1 Haziran 2015 Pazartesi
Opel Astra
Opel'in C segmentinde yer alan başarılı temsilcisi Astra yenilendi. Frankfurt otomobil fuarında otomobilseverlerle buluşacak olan otomobil küçük kardeşi Corsa'da olduğu gibi çok farklı bir görünüm sunmamayı tercih etmiş.
Bu yıl İstanbul Auto Show'da da sergilenen Monza konseptini andıran bir ön bölüm sunan Astra'nın panjuru biraz daha genişlemiş olsa da Corsa'da olduğu gibi tampona kadar inmemiş. Daha agresif tasarıma sahip far, ön tampon ve kaput üçlüsüyle birlikte yan aynaların artık kapı camının altına sabitleniyor olması gözlerden kaçmıyor.
Yandan bakıldığında kapı kollarını birbirine bağlayıp stoplara kadar uzanan bir çizgi görülürken arka kapı camlarının da kelebek camlara kavuştuğu görülebiliyor. Kalın C sütunu Hyundai i20'de olduğu gibi cam efekti vermek için siyah renkli sunulurken arkada daha ince ve uzun yapılı LED stoplarla daha yuvarlak yapıya sahip tampon dikkat çekiyor.
İç mekanında değişimi daha büyük olan aracın göstege tablosunda daha geniş ve renkli bir ekran görev yaparken direksiyon simidi artık daha ince kollara sahip. Kapı içi tutamakları kısalırken orta konsolda bulunan birçok düğmenin işlevi konsol üzerine eklenen dokunmatik ekrana verilmiş. Daha ince yapılı havalandırma ızgaralarının yanında vites topuzu önüne bir de kapaklı göz eklenmesi yeni modelin farklılıkları arasında.
Motor ve donanıma göre önceki nesil modellerden 120 ila 200 kg arasında daha hafif olan otomobil 5 cm daha kısa gövdeye ve 2 cm daha kısa aks mesafesine sahip olsa da 35 mm daha fazla arka koltuk diz mesafesi sunmakta. Daha önce belirtildiği gibi Matrix LED farlar da otomobilin opsiyonel donanımında yer alıyor.
İlk etapta küçük hacimli motor seçenekleri tanıtılan aracın turbo beslemeye sahip 1 litre hacimli benzinli ünitesi 105 beygir güç üretirken 1.6 litre hacimli turbo Diesel motorun 95, 110 ve 136 beygir güç üretebilen versiyonları bulunacak. 1.4 litre hacimli benzinli motorsa artık 100, 125 ve 150 beygir güç üretebilen seçeneklere sahip. 136 ve 150 beygir gücündeki motorlarda 6 ileri vitesli tam otomatik şanzıman opsiyonu sunulurken 1 litre hacimli motorda 5 ileri vitesli manuel ve yarı otomatik şanzıman seçenekleri bulunacak.
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
hormonlu corsa. hiç beğenmedim. eski tasarımı çok daha güzeldi.
YanıtlaSilKesinlikle çok beğendim. Tasarım harika, direksiyon sonunda hoş bir görünüme kavuşmuş. Dizel motor seçeneği 95 bg ve 100 kilonun üzerinde hafifleme müthiş bir yakıt tasarrufu sunacaktır. Opel lansmanda kırmızıyı tercih etse de beyaz ve siyahı da harika duracaktır diye düşünüyorum.
YanıtlaSilönden A serisi arkadan 1 serisi seviyorsan bu tasarımı beğenmen oldukça olağan sevgili blogdaşım
SilO kadar da kopya olduğunu düşünmüyorum :)) üstelik leondan da auristen de i30dan da c4ten de ceedden de çok daha iyi bir tasarım bence. Fiyat açısından da golf'e tercih edilebilir olacağı kesin.
Sil170 beygirlik dizel gelecek mi acaba ? Gelecekse otomatikle gelir mi ?
YanıtlaSilAraç güzel, tasarım çekici. Lansman rengide fena değil :)
öööhhsss 170 beygir ne kelime 400 beygirliği gelecekmiş YA YETER BE YETER
SilOpel garip motor seçeneklerini getirmekle ünlü ama 2 litre hacimli Diesel gelir mi bilemiyorum.
Sil170 beygirlik dizel 2 litre hacimli değil, 1.6 litre hacimli çift turbolu.
SilHenüz tanıtmadılar motoru. Bu arada 1.6 benzinli ünite de 200 beygire ulaşmış gibi görünüyor.
SilOnur bey acaba 1.0 motor otomatik şanzıman ile gelecek mi? Bu konuda herhangi bir bilginiz var mı? Teşekkürler.
YanıtlaSilHenüz hangi motorla hangi şanzımanın sunulacağını açıklamadı Opel ama çift kavramalı yarı otomatik üzerinde çalışıyorlardı en son. Belki onunla eşleştirilebilir.
Silmotor ve şanzıman seçenekleri ne zaman açıklanır sizce?
SilUmarım Frankfurt'u beklemezler. Normalde bir iki haftaya açıklamalarını bekliyorum ben ama bakalım.
Silfrankfurt otomobil fuarı çok mu sonra yapılcak?
SilEylül'de.
Silanladım.hatırladığım kadarıyla golf 7'de de motor seçeneklerini ilk başta net açıklamamışlardı yaklaşık 1 hafta sonra netleştirmişlerdi. bence opel de birkaç güne seçenekleri açıklar,frankfurt'ta da araç ilk fuarını görür.
SilEvet, açıkladılar. Güncelledim yazıyı. 1 litrede Easytronic var 5 ileri vitesli.
Sil1.6 cdti 170 hp ve 1.6 sidi 200hp kullanılacak mı peki?
Sil200 beygir SIDI olacak gibi. 1.6 ve 200 beygir lafı geçiyordu basın bülteninde ama diğerini bilemiyorum.
Silopel fanboy comments are coming...
YanıtlaSilyalnız hafifletmek doğru mudur blmiyorum çünkü opeller ağırlığıyla bilinirler ha bu başka markalar için dezevantaj olabilir ama opeller güçlendirilmiş şasileri nedeniyle daha ağırdır bu da aslında güvenlik anlamında çok doğru bir uygulama sanırım bunu düşünmüştür opel mühendisleri ve hafifletmeyi şasi güçlendirmelerinden yapmamışlardır.
YanıtlaSildoğru
SilAraçlar sadece şasi güçlendirmesiyle 200 kg ağırlaşmazlar. Opel gövdeyi %20 hafifletmiş ki bu da artık yeni malzemelerin kullanılmaya başladığı anlamına geliyor. Güvenli bir araç yapmanın farklı yöntemleri var. Aracı hafifletmek aynı malzemeler kullanıldığında ters tepebilse de özellikle alüminyumun yaygınlaşmasıyla bu segmentte hafifleme güzel bir yan ürün oluyor.
SilOpel gibi markalar yillardir hitec malzeme kullaadiklari icin agir. Kaliteli aaglam olsun diye kimse agir araba yapmaz. Opelin tarihinde kayda deger tasarim ve teknolojiye sahip bi kac tane arabasi var. Fanboyluk muessesesi gayet normal fakat opel fanboyu olmakla dacia fanboyu olmak farksiz. Opel manta hastasiyim diyene saygi duyarim. Calibra gibi araba gelmedi abi diyene de. Fakat geri kalanina uzuluyorum valla.
Silmesela hyendai kiadan daha ağırdır ve şasileri daha güçlü ve mukavetlidir bu da aynı fiyata alabileceğin bu markaların modellerinden hyundai seçilmelidir anlamına gelir.
YanıtlaSilHaci seni yemisler. Ayni spec icin uretilen hyundai ve kia ayni cokomelin laciverti. Ama turkiyede hyundai almak mantikli tabi. Rahat satarsin deger kaybi daha az olur.
SilFiyatını soran ilk ben olmalıyım
YanıtlaSilBelli değil henüz.
SilRenault Megane i bekleyin daha iyi, opelden cacik olmaz.
YanıtlaSilOpel iyidir. En iyi olmasa da 3. Tercihim olur. Yeni tasarim güzel olmuş. Yeni motoru geldi Hafiflemis sira da cift kavramali otomatik sanziman kalmis'
YanıtlaSililk ikisi nedir sayın babacan ?
SilO değil de, ortalama bir amerikalı bizim bu yok 150 beygirmiş yok 170 beygirmiş diyen ve sevinen yorumlarımızı görünce ortalama kaç dakika gülme krizine giriyordur acaba ?
YanıtlaSilBöyle bir araştırma da yapabilirseniz, sonucu çok merak etmekteyim onur bey.
Onlar daha çok silindir sayısı ve motor hacimlerine gülüyorlar. 1 litre iki silindir komik geliyor tabi. Adamlar Harley-Davidson'a bile 1.5 litre hacimli motor koyuyorlar sonuçta.
Silah bir de şu opel şöförleri burunlarını karıştırmasalar çok iyi olacak
YanıtlaSilsedanı nasıl acaba
YanıtlaSilhıyar gibi araba
YanıtlaSilaraba arabaya benzer (bkz: insan insana benzer) ama bir tek ben mi bu arabanın önünü golf arkasını leona benzetiyorum merak ettim.haddinden fazla benziyor çünkü bence.eski tasarımın yolundan gidilse çok daha güzel olurdu bir türlü ısınamadım
YanıtlaSilÖnden A serisi arkadan 1 serisi yazmıştım yukarıda onu revize ediyorum önden A serisi arkadan Leon yandan Natalie PORTLAND üstten GTA2 alttan kaportacı şevki
SilÖnden ve yandan eski kasanın aynısı, arkadan da çakma Guiletta olmuş. İçi Corsanın aynı. Araba genel olarak büyük Corsa. Opelin satan iki arbası vardı Corsa ve Astra. Şu anda Corsa hiç satmıyor (hem pahalı, hem de tipsiz), sanırım bu astra da satmayacak.
YanıtlaSilHem hafifledi, hem daha dinamik görünümlü hem de motorlar küçük hacimli ve kuvvetli. Daha önce bile satıyorduysa yenisinin satmaması zor.
Silopel keşke batsa ya.. gerçi o zaman da leş opel fanatiklerinin daha da leş abartmalarını yorumlarını dinlemek zorunda kalırız
YanıtlaSilSon opel fanatiği M.Ö 382 yılında Persler tarafından idam edilmiştir. (Kaynak: Wikipedia)
SilMotor şanzıman seçeneklerinde eksik var. Dizel 136bg'lik ünitede 6 ileri otomatik seçeneği var.
YanıtlaSil1.4'te de var hatta. Ekledim onu da.
Sil