yenilenen ara konsolun açısı değiştirilmiş ve altı boşaltılmış.

Yapılan aerodinamik iyileştirmeler sonrasında 280 km/s'te yere basma kuvveti 500 kg'a ulaşan aracın süspansiyon sistemi de sertleştirilmiş. Brembo fren sisteminde kullanılan karbon seramik diskler de büyürken eletronik limitli kaydırmalı diferansiyel, yarı slick Michelin lastikler ve özel ayarlı ABS ile ESP opsiyonel olarak alınabiliyor.

Çift turbo beslemeye sahip, 3 litre hacimli V6 ünitesi de elden geçirilen otomobil artık 640 beygir güç, 720 Nm tork üretebiliyor. 60 kg hafifleyen otomobil 8 ileri vitesli, çift kavramalı yarı otomatik şanzımanını korumuş. Arkadan itişli model 0'dan 100 km/s sürate 2.8 saniyede ulaşabilirken maksimum sürati 324 km/s'e düşmüş.

Touring Superleggera Veloce12


Bir güzel haber de İtalya'dan geldi. Son zamanlarda sonu gelmeyecekmiş gibi görünen Porsche rostomodları, Touring Superleggera'nın Ferrari modeliyle duraklıyor. Üstelik gençleşen model 90'lardan kalma bir 550 Maranello.Sadece 30 örneği bulunacak aracın dönüşüm fiyatıysa araç hariç 690.000 Euro.

Gövdesinde büyük değişiklikler yapılan otomobilin ön panjuru kısalmış ve kalınlaşmış. Tampon altına splitter eklenirken kenarlara da hava geçişleri eklenmiş. Yeni kaputta yer alan hava girişi de daha ince ve geniş olan restomod modern LED farlara kavuşmuş.

Yan bölümde, çapları 19 inçe çıkan jantlar ve yeni aynalar dikkat çekerken siyah renkli alt korumanın kapılara doğru yönlendiği görülebiliyor. Ön çamurluklarda yer alan hava çıkışları yukarıya alınıp küçültülmüş. Arkadaysa LED stoplar, daha büyük bir spoiler şeklini alan bagaj kapağı, difüzör ve yeni egzoz çıkışları göze çarpıyor.

İç mekanda ana hatlar aynı kalsa da hemen her parçada değişiklik yapılmış. Gösterge paneli zemini, koltuk ve konsol döşemeleri, havalandırma ızgarası çerçeveleri ve kumandaları yeni görünümlerine kavuşmuş. Vites konsolu ve metal pedal seti de çok daha modern bir tasarımla karşımıza çıkmış. Dışarıda olduğu gibi etrafa birçok Superleggera arması yerleştirilirken koltuklar arasına bir de bardaklık eklenmiş.

Yenilenen fren sisteminde Brembo ile çalışan Touring Superleggera, önde 6, arkadaysa 4 pistonlu kaliperler kullanmış. Sertliği ayarlanabilir TracTive süspansiyon sistemi ve yeni egzoz sistemi de 12 silindirli otomobili günümüze daha uygun bir şekle sokmuş.

Motordan bahsetmişken, 5.5 litre hacimli, atmosferik emişli V12, yeni egzoz sistemi sayesinde 25 beygir artışla 510 beygir güç üretebiliyor. 6 ileri vitesli manuel şanzımana sahip aracın performans verilerindeyse bir değişiklik yaşanmamış. 0'dan 100 km/s sürate 4.4 saniyede ulaşabilen Veloce12'nin maksimum sürati 320 km/s.

Porsche 911 Speedster LT


Porsche çok ilginç bir araçla karşımızda. Şimdiye kadar sadece iki örneği üretilen 993 kasa koduna sahip Speedster 3. kardeşe kavuştu. İlk araç Ferdinand Alexander Porsche'nın 60 yaşı anısına üretilirken ikincisi Jerry Seinfeld'in garajında. Güncel araçsa endüstriyel tasarımcı ve Porsche koleksiyoneri Luca Trazzi için üretildi.

993 kasa kodlu 911 Turbo'dan izler taşıyan model bu aracın  ön tamponu ve 18 inç çaplı jantlarına sahip. Genişletilmiş çamurluklar, koyulaştırılmış aydınlatma grubu, LED farlar, yuvarlak yan aynalar ve genişleyen yan etekler modelin dikkat çeken yanları.

Mesleği icabı aracın tasarımında ve üretiminde de rol almak isteyen Trazzi otomobilin bez tavanını bizzat kendisi tasarlamış. Normalde arka koltukların bulunduğu bölümün üzerinde tipik Speedster kapağı eklenirken tavanın duruşu da farklı bir dokunuş olarak dikkat çekiyor.

İç mekanda da siyah ve renkler dikkat çekiyor. Sabit kafalıklı, elektrikli koltuklar damalı bayrak ve Speedster armasına sahipken aynı kaplamanın bagajda da olduğunu belirtelim. Gösterge tablosu ve dikiş iplikleri de da sarı renkli olan aracın iç mekanında bol karbon fiber parça kullanılmış. Modern radyo ve navigasyon sistemi de klasik kokpitin sahip olduğu boşluklara uyumlu olarak tasarlanmış.

Mekanik olarak da farklı olan otomobilin direksiyon ve fren sistemiyle birlikte 3.8 litre hacimli, atmosferik emişli, 6 silindirli Boxer motoru 911 Carrera RS'ten alınmış. Yaklaşık 300 beygir güç üretebilen ünite bu gücü arka aksa 6 ileri vitesli manuel şanzıman yardımıyla aktarıyor.