30 Eylül 2010 Perşembe
Audi e-tron Spyder
Quattro Concept ile dikkatleri üzerine çeken Audi çok geçmeden e-tron serisinin roadster modeli Spyder'ı da tanıttı. Boyutları coupé kardeşininkinden büyük olan bu araç diğer e-tron konseptlerinin aksine bir hibrit.
Otomobilin dış görünümünde R8, Quattro Concept ve e-tron gibi araçların etkileri sezilirken yuvarlak ve köşeli hatların harmanlanması ortaya sportif bir görünüm çıkarmış. 4.06 metre boya, 1.81 metre ene ve sadece 1.11 metre yüksekliğe sahip olan aracın aks mesafesiyse 2.43 metre. 20 inç çaplı jantlarıyla dikkat çeken otomobilin hem ön hem de arka aydınlatma grubunda kullanılan LED teknolojisi sayesinde düz bir çubuk şeklinde tasarlanmış iç diyotların renkleri ve gelen sinyallere verdikleri tepkiler değiştirilebiliyor.
İç mekanda Quattro Concept'te olduğı gibi minimalist bir hava sezilen aracın orta konsolu bulunmazken yan destekleri yüksek tasarlanmış sportif koltukların arasında kalan şaft tünelinde dörtlü ikaz düğmesi, MMI kumandası, motoru çalıştırmaya yarayan düğme ve motor çalıştığı anda yerinden yükselen vites kolu bulunuyor. Şoför tarafının havalandırma kumandası hem alt hem de üst kısmı düzleştirilmiş olan sportif direksiyon simidinin sağ tarafına alınırken yolcu için bu kumandalar ön konsolun sağ tarafına alınmış.
e-tron ismini taşıyan diğer konseptler elektrik motorlu araçlar olsa da Spyder bir hibrit. Çift turbo beslemeye sahip v6 Diesel motoru 300 beygir güç, 650 Nm tork üretebilen aracın bu ünitesi gücünü arka aksa aktarırken iki adet elektrik motoru, toplam 87 beygir güç ve 352 Nm torku ön aksa iletiyor.
50:50 ağırlık dağılımına sahip olan otomobil 60 km/s maksimum süratle 50 km boyunca sadece elektrik motoruyla yol alabilirken bu sayede ortalama yakıt tüketimi 2.2 litre/100 km gibi çok düşük bir seviyeye çekilmiş. 1.450 kg toplam ağırlığa sahip olan otomobilin 0'dan 100 km/s sürate ulaşması 4.4 saniye sürerken maksimum sürati 250 km/s'te sınırlandırılmış.
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder