Toyota, güncel Supra'nın son örneklerini üretmeye hazırlanıyor. Farklı pazarlarda yenilenmiş özellikler sunan versiyonlarla üretimi kutlayacak Japon üreticinin ortaya çıkardığı en dikkat çekici araçlarsa 300 örneğe sahip olacak A90 Final Edition olacak.
Ön hava girişlerinde farklı ızgaralar kullanılan araçta yer alan ince kollu jantlar önde 19, arkadaysa 20 inç çaplı. Kaputa karbon fiber hava çıkışı ekleyen Toyota, ön tampona da aynı malzemeden üretilen kanatçıklar eklemiş. Arkada daha büyük bir spoiler ve Akrapoviç egzoz sistemi dikkat çekiyor.
İç mekanda bol bol Alcantara döşeme ve karbon fiber trim parçası bulunduran otomobilin sabit kafalık ve sırtlığa sahip Recaro koltukları da bu malzemeden üretilmiş. Sürücü koltuğunu emniyet kemerleri gibi kırmızı renkte sunan Toyota, yolcu koltuğunu siyaha boyamış. Bagajaysa gergi boruları eklenmiş.
Süspansiyon sisteminden Brembo imzalı frenlerine, diferansiyelinden soğutma sistemine kadar her noktasında yenilikler bulunan araçta ayarlanabilir KW süspansiyon sistemi görev yapıyor. 3 litre hacimli, sıralı 6 silindirli motorun gücü 435 beygire, torkuysa 570 Nm'ye yükseltilmiş. Bu özel versiyon sadece 6 ileri vitesli manuel şanzımanla sunuluyor.
Şu arabayı Toyota Türkiye'ye niye getirmedi anlamıyorum. 2 litre versiyonunu daha sonradan satışa çıkardılar ve aynı motora sahip BMW Z4'ü (ki aynı araba alt yapı olarak zaten) şu an 5 milyon TL civarına satıyorlar. Yanlış bilmiyorsam da yurtdışında Z4 Supra'dan daha pahalı bir fiyata sahip. Ortalama 4.5 milyon civarına satsalar ülkedeki Supra aşkını da göz önüne aldığımızda milleti kuyruğa sokabilecekken böyle bir karar almaları çok ilginç. Ek olarak gr yaris de gelecek diyorlardı onu da getirmediler. Ülkemizde fabrikası olan bir firmanın böyle davranması çok garip geliyor bana.
YanıtlaSilÇok az satacağı için yatırımın altına girmek istemiyorlar büyük ihtimalle. Bence de haklı sayılmazlar zira bu tip araçların amacı marka imajını yükseltmek ki dünya çapında bunu yapıyorlar. Az satar çok satar diye bakmayıp getirmeleri lazımdı.
Sil