Beklenen değişim sonunda gerçekleşti ve Renault’nun efsanevi MPV modeli Espace da tam bir SUV’ye dönüştü. Aslında 5. Nesilde de yükselen bir gövdeye kavuşmuş olsa da 6. Nesil Espace, çağımızın modası haline gelen gövde tipine tam olarak merhaba demiş.
Dış görünüşü yabancı gelmeyen otomobil aslında Austral’in uzamış bir seçeneğinden ibaret. Bu araçtan yaklaşık 21 cm daha uzun olan otomobil önceki nesil Espace’tansa 14 cm daha kısa. Austral ile aks mesafesi farkıysa 6 cm'nin biraz üzerinde. Görsel olaraksa iki modeli birbirinden ayırmak zor. Büyük logo ve parantez biçimli LED farlarını paylaşan ikilinin panjur ve tampon tasarımları da aynı.
Her iki kardeşte de çapları 20 inçe kadar çıkan jantlar sunan Renault, yönlendirilebilir arka aksı da Espace’ın donanımına eklemiş. C ve D sütunları arasında yaşanan uzamadan tanıyabileceğimiz otomobilin arka bölümünde şık bir spoiler, yine parantez biçimli LED stoplar ve siyah renkli tampon dikkat çekiyor. Bagaj kapağı camı daha dik olan Espace’ın stopları altında yer alan sahte hava çıkışları da Austral’de bulunmuyor.
İç mekanda da ilk bakışta ikili arasında bir fark görmek zor. Ön bölümde üst ve altı düzleştirilmiş direksiyon simidi, dijital gösterge paneli ve dik yerleşime sahip dokunmatik bir ekrandan oluşan orta konsol Austral’den tanıdık. Cam tavanı da paylaşan kardeşler ikinci koltuk sırasından itibaren farklılaşmaya başlıyor. Bu sırada yine ileri geri kayma ve sırtlık açısı ayarlama olanağı sunan Espace’ta daha büyük kafalıklar ve bu parçalara takılabilen yastıklar sunuluyor. Bu koltuk sırası 3 parçalı olarak yatırılabilen otomobilin katlanabilir kol dayanağı da yeniden tasarlanmış.
Diğer nesillerde olduğu gibi 3 koltuk sırası sunmaya devam eden Espace’ı iki koltuk sırasıyla almak da mümkün. 7 kişilik kullanımda 159 litre bagaj hacmi sunan otomobilin 5 kişilik seçeneklerinde bu hacim 581 litre. Arka koltuklar ileri alındığında 777 litre hacim sunulurken bu koltuklar yatırıldığında 1.818 litre hacim elde ediliyor.
Tek motor seçeneği tanıtılan Espace’ın bu ünitesi aynı zamanda Austral’in en güçlü motoru. 1.2 litre hacimli, turbo beslemeli, 3 silindirli üniteye eşlenen iki elektrik motoruna sahip olan sistem toplamda 199 beygir güç üretebilyior. 1.7 kWh kapasiteli bataryalara sahip hibrit aracın 175 km/s’lik maksimum sürati küçük kardeşinkiyle aynı. 0’dan 100 km/s sürate ulaşma süresiyse 8.8 saniye.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder