Porsche'den önemli bir tanıtım geldi. Daha önce açıkladığı elektriklenme planlarına küçük bir ara verecekmiş gibi görünen Alman üretici yine de popüler SUV modeli Cayenne'in elektrikli seçeneğini tanıttı. Markanın yollar için ürettiği en güçlü araç olan bu otomobil aynı zamanda en ağır Porsche de oldu.
Benzinli Cayenne modellerinden 55 mm daha uzun olan elektrikli kardeşin aks mesafesi de 130 mm uzamış. Boyut farklılıklarının nedeni, elektrikli Cayenne'in uzatılmış Macan temellerini kullanıyor olması. Yuvarlak ve düşük bir burun yapısı sunan otomobilin ön tamponunun köşeleri, motor seçeneğine göre farklılaşan çizgilere sahip.
İnce yapılı LED farlarında dörtlü marka imzası görülen araç birçok farklı tasarım be boyuta sahip aerodinamik jant seçeneği sunuyor. Klasik kapı kolları ve damla biçimli yan aynaları haricinde çerçevesiz kapı camlarına sahip olan modelin hava sürtünme katsayısı 0.25. Kapıları altında sportif boşaltmalar yer alan araçlarda hemzemin tavan rayları da alınabiliyor.
Arka bölümü çok daha köşeli bir yapı sunan elektrikli Cayenne'in bagaj kapağı üzerinde bir spoiler, tampon altındaysa difüzör çıkışları görülebiliyor. LED stopları da ışıklandırılmış Porsche yazısıyla birbirine bağlanan araçların arka tampon köşelerinde, hareket halinde uzayarak aerodinamik yapıyı iyileştiren aktif paneller bulunuyor.
İç mekanı daha önce tanıtılan otomobilde dijital gösterge paneli haricinde hem orta konsol hem de ön yolcu konsolunda yer alan büyük dokunmatik ekranlar öne çıkıyor. Bazı havalandırma düğmeleri fiziksel olan Cayenne'in açılabilir cam tavanında perde yerine matlaştırma fonksiyonu bulunuyor. Arka bagajı 781 litre hacim sunan aracın ön bagajı da 90 litre hacimli.
İlk etapta iki farklı güç seçeneği sunulacak Cayenne'in ilk versiyonu 442 beygir gücünde. 0-100 km/s deparını 4.8 saniyede tamamlayan aracı yavaş bulanlar için sunulan Turbo, 857 beygir güç üretse de overboost ile 1.034, kalkış kontrolüyleyse 1.156 beygir görülebiliyor. 260 km/s maksimum sürate ulaşabilen bu aracın 0-100 km/s hızlanmasıysa 2.5 saniye sürüyor.
2.645 kg ağırlığıyla Porsche'nin şimdiye kadar ürettiği en ağır otomobil olan elektrikli Cayenne'de 108 kWh kapasiteli bataryalar kullanılıyor. 800 Volt mimarisi sayesinde 400 kW DC şarj desteği sunan model 642 km'ye kadar menzil sunabiliyor. Bu arada araç ağırlığının 600 kg'ının bataryalar olduğunu da belirtmek gerek. Ayrıca modeli 11 kW'a kadar temassız şarj etmek de mümkün.







Hiç yorum yok:
Yorum Gönder