27 Mart 2013 Çarşamba

Range Rover Sport


Yeni nesil Sport'un tanıtımı için New York otomobil fuarını bekleyen Range Rover bu aracın üzerindeki sır perdesini kaldırdı. Tahmin edildiği gibi lüks kardeşinde yaşanan değişimler sportif versiyona da yansımış.

Genel hatları standart Range Rover ile Evoque'un bir karışımı gibi duran aracın boyu 62 mm uzarken aks mesafesindeki artış 178 mm olmuş. Konfor ağırlıklı kardeşinden 149 mm daha kısa olan Sport'un yüksekliği de 55 mm daha az. Hava sürtünme katsayısı 0.34 olarak açıklanan aracın eşdeğer Range Rover ile arasında yaklaşık 45 kg ağırlık farkı bulunuyor.


19 ile 22 inç arasında değişen jant çaplarına sahip olan otomobil bir önceki nesil modellere göre yaklaşık 420 kg daha hafif. Maksimum yerden yüksekliği 278 mm'ye ulaşabilen Range Rover Sport'un süspansiyon ve direksiyon sistemleri yeni.

İç mekana geçildiğinde ön panel tasarımını büyük kardeşiyle paylaştığı görülen aracın direksiyon simidinin kolları farklı bir duruşa sahipken vites konsoluna dairesel bir selektör yerine kol eklenmiş. Sürüş pozisyonu yaklaşık 20 mm alçaltılan aracın bagaj kısmına, elektrikli olarak katlanabilen iki koltuk eklenebiliyor.

İlk etapta iki motor seçeneğiyle satılacak olan Range Rover Sport'un 5 litre hacimli v8 motoru kompresör besleme sayesinde 510 beygir güç üretebilirken 3 litre hacimli turbo Diesel ünite 292 beygir gücünde.


İlerleyen tarihlerde Diesel motorun 258 beygir güç üretebilen versiyonuyla 340 beygir güç üretebilen 4.4 litre hacimli v8 turbo Diesel üniteyi de aileye katacak olan Range Rover'ın asıl sürprizleri 2014 yılında tanıtılacak olan Diesel hibrit modelle Evoque'ta da görev yapan turbo beslemeli, 2 litre hacimli ünite olarak.

Motorların tamamını Start/Stop ile donatan üretici 8 ileri vitesli otomatik şanzımanı da standart olarak sunuyor. Fiyatlar 59.995 Sterlin seviyesinden başlasa da düşük güçlü turbo Diesel motorla birlikte seviye 51.550 Sterlin'e iniyor.

10 yorum:

  1. RR Sport, Evoque'un bir beden büyük versiyonu olmuş. 3. koltuk sırası kafalık tasarımları çok mantıklı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu yorum yazar tarafından silindi.

      Sil
    2. Bu şekilde katlanabilen bir tasarımı, koltuğa daha şekilli oyuklar açmadan kısa tutsalardı katlandıklarında yolcuların sırtlarını rahatsız ederlerdi. Uzun olmaları bel seviyesine kadar inmelerini sağlamış.

      Bununla birlikte Range Rover'ın daha şık görünen bir çözüm bulabilmesini dilerdim.

      Sil
    3. Bu yorum yazar tarafından silindi.

      Sil
  2. 19xx cc dizel geliyor

    YanıtlaSil
  3. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 2 litre hacim hem benzinli hem de Diesel düşünülüyor.

      Sil
    2. her hangi bir gelişme yok galiba onur bey gerçi bmw nin 2 litrelik x5 inden sonra bi kıpırdanma olur herhalde ama

      Sil
    3. Cenevre'de de tanıtılmadı ama gelecek büyük ihtimalle.

      Sil