10 Ocak 2019 Perşembe
Ford Explorer
Ford'un özellikle A.B.D. pazarında yer alan en önemli modellerinden bir tanesi yeni nesline kavuştu. Artık arkadan itişli bir platforma sahip olan Explorer'ın kaputu altında da güçlü motor seçenekleri sunuluyor.
Önceki nesil modele baktığımızda evrimsel bir tasarım çizgisi izlediği söylenebilecek olan otomobilde ince uzun farlar ve genişleyen ön panjurun yanında gövdeyi sarmalayan siyah renkli plastik korumalar, şişkin çamurluklar, küçük sayılabilecek stoplar, spoiler ve motor seçeneğine göre ikili veya dörtlü gelen egzoz çıkışları dikkat çekiyor.
İç mekanda üç koltuk sırası sunan Explorer ön bölümde Avrupa'da satılan Ford modellerinin yuvarlatılmış çizgilerine uyum sağlamış. Dijital gösterge pnaeli, deri döşemeli konsol, çevirmeli vites selektörü ve B&O ses sisteminin yanında dikkat çeken bir diğer unsur da orta konsolun tepesinde bir tablet gibi duran 10.1 inçlik dokunmatik ekran.
Giriş modellerinin ağırlığı 2 tonun altına indirilen yeni Explorer'ın kaputu altında, ilk etapta iki farklı turbo benzinli motor görev yapacak. Mustang ve Focus RS gibi araçlardan tanıdığımız 2.3 litre hacimli ünite 300 beygir güç, 420 Nm tork üretebilirken 3 litre hacimli V6 motor 370 beygir güç, 515 Nm tork sunabiliyor. 10 ileri vitesli otomatik şanzıman standart olarak sunulurken dört tekerlekten çekiş sistemi de motor ve donanım seçeneğine göre standart olarak alınabilecek.
Otomatik park asistanından adaptif hız sabitleme sistemine, çapraz trafik uyarısından kör nokta kameralarına kadar birçok güvenlik ekipmanına sahip olacak Explorer ilerleyen tarihlerde ST ve Hybrid seçeneklerine de kavuşacak.ST'de görev yapan 3 litre hacimli ünite 405 beygir güç, 562 Nm tork üretebiliyor.
Dışarıdan bakıldığında siyaha boyanmış ön panjur ve 21 inç çaplı jantların yanında ST logoları, kırmızı renkli kaliperler ve koyulaştırılmış aydınlatma grubu görülebiliyor. İç mekandaysa alt kısmı düzleştirilmiş direksiyon simidi, ST logolu koltuklar, Ford Performance armalı kapı eşikleri ve özel paspaslar bulunuyor. Bu aracın dokunmatik ekranının daha küçük olduğunu da belirtmekte yarar var.
3.3 litre hacimli V6 motorla donatılan hibrit seçenekse sunduğu 800 km'nin üzerinde menzille dikkat çekyior. Bu aracın karma sistem gücüyse 320 beygir.
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Kıyamet alameti başka bir şey söylemiyorum. Tablet gibi ekran diye diye herifler resmen tablet koymuşlar. Sadece tablet olması mevzu değil, çok aşırı çirkin görünüyor. Asimetrik acayip göz tırmalayıcı bir şey. Yazıklar olsun.
YanıtlaSilO ekran ne öyle tam rezalet.
YanıtlaSilFord ve Opel milenyum sonrası çöküşe geçen firmalardır gözümde. VAG, PSA, DAIMLER gibi firmaların çok gerisinde kaldı FMC. Bu inanılmaz iç mekan da bunun kanıtı.
YanıtlaSilVAG = Volkswagen Aktiengesellschaft
SilPSA = Peugeot Société Anonyme
DAIMLER = Daimler Aktiengesellschaft
FMC = Ford Motor Company
Yok FSM Köprüsü! Ford'un hiç 'FMC' diye kısaltıldığını görmedim.
SilAdamların resmi ismi Ford Motor Company sonuçta. Kısaltmaları gerektiğinde o şekilde kısaltıyorlar. BMC usulü.
SilFlash TV'de satılan tabletten alıp takmışlar diyeceğim de, Flash TV bile kapandı 2019 dünyasında bu ekranı oraya koymak... Ne desem bilemedim.
YanıtlaSilOnur seni bu tip araçları kullnadığın için tahmin edebilirsin. O ekran fotoğrafta görüldüğü gibi iğrenç durmuyordur herhalde koltuğa oturunca?? Yani öyledir değil mi!?
YanıtlaSilDuruyor olacak büyük ihtimalle ama ben o ekranın aşağıya doğru kayıp biraz olsun orta konsolun arkasında kaybolabileceğini umuyorum.
SilArkadaşlar tasarımcılar olarak konsoldaki ekranı tasarlarken Titanic'in çarptığı buz dağından esinlendik. Beğendiğiniz için teşekkürler.
YanıtlaSilFord'un Avrupa'daki tasarım merkezi nerde bilmiyorum ancak başında bir Türk var. MURAT GÜLER.
SilEkranda eskiden Sony ile çalışırdı Ford. Bu ekran değil galiba?
YanıtlaSilEkranı bilemiyorum ama ses sistemi Sony idi. Artık B&O.
SilHerkes iğrenç ötesi iç tasarım ve çıkıntı ekrandan bahsetmiş ancak dış tasarım daha feci bence. Arka stoplar tamamen Subaru Forester'i andırıyor ve bu durum Ford modelli içim artık can sıkıcı olmaya başladı. Her modeli bir markanın önceki tasarımını andırır oldu. Özgünlük sıfır. Ayrıca Land Rover modellerinden arka sileceğin üst spoilere gizlenmiş olması diğer tüm araclarda gözüne batmasına sebep oluyor. İngiliz üretici kapı kollarını da gizlediği modelleri ile yekpare tasarım felsefesini başarılı bir şekilde uyguluyor.
YanıtlaSilİç tasarım olarak Ford çok geriye gitmiş bence. Şu an ülkemizda satılan Mondeo'nun iç mekanını geliştirip bı araca uygulasalar daha iyi olurmuş. Vites konusunda da yıllardır adam gibi bir vites yapamadıkları için en sonunda komple kaldırdılar. Evet vites için topuzlu tasarımı bırakan firmalar var ama onlar bunu tasarımın bir parçası olarak yapıyor. Sen yapmış olmak için yapmışsın Ford. Yeni Focus'ta da gördük bunu.
YanıtlaSil