2018 yılında yeni nesline kavuşan Volkswagen Touareg, geçtiğimiz günlerde makyajlanan kuzeni Porsche Cayenne’in hemen ardından güncellendi. Görsel olarak büyük yenilikler sunmasa da Alman markanın büyük SUV modeli müşterileri küçük iyileştirmelerle tavlamaya çalışacak.
Cayenne’de olduğu gibi HD matrix LED farlar kullanmaya başlayan Touareg’in bu parçaları altlarında kalan üçgen bölümler büyümüş. Hafifçe elden geçirilen panjur ve hava girişleri köşelere doğru büyüyen tampon haricinde bu ikilinin değişik donanımlarda farklı şekillere bürünmesi alıştığımız bir uygulama. Örneğin R-Line ve R donanımlarında kromajlı bölümlerin yeri piyano siyahı plastikle dolduruluyor.
Çapları 19 ile 22 inç arasında değişen jantları da farklı tasarımlarda alınabilen otomobilin arka bölümünde stopların yenilendiği ve bagaj kapağında birbirine bağlandığı görülebiliyor. Ayrıca tamponda yer alan reflektörler de stoplar gibi birbirine bağlanmış. Görsellerde karşımıza çıkan mat gri ve metalik kırmızı renkler de aileye yeni eklenmiş.
İç mekanda da ana hatlar korunsa da bazı ufak tefek yenilikler bulunuyor. Yeni nesille birlikte ekranları öne çıkaran bir görünüme kavuşan kokpit şimdi de dokunmatik düğmelere sahip bir direksiyonla donatılmış. Makyajla birlikte navigasyon verileri daha yüksek çözünürlükte aktarılabilirken Apple Carplay ve Android Auto ikilisi de kablosuz olarak kullanılabiliyor. Araçta kullanılan USB-C portları da artık 15 yerine 45 Watt çıkış gücü sunarak hızlı şarja olanak sağlıyor.
Özellikle çok göz önünde olmayan ama dokunulması muhtemel bölgelerde kullanılan malzemelerde kalite artıran Volkswagen kokpitin üst köşeleri ve dizlerin değebileceği bölümlerin artık daha yumuşak olduklarını belirtiyor. 30 renk seçeneğine sahip olan ambiyans aydınlatması da artık daha çok yüzeyde karşımıza çıkıyor. Ön yolcu konsolunda yer alan Touareg arması da bu yüzeylerden biri.
Kuzeni Cayenne’de olduğu gibi hem helezon yaylı hem de havalı süspansiyon sistemleri yenilenen otomobile tavan yükü sensörü de eklenerek her koşulda daha konforlu ve güvenli sürüş sunması sağlanmış. Dört tekerlekten çekiş sistemi ve 8 ileri vitesli otomatik şanzıman da bütün Touareg modellerinin standart donanımında yer alıyor.
Kaput altında gelince Cayenne’de de görev yapan 3 litre hacimli, benzinli V6 motoru görüyoruz. Standart haliyle 340 beygir güç, 450 Nm tork üretebilen ünite iki de şarj edilebilir hibrit araçta görev yapıyor. İlki 381 beygir güç, 600 Nm tork üretebilen modellerin ikincisi Touareg R eHybrid ismiyle 462 beygir güç, 700 Nm tork üretebiliyor.
Henüz 8 silindirli Diesel motordan haber olmasa da 3 litre hacimli V6 kardeşlerini bir kere daha Touareg’in kaputu altında görüyoruz. Amarok’tan da tanıdığımız motorun 231 ve 286 beygir güç üretebilen iki seçeneği sunuluyor. Ünitelerin maksimum tork değerleriyse sırasıyla 500 ve 600 Nm.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder