15 Mart 2023 Çarşamba

Mercedes-Benz GLC Coupé


Geçtiğimiz yıl yeni nesline kavuşan GLC'nin ardından daha dinamik görünümlü kardeş GLC Coupé de yeni nesliyle karşımızda. Kardeşinin motor seçeneklerine sahip olan otomobil önceki nesilden %10 daha aerodinamik

Geniş panjurla birleşen LED farları ve sportif görünümlü ön tamponuyla bu kısımda GLC'nin kopyası olan araçta tavan rayları sunulmuyor. Arkaya doğru alçalan tavan 0.27'lik hava sürtünme katsayısı sağlarken bagaj kapağına doğru incelen LED stoplar bu bölümde siyah bir parçayla birbirine bağlanıyor. Bagaj kapağı ucu bir spoiler şeklinde tasarlanan otomobilin arka tamponu da çok daha agresif hale gelmiş.

İç mekanını da GLC ile paylaşan GLC Coupé'nin en büyük farklılığı arka koltuklarda sunulan baş mesafesinin azalmış olması. Bagaj hacmi de 600 yerine 545 litre. Şarj edilebilir hibrit seçeneklerdeyse bu değer 390 litreye geriliyor.

Kaput altındaysa 2 litre hacimli benzinli ve Diesel motorlarla eşleştirilmiş elektrik motorları görülüyor. GLC 200 4MATIC Coupé ve GLC 300 4MATIC Coupé ikilisinin benzinli üniteleri sırasıyla 204 ve 258 beygir güç üretebilirken elektrik motoru 23 beygirlik küçük bir katkı sağlıyor. 320 ve 400 Nm tork üreteimine elektrik motoru katkısıysa 200 Nm.

Aynı benzinli üniteyi şarj edilebilir hibrit seçeneklerinde de sunan Mercedes, GLC 300e 4MATIC Coupé ve GLC 400e 4MATIC Coupé olarak adlandırdığı ikilinin içten yanmalı motorlarından yaklaşık olarak aynı gücü alsa da elektrik motoru 136 beygir güç, 440 Nm tork üretebiliyor. Toplam sistem değerleriyse 313 beygir, 550 Nm ve 381 beygir, 650 Nm şeklinde.

Dizel motorlu araçlar da aynı elektrik desteklerine sahip. Hafif hibrit seçenekte 197 beygir güç, 440 Nm tork görülebilirken şarj edilebilen versiyon, 335 beygir güç, 750 Nm sistem performansına sahip. 9 ileri vitesli otomatik şanzıman bütün GLC Coupé'lerde standart olarak sunuluyor.

Elektrikli olarak 140 km/s sürat yapabilen şarj edilebilir hibrit modellerde 31.2 kWh kapasiteli bataryalar kullanılıyor ve bu sayede elektrikli menzil 100 km'nin üzerine çıkıyor. Otomobiller, 11 kW AC veya 60 kW DC şarjdan yararlanabiliyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder