Toyota'nın SUV ailesi yenilenmeye devam ediyor. İki yıl önce tanıtılan yeni nesil Land Cruiser'ın ardından şimdi de sıra küçük kardeş Prado'da. Bu arada yeni Prado, A.B.D. gibi bazı pazarlarda Land Cruiser olarak satılacak.
Lexus ve Toyota'nın birçok SUV ve pick up modeli gibi TNGA-F platformu üzerinde yükselen merdiven şasili arazi aracının boyu 4.9 metrenin üzerinde. Bu da büyük kardeşle arada sadece birkaç cm fark olduğu anlamına geliyor. Aks mesafesiyse 2.850 mm olarak açıklanıyor. Taban yüksekliği 221 mm olan otomobilin yaklaşma, uzaklaşma ve askı açılarıysa sırasıyla 30, 22 ve 25 derece.
İlk etapta iki farklı yüzle piyasaya çıkacak modelde yuvarlak veya dikdörtgen LED farlar alınabiliyor. Oldukça köşeli hatlara sahip olan Prado'nun dikdörtgen panjurunda logo yerine marka adı yer alıyor. Alt kısmı siyah renkli olan tamponsa metal korumaya sahip. Jant çapları 18 veya 20 inç olabilen aracın kare yan aynaları, kapı altı basamakları ve kontrast renkli tavanı da dikkat çekici.
C sütununa doğru daralan cam çizgisine sahip olan otomobilin çamurluk ve kapı altı korumaları da siyah renkli plastikten üretilmiş. Üst kısmında bir spoiler sunan dik yerleşimli bagaj kapağında yer alan cam, kapaktan ayrı açılabiliyor. Dik yerleşimli LED stoplar ve yine alt kısmı korumalı tampon bu bölümün detayları. Tavan raylarıysa oldukça yüksek.
Köşeli tasarımı iç mekana da taşıyan Toyota, dijital gösterge paneli ve büyük dokunmatik ekran haricinde bol bol fiziksel düğmeye sahip direksiyon simidi ve vites konsolunu da donanımda sunuyor. 3 koltuk sırasıyla alınabilen araçta açılabilir cam tavan, havalandırmalı ön koltuklar, 14 hoparlörlü JBL ses sistemi ve 3 bölgeli klima gibi donanımlar sunuluyor.
Kaputu altında dört farklı motor seçeneği bulunacak aracın Avrupa'da 2.8 litre hacimli turbo Diesel motorla satışına devam edilecek. Eskiden olduğu gibi 204 beygir güç, 500 Nm tork üretebilen ünite Hilux'ta da görev yapıyor. Gelecekte bu üniteye 48 Volt hafif hibrit sistem de eklenecek. 2.7 litre hacimli, atmosferik emişli, benzinli motor 163 beygir güç, 246 Nm tork üretebiliyor. Turbo beslemeli ve 2.4 litre hacimli benzinli üniteyse 285 beygir güç, 430 Nm tork üretiyor.
Diğer pazarlarsa biraz daha şanslı. Bu araçlarda görev yapacak 2.4 litre hacimli, turbo beslemeli motor, 48 beygir güç üretebilen elektrik motoruyla birlikte 331 beygir hibrit güç sunmakta. 630 Nm tork üretebilen ünite 8 ileri vitesli otomatik şanzıman ve 1.87 kWh kapasiteli bataryalara sahip. Bütün Land Cruiser Prado modelleri dört tekerlekten çekiş sistemi, yokuş iniş yardımcısı ve orta diferansiyel kilidiyle gelirken arka diferansiyel kilidi ve karınca vitesi de donanımlar arasında yer alıyor.
Böyle cesur bir değişiklik beklemiyordum. Şaşırdım bu hamlesine
YanıtlaSil