17 Mayıs 2016 Salı

Ford Ranger Türkiye Basın Lansmanı


Ford'un geçtiğimiz yıl yenilediği pick up modeli Ranger, Türkiye'de satışa sunuldu. Daha önce iki farklı araç için kullanılan Ranger ismini 1982 yılından beri pick up modelinde kullanan Ford, Kuzey Amerika pazarında satışa sunmadığı bu Ranger'ı global bir model haline getirmiş.

Eskisinden daha heybetli bir duruşa sahip olan yeni Ranger'ın ana hatları, bu boyutlarda olan diğer pick up modellerini andırırken markanın Türkiye pazarında da sunmaya başladığı arazi ekipmanları duruşu ciddi şekilde değiştiriyor.


Yine son zamanlarda yenilenen diğer pick up modelleri gibi iç mekan tasarımı binek araçlara daha çok yaklaşan Ranger'da diğer Ford modellerinden hatırlayabileceğimiz kumanda düğmelerinin yanında dijital bölümlere sahip gösterge paneli ve büyük dokunmatik bilgi ekranı yer alıyor.


Testini gelecek aylarda yapacağım bu aracın otoyol sürüşünün, sert süspansiyon sistemi sayesinde dengeli çok olduğunu söyleyebilirim. Kısa bir arazi parkurunda deneme şansı bulduğum test aracı, sertliği nedeniyle iç mekandaki yolcuları biraz sarsıyor olsa da 28 derecelik yaklaşma ve uzaklaşma açıları, 230 mm'lik yerden yükseklik ve 800 mm su geçiş yüksekliği dikkat çeken değerler. Arazi kullanımı için yeterli donanıma sahip olan aracımızda tek tuşla devreye alınabilen dört tekerlekten çekiş sistemi, 6 ileri vitesli otomatik şanzıman, Low Range ve arka diferansiyel kilidi bulunuyordu.


Gücü, 10 beygir artışla 160 beygire yükselen 2.2 litre hacimli turbo Diesel motor hem manuel hem de otomatik şanzımanla alınabilirken her iki şanzımanda da arkadan itiş veya dört tekerlekten çekiş sistemi ısmarlanabiliyor. Sadece en üst donanım seviyesi, dört tekerlekten çekiş sistemi ve otomatik şanzımanla sunulan Wildtrak versiyonundaysa 200 beygir güç, 470 Nm tork üretebilen turbo Diesel motor görev yapıyor.

2.2 litre hacmli motorla donatılan versiyonları 89.000 ile 99.000 TL arasında değişen fiyatlardan alıcı bekleyen Ford Ranger'ın 3.2 litre hacimli motorla donatılan seçeneğiyse 117.000 TL'den satışa sunuldu.

7 yorum:

  1. Yıllık ÖTV si 4 bin küsür. Motoru 2000 cc ye çekseler .amarok tan çok satar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kamyonet geçer bu yıllık mtvsi 1357 tl. Amarokla aynı.

      Sil
    2. Hangi motordan bahsedildiğine göre değişir. 3.2'nin vergisi yüksek ki 160 beygir güç üretebilen seçeneğin bu bölümde Amarok ile rekabet etmesi zor.

      Sil
    3. bakın satın alırken kamyonet vergisi olarak ödenir ( ötv ve kdv ) hem 4x2 ve 4x4 için ;

      fakat 4x2 versiyonun yıllık mtv si kamyonet olarak ödenecek olmasına rağmen 4x4 versiyonlarının tamamı standart otomobil yada suv gibi motor hacmi üzerinden ödenir o yüzden 3,2 lik ve 2,2 lik 4x4 versiyonlarının mtv leri yüksektir

      Sil
    4. 2.2 litre 4x4'ün vergisi 2 litre hacimli 4x4 Amarok seviyesine indirilebiliyor sigorta bedelinin %5'i kanunu sayesinde. 3.2 ise sadece 3 litre otomobil klasmanına indirilebiliyor ki o da yüksek kaçıyor.

      Sil
  2. Kamyonette sanırım 1501 3500 cc arası sanırım aynı vergiyi ödüyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Pick up modellerinde garip şeyler söz konusu. ÖTV ticari tarifesinde olsa da otomobil MTV'si veriliyor. Kasko oranı kuralı sayesinde 2.2 litre hacimli motorla donatılan araç bir alt kademeden vergilendirilse de 3.2 anca 3 litre seviyesine indirilebiliyor ki b da yüksek kaçıyor.

      Sil