10 Ocak 2017 Salı
Lexus LS Serisi
Lexus markasının doğmasıyla birlikte 1989 yılında tanıtılan ilk model olan LS, 2017 Detroit otomobil fuarında 5. nesline kavuştu. Araç eskisinden çok daha konforlu olmasının yanında model için ilklere de sahip.
Büyümeye devam eden LS'in ölçüleri Alman rakiplerinin uzun aks mesafeli versiyonları civarında. 5.235 mm boya, 1.900 mm genişliğe ve 1.450 mm yüksekliğe sahip olan otomobilin aks mesafesiyse 3.125 mm olarak açıklanıyor.
Önden bakıldığında ince yapılı LED farları ve dev panjuruyla diğer Lexus modellerini hatırlatan otomobilin yan tasarımı Infiniti modellerini hatırlatıyor. Bunun nedenlerinden birisi otomobilin, üç yan cama sahip ilk sedan Lexus modeli olması. 19 ve 20 inç çaplı jant opsiyonları bulunan araçta kısa fakat yüksek bir bagaj kapağı, LED stoplar ve tampon altından şık bir şekilde dışarıya uzanan egzoz çıkışları gibi detaylar dikkat çekiyor.
İç mekanı lüks kokan otomobilde kullanılan aktif gürültü önleyici, Mark Levinson ses sisteminin hoparlörlerini kullanarak motorun ürettiği bazı frekansları minimize ederken dört bir yanda kullanılan deri ve ahşap kaplama hoş bir görünüm sunmuş. Çift arka koltukla alınabilen otomobil bu haliyle her koltukta ısıtma, havalandırma ve masaj fonksiyonları sunuyor.
Panoramik cam tavana da sahip olan aracın akıcı bir ön konsol tasarımı bulunuyor. Sportif görünen üç kollu direksiyon simidinin arkasında dijital gösterge paneli ve üst tarafta ilginç yerleşime sahip kumanda kolları görülebiliyor. Geniş bilgi ekranı ve küçük vites kolunun haricinde kabinde dikkat çeken bir diğer nokta da el yazısı tanıyabilen eğlence sistemi.
Kaputu altında çift turbo beslemeye sahip, 3.5 litre hacimli bir v6 motor kullanılan otomobil 415 beygir güç, 600 Nm tork üretebiliyor. 10 ileri vitesli otomatik şanzımanla donatılan LS 500'ün arkadan itişli seçenekleri 0'dan 96 km/s sürate 4.5 saniyede ulaşabiliyor.
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Lexus LS'in yeni nesli bir sedandan ziyade daha çok büyük bir liftback'e ve ya 4 kapılı coupeye benzemiş, bu da onun görünümünü daha dinamik kılmış.
YanıtlaSilKesinlikle! Japon üretici bu modelinde çıtayı bir tık daha yükseltmekle kalmamış aynı zamanda segmentin dişli modellerine de rekabetçi yanını göstermiş.
SilAracın reklamları ülkemiz tv kanallarında da dönmeye başladı.
YanıtlaSil