7 Kasım 2012 Çarşamba
BMW 316i
Mercedes, Audi derken geldi sıra Alman üçlüsünü tamamlamaya. Hatchback modellerin ardından karışıma bir de sedan katarken geçtiğimiz yıl yenilenen 3 Serisi'nin, saçma vergiler cenneti Türkiye'ye en uygun modellerinden birisi olan 316i modelini test ettim. Küçük hacimli motor ve turbo besleme ikilisini birleştiren markalar arasına giren BMW'nin bu üniteyi 3 Serisi modellerine de uygulaması vergi avantajından daha geniş bir kitlenin yararlanabilmesi anlamına geliyor.
Dış Mekan
Segmentinin sportif üyesi olarak ün kazanan 3 Serisi, F30 kasasının görünümüyle de bu geleneği sürdürüyor. İnce yapılı ön yüzünde BMW böbreklerine doğru uzatılan farlar dikkat çekerken yan ve arka tasarım 5 Serisi'nin küçültülmüşü gibi görünüyor.
4.624 mm boy, 1.811 mm genişlik ve 1.429 mm yüksekliğe sahip olan otomobilin aks mesafesi 2.810 mm. LED teknolojisi kullanan gündüz farları ve stoplar yandıklarında çok etkileyici bir görünüm oluştururken standart donanımda bulunan 16 inç çaplı jantları bir inç daha geniş örnekleriyle değiştirmek genel duruşun daha da dinamik görünmesine katkı sağlayacaktır. Bombeli bir kaput yapısına sahip olan aracın ön tamponu sportif tasarımıyla öne çıkarken markanın imzası haline gelen yüzgeç şekilli anten de tavandaki yerini almış.
İç Mekan
BMW 3 Serisi modellerinde sunulan kokpit benim hoşuma giden birkaç özelliği barındırıyor. Son yıllarda çoğu marka düğme sayısını azaltma yoluna gitse de ben BMW'de olduğu gibi düzgün yüzeylere sahip ve bolca kumanda düğmesi barındıran kokpitleri seviyorum. Özellikle sürücüyü sarmalayan yapısıyla öne çıkan kokpit markanın imajını haklı gösterir şekilde sportif detaylara da sahip.
Küçük çaplı ve kalın yapılı direksiyon simidi ele çok iyi otururken vites kolunun yapısı da bu parçayı yan kısımdan tutanlar için tasarlanmış gibi bir izlenim oluşturuyor. Direksiyon üzerinde bulunan düğmelerden hız sabitleme ve müzik sistemleri kumanda edilebiliyor. Alışıldık BMW çizgilerinin devam ettiği gösterge tablosunda dört adet yuvarlak göstergenin altında büyük bir bilgi ekranı bulunuyor. Orta konsolun üst kısmına iDrive ekranını yerleştiren üretici köşeli tasarıma sahip havalandırma ızgaralarının altına müzik ve havalandırma sistemlerinin kumandalarını yerleştirmiş.
Vites konsolunun ön kısmında kapaklı bir küllük bulunurken bu alanın hemen arkasında yer alan bardaklık, üzerine koyulabilen ek bir parçayla küçük bir tepsi olarak da kullanılabiliyor. Joystick görünümlü vites kolunun solunda aracın sürüş karakteristiklerini ayarlamanıza olanak sağlayan seçim tuşları bulunuyor. Kolun sağında iDrive kumanda düğmeleri görülürken arkasında el freni kolu ve büyük yapılı kol dayanağı dikkat çekiyor. Dayanağın iç kısmı çok derin olmasa da sahip olduğu iki bölümden birinde Aux ve USB girişleri bulunması olumlu.
Önde genişlikleriyle dikkat çeken kapı içi cepler arka kapılarda da yeterli depolama hacmi sunuyor. Sınıfı standartlarında diz ve baş mesafesi sunan arka koltuklarda oturanlar için havalandırma ızgaraları, katlanabilir üç adet kafalık ve bardaklık entegre edilmiş orta kol dayanağı donanıma eklenmiş.
Kolay ulaşılabilir bir bagaja sahip olan 316i bu kısımda 480 litre hacim sunuyor. Bagaj alanının duvarlarında gizli gözler yerine bagaj hacmine katkıda bulunan boşluklar bulunurken zemin halısının altında da gizli bir göz yer alıyor.
Konfor
Sportif yapısıyla ünlenmiş bir markadan konfor anlamında büyük beklentilerim olmasa da test aracım beni şaşırtmayı başardı. Orta sert ayarlı süspansiyon sistemi ve 60 yanaklı lastiklerle yolda bulunan bozuklukları çok iyi sönümleyebilen otomobilin koltukları da geniş oturma zeminleriyle rahat yolculuklar sunuyor.
Direksiyondan kumanda edilebilen kaliteli ses sistemi ve çift bölgeli elektronik klimasıyla yolcularına keyifli ve ferah bir yolculuk imkanı sunan 316i'nin arka koltukları için de yönlendirilebilir havalandırma ızgaraları sunulması çok olumlu. Açık renkli deri döşemelere sahip koltuklar arka sırada da oldukça rahat bir yolculuk sunarken bu kısımda kullanılan üç kafalığın kullanılmadıkları süre boyunca devrik durabilmesi iyi düşünülmüş bir ayrıntı. Bu kısımda bulunan katlanabilir kol dayanağının üst kısmına iki adet kapaklı bardaklık yerleştiren BMW kapı içlerine de cepler eklemeyi unutmamış. Bu arada park sensörlerinin hem sesli, hem de orta konsol üzerindeki ekran yardımıyla görüntülü uyarıda bulunması da park manevraları sırasında kolaylık sağlıyor.
Vites kolunun yanından kontrol edilebilen üç adet sürüş moduna sahip olan otomobil bu modlardan Comfort'a getirildiğinde 8 ileri vitesli tam otomatik şanzımanının hünerlerini gösterebiliyor. Son dönemde giderek yaygınlaşan bir kullanıma sahip yarı otomatik şanzımanların aksine tam otomatik bir üniteye sahip olan BMW 316i, tork konvertörünün ölmediğini kanıtlamak istiyor gibi. ZF tarafından üretilen şanzıman eşsis geçişleriyle kendisini hissettirmezken dur kalk trafikte sunduğu konfor emsalsiz. Start/Stop sistemi de hızlı bir şekilde yanıt veren otomobil ışıklarda uzun süre bekledikten sonra bile çabucak harekete hazır hale geliyor.
Sürüş
Geldik BMW'nin asıl başarılı olmasını beklediğimiz maddeye. Konforu çok başarılı bir şekilde sağlayan test aracım dinamik sürüş modunda da beni üzmedi. Virajlı yollarda arkadan itiş sisteminin de avantajını kullanarak sürekli daha hızlı sürüşe özendiren 316i'nin direksiyonunda uzun süre keyifli sürüşler yapmak mümkün.
Küçük çaplı ve kalın direksiyon simidi ele çok iyi oturan otomobilin sürüş modu Sport olarak seçildiğinde vitesleri anında küçülten şanzımanla birlikte artan egzoz sesi insanın kanını kaynatıyor. Elektronik denge kontrolü kapatıldığında daha da eğlenceli hale gelen 316i'yi ısmarlayacak olursanız M Sport paketini de gözden geçirmenizi öneririm. Konfor ağırlıklı bir otomobil arayışındaysanız buna gerek olmayacaktır fakat şayet isteğiniz sportif sürüşse daha sert süspansiyon sistemi, daha yüksek destekli koltuklar ve daha büyük jantlarla birlikte gelen dar yanaklı lastikler yüzünüzdeki gülücüğün giderek büyümesini sağlayacaktır.
BMW'nin 316i'de kullandığı 1.6 litre hacimli benzinli motor 136 beygir güç, 220 Nm tork üretebiliyor. 8 ileri vitesli otomatik şanzımanla donatılan otomobil gücünü arka aksa aktarıyor. Aracın maksimum süratini 210 km/s olarak açıklayan BMW 0'dan 100 km/s sürate çıkış süresini de 9.2 saniye olarak belirtmiş.
ECO PRO sürüş modu devredeyken gaz pedalına daha sakin tepkiler veren 316i'de bu mod seçildiğinde elde edilen ek menzil devir göstergesinin alt kısmında sürücüyle paylaşılıyor. Sabit süratli otoyol sürüşlerinde tüketim değeri 6 litre/100 km'nin altına indirilebilirken sportif sürüşlerde 10 litre/100 km ortalaması görülebiliyor. Genelde ECO PRO ve Sport modları kullanılarak yapılan testim sonucunda ulaştığım değerse 8.3 litre/100 km oldu. Performanslı kullanım süresi azaltılarak bu ortalama rahatça aşağıya çekilebilse de başarılı yol tutuş ve dinamik bir karaktere sahip bir 3 Serisi'nin bu şekilde kullanılabilmesi de oldukça zor.
Fiyat/Donanım
Ve işte geldik Türkiye'de otomobil sahibi olmanın en kötü yanına. Vergiler öncesi standart bir BMW 316i'nin satış fiyatı 24.400 Euro olarak açıklanıyor. Otomobilde bulunan Türkiye paketinde 8 ileri vitesli otomatik şanzıman, çok fonksiyonlu deri direksiyon simidi, velur paspaslar, elektrokrom iç ayna, ön sis farları, yağmur sensörü, karter koruması, elektrikli camlar, iç aydınlatma paketi ve Türkçe uyarılara sahip elektronik donanım bulunurken Servotronic direksiyon sistemi, arka park sensörleri ve çift bölgeli otomatik klimayı içerisine alan Comfort paketi 1.200 Euro karşılığında alınabiliyor.
Vergiler öncesi fiyatı 1.200 Euro olan bir diğer paket de Techno paketi. Bi-xenon farlar, far yıkama sistemi, hands-free ve USB bağlantılarıyla gelişmiş gösterge panelini araca ekleyen bu paketle birlikte test aracının sahip olduğu diğer opsiyonel donanımlar arka kol dayama (93 Euro) ve 16 inç çaplı jantlar (620 Euro) olarak sıralanabilir.
Bütün bu donanımlarla bile fiyatı yaklaşık 29.000 Euro seviyesine ulaşan otomobilin üzerine astronomik vergilerimiz ekleninceyse ücret 48.373 Euro gibi bir seviyeye ulaşıyor ki bu fiyat sınıfı standartlarında uygun olarak bile nitelendirilebilir.
Sonuç
2011 yılında F30 kodlu yeni nesil modelleri tanıtılan BMW 3 Serisi eskiden olduğu gibi segmentinin önde gelen araçlarından olmaya devam ediyor. Dış tasarımında yapılan yenilikle büyük kardeşi 5 Serisi'ne benzer bir yapıya bürünen otomobilin yüzüyse BMW'nin gelecekte kullanacağı tasarım anlayışını yansıtıyor.
Marka imajına uygun olarak sportif kullanım beklentisi olan sürücülerin yüzlerini güldürmeyi bilen 316i'nin başarılı platformu, önden motor-arkadan itiş ikilisi, harika şanzımanı ve alt devirlerde bile zorlanmayan motoru, sakin kullanımları zor kılsa da şeytana uymadığınız zamanlarda elde edebildiğiniz düşük yakıt tüketimi, gezegenin en pahalı benzinini kullanan bizler için iyi haber.
Fotoğraflar
Test sırasında çektiğim fotoğraflara buradan ulaşabilirsiniz.
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
İnceleme için teşekkürler Onur Bey. F30 harika bir otomobil...
YanıtlaSilzevkle okudum incelemeyi harika olmus. elinize saglik Onur bey.
YanıtlaSilvalla bu otomobil harika! değil kullanmak yaptığınız incelemeyi okumak bile insana keyif veriyor, BMW böyle bişey olsa gerek!
YanıtlaSilOnur bey eminim ki satışlar şuan gayet iyidir ama yıl sonunda diğer markalarda olan indirimlerin bu arabada da olma ihtimali var mı?
Öncelikle teşekkürler. Yıl sonu indirimleri olma ihtimali var tabi ama asıl uygun fiyata satışlar model yılı değişimlerinde oluyor.
YanıtlaSilSu ana kadar test ettiginiz otomatik vitesler arasinda 1. Diyebilirmiyiz?
YanıtlaSil318i perfect fit ollmaz miydi?
YanıtlaSilKonfor anlamında Subaru'nun CVT'si de aynı şekilde başarılıydı fakat performans ve yakıt tüketimine etkisini de işin içine katarsak en iyisi BMW'de kullanılan ZF üretimi ünite.
YanıtlaSilBu arada 318i olarak değil 320i EfficientDynamics olarak çıkacak piyasaya 170 beygir gücündeki motor.
http://onurkoray.blogspot.com/2012/05/bmw-3-serisi.html
Yazınızı büyük bir keyifle okudum. Her yönüyle mükemmel olan bu BMW'yi kullanamasak da yüzümüzde bir tebessüm oluşturduğun uziçin teşekkürler Onur Bey..
YanıtlaSil118i deki 1.6 litrelik 170 bg mi gelecek? Yoksa 320i deki 184 bg 2.0 litrelik motorun gucu 170 bg e mi dusurulecek?
YanıtlaSil1.6 litre hacimli olacak motor. Detaylar linkini verdiğim haberde görülebilir.
YanıtlaSil320i ile 320i ed arasinda motor farkinin yarattigi vergi farki nedeniyle buyuk fiyat farki olacak yani, sizce 316i mi 320i ed mi daha uygun motor anlaminda?(vergi olarak aynilar cunku) 320i ed, ED nedeniyle bazi donanim seceneklerinden mahrum kalabilir mi? Spor parcalar suspansiyon ve frenler gibi? Bir de surus modlarinin tamaminda hatta sport da bile yakit tasarrufu amacli degisiklik olabilir mi?
YanıtlaSil2 litre hacimli motorun gücü indirilerek elde edilseydi büyük ihtimalle bu tür sınıramalara gidilebilirdi fakat 1.6 litre hacimli motoru daha da sıkıştırıp bir de sportif özellikleri eklememeleri hata olur gibime geliyor. Tabi bir taraftan da aracın neden 318i olarak adlandırılmadığı da kalıyor soru işareti olarak.
YanıtlaSilYine de daha güçlü motor avantaj bence.
bir adet f10 kasa 5 serisi sahibiyim geçtiğimiz hafta istanbul seyahatimde bu kasanın 320 d modelinden kiraladım. içi çok dardı ve motor sesini içeriye çok yansıtıyordu hayal kırıklığına uğradım. bence o kadarda iyi olmamış..
YanıtlaSil5 Serisi ardından 3 Serisi'nin iyi gelmemesi normal. 7'den sonra 5'e binildiğinde de aynı şey oluyor.
YanıtlaSilyaw ne bileyim insanın bmw mercedes ya da audi denince beklentileri değişiyor
YanıtlaSilOrası öyle tabi. Örneğin metal görünümlü konsol kaplamalarının bazıları metal değil ki bu bana garip geldi.
YanıtlaSil1.6 litre ve 48 euro = 115 tl biraz cok degil mi? O fiyata 2.0 tdi passat full? Veya s60?
YanıtlaSil11 Kasım 23:38 tarihli iletinde belirttiğin konuda haklısın; sanki almanlarda artık biraz cost cutting olayına girmeye başladılar. özellikle mercedes benz. c serisi oyuncak gibi olmuş e serisinin içinde yol gürültüsünden iç sesini duyamıyorsun :) sanki audinin bazı modellerindede işçilik problemleri var gibi. alaman renoları :)
YanıtlaSilFiyatlandırma karşılaştırmasını sınıfında bulunan araçlara karşı yapmak gerek. Ayrıca ihtiyaçlar da seçimde önemli rol oynayacaktır. Benden bir araç almam istense bu kadar parayı başka şekilde harcamayı tercih ederim. Çok daha yüksek performans sunan küçük hatchbackler var sonuçta ama dediğim gibi müşterinin ihtiyacına bakıyor her şey.
YanıtlaSilbu araçtan almayı düşünüyorum 100bin tl civarında şu an fiyatlar acaba ikinci elde değer kaybı çok fazla olur mu?
YanıtlaSilArabanin rengi muhtesem gozukuyor, siyah ve beyaz bollugundan sikilanlar icin guzel bir alternatif bence. Rengin kodunu ya da adini biliyor musunuz acaba?
YanıtlaSilElinize emeğinize sağlık özellikle motor performansını en çok merak ettiğim bir araçtı.
YanıtlaSilGenel olarak Alman otomobilleri ikinci elde en az değer kaybeden araçlar. Özellikle de 1.6 litre hacim ve altına sahip motorlarla daha da aranan otomobiller olduklarından kullanılmış olarak da popülerler.
YanıtlaSilAracın renk ismi Metalik mavi/Liquid olarak geçiyor. Opsiyon kodu B40
3 serisi hiç bır zaman bende bı hayranlık uyandırmadı, cunku ben içi genıs arabaları sevıyorum ve bmw 3 serisi bunaltıcı bır iç sunuyor,audi a4 mercedes c serisi de öyle, yurtdısında karızması olmayan bu arabalar, ülkemızde ne yazık kı prestıj sahıbı olmak için en ucuz yol.acıkcası bı kia optima 1.7 full dizel her içmekan ferahlıgı ve konsol tasarımıyka fark atar bu üç almana da....
YanıtlaSilhttp://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-bmw-ozel-siparis-sinifinin-en-az-yakit-tuketen-benzinli-araci-111467948/detay merhaba onur bey blogunuzda link yazmaya izin veriyor musunuz bilmiyorum ama izin vermiyorsanız yorumu yayınlamamanıza alınmam tabi ki de :)
YanıtlaSilama yine de yorumuma cevap verirsiniz umarım. ben bu arabayı almayı düşünüyorum da ikinci eli için bu fiyat çok mu değil mi bilemedim. donanım açısından tam istediğim gibi. hemen her şey var. sizce nasıl fiyatı?
Donanımı ille de bu şekilde isteniyorsa alınabilir. Sonuç olarak ilk alımda asıl para bu paketlere gidiyor. Yalnız Sahibinden.com'un diğer birçok ilanında olduğu gibi bunda da bazı abartılar var. Örneğin dört bölgeli otomatik klima, fotoğraflarda görülen araçta bulunmuyor.
SilBen de 3 serisini çok beğenmeyen biriyim. İçi yeterince geniş-konforlu değil, tasarım vasat (5 ten ne farkı var) ve yıllardır aynı. 120 bin tl baz benzinli 1.6 fiyatı çok yüksek. Bence S 60 1.6 dizel bundan hem daha ucuz, hem daha şık, hem de çok daha az yakıyor.
YanıtlaSil