25 Eylül 2018 Salı
Peugeot 508 HYbrid ve 3008 HYbrid4
Peugeot'nun hibrit atağı başladı. Fransız marka bir taraftan yeni 508'e hibrit sistem eklerken diğer taraftan popüler SUV modeli 3008'in hem hinbir hem de dört tekerlekten çekişli seçeneğini tanıttı.
Hibrit model armaları haricinde görünüm olarak kardeşlerinden farklı olmayan otomobillerin iç mekanlarında da bu araçlara özel tasarıma sahip bilgi eğlence sistemi grafikleri ve gösterge panelleri var.
508 ailesinin kaputu altına, 180 beygir güç üretebilen, 1.6 litre hacimli ve turbo beslemeli benzinli motoru yerleştiren Peugeot, elektrik motorunu da ekleyince karma kullanımda 225 beygir güce ulaşmış. 11.8 kWh kapasiteli piller sayesinde araçlar 40 km elektrikli kullanım menziline sahip.
Hibrit olmasının yanında ailenin en güçlüsü olma şerefine de erişen 3008 HYbrid4'te görev yapan 1.6 litre hacimli motor 200 beygir güç üretebilirken biri önde, diğeri de arkada yer alan iki elektrik motorla birleşince ortaya 300 beygir güç, 450 Nm tork çıkıyor. Dört tekerlekten çekişli hale gelen araç 0'dan 100 km/s sürate 6.5 saniyede ulaşabiliyor.
Her iki ailede de EAT8 isimli otomatik şanzımanın yeni bir versiyonunu kullanan Peugeot bu ünitenin tork konvertörünü, çok plakalı ıslak kavrama ile değiştirmiş. Bu arada 508 ailesinin sadece önden çekişli olduğunu da hatırlatalım.
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder