Toyota'nın efsanevi modellerinden Hilux yeni nesline kavuştu. Dokuzuncu nesil Hilux, tarihinde ilk defa elektrikli olarak da sunulacak. İlerleyen dönemde pick up ailesine hidrojenle çalışan bir seçenek de eklenecek. Modelin temelleriyse artık eskisinden de güçlü.
Japon üreticinin SUV modellerini andıran köşeli hatlara sahip burun kısmında inceltilen LED farlar görülebiliyor. Yüksek ve düz yapısıyla heybetli duran ön bölümde çok geniş tutulmayan panjur ve logo yerine gelen Toyota yazısı görülebiliyor. Tamponun alt kısmı da siyah ve gümüş renkli korumalara sahip.
Farklı motor ve donanım seçeneklerinde farklı jantlarla sunulacak Hilux'ın içten yanmalı motora sahip seçeneklerinde siyah renkli çamurluk korumaları kullanılmış. Yan aynalar ve kapı kolları da bu renge boyanabilirken kapıların altında basamaklar yer alıyor. Aracın boyu 5.320, aks mesafesiyse 3.085 mm olarak açıklanıyor.
Yine köşeli hatlara sahip olan arka bölümü Isuzu D-Max'i andıran Hilux burada LED stoplar ve yanlarında basamak olarak kullanılabilecek boşluklara sahip siyah tamponla öne çıkıyor. Kasa kapağında büyük Toyota baskısı sunulurken model adı kapağın koluna işlenmiş. Yüzgeç anten ve kasa barları da donanıma eklenmiş.
Avrupa'da sadece dört büyük kapıya sahip gövde seçeneği sunulacak olan aracın diğer pazarlarda iki ve küçük arka kapılı versiyonları da bulunacak. İç mekanı da çok daha modern hale gelen modelde dijital gösterge paneli, geniş dokunmatik ekran kapaklı bardaklıklar ve birçok depolama bölümü sunuluyor. 3 kollu direksiyon simidinde de logo sunmayan Toyota motor seçenğine göre vites kolunu bile farklı şekillerde sunuyor.
Kaput altında eskiden olduğu gibi 2.7 litre hacimli benzinli ve 2.8 litre hacimli Diesel üniteleri sunmaya devam eden Hilux ikinci motorun 48 Volt hafif hibrit yardımcılı versiyonunu da üretiyor. İlerleyen dönemde aileye katılacak hidrojenli Hilux henüz detaylandırılmadı. Aynı şekilde aracın GR versiyonundan da haber yok.
Sürpriz haberse elektrikli Hilux olarak karşımıza çıkıyor. Daha aerodinamik jantlar ve gövde rengine boyanan çamurluk korumalarıyla öne çıkan modelin ön panjuru da çok daha az açıklık sunuyor. Ön aksta 205, arkadaysa 269 Nm tork üretebilen bir elektrik motoru sunan model 196 beygir gücünde. 59.2 kWh kapasiteli bataryalarsa yaklaşık 240 km menzil sunuyor. Elektrikli araç 715 kg yükleme, 1.600 kg çekme kapasitesine sahip. İçten yanmalı motorlu kardeşlerindeyse bu değerler sırasıyla 1 ve 3.5 ton.







Hiç yorum yok:
Yorum Gönder