21 Temmuz 2020 Salı

Ford Mustang Mach-E 1400


Ford'un bir alt markası olma yolunda hızla ilerleyen Mustang, geçtiğimiz yıl ilk elektrikli versiyonuna kavuşmuştu. Aracın sportif yapısının üzerine yoğunlaşmak isteyen Ford, modele tek örnek bir yarış seçeneği ekledi.

RTR ile ortaklaşa geliştirilen otomobil aslında temellerini kullandığı araçla çok şey paylaşmıyor. Özellikle aerodinamik paketiyle dikkat çeken modelde dev splitter ve deflektörler haricinde genişletilmiş çamurluklar ve yan etekler de görülebiliyor.


Kaput ve tavanında hava girişleri açılan Mustang Mach-E 1400'de daha küçük yan aynalar kullanılırken arkada dev spoiler ve difüzör gözlerden kaçmıyor. Bu arada otomobilin 257 km/s süratte 1 tonun üzerinde yere basma kuvveti sağlayabildiği açıklandı.

Bol bol karbon fiber kullanılan çıplak iç mekanda dijital gösterge paneli ve standart Mach-E'den alınan dokunmatik orta konsol dışında her şey bir yarış aracında olması gerektiği gibi. Tek hareketle yerinden sökülebilen direksiyon simidi, tam boy takla kafesi, dört yarış koltuğu ve 6 noktadan bağlantılı emniyet kemerleri kalemlerin bazıları.


Toplam 7 adet elektrik motoruna sahip olan Mustang Mach-E 1400, istenirse gücü ön, arka veya her iki aksa da iletebilecek şekilde programlanabiliyor. Bu sayede yarış veya drift aracı olarak kullanılabilecek model 1.419 beygir güç üretiyor. Pillerse 56.8 kWh kapasiteli. Bu arada aracın kullanım amacına göre gövde panellerini değiştirmek mümkün. Bu paneller, karbon fibere alternatif oluşturbilecek organik kompozit fiberden üretilmiş.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder