15 Ekim 2011 Cumartesi

Ford Fiesta Trend 1.4i A/T


Otomobil sevgimin ne seviyede olduğunu artık biliyorsunuz. Bu sevgiden de cesaret alarak kurduğum blogda yaptığım testleri de sizlerle zaman zaman paylaştım. Bu seferki testse öncekilerden biraz farklı. Resimlerden göreceğiniz gibi araçta bulunan plakalar ve direksiyonun yeri çoğumuzun alıştığından farklı. Bunun nedeniyse testime konuk olan Fiesta’nın tatilim sırasında kiraladığım otomobil olması. Aynı motor, şanzıman ve donanımla ülkemizde de satılan bu Fiesta’yı daha önceki araçlardan çok daha uzun mesafelerde kullanma şansım olduğundan değişik karakterli yollarda verdiği tepkileri de daha net bir şekilde inceleme fırsatım oldu.

1976 yılından beri üretilmekte olan Fiesta’nın günümüzde üretilmekte olan 7. nesil modelleri 2008 yılında bantlardan inmişti. O yıldan beri etkileyici tasarımının da verdiği avantajla başarılı satış rakamlarına ulaşan otomobil, önceki nesillerin aksine Çin’den A.B.D.’ye kadar birçok ülkede satılıyor.


Dış Mekan


Fiesta'nın satış başarısının ilk ayağını oluşturan dış tasarım Ford'un diğer modellerine de şekil veren bir örnek oldu. Oldukça dinamik hatlara sahip olan küçük hatchback baz donanım seviyesinde bile şık bir görünüm sunuyor. Arkaya doğru uzayan farlar, gövde rengi aynalar ve yüksekğe yerleştirilen stoplarla dış donanım konusunda çok şey sunmayan Trend paketinde aynalara entegre edilmiş sinyal lambaları ve jant kapaklı, 14 inç çaplı çelik jantlar sunulmakta.

Arka kısımda, bagaj kapağının üzerine yerleştirilen spoiler, küçük boyutlu da olsa görünüme olumlu katkı sağlarken arka tamponun alt kısmının siyah renkli olması da aynı şekilde sportif bir görünüm yaratıyor. Gövde rengi kapı kolları genel görünümde bir rahatsızlık yaratmazken egzoz çıkışının gizlenmiş olması da olumlu bir özellik.

3.950 mm boyunda olan Fiesta'nın genişliği yan aynalar dahil 1.973 mm. Yüksekliği 1.481 mm olan otomobil 2.489 mm aks mesafesine sahip.


İç Mekan


Fiesta'nın dışı kadar içi de güzel görünüyor. En düşük donanım seviyesi olduğundan siyah renk plastiğin hakim olduğu kokpit daha zengin donanımlı paketlerde başka renklerde de ısmarlanabiliyor. Üç kollu şık bir direksiyon simidine sahip olan aracın müzik sistemi buradan da kumanda edilebiliyor. Hız ve devir göstergeleri, sportif araçları hatırlatan bir şekilde derine gömülen otomobilin yakıt göstergesi ve yol bilgisayarı ekranı da bu iki göstergenin arasında bulunuyor.

Orta konsolun en üst kısmında müzik sisteminin bilgi ekranı bulunurken ön panelle uyumlu tasarıma sahip ses sistemi çok şık görünüyor. Merkezi kilit ve dörtlü flaşör düğmelerinin altında bulunan iki küçük, bir de büyük dairesel kumanda havalandırmayı ayarlamanızı sağlarken buranın altında kapaksız bir göz bulunuyor.

Genel görünüme oranla oldukça ağır başlı duran vites kolunun arkasında çakmak ve Aux girişi bulunurken buranın arkasında iki bardaklık ve bir de eşya gözü yer alıyor. Arka kısımda iki adet kafalık sunan Fiesta bu bölümde üç adet 3 noktalı emniyet kemeri bulunduruyor.

281 litre hacimli bir bagaja sahip olan Fiesta'nın bu bagajı, iki parçalı katlanabilen arka koltuklar sayesinde kolayca genişletiliyor.



Konfor


Trend donanım seviyesine sahip olan Fiesta'nın konfor konusunda başarılı olacağı daha ilk andan belli. Sert bir süspansiyon sistemine sahip olsa da geniş yanaklı lastikler ve düz koltuk minderleri iç mekana iletilen titreşimlerin belli bir seviyeyi geçmesine izin vermiyor.

Donanım olarak en sade versiyon olan Trend, direksiyondan kumanda edilebilen CD çalar, hidrolik direksiyon ve klima dışında konfor anlamında bir aksesuar sunmuyor. Bu konuda sunulan ve aracın diğer Fiesta modellerinen farklılığını gösteren donanımsa otomatik şanzıman oluyor. Eski teknoloji, 4 ileri vitesli otomatik şanzımanda vites kolundan manuel değişim yapılabiliyor. Tam otomatik şanzımanın vites geçişleri sarsıntısız olsa da 4 ileri oran yüksek devirli kullanımı da beraberinde getirdiğinden konfor olumsuz etkileniyor.



Sürüş


Ford'un Avrupa'da geliştirilen bütün modelleri gibi dengeli bir sürüşe sahip olan Fiesta, en düşük donanım seviyesinde bile dinamik özelliklerinden ödün vermiyor. 175/65-14 ölçüsündeki lastikleri hem ince hem de geniş yanaklı olsalar da otomobilin başarılı süspansiyon sistemi yol tutuşun güven veren bir seviyede olmasını garanti ediyor.

Direksiyon sistemi de sürücü komutlarına çabuk cevap verebilirken eski model şanzıman için aynı şeyleri söylemek zor. 4 ileri vitesli ünite zaten az sayıda olan vitesi küçültmek için uzun süre harcıyor. Performanstan da çalan şanzıman, 1.4 litre hacimli motorun ürettiği 96 beygir güç ve 125 Nm torkun daha azmış gibi algılanmasına neden oluyor. Maksimum sürati 166 km/s olan Fiesta'nın 0'dan 100 km/s sürate ulaşmasıysa 13.9 saniye alıyor. 1.100 kg boş ağırlığa sahip olan otomobilin ortalama yakıt tüketimi, motorun yüksek devir çevirmediği 100-120 km/s aralığında 6 litre/100 km/s seviyesine inebilse de benim ulaştığım genel ortalama 7.4 litre/100 km oldu.



Donanım/Fiyat


Trend donanım paketiyle 37.095 TL fiyat biçilen Fiesta 1.4i A/T donanımında elektrikli yan ayna ve ön camlar, CD ve MP3 çalabilen müzik sistemi, direksiyondan müzik sistemi kumandası, yükseklik ve derinlik ayarlı direksiyon simidi, USB ve Aux girişleri, manuel klima, yükseklik ayarlı sürücü koltuğu, far yükseklik ayarı, gövde rengi tampon, kapı kolu ve dış aynalar, yol bilgisayarı, sürücü ve ön yolcu hava yastıkları, katlanabilir arka koltuklar, ABS, EBD ve ani frende yanan flaşörler bulunuyor.

Metalik boyayı 760 TL karşılığında alınabilen bir opsiyon olarak sunan Ford, sürücü ve ön yolcu yan ve perde hava yastıkları, sürücü diz hava yastığı, ESP, Acil durum fren destek sistemi ve çekiş kontrol sistemini Güvenlik Paketi adı altında ve 2.270 TL karşılığında sunuyor.



Sonuç


Fiesta'nın otomatik şanzıman ve Trend donanıma sahip olan versiyonunu daha çok filo kiralama firmalarının tercih ettiği bir gerçek. Bu gerçek de göz önünde bulundurularak düşünüldüğünde başarılı bulunabilen bir donanıma sahip olduğu fark edilen aracın etkileyici iç ve dış tasarımıyla tezat oluşturan eski nesil otomatik şanzımanı artık yenilenilenme zamanının geldiğini belli ediyor.

Başarılı sürüş özellikleriyle ön plana çıkan Fiesta'nın daha zengin donanım ve daha güçlü motor seçenekleriyle oldukça başarılı bir araç olacağına kuşku yok. Altyapısı çok daha sportif sürüşlere hazır olan otomobilin başarılı temelleri ST versiyonunu daha da sabırsızlıkla belkememe neden olacak gibi.



Fotoğraflar


Test sırasında çektiğim fotoğraflara buradan ulaşabilirsiniz.

Hyundai Eon


Hyundai, Hindistan pazarına özel modellerinden Eon'u tanıttı. Ülkede en yüksek satış rakamlarına ulaşan mini sınıfta yer alan otomobilde bu ülkede, bu büyüklükte bir araçta daha önce sunulmamış donanımlar bulunuyor.

Güncel Hyundai modellerine göndermeler yapan tasarımı daha şimdiden eski görünse de Hindistan pazarında satılan diğer küçük otomobiller göz önüne alındığında oldukça şık olarak nitelendirilebilecek olan otomobilin iç mekanı simetrik bir tasarıma sahip.

Sürücü hava yastığı, vites değişim göstergesi ve elektro-hidrolik direksiyon sistemi gibi donanımlara sahip olan Eon'un 0.8 litre hacimli benzinli motoru 56 beygir güç, 75 Nm tork üretebiliyor. 5 ileri vitesli manuel şanzımanla donatılan otomobilin ortalama yakıt tüketim değeriyse 4.7 litre/100 km.

Ford Mustang BOSS 302 Laguna Seca


2000 yılında yaşadığı ciddi kalp problemleri sonucunda ölümle burun buruna gelen ve hayatı Henry Ford hastanesinde kurtarılan Ford tasarımcısı Melvin Betancourt, hastanenin kalp hastalıkları bölümüne, kendi hazırladığı tek örnek Mustang'in satışından elde edilecek olan gelirin bağışlanacağını açıkladı.

Geçtiğimiz yıl tanıtılan BOSS 302 Laguna Seca temelli bir araç olan bu Mustang, 1970 yılında Parnelli Jones'un Trans-Am'de galibiyete sürdüğü aracın renk ve grafiklerine sahip.

Görünümünde, rengi dışında bir değişiklik olmayan aracın performans verileri açıklanmamış olsa da standart modelin 5 litre hacimli v8 motorunun 440 beygir güç, 515 Nm tork üretebildiği biliniyor.

14 Ekim 2011 Cuma

BMW 3 Serisi


Ve işte vakit geldi. Alman üretici BMW, merakla beklenen F30 kodlu 3 Serisi modellerini tanıttı. Markanın güncel tasarım anlayışından sapmayan sedanın ilk etapta tanıtılan dört motor seçeneği geçtiğimiz hafta olsa yüz güldürücü olacakken yeni ve astronomik ÖTV seviyeleri ile malesef durum çok farklı.

Özellikle arka kısımda 5 Serisi izleri taşıyan yeni 3, ilginç bir yüze sahip. BMW böbreklerinin farlar yanında kalan kısımları açıkta bırakılan aracın ince yapılı farları ortaya doğru uzuyor. Yandan bakıldığında 5 Serisi'nin yanında eski 3 ailesini de andıran otomobilde ilk etapta 17 ve 18 inç çaplı jantlar sunulacak.

İç mekanında neredeyse hiç sürpriz olmayan otomobilde diğer BMW modellerinde görmeye alıştığımız ağırbaşlı kokpit bulunuyor. 1 Serisi'nde olduğu gibi donanım paketleriyle satılacak olan aracın ilk etapta 3 paketi bulunacak. Bu donanım seviyelerinde gövde renkli iç mekan kaplamalarından süet koltuk döşemelerine, heads up display'den ahşap kaplamaya kadar birçok değişik aksesuar bulunuyor.

Önde 37, arkadaysa 47 mm artan iz genişliği, 93 mm daha uzun gövde ve 50 mm artış kaydeden aks mesafesiyle eskisinden daha büyük olan yeni 3 Serisi arka koltuklarda 15 mm ek diz ve 8 mm ek baş mesafesi sunuyor. Büyümeye rağmen eski kasadan ortalama 40 kg daha hafif olan F30'un bagaj hacmi de 20 litrelik artışla 480 litreye ulaşmış.

İlk etapta piyasaya sürülen 4 motor seçeneğinin tamamı turbo beslemeli olan aracın benzinli seçeneklerinden 328i'de görev yapan 2 litre hacimli ünite 245 beygir güç, 350 Nm tork üretebiliyor. 0'dan 100 km/s sürate 5.9 saniyede ulaşabilen aracın maksimum sürati 250 km/s'te elektronik olarak sınırlandırılırken ortalama yakıt tüketim değeri manuel şanzımanla 6.4, otomatikleyse de 6.3 litre/100 km olarak veriliyor.

Şimdilik ailenin en güçlü modeli olan 335i'de bulunan 3 litre hacimli motor 306 beygir güç, 400 Nm tork üretebiliyor. 0'dan 100 km/s sürate 5.5 saniyede ulaşabilen aracın ortalama yakıt tüketim değeri manuel şanzımanla 7.9, otomatikleyse de 7.2 litre/100 km olarak açıklandı.

Ülkemizde şimdiye kadar satış listelerinin üst kısımlarınde yer alan 320d yine 184 beygir güç ve 380 Nm tork üretebiliyor. 0'dan 100 km/s sürate 7.5 saniyede ulaşabilen aracın maksimum sürati 235 km/s olarak açıklanırken ortalama yakıt tüketim değeri 4.5 litre/100 km olarak açıklanıyor.

Son olarak aynı 2 litre hacimli turbo Diesel motorun daha da tutumlu hale getirilen modeli olan 320d EfficientDynamics'i tanıtan BMW, 163 beygir güç, 380 Nm tork üretebilen bu aracı, sürtünmeleri optimize edilmiş parçalar ve daha iyi bir aerodinamik yapıyla sunuyor. 0'dan 100 km/s sürate 8 saniyede ulaşabilen otomobilin maksimum sürati 230 km/s olarak açıklanırken ortalama yakıt tüketim değeri 4.1 litre/100 km.

Tamamı 6 ileri vitesli manuel şanzımanla alınabilen araçlarda, bu sınıfta ilk defa sunulan 8 ileri vitesli otomatik şanzıman da tercih edilebiliyor. Start-Stop sistemini bütün modellerde standart olarak sunacak olan BMW, 320d'yi Almanya'da 35.350, 335i'yiyse 43.600 Euro'dan başlayan fiyatlarla satacak.

13 Ekim 2011 Perşembe

AC Schnitzer 650i Cabriolet


BMW'nin büyük cabriolet modeli üzerinde yapılan çalışmalar devam ediyor. Şimdilik en güçlü versiyon olan 650i Cabriolet, AC Schnitzer tarafından M6 olmaya yaraşır performans verilerine kavuşturulmuş.

Ön ve arka tamponlarının altına eklenen parçalarla yere daha yakın bir araç haline gelen bu otomobilin süspansiyon, fren ve egzoz sistemleri modifiye edilirken jant çapları 21 inçe yükseltilmiş. İç mekanda yeni direksiyon simidi, metal pedal seti, yeni i-Drive kontrol butonu gibi yenilikler sunan AC Schnitzer kendi logosunu kapı eşiklerine yerleştirmeyi de unutmamış.

Çift turbo beslemeye sahip 4.4 litre hacimli v8 motoru 540 beygir güç, 750 Nm tork üretebilen araç 0'dan 100 km/s sürate 4.4 saniyede ulaşabilirken maksimum sürati 310 km/s'i buluyor.

Geiger Chevrolet Camaro SS Convertible


Nisan ayında Chevrolet Camaro SS temelli modellerinden Super Sport HP 564'ü tanıtan GeigerCars şimdi de Camaro SS Convertible temelli aracını piyasaya sürdü.

Üzerinde bulunan grafikler haricinde tasarımında büyük bir değişiklik bulunmayan otomobilin öna tamponunun altına yeni bir splitter eklenirken yan etekler ve arka difüzör yeniden şekillendirilmiş. Bagaj kapağı üzerine de daha büyük bir spoiler yerleştirilen aracın jant çapları  22 inç.

Egzoz sistemi yenilenen ve fiyatı 85.000 Euro seviyesinden başlayan aracın yeni süspansiyon sisteminde yükseklik ve sertlik ayarı bulunuyor.

ZL1 Convertible ile yakın performans değerlerine sahip olan 6.2 litre hacimli v8 motor kompresör besleme yardımıyla 568 beygir güç, 779 Nm tork üretebiliyor.

Hennessey HPE650 Camaro 20th Anniversary


Daha önce HPE600 ve HPE700 isimli versiyonları tanıtılan modifiye edilmiş Camaro modellerine bir yenisi eklendi. Hem coupé hem de cabriolet olarak sunulacak olan otomobilden toplam 20 adet üretileceği açıklandı. Coupé modelinin fiyatı 79.500 Dolar seviyesinden başlayacak olan aracın Convertible seçeneği A.B.D.'de 84.500 Dolar'a sizin olabilir.

Dış tasarımı çok dikkat çekici olmayan aracın ön tampon altına karbon fiberden üretilen bir splitter eklenirken yan etekler ve arka difüzör de aynı malzemeden üretilmiş. 20 inç çaplı jantlarla donatılan aracın egzoz sistemi yenilenirken modifiye edilen süspansiyon sistemi 25 mm alçaltılmış.

İç mekanda logolu koltuk kafalıkları, özel paspaslar, Hennessey amblemli kapı eşikleri ve sınırlı üretim plakaları dikkat çeken aracın kaputu altına da kule gergisi eklenmiş.

6.2 litre hacimli v8 motoru kompresör besleme sayesinde 655 beygir güç üretebilen otomobil 0'dan 96 km/s sürate 3.7 saniyede ulaşabiliyor.

12 Ekim 2011 Çarşamba

TUNINGWERK NR7s Long


BMW’nin bir M7’yi piyasaya sürmemiş olmasından yakınanların daha fazla üzülmesine gerek kalmadı. Yine bir Alman firması olan TUNINGWERK, otomobilin performansını süperspor araçları kıskandıracak bir seviyeye çıkarmış.

Hafifçe makyajlanan ön tampon, yan etekler ve bagaj üstü spoiler haricinde görülebilen tek yenilik olarak 20 inç çaplı jantları sayılabilecek olan aracın iç mekanında ışıklandırmalı kapı eşiklerinin yanında özel deri döşemeler sunuluyor.

Otomobilde kullanılan çift turbo beslemeye sahip 4.4 litre hacimli v8 motoru ilk etapta 530 beygir güç, 740 Nm tork üretebilecek şekilde modifiye eden firma bu aracın 0’dan 100 km/s sürate 4.2 saniyede ulaşabildiğini, maksimum süratininse 310 km/s olduğunu belirtiyor. 6 ileri vitesli otomatik şanzımanla donatılan otomobil iki veya dört tekerlekten çekişli olarak alınabilirken başlangıç fiyatı Almanya pazarı için 169.800 Euro olarak açıklanıyor.

Karbon fiber parçalar, yeni egzoz sistemi ve önde 396 mm çap sunan karbon seramik fren sistemi sayesinde 120 kg’lık bir hafifleme sağlayan daha güçlü versiyonda 720 beygir güç, 1090 Nm tork üretebilen bir motor bulunuyor. 0’dan 100 km/s sürate 3.5 saniyede ulaşabilen aracın maksimum sürati 350 km/s. Almanya başlangıç fiyatı 198.000 Euro olan otomobil 5 veya 6 ileri vitesli otomatik şanzımanlarla alınabiliyor.

Lotus Evora S GP Edition


Lotus, yol otomobillerinin tasarımında Formula 1 takımından etkilenmekten geri kalmıyor. Evora S'in özel üretim bir versiyonunu tanıtan üretici sadece 3 örneğini üreteceği aracı tek koltuklu yarış aracının renkleriyle süslemiş.

Siyah gövde rengi üzerine altın renkli şeritler, kırmızı yan ayna muhafazaları ve altın sarısı jantlarla standart Evora S modellerinden ayrılan araçta Teknoloji ve Premium paketlerinin yanında bir de geri görüş kamerası bulunuyor.

Standart Evora S ile aynı olan kompresör beslemeye sahip 3.5 litre hacimli v6 motoru 350 beygir güç, 400 Nm tork üretebilen araç 0'dan 100 km/s sürate 4.8 saniyede ulaşabilirken maksimum sürati 277 km/s.

11 Ekim 2011 Salı

Vygor Opera


İtalya merkezli yepyeni bir marka olan Vygor piyasaya ilginç bir otomobil konseptiyle giriş yapıyor. Arazi için güçlendirilmiş altyapıya sahip bir coupé olan bu otomobil yüksek performansıyla ilgi çekebilecek gibi.

İtalyan olmasına rağmen ilk bakışta daha çok Rusların elinden çıkma bir tasarıma sahipmiş gibi görünen aracın ön kısmında yuvarlak hatlar dikkat çekerken arkada daha köşeli hatlar görülebiliyor. Yükseltilmiş gövdesiyle arazi şartlarına hazır bir yapıca olan Opera’nın aktarması dört tekerlekten çekiş sistemiyle yapılırken egzoz sisteminin dörtlü çıkışı sportif görünüme katkı sağlıyor.

Detaylı performans verileri henüz paylaşılmayan aracın yaklaşık 1.500 kg ağırlığında olduğu ve 300 beygir güç üretebilen bir motora sahip olacağı belirtildi.

Chevrolet Camaro ZL1 Convertible


Chevrolet, Camaro ailesinin en güçlü modeli ZL1'ın üzerini açtı. Daha önce tanıtımı yapılan Camaro Convertible ile ZL1'ı birleştiren marka piyasadaki en etkileyici 2+2 cabriolet araçlardan birisini yaratmayı başarmış.

Daha geniş bir hava emiş alanına sahip olan ön tampon, splitter, geniş yan etekler, 20 inç çaplı jantlar, ek hava çıkışlı motor kaputu, arka spoiler ve dört çıkışlı egzoz sistemi gibi görsel değişikliklere sahip olan otomobilin süspansiyon sistemi de daha sert ayarlanmış.

Kaputunun altında da sürpriz olmayan aracın kompresör beslemeye sahip 6.2 litre hacimli v8 motoru 580 beygir güç, 754 Nm tork üretebiliyor.

10 Ekim 2011 Pazartesi

AC Schnitzer 1 Serisi M Coupé


BMW'nin küçük canavarı 1 Serisi M Coupé'yi modifiye eden üretici sayısı daha da artıyor. BMW modifikasyonu konusunda uzmanlaşan Alman firma AC Schnitzer, bu furyanın en güncel halkasını oluşturdu.

Otomobilin dış mekanında küçük tasarım değişiklikleri yapan firma motor kaputunun üzerine ek hava çıkışları açarken ön tamponun altına büyük bir splitter eklenmiş. Ön tampon hava yarığı ek bir telle donatılan aracın BMW böbrekleri siyaha boyanmış. 19 ve 20 inç çaplı jant seçenekleriyle sunulan 1 Serisi M Coupé arkada da karbon fiber spoiler ve yeni egzoz çıkışlarıyla dikkat çekiyor.

Egzoz sisteminin yanında frenleri de güçlendirilen aracın modifiye edilen süspansiyon sistemi hem yükseklik hem de sertlik ayarına sahip.
İç mekanında da çeşitli tasarım yenilikleri sunulan otomobil deri ve süet kaplı yeni bir direksiyon simidinin yanında süet kaplı panel süslemeleri, baklava desenli deri döşeme, gövde rengine boyanmış orta konsol, metal pedal seti, Üzerinde AC Schnitzer armaları bulunan vites topuzu, el freni kolu ve i-drive kumandasına da sahip.

Turbo beslemeye sahip 3 litre hacimli motoru üzerinde yapılan çalışmalar sonrasında 400 beygir güç, 560 Nm tork üretebilir hale gelen aracın 0’dan 100 km/s sürate ulaşması 4.7 saniye sürerken maksimum sürat 300 km/s olarak açıklanıyor.

Mazda RX-8 SPIRIT R


Dünya üzerinde Wankel motoru seri üretimde kullanan tek araç olarak kalan Mazda RX-8'in bu özelliği 2012 yılında sona eriyor. Katılaşan egzoz emisyonları karşısında hayatta kalamayan bu motor tipi bir süreliğine rafa kaldırılacak.

Üretimden kalkmadan son bir özel seri versiyonu tanıtılan otomobilin bu örnekleri sadece Japonya pazarında satılacak ve üretim adedi 1.000 ile sınırlanacak.

Tamamında özel üretim plakaları sunulacak olan araçlarda siyah çerçeveli far ve sis farları, kırmızı renkli fren kaliperleri ve bronz renkli jantlar bulunuyor. 6 ileri vitesli manuel veya yine 6 ileri vitesli otomatik şanzıman seçenekleriyle alınabilen SPIRIT R, manuelde 19, otomatikteyse 18 inç çaplı jantlara sahip.

İç mekanda da hoş görünümlü opsiyonlar sunan aracın manuel şanzımanlı modelinde Recaro marka koltuklar kullanılırken diğer versiyonda Mazda'nın sportif koltuk seçeneği görev yapıyor. Siyah ve kırmızı renkli deri döşeme her iki versiyon için de standart olarak sunulurken alınabilecek gövde renkleri gri, beyaz ve siyah olarak belirlenmiş.

TopCar Stingray GTR


TopCar'ın Porsche Panamera için sunduğu Stingray gövde kitini daha önce tanıtmıştım. Oldukça etkileyici bir duruşa sahip olan bu kitin iç mekanda oldukça sade bir yapıya sahip olduğunu düşünen firma ilginç malzemelerle bu sorunun üstesinden gelmeye çalışmış.

21 inç çaplı jantlar, geniş hava girişli ön tampon, karbon fiber yan ayna muhafazaları, genişletilmiş çamurluklar, yeni arka tampon, difüzör, sabit arka spoiler ve yan etekler gibi değişikliklere sahip olan aracın egzoz sistemi de yenilenmiş.

Asıl ilginç olan kısmı iç mekanı olan araçta istenilen renkte deri döşeme kullanılabilirken ön konsol, kapı içleri, orta kol dayanağı ve koltuklar üzerinde timsah derisi döşemeler bulunuyor. Açık renkli ahşap kaplamaya da sahip olan yaşam alanında pedal setinden kapı kollarına, vites topuzundan konsol süslemelerine kadar birçok yerde altın kaplama kullanılıyor.

Herkese hitap etmeyen değişikliklere sahip olan aracın bu yenilikleri 150.000 Euro karşılığında sunmakta.

MTM RS3 Sportback


Audi RS ailesinin sahip olduğu en küçük otomobil olan RS3 Sportback üzerinde çalışma yapan firmalar arasına MTM de katıldı. Tasarımda büyük değişiklikler yapmayan firma motor konusunda aynı sadeliği göstermemiş.

Gövde üzerinde yapılan çalışmalar çıkartma ve grafiklerden ibaretken sunulan jantlar 19 inç çaplı. İstenildiği hallerde fren ve süspansiyon sistemi de elden geçiren MTM yeni bir egzoz sistemini de donanıma eklemiş.

Turbo beslemeye sahip 2.5 litre hacimli motoru üç etapta modifiye edilebilen aracın 410, 424 ve 472 beygir güç üretebilen versiyonları bulunuyor. 600 Nm tork üretebilen en güçlü model 0'dan 100 km/s sürate 4.1 saniyede ulaşabilirken maksimum sürati 292 km/s olarak açıklanıyor.