Toyota'nın Türkiye'de ürettiği SUV modeli C-HR yeni nesline kavuştu. Geçtiğimiz yıl sergilenen C-HR Prologue konseptinden alınan detaylarla karşımıza çıkan otomobil ilk defa şarj edilebilir hibrit motorla da sunulacak.
Konseptin ana hatlarını kullanan otomobilin sivri burun yapısı ve parantez biçimli LED farları yeni nesil Prius'u da andırıyor. Keskin katlara sahip karakter çizgisi ve gizlenebilen kapı kollarıyla dikkat çeken yan bölüme bakıldığında tavanla birlikte aracın arka bölümünün de siyah renkli olduğu görülebiliyor. Jant çapları da 20 inçe kadar çıkıyor.
Yüzgeç anten ve çift uzantılı spoiler gibi detaylara da sahip olan aracın arka camında, günümüzde giderek yaygınlaşan sileceksiz görünüm öne çıkıyor. Aşağıya doğru genişleyen tampon yapısı bu bölümü biraz hantal gösterse de ince yapılı LED stoplar ve bu parçanın ortasında yazan "Toyota C-HR" da dikkat çeken detaylar arasında.
İç mekanda büyük göbeğe sahip 3 kollu direksiyon simidi, dijital gösterge paneli, geniş dokunmatik ekran, küçük vites selektörü, sportif ön koltuklar ve perdesiz cam tavan gibi detaylara sahip olduğu görülebilen aracın kapı içlerinde uzun ambiyans aydınlatması şeritleri kullanılmış.
Kaputu altında sadece hibrit üniteler bulunan C-HR'in 1.8 litre hacimli üniteyle eşleştirilen sistemi 5. nesil olduğundan 140 beygir güç üretebiliyor. 2 litre hacimli üniteyleyse aracın gücü 198 beygire ulaşıyor. Aileye yeni katılan şarj edilebilir hibrit modelse yine 2 litre hacimli, benzinli motora ve 223 beygir güce sahip.
197 beygir güce sahip olan seçeneği dört tekerlekten çekiş sistemiyle de sunan Toyota, en güçlü C-HR'in 0'dan 100 km/s sürate 7.3 saniyede ulaştığını açıkladı. Şehir merkezlerine girdiğinde otomatik olarak elektrikli sürüşe geçebilen otomobilin bu halde menzili 65 km. En yavaş C-HR'ın 0-100 km/s deparıysa 9.9 saniyede tamamlanıyor.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder