25 Mart 2016 Cuma

Subaru Impreza


New York otomobil fuarının yeniliklerinden birisi de Subaru Impreza oldu. Japon markanın popüler olduğu pazarlar arasında sayılabilecek A.B.D.'de iki gövde seçeneği sergilenen otomobil geçtiğimiz yıl tanıtılan konsept halinden esinlenmiş.

Yeni bir platform üzerine inşa edilen Impreza'nın hatlarında şaşırtıcı noktalar bulunmuyor. Sedan model, eskisine oranla 41 mm daha uzun, 35 mm daha geniş ve 10 mm daha alçakken aks mesafesi de 25 mm uzamış. Çok katlı karakter çizgilerine sahip yan bölüm ve tipik Subaru ön panjuru gibi noktalar gözden kaçmazken arka bölümde şık bir spoiler, donanım seviyesine göre opsiyonel veya standart olarak bulunuyor.


İç mekanı da derli toplu olan otomobilde üç kalın kola sahip direksiyon simidi, ortasında büyük bilgi ekranı bulunan gösterge paneli, dik yerleşime sahip orta konsol havalandırma ızgaraları, dokunmatik ekran ve bu donanımın üzerine eklenen dijital bilgi ekranı dikkat çekiyor.

İlk etapta 2 litre hacimli, atmosferik emişli Boxer motorla donatılacak olan otomobil 152 beygir güç üretebilirken 6 ileri vitesli manuel şanzıman ve sürekli değişken oranlı otomatik şanzıman (CVT) donanımlar arasında yer alacak. Subaru'nun imzası niteliğindeki dört tekerlekten çekiş sistemi de aracın standart donanımında yer alıyor.

15 yorum:

  1. Konsept otomobilleri muhteşem tasarlayıp da üretime geçirirken alakasız iğrenç bir araba yapıp herkesi hayal kırıklığına uğratmakta üzerine yoktur Subaru'nun herhalde.

    YanıtlaSil
  2. Arka stoplar leş.

    YanıtlaSil
  3. mazda 3 esintisi buraya da uğramış

    YanıtlaSil
  4. yine Türkiye'ye gelmeyecek..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Avrupa için 1.6 turbo piyasaya çıkarsa gelebilir aslında. Levorg bile geldiğine göre...

      Sil
  5. Lan şu el freninden bi vazgeçin artık yetti be japonsunuz mekanik seviyorsunuz anladık ama yetti 150bin tllik crvdede aynı halt tasarım harikası Mazda3 dede 4.5 motorlu land cruiserde de

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. El frenini bile çekmeye üşenen insanlar... o düğmeye basınca nasıl bir haz alınıyor anlayamıyorum, ooo çok teknolojik falan mı diyorsunuz?

      Sil
    2. o düğmeye basmayarak teknolojik olunuyor. Gaza basınca el freni iniyor, motor stop edince devreye giriyor otomatik olarak.

      Sil
    3. Düğme ile falan teknoloji olmaz. Japonlar da bunu bildiklerinden el freni koymaya devam ediyorlar. El freni olup olmaması mevzu değil. İçten yanmalı motorlar ve şanzımanlar mekanik sistemler. Siktiriboktan bir düğme ile el freni yapınca onun mekanikliğini değiştirmiş olmuyorsun. Ha aracı Tesla gibi komple elektrikli yaparsın. O zaman teknolojik olmuş olur. Aynı şey otomatik şanzımanlar için de geçerli. İstediğin sistemi koy içten yanmalı motorun yanına, bu durum içerde patlamalar olduğu- ilkel bir enerji üretme yöntemi olduğu gerçeğini değiştirmiyor. O bakımdan şu an otomobil endüstrisi geçiş evresinde. Ne tam elektronik ne de tam mekanik. Bu saçma evreyi geçmeyi başarırsak doğru dürüst elektromekanik otomobiller göreceğiz.

      Tesla model s p85d gibi. 0-100 ü 3 saniye olup aynı zamanda sıfır ses ile yürüyen araçlar ile yaşayacağız. Batarya teknolojisine bakıyor sadece.

      Sil
    4. ne alaka ya ? hondada subaruda diğer japonlaarda yeni çıkan bir çok modelinde elektironik frene geçti bazı moddelleri kaldı buda niyetlerinin hepsinde geçmek olduğunu gösteriyor tam bilmeden her şeyi bilirim ben yorumu yazmayalım lütfen

      Sil
    5. Yanlış biliyormuşuz kardeş kusura bakma.

      Tüm japonları genelleyerek yanlış konuşmamın haricinde demek istediğim şey: Ne koyarsan koy içten yanmalı motorlar ve onların kullanıldığı araçlar artık ilkel. El freni yerine bir düğme koyunca teknolojik olmuyor otomobil. Onu anlatmaya çalışıyorum. Bu şekilde ufak tefek saçmalıkları bayağı bir yenilikmiş gibi pazarlayıp müşteri çeken markalar var çünkü piyasada.

      Neyse zamanla gösterecek piyasa zaten yönelimi. Tüm araçlar elektrikli olduğu zaman- yok cvt yok dsg yok düğmeli el freni vs içten yanmalı motorlu araçları teknolojik yapma çabaları bitmiş olacak. Eşeğe altın semer vurmuşlar eşek yine eşek.


      Sil
    6. Futbol tıpkı ilk bulunduğu gibi oynanıyor ilkel , asansörler 150-200 yıldır çelik halat ve hidrolik sistemlerle çalışıyor çağ dışı, kalemlerde hala mürekkeple yazıyor zaten çok çağ dışı eşşek-semer ilişkisi kandırıyorlar bizi؟?

      Sil
    7. Birader futbol mühendislik ürünü mü? Belli bir standardı olmasa sürekli değişse spor olmaz zaten.

      Asansörler 200 sene önce de elektrik motoru ile mi çalışıyormuş bak istersen.

      Kalemler mürekkeple yazıyor evet- artık kaleme ihtiyaç pek yok teknolojiyi kullanmasını bilirsen. Yazıcı diye bir şey var. O da olmadı taşınabilir cihaza notunu alırsın. Mesela yani.

      Lafı götünden anlamayın. İçten yanmalı motorlar gerçekten çok avantajlı olsaydı fabrikalardaki 2000-2500 hplik motorlar elektrikli değil içten yanmalı olurdu. Elektrik kaynağı sıkıntısının olmadığı yerde elektrik motoru içten yanmalı motora göre çok avantajlıdır. Neyse 15-20 seneye görürsünüz zaten içten yanmalı motorların akıbetini.

      Sil
  6. Tamam knk kızma . Ama Zor oluyo burdan iletişime geçmek . Haberler sırasında baya geriye düştü ondan. Bir yerlerde birileri ben yorum attım diye zahmet edip buraya bakıyor cevap yazıyor . Beni gerçekten mutlu ettin . Sana hayatta başarılar diliyorum Adsız koca yürekli adam .

    YanıtlaSil
  7. Yorumları okurken adsız'lar karışıyor. En azından kendi aranızda numara verin lan. adsız 1 adsız 2 diye.

    YanıtlaSil