29 Mayıs 2013 Çarşamba
Volkswagen Routan S
Bildiğiniz gibi blogda yer alan testlere katılan araçları güncel olarak satışta olan otomobiller arasından seçiyorum. Şimdiye kadar bu kurala uymayan tek örnek olan Ford Focus RS'in yanına beklenmedik şekilde bir minivan eklendi.
Üretimine 2008 yılında başlanan Volkswagen Routan, Alman markanın Chrysler grubu ile yaptığı anlaşmanın meyvesi. Kuzey Amerika pazarında büyük boyutlu bir MPV modeli olmayan Volkswagen bu kıtada başarılı satış rakamlarına ulaşan minivanlar arasına bir örnek eklemek için Dodge Grand Caravan temellerini kullanmış.
Bölgenin en yüksek satış rakamına ulaşan MPV modelini temel olarak kullanmak iyi bir fikir gibi görünse de Amerikalı üreticilerin badge engineering nedeniyle bazı markalarını batırdıklarını da unutmamak lazım. Zaten bu nedenle Routan'ın satışları istenen seviyede olamadı ve üretim durduduldu.
Dış Mekan
Temellerini paylaştığı Chrysler modelleri gibi köşeli bir tasarıma saip olan Routan'ın yüzü , Avrupa'da satılan küçük kardeşi Touran'ı andırıyor. Bu segmentte bir araç için uzun sayılabilecek bir burun yapısına sahip olan otomobilin giriş donanım seviyesinde sunulan jant kapakları ve 16 inç çaplı jantlar biraz küçük görünüyor.
A sütununun yolcu tarafında kalan bölümüne eklenen radyo anteni insanı 20 yıl öncesine götürürken büyük yan aynalar ve çift kayar kapı olumlu özellikler arasında sayılabilir. Arka bölümde bagaj kapağı üzerine spoiler eklemiş olan Volkswagen stopları da Avrupai bir şekle sokmuş.
5.143 mm boya sahip olan aracın genişliği 1.953 mm, yüksekliğiyse 1.750 mm olarak açıklanırken aks mesafesi 3.078 mm.
İç mekan
Yaşam alanı, beklendiği gibi çok geniş olan Routan'ın ön kapı içlerinde büyük gözler, cam ve ayna kumandaları dikkat çekerken Amerikan pazarında çok önemli bir donanım olan bardaklıklar bu bölümde de yer alıyor.
Plastik kalitesi ortalamalarda olan ön konsolda beyaz zeminli göstergeler ve sportif görünümlü direksiyon simidi sayesinde otomobil havası yakalansa da orta konsolun üst kısmına yerleştirilen radyo kumandaları ve buranın yanında bulunan vites kolu bir MPV içerisinde oturulduğunu belli ediyor. Havalandırma ızgaralarının altına ön ve arka bölüm havalandırma kumandalarını yerleştiren Volkswagen daha altta kapaksızbir gözle saklanabilir bardaklıklar sunmuş.
Ön koltukların arasına derin bir depolama alanı daha ekleyen Volkswagen'in bu bölümde de dört adet bardaklık sunması şaşırtıcı değil. Orta konsolun alt kısmına iki güç çıkışı eklenirken iç dikiz aynasının arkasında hem gözlük kabı hem de iç mekan görüş aynası olarak kullanılabilen bir bölüm bulunuyor.
Çift taraflı kayar kapılardan giriş-çıkışı kolay olan arka bölümde tavana yerleştirilen havalandırma kumandaları ve hava çıkışları hacmin en çabuk şekilde istenilen sıcaklığa ulaşmasını sağlıyor. İkinci sırasında iki adet tekli koltuk sunan Routan da bu koltuklar öndekiler kadar ayar seçenğine sahip. Bu parçaları öne doğru katlayıp 3. koltuk sırasına ulaşıldığında bu bölümde 3 kişilik bir koltuk yer aldığı görülebiliyor. Katlanabilir kafalıklara sahip olan koltuk kullanılmadığında bagaj zeminine gizlenebiliyor.
Konu hacimlerden açılmışken 2. koltuk sırası için kapı içi göz yerine büyük bardaklıklar sunulduğunu belirtmeliyim. 3. sıra için çamurluk üzerine gelen bölgelerde toplam 3 bardaklık ve birçok kapaksız göz sunan Volkswagen bagaj hacmini de yüksek tutmayı başarmış. 3 sıra koltukla 914 litre hacim sunan bagaj iki sıra koltukla 2.400 litre yükleme hacmi sunuyor. Aracında daha da geniş yük taşımak isteyenler ikinci sıra koltukları söküp 4.100 litre hacimle idare edebilirler. Routan'ın bir diğer hoş özelliği de orta koltuk sırasının altına yerleştirilen ve neredeyse bir otomobil bagajı büyüklüğünde olan kapaklı gözler.
Konfor
Routan'ın bulunduğu segment ve satıldığı ülkeler göz önüne alındığında konfor ağırlıklı bir araç olması sürpriz olmayacaktır. Geniş yüzeyli koltuklar uzun baldır destekleri sunarken uzun yola uygun şekilde sert süngerlerle doldurulmuşlar. S donanım paketi çok zengin olmayan Routan'ın aksesuarları arasında cruise control bulunması yine A.B.D. için bir sürpriz değil.
6 ileri vitesli otomatik şanzımanla birleştiğinde size iş bırakmayan bu donanımla birlikte orta sertlikte ayarlanmış süspansiyon sistemi ve 225/65-16 ölçülerindeki lastikler sarsıntısız yolculuklara yelken açıyor. 1 ve 2. koltuk sıraları için sunulan kol dayanakları, bol bol bardaklık ve başarılı havalandırma sistemi sayesinde uzun yolculuklar çocuk oyuncağı.
Sürüş
Aracın konforlu olmasını sağlayan kalemler performanslı sürüşün dostu olmadığından Routan'ın dinamik olmasını beklemek haksızlık olur. Beyaz renkli göstergeler ve üç kollu direksiyon simidi dışında sportif görünen bir noktası da olmayan otomobilin vites kolunda bulunan manuel değişim moduna el bile gitmiyor. Zaten çok yumuşak geçişler sunan şanzımanın bu fonksiyonu çoğu sürücünün aklına bile gelmeyecek bir artı.
İç mekana alınan yol ve rüzgar gürültüsü de düşük olan Routan'ın S donanımında sunulan geniş yanaklı lastikler yüksek araçla birleşince özellikle ani direksiyon hareketlerine verilen aşırı tepkiler olarak geri dönüyor. Geniş virajlara hızlı girildiğinde önden kayan aracın düz yolları sevdiği bir gerçek.
Süspansiyon sistemi ve yol tutuşu zevk vermeyen aracın motoruysa bir başka konu. İç mekana hoş bir homurtu salan 3.6 litre hacimli v6 ünite, 283 beygir güç, 354 Nm tork üretebiliyor. 6 ileri vitesli otomatik şanzıman ve 2 tonun üzerinde boş ağırlığa sahip olan Routan 0'dan 100 km/s sürate yaklaşık 8 saniyede ulaşabiliyor. Sakin sürüşlerde ortalama yakıt tüketimi 8 litre/100 km'nin altına kadar gerileyen aracın test ortalamasıysa 10.8 litre/100 km oldu.
Fiyat/Donanım
Artık üretimde olmayan Volkswagen Routan'ın en düşük donanım seçeneği olan S'in başlangıç fiyatı, araç yeniyken 20.000 Dolar civarındaydı. Haliyle artık bütün araçlar ikinci ele düştüğünden fiyatlar da daha düşük seviyede seyrediyor.
Çok zengin bir donanıma sahip olmayan Routan S'in aksesuar listesinde elektrik ayarlı yan aynalar, elektrikli (altı) yan cam, 6 ileri vitesli otomatik şanzıman, çift kayar kapı, üç bölgeli havalandırma sistemi, cruise control, 6 hoparlörlü, CD ve MP3 çalabilen, Aux girişli ses sistemi, ön, yan, perde ve sürücü diz hava yastıkları ile deri direkiyon simidi ve vites kolu bulunuyor.
Sonuç
Volkswagen'in Kuzey Amerika pazarında büyük bir MPV'ye sahip olması bu pazarda daha da başarılı olması için gerekli. Yine aynı nedenden ötürü geliştirilen Amarok ilginç şekilde Avrupa pazarında da tercih edilebilir bir model haline gelmiş olsa da Routan için aynı şeyi söylemek zor. Temel olarak Chrysler ailesinin MPV modellerini kullanan Volkswagen'in bu fikri mantıklı gibi görünse de daha önce yaklaşık olarak aynı şeyi yapan Amerikan üreticileri Pontiac ve Plymouth'un artık tarihe karışmış olması başarının farklı şekillerde elde edileceğini gösterir nitelikte.
Bir MPV olarak oldukça başarılı olan aracın inanılmaz genişlikteki iç hacmi ve güçlü motoru etkileyici olsa da daha zengin donanıma sahip olmak için fiyatı 30.000 Dolar'ın üzerine çıkan araçların donanım paketlerinin tercih edilmesi gerekiyor.
Fotoğraflar
Test sırasında çektiğim fotoğraflara buradan ulaşabilirsiniz.
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Hiç otomatik kullanmamış biri olarak soruyorum; şu vites koluna neden ihtiyaç var? Sanki dk başı vites değiştirilecekmiş gibi direksiyonun yanına koymuşlar. Gerçi genelde ortada oluyor oda saçma geliyor bana. Ferrari f355 f1 deki tasarım çok güzel mesela.
YanıtlaSilhttp://www.oocities.org/timessquare/1998/cambio.jpg
Göstergelerin aydınlatmaları da çok kötü olmuş.
SilYeni nesil araçlarda yavaş yavaş farklı tasarımlar seçiliyor. Örneğin Jaguar ve Range Rover modellerinde konsolda yuvarlak bir selektörden seçiliyor vitesler.
Silİlginç otomatik şanzıman kontrollerinden birisi de otobüslerde. Metrobüs'e yolunuz düşerse araçların otomatik şanzımanların kumandalarının sadece düğmelerden ibaret olduğu görülebilir.
malzeme kalitesi ne kadar kötü ya
YanıtlaSilvw sharan vardı, o bunun yerini karşılayamadığı için mi bunu ürettiler?
YanıtlaSilayrıca minivanlardaki fazla büyümeyi anlamıyorum mesela touran'ı küçük bulan kişi gitsin transporter alsın. touran küçük mü allahaşkına devasa bir araç ya..
Bu araç sadece Kuzey Amerika pazarı için üretildiğinden sunması istenen özellikler farklı. Örneğin Sharan'da normal açılan arka kapılar vardı ki Amerika MPV pazarında kayar kapı olmazsa satması çok zor. Aynı şekilde Sharan'ın boyutları bu pazar için yetersiz.
Sil