BMW'nin ilginç görünümlü modelleri tanıtılmaya devam ediyor. İsmini eski bir Citroën modeliyle paylaşan XM, markanın yeni tasarımını hibrit bir motorla birleştirmiş. Üstelik tasarım, geçtiğimiz yıl tanıtılan konsept kardeşine çok benziyor..
Bizleri son derece köşeli hatlarla karşılayan modelin büyük ön panjuru aydınlatmalı olarak alınabiliyor. Çift katlı farlar ve bol hava girişi de sportif bir hava oluşturmuş. Bakır renkli detayları jantlara da sıçrayan araçta bu parçalar 21, 22 veya 23 inç çaplı olarak tercih edilebiliyor. Jantların merkezinde logo yerine BMW yazısı bulunması da ilginç.
Kapı altları ve çamurlukların haricinde tamponların da büyük kısmında piyano siyahı kullanılırken ince yapılı LED stoplar ve köşeli tasarıma sahip dörtlü egzoz çıkışı şık duruyor. Bagaj kapağıyla aynı seviyede olan arka camın üst köşelerine eklenen marka logolarıysa ilk M modeli olan M1'e göndermeler yapıyor. 5.110 mm boya, 2.005 mm genişliğe ve 1.755 mm yüksekliğe sahip olan otomobilin aks mesafesi de 3.105 mm olarak açıklanıyor. XM'in bagaj hacmiyse 527 ile 1.820 litre arasında değişiyor.
İç mekanı, kullanılan renkler haricinde dış tasarımdan çok daha sade olan XM'de diğer BMW modellerinden de tanıdığımız direksiyon simidi, djital gösterge paneli ve dokunmatik ekran bulunuyor. Birçok güncel modelin aksine vites topuzu da bulunan aracın vites konsolu tasarımı da tanıdık.
Kaputu altında 4.4 litre hacimli, çift turbo beslemeli bir V8 motor barındıran araca bir de elektrik motoru eklenince sistem 653 beygir güç, 800 Nm tork üretebiliyor. Ağırlığı 2.7 tonun üzerinde olan SUV, dört tekerlekten çekiş sistemi ve 8 ileri vitesli otomatik şanzımanla 0'dan 100 km/s sürate 4.3 saniyede ulaşabiliyor. Maksimum süratse pakete göre 250 veya 270 km/s'te sınırlanıyor.
29.5 kWh (25.7 kullanılabilir) kapasiteli bataryalarıyla 88 km elektrikli menzil sunabilen otomobil sadece elektrik enerjisi kullanarak 140 km/s hız yapabiliyor. 7.4 kW AC şarja izin veren bataryaları sıfırdan doldurmak yaklaşık dört buçuk saat sürüyor.
Önümüzdeki aylarda XM 50e isimli giriş versiyonu da tanıtılacak olan otomobil bu sçenekte kullanacağı 3 litre hacimli, sıralı 6 silindirli motora sahip hibrit üniteyle 475 beygir güç, 700 Nm tork üretebilecek. Bu modelin 0'dan 100 km/s sürate ulaşması 5.1 saniye sürecek.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder